Spamtråd för Stockholmare och annat löst folk

Status
Ej öppen för fler svar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2479965 Du, din lilla semiseniladuschrunkare... Du har inte en chans ;) Det vet du!

Och min motor ÄR skottsäker ;) :fakta

-@

Njet, ikväll är det mek så jag kan åka imorgon och på söndag... Om den ens startar, vem vet. :) :cpparty

-@
Ahh vad kul, så det är premiärstart med nya toppen nu ikväll förhoppningsvis!?

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
d1ce skrev:
2479965 Du, din lilla härliga ninja åkare... Du har en chans ;) Det vet du!

Och min motor ÄR skottsäker ;) :fakta

-@

Du kan få låna en vev å lite nitro av mej...så kanske täntkulan vaknar:hojraket det vet du..jag är inte avig..när man skriver så fint om mej..:D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2479975 Ahh vad kul, så det är premiärstart med nya toppen nu ikväll förhoppningsvis!?

Vid middagstid hoppas jag... Tänkte hosta igång den utan olja och vatten för att se vad den pallar för ;)

-@

kul me ninja skrev:
2479984Du kan få låna en vev å lite nitro av mej...så kanske täntkulan vaknar:hojraket det vet du..jag är inte avig..när man skriver så fint om mej..:D

bla bla bla...

puss :)

-@

Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
d1ce skrev:
2480077 Vid middagstid hoppas jag... Tänkte hosta igång den utan olja och vatten för att se vad den pallar för ;)
-@

Säg till hur det går, så jag vet om jag ska starta en insamling till en sparkcykel åt dig :tuttar

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Jörgen Karlsson skrev:
2479975 Ahh vad kul, så det är premiärstart med nya toppen nu ikväll förhoppningsvis!?

Vibbrar HDn så mycket att mobfonen ramlar UR...å nästan... el du kanske fick en p-bot..ingen bra onsdag.

Såg du hade risings bromsar..produceras dom fortfarande..el är det från 80 talet..Hade en kompis som skulle ha en gaffel å bromsar från Acke på tidigt 80tal..fick vänta nästan ett år på gaffeln..så han kunde ekipera sin Motoplast.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2480077 Vid middagstid hoppas jag... Tänkte hosta igång den utan olja och vatten för att se vad den pallar för ;)
-@
Osså en vanlig 80-talist varmkörning antar jag? Stumt på varvstoppet de första 60 sekundrarna för att visa motorn vem det är som bestämmer och kolla att stakarna är sprickfria. :hihi

kul me ninja skrev:
2480099 Vibbrar HDn så mycket att mobfonen ramlar UR...å nästan... el du kanske fick en p-bot..ingen bra onsdag.

Såg du hade risings bromsar..produceras dom fortfarande..el är det från 80 talet..Hade en kompis som skulle ha en gaffel å bromsar från Acke på tidigt 80tal..fick vänta nästan ett år på gaffeln..så han kunde ekipera sin Motoplast.

Jo det skakar en del jag säga. Och värre kommer det bli...

Nej de är moderna bromsar, men det är ju racinggrejer egentligen så det är lite mer underhåll. Framförallt får man byta medbringare ofta osv. Men de är fina och lätta saker. Det sistnämda är mest viktigt för mig.
Acke är i full sving:http://www.isr-brakes.se/
Brukar åka dit och hälsa på någon gång då och då.

Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Jörgen Karlsson skrev:
2480111
Nej de är moderna bromsar, men det är ju racinggrejer egentligen så det är lite mer underhåll. Framförallt får man byta medbringare ofta osv. Men de är fina och lätta saker. Det sistnämda är mest viktigt för mig.

öööö, vad är det för något? :va

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Jörgen Karlsson skrev:
2480111

Jo gaffel å bromsar va bra grejer redan då..när han fick det å lira...kul att det fortfarande fungerar..att producera för han..för det finns ju inte så mycket svenskt på marknaden va ja vet.

ewook skrev:
2480131 öööö, vad är det för något? :va

Håll dej till ditt bakdäck du...:D Å jag kommer aldrig att erkänna att jag inte vet vad medbringareär för något :D

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ewook skrev:
2480131 öööö, vad är det för något? :va
De fäster en flytande eller semiflytande skiva till skivbromsnavet.
Syns som blå pluppar på bilden nedan. Har man en fullflytande skiva som på bilden (samma som jag har på min hoj) så måste de bytas lika ofta som bromklotsarna, dvs en gång per säsong.

23A-SU320-01.jpg

/J

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Jörgen Karlsson skrev:
2480167 De fäster en flytande eller semiflytande skiva till skivbromsnavet.
Syns som blå pluppar på bilden nedan. Har man en fullflytande skiva som på bilden (samma som jag har på min hoj) så måste de bytas lika ofta som bromklotsarna, dvs en gång per säsong.

/J

Aaaaha! Då kommer en till fråga - vafan gör dom för nytta? :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ewook skrev:
2480175 Aaaaha! Då kommer en till fråga - vafan gör dom för nytta? :va
De, som namnet antyder, "bringar med skivan" i navets rotation, men tillåter skivan att kunna röra sig i sidled samt termiskt expandera utan att det blir inspänningskrafter mm.

/J

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Jörgen Karlsson skrev:
2480167 De fäster en flytande eller semiflytande skiva till skivbromsnavet.

/J

Är det..typ nån form av "ryckutjämnare" om det är det... vad för matrial ere gjort av ?

kul me ninja skrev:
2480182 Är det..typ nån form av "ryckutjämnare" om det är det... vad för matrial ere gjort av ?

oki skriver så långsamt...

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
kul me ninja skrev:
2480182 Är det..typ nån form av "ryckutjämnare" om det är det... vad för matrial ere gjort av ?

oki skriver så långsamt...

De är i aluminium.
Angående första frågan så antar jag att du redan fått svar i mitt förra inlägg.

Mvh
J

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Jörgen Karlsson skrev:
2480193 De är i aluminium.
Angående första frågan så antar jag att du redan fått svar i mitt förra inlägg.

Mvh
J

Ja som sagt skriver långsamt.

Ponera att broms oken e bredare mellan beläggen...å utsidan har fastnat..skulle insidans belägg kunna i princip trycka av skivan då ?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
kul me ninja skrev:
2480209 Ja som sagt skriver långsamt.

Ponera att broms oken e bredare mellan beläggen...å utsidan har fastnat..skulle insidans belägg kunna i princip trycka av skivan då ?
Nej ty medbringarna har ändlägen som skivan ej kan komma utanför. Det som händer vid ett kärvande ok är isf att skivan blir skev.

Men är medbringarna slitna bortom maxgränsen, då kan skivan hoppa av. Därför är medbringarna sånt de egentligen ska kolla på besiktningen. Man hör även vid bromsning när medbringarna börjar glappa upp.
Mvh
J

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Jörgen Karlsson skrev:
2480181 De, som namnet antyder, "bringar med skivan" i navets rotation, men tillåter skivan att kunna röra sig i sidled samt termiskt expandera utan att det blir inspänningskrafter mm.

/J

:3freak hehe, jag förstår ju nästan, å då som född med tummen mitt i ****** så är jag lite imponerad :hihi
tack för förklaringen :tummenupp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2480111 Osså en vanlig 80-talist varmkörning antar jag? Stumt på varvstoppet de första 60 sekundrarna för att visa motorn vem det är som bestämmer och kolla att stakarna är sprickfria. :hihi

Du tar orden ur munnen på mig... Laddar med lite Rob Zombie nu så jag kan gå ut till hojjen och slakta henne satan-i-helvete!!!!

Glöder inte toppen inom 5min på 16 000rpm och utan olja å vatten ringer jag. Då är det något som inte stämmer.

-@

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
d1ce skrev:
2480263 Du tar orden ur munnen på mig... Laddar med lite Rob Zombie nu så jag kan gå ut till hojjen och slakta henne satan-i-helvete!!!!

-@

Rob Zombie? va äre för slappomusik?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
ewook skrev:
2480265 Rob Zombie? va äre för slappomusik?

Sådan din pappa lyssnar på och håller hemligt för sin Nallepuh-gluttande son ;)

demon speeding och let it bleed kan du prova :yoparty

-@

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Milla skrev:
2479446 Nu har jag varit duktig IGEN, vad har NI gjort för nyttigt idag? :blah :pannkyss

Nyttigt:va Jag tog min sista GT vid 01:00. Genomlidit ett par föredrag, åkt buss (chaufför'n bad mig häls till Lädersnigeln). Nu behövs det pizza för att jag ska överleva kvällen:)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...