Spamtråd för Stockholmare och annat löst folk

Status
Ej öppen för fler svar.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
d1ce skrev:
2479396 Bara trist att få sådana sprickor i ett nytt däck. Mitt ser ut som skit men det är ju färdigt att bytas :( Igen... :gråta

-@

Jo, sant så sant... ska hålla i begäret tills jag fått upp tempen lite :tummenupp

Jörgen Karlsson skrev:
2479399 Om du känner att du orkar hålla i henne så kan du göra som jag: stillastående luta ned hojen och börna sidorna på bakdäcket lätt. Framhjulet får man köra in som vanligt, dvs lägga ned succesivt.
/J

Tack för tipset, men tror ärligt talat inte att jag orkar det, 250 pannor är lite väl mycket att hålla i vinkel stillastående för en svag person som jaget :näsblod
Framhjulet är redan inkört, det byttes av förra ägaren lite tidigare i år :tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
scud skrev:
2479422 Fasiken, det är ju fint väder idag.. Och jag är ledig.. Alla andra jobbar så det blir en singeltur, hela dan för mig själv, men var tusan ska man åka?
Åk runt lite på roslagsvägarna vi brukade köra på ondsdagsturerna vetja. Det gjorde jag i söndags och onsdags. Riktigt fint och bilfritt. Fiket i Sigtuna har dock redan stängt för säsongen upptäckte jag.

/J

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2479399Vad är M1, Laguna Seca? :va

Jo det är den jag pratar om.

/J

M1 är en hoj som lixom har utvecklats sedan 1950-talet till skillnad från dessa jäkla Harley-pannor som gör sig bättre i en gräsklippare än i en hoj...

Laguna Seca

-@

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
ewook skrev:
2479432 Jo, sant så sant... ska hålla i begäret tills jag fått upp tempen lite :tummenupp

Jag börjar få ett satans begär att elda upp mitt faktiskt... :tomten Ingen som har lust att däcksponsra mig!? Ni får ert namn tatuerat på min stjärt och inrepat i tanken. :rolleyes:

-@

Milla skrev:
2479446 Nu har jag varit duktig IGEN, vad har NI gjort för nyttigt idag? :blah :pannkyss

Ätit en snickers, druckit 5muggar kaffe, stressat till jobbet och missbrukat sporthoj.

-@

Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
d1ce skrev:
2479449 Jag börjar få ett satans begär att elda upp mitt faktiskt... :tomten Ingen som har lust att däcksponsra mig!? Ni får ert namn tatuerat på min stjärt och inrepat i tanken. :rolleyes:

-@
Du kan ju glömma att få ett svar inom rimlig tid.. Kapten, snigel, valrog och lorden springer säkert så fort benen håller till närmsta gummiverkstad för att inhandla däck..

Jörgen Karlsson skrev:
2479439 Åk runt lite på roslagsvägarna vi brukade köra på ondsdagsturerna vetja. Det gjorde jag i söndags och onsdags. Riktigt fint och bilfritt. Fiket i Sigtuna har dock redan stängt för säsongen upptäckte jag.

/J
Ja det lutar åt något sådant.. Fika i Sigtuna kan det bli ändå, tjejen bor där och jobbet är ju där så.. Men näää, åka till jobbet på sin lediga dag, usch!

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
scud skrev:
2479455 Du kan ju glömma att få ett svar inom rimlig tid.. Kapten, snigel, valrog och lorden springer säkert så fort benen håller till närmsta gummiverkstad för att inhandla däck..

Usch, jag som hade hoppats på kvinnligt napp och inte bara väldigt feminint... :arsele

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2479443 M1 är en hoj som lixom har utvecklats sedan 1950-talet till skillnad från dessa jäkla Harley-pannor som gör sig bättre i en gräsklippare än i en hoj...

Laguna Seca

-@

Trodde det var en motorväg i England...
Laguna Seca det lät som ännu en könlös, framhjulsdriven, bilmodell från cittra eller nått. Motorbanor ska heta saker som Santa Pod och liknande! :)

Jag tänkte faktiskt börna med HDn på er gräsmatta!!
Jag tycker om gräsklippare, de är mycket kompromisslösa varelser på ngt vis, ingen mannamån, rakt av bara!

Vi kan ju se på söndag då! Glad att du/ni fått ihop henne! hade tänkt åka ut men kunde inte nå dig utan mobil och numren däri.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2479472 Trodde det var en motorväg i England...
Laguna Seca det lät som ännu en könlös, framhjulsdriven, bilmodell från cittra eller nått. Motorbanor ska heta saker som Santa Pod och liknande! :)

Jag tänkte faktiskt börna med HDn på er gräsmatta!!
Jag tycker om gräsklippare, de är mycket kompromisslösa varelser på ngt vis, ingen mannamån, rakt av bara!

Vi kan ju se på söndag då! Glad att du/ni fått ihop henne! hade tänkt åka ut men kunde inte nå dig utan mobil och numren däri.

yeye...

Vassego och börna, då tar pappa fram pickadollen, för han har faktiskt en sån!

Det hade väl bara varit att åka över, vi var ju där och vi sa ju att du skulle vara med? Å andra sidan gillar vi inte fulmekare :p Vi får köra pm eller någe så länge då.

-@

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
d1ce skrev:
2479449 Jag börjar få ett satans begär att elda upp mitt faktiskt... :tomten Ingen som har lust att däcksponsra mig!? Ni får ert namn tatuerat på min stjärt och inrepat i tanken. :rolleyes:
-@

Luuungt, du kan få mina gamla däck :D

Milla skrev:
2479446 Nu har jag varit duktig IGEN, vad har NI gjort för nyttigt idag? :blah :pannkyss

Vaknat? ;)

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2479485 yeye...

Vassego och börna, då tar pappa fram pickadollen, för han har faktiskt en sån!

Det hade väl bara varit att åka över, vi var ju där och vi sa ju att du skulle vara med? Å andra sidan gillar vi inte fulmekare :p Vi får köra pm eller någe så länge då.

-@

Det kan jag tro att han har, du bär ju hans drag. :hihi

Jag tänkte det men avstod att åka hela vägen till Norrtälje vid tanken på att irra runt i villaområdet letandes utan att kunna ringa.

Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Milla skrev:
2479543 Det var länge sen!

Har varit ute och joggat och promenixat i solen :) Nu ska jag äta lite fiberberikad havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk! *mums*

Ja, men det är väl inte mindre nyttigt för det? va öppe vi halv sex imörse ;P ah, frukost, det är kaffe det, med påtår ;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2479544 Det kan jag tro att han har, du bär ju hans drag. :hihi

Jag tänkte det men avstod att åka hela vägen till Norrtälje vid tanken på att irra runt i villaområdet letandes utan att kunna ringa.

Snusk Jögge...! :argpådato

Jaja, jag tar mig friheten att steka dig på hemmaplan istället då :)

-@

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2479439 Åk runt lite på roslagsvägarna vi brukade köra på ondsdagsturerna vetja. Det gjorde jag i söndags och onsdags. Riktigt fint och bilfritt. Fiket i Sigtuna har dock redan stängt för säsongen upptäckte jag.

/J

Stalltips i att köra in nytt däck!
Kör 10 minuter på en grusväg!
Sen är det kirrat!

( Hela däcket är då polerat.. )

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Snail_shell skrev:
2479829 Stalltips i att köra in nytt däck!
Kör 10 minuter på en grusväg!
Sen är det kirrat!

( Hela däcket är då polerat.. )

åfan, perfa - Större delen av värmdös stigar där föräldrarna bor är gruserade vägar :D

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
d1ce skrev:
2479321 Ska till Bulten och rosenhill på söndag eftermiddag, som jag lovat om bönan vill starta... Du skulle ju bli fetstekt vad jag minns? :FU

Sååå bra..ja har gjort i ordning en liten kärra som jag ska ställa tunnan med frityrsmet på...LAAALALA..å vet du lite finurligt..den tänkte ja även köra på bulten med..ä hjälpa lillponken..att plocka ihop..alla små delar efter din sprängning av motorn..LAAALALA..du vet som valrog sa..inte över 5000 varv.

:D :D :D :D :arsele

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2479787 Snusk Jögge...! :argpådato

Jaja, jag tar mig friheten att steka dig på hemmaplan istället då :)

-@
:)

Jaja... varför ska jag regregera till de marginaler jag hade för 17 år sedan? Har du fyllt i pollen "Till alla er som åkt omkull i år" förresten? Man fyller i om man har vurpat i år och hur länge man haft körkortet? ;)

Nej jag ska vara snäll. Ska du åka ngt ikväll?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
kul me ninja skrev:
2479929Sååå bra..ja har gjort i ordning en liten kärra som jag ska ställa tunnan med frityrsmet på...LAAALALA..å vet du lite finurligt..den tänkte ja även köra på bulten med..ä hjälpa lillponken..att plocka ihop..alla små delar efter din sprängning av motorn..LAAALALA..du vet som valrog sa..inte över 5000 varv.

:D :D :D :D :arsele

Du, din lilla semiseniladuschrunkare... Du har inte en chans ;) Det vet du!

Och min motor ÄR skottsäker ;) :fakta

-@

Jörgen Karlsson skrev:
2479957 :)

Jaja... varför ska jag regregera till de marginaler jag hade för 17 år sedan? Har du fyllt i pollen "Till alla er som åkt omkull i år" förresten? Man fyller i om man har vurpat i år och hur länge man haft körkortet? ;)

Nej jag ska vara snäll. Ska du åka ngt ikväll?

Njet, ikväll är det mek så jag kan åka imorgon och på söndag... Om den ens startar, vem vet. :) :cpparty

-@

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...