Spänd ståltråd över vägen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som ungt skoterfucko körde jag full fart upp från en sjö, mot mina kusiners hus, och siktade mellan grindstolparna på fårstängslet, det var inte grindstolparna, utan två vanliga stolpar med nät emellan....

Herre jävlar vad man kan flyga långt, och vad många varv snöskotern voltade, för skidorna fasnade precis under översta tråden i fårnätet (bärlinan), stolparna var ordentligt fastfrusna och av det grövre slaget så dom gav inte med sig...

En annan gång körde jag med snöskotern in i en löplina för hundar, min fina plasthjälm som föräldrarna hade tvingat på mig blev sig aldrig lik...
Hade jag inte hukat mig bakom rutan hade den klippt mig i halshöjd.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Markus skrev:
Var kommer hans förklaring ifrån? Jag har förståelse för de stackars satar som vill flytta ut i bushen, för att sen komma på att det är 300 hojar som åker förbi per dygn i sex månader, men de får väl sansa sig och slänga lite grushögar här och där istället.

Jag antar att det där är din humor igen? Eller rättare sagt, jag hoppas det.

Om någon flyttar ut i bushen har de inte 300 hojar som åker förbi varje dygn. Flyttar de däremot till en billig tomt nära en väg så är det en risk de tar. Vill de vara säkra på att inte störas av trafiken köper de en dyrare tomt längre från vägen.

Det kallas för marknadsekonomi. Jag vet att du är en svuren motståndare till den ordningen men jag tror det är lika bra att du försöker vänja dig.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
HönaPower skrev:
Det kallas tydligen Kharma...

Du, skön kuk föresten...





:hihi




Förtydligande:
Det kommer från "ursäkta röran, vi bygger om" (samma lirare som har High Chaparall och 100 höjdare och det är samma serie som de fick ganska mycket kritik om när de hyckla Emma Andersson (Robinson-Emma) i SM i nazist-referens.)

De har lottat så att en av de ska göra något som bestäms av den siffra som kommer upp på en tärning. Ena gången så ska en av dem ta 5 främmande män i skrevet. En av personerna som utsätts för det lackar till (av förstålig anledning) och börjar tjafsa. Mannen skriker/ropar ut att han blivit tagen på ballen. Och som kommentar på att han skrikit ut "Det kallas Kharma". När de väl tjafsat klart och gå åt olika håll säger killen som tog han på ballen "Du, skön kuk föresten".

Har mao inget som helst att göra med någon här eller så. (mer än att jag råka se sketchen i huvet när jag läste HönaPower's inlägg och svara där efter)
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Glasflaskor och träd/grenar som lagts över spår har man stött på ett antal gånger när man kört enduro.

En granne som inte gillade att några av kvarterets ungar sprang runt någon form av grindstolpe på gränsen mot hans tomt satte upp vässade armeringsjärn mitt där ungarna brukade spring. Inom några minuter fick han löftet att hans kåk skulle jämnas med marken om de inte försvann på ögonblicket. De försvann snabbt.

Jag förstår inte att folk sätter upp sånt. Att de inte tänker längre. En sak är om småungar gör det som bus eller nåt liknande, men att normala (?!) människor gör så för att komma till rätta med något problem som de uppenbarligen har är totalt oförståligt och oförsvarligt!
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Min bror körde för något år sen i en taggtråd som en bonde hade satt upp över vägen. Brorsan åkte som tur var, på sin Honda Dominator som var tillräckligt hög för att dra av den där tråden med hjälp av kåpa och backspeglar. Hojen blev dock inte allt för vacker. Slutade med att bonden fick sig en utskällning av farsan och fick betala skadorna på hojen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
ft skrev:
Det kallas för marknadsekonomi.

Det där är väl inget du behöver bli upprörd över, din hoj hör man väl en timme innan den kommer och hinner både grilla klart och klippa gräsmattan innan det är dags att gå och hämta grus.
:rofl
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Markus skrev:
Det där är väl inget du behöver bli upprörd över, din hoj hör man väl en timme innan den kommer och hinner både grilla klart och klippa gräsmattan innan det är dags att gå och hämta grus.
:rofl

Inte då, nu är den ju stöveltrimmad!
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Vad i helvete :va :mad:

Det räcker tydligen inte med galna bilister som gärna kör över en, nu är det taggtråd som gäller..

Det är fan om man inte ska installera ett litet basebollträ på hojen, bara att tvärnita och slå tills armen brister!
Om man överlever tråden vill säga.. :4skrika
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Trötter skrev:
min farsa hade en stor ketting med sig på hojen förut, han drog den i tacket på en bil förut som försökte köra på honom, han slog ett par gånger med den i taket och sen så rundade han bilen och körde in ena fotpinnen som saknade gummi i sidan på bilen...
:D

Och sen vaknade du....
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Trötter skrev:
min farsa hade en stor ketting med sig på hojen förut, han drog den i tacket på en bil förut som försökte köra på honom, han slog ett par gånger med den i taket och sen så rundade han bilen och körde in ena fotpinnen som saknade gummi i sidan på bilen...
:D

antar att din pappa är med i ha?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Trötter skrev:
min farsa hade en stor ketting med sig på hojen förut, han drog den i tacket på en bil förut som försökte köra på honom, han slog ett par gånger med den i taket och sen så rundade han bilen och körde in ena fotpinnen som saknade gummi i sidan på bilen...

Gahaaha,,, humor :lol




För det var väl ett skämt? :confused:
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Trötter skrev:
Jag och några polare spände en gång för massa år sen en sån där slang eller vad man ska kalla det för, dom som brukar ligga över vägen oftast, vi tog en sån en vinter kväll på fyllan och spände över gatan, sen en stund senare kom det någon i en gammal Saab 900 och körde på den, den drog med sig torkarna och det.,
Sen dan efter började man tänka på vad som kunde ha hänt om det hade varit en motorcykel som kommit., Men tur var väl att det inte kom någon, men det är inget jag tänker göra om


Trötter skrev:
min farsa hade en stor ketting med sig på hojen förut, han drog den i tacket på en bil förut som försökte köra på honom, han slog ett par gånger med den i taket och sen så rundade han bilen och körde in ena fotpinnen som saknade gummi i sidan på bilen...
:D

Man ser ju nästan ett mönster här.. :rolleyes:
 

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Jag o en polare ställde oss på varsida av en väg o när,
det kom en bil stå ställde vi oss precis som om vi spände ett rep
över vägen. Faan va bilen nitade broms. wwiiiiiii :hihi
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
honkiie skrev:
antar att din pappa är med i ha?

Nej, det är han inte, han hade kedjan och låste fast motocykeln med när han var ute och åkte, sen så hamnade han i bilkö och skulle köra mellan när en bil svängde ut framför och blockera vägen, och han hade stort sett redan passerat luckan till bakre bilen, så han åkte fram och frågade bilisten vad han höll på med och dp försökte bilisten spotta honom i ansiktet men misslyckades, farsan vart arg och drog kettingen i tacket på bilen ett par gånger innan han rundade bilen och repade den med fotpinnen, sen så åkte han vidare.., detta är är dock bra länge sen, och vi har inte hört ett ljud från bilisten på alla år..
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Trötter skrev:
...farsan vart arg och drog kettingen i tacket på bilen ett par gånger innan han rundade bilen och repade den med fotpinnen...
Det är så ofantligt skojigt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till... :rofl
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top