Spamtråd höst/vinterutgåva 2009/2010

Status
Ej öppen för fler svar.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Synd jag inte jobbade på mitt gamla jobb, vi skar plåt med gas. Lo-tech men rätt bra ändå, Hardox Weldox och allt vad fan det hette i spillbitar stora så man inte orkade på dem med 2-tons truck. Största plåtarna var 12x3m. 40mm har jag för mig de var. Kanske grövre. 12x2.5m var iallafall jobbigt att lasta på trailers med truck, de tunnare böjde ner sig så mkt att man fick lyfta ashögt. Travers med stor magnet is teh shit. Ung och dum så utnyttjade man inte de fina personalrabatterna på material. Lägg på några cadritningar man kunnat skära ut på kvällarna så hade man haft ölkontot säkrat. :gnissla

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jojoman tål inte sprit ,han blir yr.

Om man har en ritning med mått och på tex en skopa,kan man bryta ner det och få ut hur stora bitarna skall vara så man kan malla på plåten ?

Tex som denna ?

http://www.gotenece.com/webfiles/10242635190.pdf?

På din PDF fil står det att tillverkningsinstruktioner finns på sid 2. Kan du fixa fram sid 2 fort som bara fan så borde det inte vara några problem att få fram ritningar.:fakta

Jag slänger in 2 st kopplingar för 4SH-slang med utvändig ORFS-gänga i potten.:hoppa

Ich habe ein qaulitätsbaum mit grüne blätter, es ist ein "Nordman" aus Deutschland.:tomten

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
På din PDF fil står det att tillverkningsinstruktioner finns på sid 2. Kan du fixa fram sid 2 fort som bara fan så borde det inte vara några problem att få fram ritningar.:fakta

Jag slänger in 2 st kopplingar för 4SH-slang med utvändig ORFS-gänga i potten.:hoppa

Ich habe ein qaulitätsbaum mit grüne blätter, es ist ein "Nordman" aus Deutschland.:tomten

Del två har jag icke :mattias

Jag toppar med ett par 4503-0406 och en tredo.

Varför har du blad på din gran ?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Vad härligt med måndag igen!

Har ett sår vid ögat, öm i axeln och i ett knä, det var nog ett bra julbord i lördags :fyllisar

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Åh, ha det så gött :hej

Tackar, det hade jag :)
Fast de var uppställning 0545 varje dag så nån vila har det inte blivit dock :näsblod

Och den som myntade 'borta bra men hemma bäst' har då fan aldrig åkt från +26 å sol till 0grader och snöslask! :villhasolochvärme

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Tackar, det hade jag :)
Fast de var uppställning 0545 varje dag så nån vila har det inte blivit dock :näsblod

Och den som myntade 'borta bra men hemma bäst' har då fan aldrig åkt från +26 å sol till 0grader och snöslask! :villhasolochvärme

Ojoj, det var tidigt!

Håller med dig om det där med "Borta bra..." Samma med det som folk säger efter semestern; "Vad gott det ska bli att komma tillbaka till de gamla rutinerna..." :va Why? Skaffa nya...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ojoj, det var tidigt!

Håller med dig om det där med "Borta bra..." Samma med det som folk säger efter semestern; "Vad gott det ska bli att komma tillbaka till de gamla rutinerna..." :va Why? Skaffa nya...

Jag skulle gissa på att de är rädda för lite förändringar. Allt kan ju bara bli värre med förändringar.. :näsblod

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Någon som har tips på vart en student kan söka jobb för kvällstid och helg? Har A och B-kort, dock inget truckkort.

Letat som en galning efter jobb, kollat internet, frågat i butiker och diverse ställen.:huvet

Någon som vet någon som behöver extrapersonal? Vore guldvärt!:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...