Alming
-----------------------
god morgon!
go midda!
god morgon!
Usch, ja hemskt för tjejerna.3122458http://www.aftonbladet.se/nyheter/article602579.ab
aj aj aj...
ta det lugnt och bli inte en siffra i statistiken!
Kan du inte rådgöra med din närmsta chef ?
god morgon!
Min projektledare sitter ju mittemot mig, och är då närmast geografiskt sett. När jag sa att nu kan ju inte jag jobba han sa: Nå nå åff cårs nått, Djessica, I tink ju schudd gå hååm!
Usch, ja hemskt för tjejerna.
men ja kan inte läsa artikeln utan att tänka på att det höjer våran statestik, om än minimalt men ändå. Deras föräldrar är givetvis nerbrutna av sorg, men dom borde ändå fått stryk för att dels låta dem köra mc så unga. och dels utan hjälm, visst de har säkert inte 100 koll på att hjälmen används, men varför kör då den ena flickan med hjälm och den andra utan?
Jag blir bara trött och sorgsen när jag läser om det som så uppenbart hade kunnat förhindras så lätt... fy
Nu är visserligen inte detta här i gbg, utan på landsbygden i värmland.
Men hade det varit här, tror jag inte föräldrarna har en susning om att deras barn åker omkring "på en crossmotorcykel" utan hjälm.
Hade det varit här hade den säkert varit stulen.
Ja, visst suger det...
Bra sagt mamma Blomman .
Tänk om alla föräldrar tog lika mycket ansvar som dig. Kommer du inte ihåg hur du var då du var 15 (typ förra året ) och hittade på jävulstyg?
Jag som kille lyckades oftast med det jag ville oavsett om där fanns nycklar eller inte utlaw!
Trist läsning hur som helst .
Kinky, är du så outlaw?
Blomman: Jag tror att de stackars "ynglingarna" fick sitt straff ändå denna gången...
Självklart ska man ha hjälm, jag har t.o.m. alltid cyklat runt med en potta på huvudet. Därmed tycker jag lagen om cykelhjälm är bra, förutom att det då är föräldrarna som åker på smisk, för att barnen inte är straffmyndiga.
Varför är det en innetrend att unga tjejer kör utan hjälm som det stod i artikeln? Idioti! Jag säger som min äldre kusin sa till mig när han var 15!
"Klart man ska använda hjälm, frisyren blir ju perfekt då, och tar ingen tid på morgonen"
Dessutom skulle jag vilja se den donna som lyckats behålla sin frisyr i gott skick efter att fartvinden från dessa vidunder till åkdon gjort sitt... Dåligt argument mot att inte använda hjälm...
Superblomman
Sluta hacka ner på mig som om jag vore nån liten ligist med dubbelmoral. Du har inte en jävla aning. så knip käft tills dess du har fakta att "sätta" dit mig om det nu är det du är ute efter.
Om folk bara trodde på sig själva och stod för sina åsikter och tog ansvar istället för att gömma sig och vägra ta konflikterna så hade världen vart fan så mycket mer "rättvis".
Det som fick mig att skriva mitt förra inlägg var dock att jag tycker det är lite komiskt då en 20-årig tjej (som dessutom hatar barn) tycker sig veta så jävla mycket om barnuppfostran och tror att det är en dans på rosor bara för att hennes morsa råkar vara en klippa och lyckades bra med.
Ingen som ligger på ett dokument om nått hantverksyrke och hur det startades?3122917Ni förstör ju spamtråden med er riktigt seriösa diskussion
Btw, jag hatar när man får skitcase när man skall ta sega backups och sen installera om skiiiten. Fan att man e sån snäll kille å hjälper kollegorna ibland
Hehe, ja, hade du bara haft dubbelt så mkt i poäng så hade du varit nära iaf
För din del så är det närvaron som räknas
Ingen som är utbildad hantverkare?3122974Skitväder ute, men vad gör det.
Ingen som är utbildad hantverkare?
Ingen som är utbildad hantverkare?
Skitväder ute, men vad gör det.
Pinky är nog väl utbildad på "simpla handjobb", så mycket rullar han kränger.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|