Spamtråd M+S

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Du svänger ju vänster och skall därmed lämna företräde. Så om det inte är skymd sikt eller något så vet jag inte om jag håller med. Har dock aldrig kommit ifrån det hållet som du visar (tror jag). :)

Edit:
Har du grönt ljus eller grön pil? Vid grönt ljus så är det ju det ifrån båda hållen.

Det är bara grönt ljus så det gäller att lämna företräde vid vänstersväng. Klassiskt teoriexempel i trafikskoleboken:mattias

Tänkte jag inte på, men borde väl vara grönt ljus eftersom körfältet går både rakt fram och åt vänster? Men det är säkert som du säger, att jag ska lämna företräde. Är fortfarande relativt färsk i trafiken och detta blev ett fint överraskningsmoment.

(Jobbar för övrigt som vägprojektör och arbetat med trafikutformning i tre år. Känns stabilt eller? Haha..)

Du skrämmer mig.:skrämd

Hur löser sig jobbet för dig om du inte kan trafikreglerna?:confused:
Du gör inga plankorsningar hoppas jag.:tungan

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Joo det är så att jag ringde de för en kvart sedan, och självklart, så var honda cb:en redan bokad på måndagen. Hmm undra om jag kan ha mer otur än så här :va

Ring Bergmans Motor i Borås och förklara läget. Vet att dom har slutat med uthyrning men dom kan vara schyssta och hyra ut nån beghoj kanske?
Ringde dit för ett tag sen när tjejens lillebrorsa behövde en hoj till uppkörningen, enligt han jag pratade med så verkade det som dom var villiga att hjälpa. Beror väl lite på om dom har någon hoj på lager som inte är såld.
Värt ett försök iaf.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Fifan, va häftigt. Måste köpa den ölen isf. :yoparty
Impar det på brewdarna med? Kanske skulle starta en poll i OT-forumet och fråga.. :va

Helt vanlig öl är det som dem häller färgämne i, så det smakar som vanligt :)
I Chicago färgas tydligen hela floden som går genom staden grön med samma färgämne.

Man spiller ju tydligen lite öl då o då när man är fuller, så min händer var även alldeles gröna :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Helt vanlig öl är det som dem häller färgämne i, så det smakar som vanligt :)
I Chicago färgas tydligen hela floden som går genom staden grön med samma färgämne.

Man spiller ju tydligen lite öl då o då när man är fuller, så min händer var även alldeles gröna :)

Dumt att få självlysande vätska på händerna.. Då kommer ju flickorna se handavtryck på :tuttarna efter jag vart där och smygtafsat. :rodnar

Det är bara grönt ljus så det gäller att lämna företräde vid vänstersväng. Klassiskt teoriexempel i trafikskoleboken:mattias

Vilken tur att jag klarade testet. Känner du dig säker med mig ute i trafiken? :)

Last edited:

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Joo det är så att jag ringde de för en kvart sedan, och självklart, så var honda cb:en redan bokad på måndagen. Hmm undra om jag kan ha mer otur än så här :va

Åk in och snacka dom på Honda Mc Center i Högsbo!

Förklara läget, frågan är ju fri

Lycka till:tummenupp

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu är veckan slut! Snart.....

4 veckors ferier väntar!

Jag börjar med att leka med min motorcykel på Amderstorp i dagarna två :hoppa :Rockbanan

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Dumt att få självlysande vätska på händerna.. Då kommer ju flickorna se handavtryck på :tuttarna efter jag vart där och smygtafsat. :rodnar

Vilken tur att jag klarade testet. Känner du dig säker med mig ute i trafiken? :)

Äsch, tjejerna vill att man taffsar, inget man behöver smyga med :tungan

Mer självlysande :tuttar åt folket :)

Last edited:

MonsterMatte

916 till salu!!!!!
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
916 -98(till salu), TTR600 (stulen)
I trafiken finns det ingen som har företräde...
däremot har många väjningsplikt:fakta ;Messerschmit

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Idag flög Herr Putsbög in i min skalle så jag har polerat bort alla små döda kryp som satt överallt på hojen. Grr vad fin den är nu.

Henken

Guest
Flytta aldrig till högsbohöjd!
4v boende & ett uppkapat lås förra veckan och idag snodde nån mitt kapell. Vad är det för tattarjävlar som inte kan köpa ett eget på biltema för 200kr. :mad

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...