Spänd ståltråd över vägen

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag & en polare hängde upp en aborre på en fiskelina rakt över vägen, vi var väldigt fascinerade över kombinationen färsk fisk + SL Buss....lattjo! :3freak

(linan var tunn, & ej spänd, inga cyklister på den vägen..., vi var 8 år)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja, man brukar ju säga att man ska köra med huvudet. Och det gäller ju speciellt här!!

Fattar inte att folk kan hitta på sådana hyss. :mad:
Det är sånna personer man hoppas att man träffar på i en gränd ensam nere på stan en mörk kväll, så man kan göra människor av dem.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
senast förra året så var det någon som hade lagt ut en jävla massa ihopsvetsade spikar, sådär så att dom alltid ligger med en spik uppåt, vet inte riktigt vad det kallas. Han hade lagt ut dom i öjebyn nånstanns för att motorcyklarna accelererade så fort så att oljudet störde han. Turligt nog var det en bil som körde på dom i väldigt låg hastighet, alla 4 däcken fick punka. Kul om nån motorcykel skulle kört på dom i högre hastighet. Det finns puckon av rang :kocko

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
honkiie skrev:
Han hade lagt ut dom i öjebyn nånstanns för att motorcyklarna accelererade så fort så att oljudet störde han.

Åkte han dit eller? Var kommer hans förklaring ifrån? Jag har förståelse för de stackars satar som vill flytta ut i bushen, för att sen komma på att det är 300 hojar som åker förbi per dygn i sex månader, men de får väl sansa sig och slänga lite grushögar här och där istället.

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Klippte en elstängsel lina med nyllet när jag var runt 15 - 16 när jag körde cross hemma på gården hos päronen "syrran hade ändrat om stängslet lite i hagarna för hästarna" Utan att informera mig"så det träffade precis vid näsan typ och rev upp och sen vidare upp vid ögonen . :tummenupp som tur va så släppte jag hojjen och slog i backen annars vet i fan hur illa det hade gått ,men men ...jaja.... men jävla cpn o kränga upp det med flit på vägen... jävla idioter......

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Chris Ash skrev:
Fotanglar, en gammal beprövad föregångare till trampminan! :)

Kallas de inte spanska ryttare också?

Så idiotiska människor trodde jag inte det fanns, nu får man något mer att oroa sig för i trafiken. :3freak

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Detta fenomen har inträffat på (snö)skoterleder oxå! Gamm-gubbar som varit tjuriga över att det körs skoter nära deras hus. även kallad avundsjukan!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Tjet skrev:
Kallas de inte spanska ryttare också?

Så idiotiska människor trodde jag inte det fanns, nu får man något mer att oroa sig för i trafiken. :3freak

Spanska ryttare är stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Chris Ash skrev:
Spanska ryttare är stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd.

Jättebautameagasäker? Har för mig jag hört namnet användas just i sammanhang med bankrån och då har rånarna kastat ut dylika på vägen för att sinka eventuella efterföljare.

Nåväl, har du rätt så har jag lärt mig fel av en riktigt taskigt påläst journalist och som vi alla vet finns det gott av den senare sorten. :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
abstruse skrev:
Jättebautameagasäker? Har för mig jag hört namnet användas just i sammanhang med bankrån och då har rånarna kastat ut dylika på vägen för att sinka eventuella efterföljare.

Nåväl, har du rätt så har jag lärt mig fel av en riktigt taskigt påläst journalist och som vi alla vet finns det gott av den senare sorten. :rolleyes:

Japp, jag är säker. Dock har du alldeles rätt i att det används väldigt frekvent i många tidningar som namn på fotanglar. Det gör det dock inte mer korrekt ;)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Japp, jag är säker. Dock har du alldeles rätt i att det används väldigt frekvent i många tidningar som namn på fotanglar. Det gör det dock inte mer korrekt ;)

Det ante mig...

Tack, då har vi lärt oss något nytt idag med. En bra dag m a o. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
abstruse skrev:
Det ante mig...

Tack, då har vi lärt oss något nytt idag med. En bra dag m a o. :tummenupp

Varken du eller krissy vet väl om rånarna kanske hade med sig en lastbil som de kastade "stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd" från? Det är ju väldigt troligt faktiskt. :gnissla

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Varken du eller krissy vet väl om rånarna kanske hade med sig en lastbil som de kastade "stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd" från? Det är ju väldigt troligt faktiskt. :gnissla

...eller varför inte värdecheckar som berättigar till en Happy Meal på McDonken? :notme

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln