Spänd ståltråd över vägen

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Varför gör man så här:

Norrköping: Ståltråd över vägen
På morgonen larmade en anmälare polisen då denne funnit att någon/några hade spänt en ståltråd över vägen på Slottergatan i Norrköping.
May 23, 2005, 08:59

Inte så kul att komma där med hoj och få halsen avskuren!

Källa:
http://www.wighsnews.se/
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Livsfarligt! Var länge sedan jag hörde något liknande men för ett antal år sedan var det några ungdomar som vid upprepade tillfällen spänt ståltråd över vägar på den östgötska landsbygden. Typiska "hojvägar". Inte klokt.

/ Johan
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fakkverk skrev:
Livsfarligt! Var länge sedan jag hörde något liknande men för ett antal år sedan var det några ungdomar som vid upprepade tillfällen spänt ståltråd över vägar på den östgötska landsbygden. Typiska "hojvägar". Inte klokt.

/ Johan

Spelar nog ingen roll hur mycket man spärrar upp ögonen, en ståltråd ser man inte förrän den klipper skallen av dig....vilka jävla svin....
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Man tänker att det kan vara störda ungar som gör sånt här. Eller rättare sagt föräldrar som skiter i sina barn.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
För några år sen var det någon som hade spänt upp taggtråd i huvudhöjd vid ett endurospår. En kille som var ute och tränade körde rätt in i den och fick svåra skador på halsen, turligt nog klarade han sig pga att det inte gick speciellt fort just där. Kommer man i landsvägsfart så är man ett huvud kortare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Samma kategori människor som sätter spett under hopptornen i sjöarna antar jag. Undrar vad det är för kategori förresten? Sjukast var den som monterade rakblad i vattenrutschbanan på vanadisbadet för x år sedan, någon unge fick rejäla skador.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Markus skrev:
Samma kategori människor som sätter spett under hopptornen i sjöarna antar jag. Undrar vad det är för kategori förresten? Sjukast var den som monterade rakblad i vattenrutschbanan på vanadisbadet för x år sedan, någon unge fick rejäla skador.
Du ser ju bara inte humorn i det :rolleyes: :mad:
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Håller med! Det är fan mordförsök och inget annat (ända tills nån dör och då är det naturligtvis mord!) :mad:
Men det som åker dit åtalas väl bara för misshandel eller vandalism eller nåt annat fjuttigt i sammanhanget!
morlock skrev:
Livsfarligt. :mad:
Döm slynglarna om de kommer åt dom för mordförsök x 20 :mad:
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Juppz, jag spekulerar bara. Min poäng var att jag anser att straffskalan för vissa brott idag är för låg. Typ, säg att nån smittar en annan person avsiktligen med HIV, åtalet handlar då om grov misshandel när det borde vara högre i skalan. (Denna information har jag fått ifrån tidningar o.dyl. så jag kan ju inte bekräfta den men det kanske nån annan kan!?) Oj då nu blev det kanske lite off topic det här..sorry!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Chiefen skrev:
Juppz, jag spekulerar bara. Min poäng var att jag anser att straffskalan för vissa brott idag är för låg. Typ, säg att nån smittar en annan person avsiktligen med HIV, åtalet handlar då om grov misshandel när det borde vara högre i skalan. (Denna information har jag fått ifrån tidningar o.dyl. så jag kan ju inte bekräfta den men det kanske nån annan kan!?) Oj då nu blev det kanske lite off topic det här..sorry!

Ok, det hade varit intressant att se vilken brottsrubricering det här hade blivit. Alla dödliga försåt borde ju klassas som mordförsök tycker man.
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Jag och några polare spände en gång för massa år sen en sån där slang eller vad man ska kalla det för, dom som brukar ligga över vägen oftast, vi tog en sån en vinter kväll på fyllan och spände över gatan, sen en stund senare kom det någon i en gammal Saab 900 och körde på den, den drog med sig torkarna och det.,
Sen dan efter började man tänka på vad som kunde ha hänt om det hade varit en motorcykel som kommit., Men tur var väl att det inte kom någon, men det är inget jag tänker göra om
 
Last edited:

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Jag körde för några år sedan på en elkabel med bil, det resulterade i två nya torkararmar och att en del färg på taket saknades. Ruskigt glad att jag körde bil...
Klev ur och letade efter någon att anklaga men det var folk tomt, klippte av kablen och ringde polisen.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hänt likadant på ridvägar, med taggtråd eller ståltråd i huvudhöjd.

Hur fan tänker folk??
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Fakkverk skrev:

oja, jag lovar, tänker inte göra om det, :tummenupp, vill slippa vara med i tidningen igen, iallafall när det gäller en sån grej, stod en notis i lokala blaskan veckan efter..., samma sak med kundvagnarna som man la på spåret vid F18 åt fjärtågen...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top