Spamtråd M+S

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Du kanske var nervös eller så har du inte pluggat tillräckligt..!

Övning ger färdighet.

Gör om gör rätt...!

Jag vet varför de gick som det gick! :(
Min mc lärare sa att den enda boken ja behövde läsa va mc boken!
Men de ja började bli mistänksam på va att inga trafikregler eller skyltar fanns med!

Så nu blir det läsa mc boken,körkortsboken och göra massa prover på str!
Skulle pratat med nån annan på en gång!:huvet

Är så jävla besviken på mig skälv en då:huvet 44 de är ju fan skandal!

Har ni tips på bra böcker? eller räcker det med mc boken,körkortsboken,str tester och Trafikskola teo mc 2011

Det är tack vare sånna som dig de numera infört att man måste göra teoriprov och uppkörning samma vecka för B-körkort.

Men testa några gånger till skit i att plugga, bara testa tills man slupas igenom är ju ganska billigt, och sen får vi nog snart samma regler för A kort också

Men ja har pluggat som en idiot men ja hade inte allt matrial!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Last edited:

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Jag vet varför de gick som det gick! :(
Min mc lärare sa att den enda boken ja behövde läsa va mc boken!
Men de ja började bli mistänksam på va att inga trafikregler eller skyltar fanns med!

Så nu blir det läsa mc boken,körkortsboken och göra massa prover på str!
Skulle pratat med nån annan på en gång!:huvet

Är så jävla besviken på mig skälv en då:huvet 44 de är ju fan skandal!

Har ni tips på bra böcker? eller räcker det med mc boken,körkortsboken,str tester och Trafikskola teo mc 2011



Men ja har pluggat som en idiot men ja hade inte allt matrial!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skaffa en körskola som har datorer på plats som du kan studera på, dom brukar ha programvara som till stor del överenstämmer med dom frågorna du får på transportstyrelsen.

Inför mitt teoriprov satt jag 1-2 timmar varje dag på deras datorer tills jag kunde göra varje prov med alla rätt.

Med detta i bagaget fick jag 59 rätt på teoriprovet.

Känns mer seriöst att vara där på plats där man även kan ifrågasätta frågor och prata med lärare om frågor osv. Blir mer gjort än när man sitter hemma o kör på datorn / läser i boken samtidigt som man har en jävla tv som går i bakrunden.

Lycka till!
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Skaffa en körskola som har datorer på plats som du kan studera på, dom brukar ha programvara som till stor del överenstämmer med dom frågorna du får på transportstyrelsen.

Inför mitt teoriprov satt jag 1-2 timmar varje dag på deras datorer tills jag kunde göra varje prov med alla rätt.

Med detta i bagaget fick jag 59 rätt på teoriprovet.

Känns mer seriöst att vara där på plats där man även kan ifrågasätta frågor och prata med lärare om frågor osv. Blir mer gjort än när man sitter hemma o kör på datorn / läser i boken samtidigt som man har en jävla tv som går i bakrunden.

Lycka till!

Tack för tipsen! :Bugar
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Jag vet varför de gick som det gick! :(
Min mc lärare sa att den enda boken ja behövde läsa va mc boken!
Men de ja började bli mistänksam på va att inga trafikregler eller skyltar fanns med!

Så nu blir det läsa mc boken,körkortsboken och göra massa prover på str!
Skulle pratat med nån annan på en gång!:huvet

Då skulle jag vilja veta vilken trafikskola du går på?
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Inför mitt teoriprov satt jag 1-2 timmar varje dag på deras datorer tills jag kunde göra varje prov med alla rätt.

Med detta i bagaget fick jag 59 rätt på teoriprovet.

ibland är livet bra orättvist,
jag övade på 3 prov hemma kvällen innan teorin och fick 59p.

Kan tilläggas att jag hade haft b-kort i 4 år innan så jag visste ungefär hur högerregeln fungera,ibland.. och att en och annan skylt kunde man också (ex. 70-skylt så körde man inte fortare än 100km/h ;) )..!
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Har ni tips på bra böcker? eller räcker det med mc boken,körkortsboken,str tester och Trafikskola teo mc 2011

Rekomenderar verkligen bonniers trafikskola (även om det är för bil), väldigt pedagogisk och förklarar med både tal bilder och text så man får in all information från 2 olika håll, fastnar nog bättre då.

Kör du igenom det och sen läser MC boken är du kung sen
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Rekomenderar verkligen bonniers trafikskola (även om det är för bil), väldigt pedagogisk och förklarar med både tal bilder och text så man får in all information från 2 olika håll, fastnar nog bättre då.

Kör du igenom det och sen läser MC boken är du kung sen

+1, jag laddade ner bonniers (o)lagligt på TPB gjorde provet x3 sedan var saken biff..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Nästa torsdag är det dags att bli professionell testförare på Hällered för både bil och lastbil. Funderar på att skaffa mig en vit hjälm inför utbildningen.

[YOUTUBE-ID]-Q1BiTfE48U[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]QokdT75uFf4[/YOUTUBE-ID]
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Nästa torsdag är det dags att bli professionell testförare på Hällered för både bil och lastbil. Funderar på att skaffa mig en vit hjälm inför utbildningen.

[YOUTUBE-ID]-Q1BiTfE48U[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]QokdT75uFf4[/YOUTUBE-ID]

Ibland känns det som att man valt fel yrke :huvet:gnissla
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Rekomenderar verkligen bonniers trafikskola (även om det är för bil), väldigt pedagogisk och förklarar med både tal bilder och text så man får in all information från 2 olika håll, fastnar nog bättre då.

Kör du igenom det och sen läser MC boken är du kung sen

Tusen tack för alla tips!
Ska försöka få en tid nästa vecka!
Å då ska ja fan klara det!:yoparty
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Takkar!

Hehe, ja, man får väl söka :D

Jag jobbar med att utveckla nya (last)bilar så vi behöver vara på Hällered och genfomföra vissa tester. Sitter även på kontoret nere i Lundby.

Jaja men du jobbar inte med testning på heltid? De släpper ut dig från kontoret ibland alltså ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top