Spamtråd M+S

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3122458 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article602579.ab

aj aj aj...

ta det lugnt och bli inte en siffra i statistiken!
Usch, ja hemskt för tjejerna.

men ja kan inte läsa artikeln utan att tänka på att det höjer våran statestik, om än minimalt men ändå. Deras föräldrar är givetvis nerbrutna av sorg, men dom borde ändå fått stryk för att dels låta dem köra mc så unga. och dels utan hjälm, visst de har säkert inte 100 koll på att hjälmen används, men varför kör då den ena flickan med hjälm och den andra utan?

Jag blir bara trött och sorgsen när jag läser om det som så uppenbart hade kunnat förhindras så lätt... fy :(

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Min projektledare sitter ju mittemot mig, och är då närmast geografiskt sett. När jag sa att nu kan ju inte jag jobba han sa: Nå nå åff cårs nått, Djessica, I tink ju schudd gå hååm!
:yoparty

Visst är det underbart med gemensamt koncernspråk...

Usch, ja hemskt för tjejerna.

men ja kan inte läsa artikeln utan att tänka på att det höjer våran statestik, om än minimalt men ändå. Deras föräldrar är givetvis nerbrutna av sorg, men dom borde ändå fått stryk för att dels låta dem köra mc så unga. och dels utan hjälm, visst de har säkert inte 100 koll på att hjälmen används, men varför kör då den ena flickan med hjälm och den andra utan?

Jag blir bara trött och sorgsen när jag läser om det som så uppenbart hade kunnat förhindras så lätt... fy :(

Nu är visserligen inte detta här i gbg, utan på landsbygden i värmland.
Men hade det varit här, tror jag inte föräldrarna har en susning om att deras barn åker omkring "på en crossmotorcykel" utan hjälm.
Hade det varit här hade den säkert varit stulen.

Ja, visst suger det...

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Nu är visserligen inte detta här i gbg, utan på landsbygden i värmland.
Men hade det varit här, tror jag inte föräldrarna har en susning om att deras barn åker omkring "på en crossmotorcykel" utan hjälm.
Hade det varit här hade den säkert varit stulen.

Ja, visst suger det...

Iof sant, men även om jag hade bott på landsbyggden så skulle mina ungar haft hjälm. Hade de nånsin kommit fram att de åkt utan hade jag blivit rasande. Ungar ska fanemej lyda. så är det bara.
Sen att det finns LAGAR som stadgar när man får framföra vissa fordon, dom är säkert påhittade för att staten ska få in pengar, inte alls för att man som 14-15 åring inte nånstans i närheten kan hantera en sådan cykel om man inte är fruktansvärt mogen och stark. :arsele

Hade det vart mina ungar hade den vart låst och nykeln borta. Regel 1 i barnuppfostran, ALDRIG rucka på regler. :fatta!
Då kan man rucka på alla regler sen och plötsligt står föräldrarna där med redigt oupfostrade snorungar och tycker att de gjort alla rätt :va idioti :huvet

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Bra sagt mamma Blomman :rolleyes:.

Tänk om alla föräldrar tog lika mycket ansvar som dig. Kommer du inte ihåg hur du var då du var 15 (typ förra året :tungan) och hittade på jävulstyg?

Jag som kille lyckades oftast med det jag ville oavsett om där fanns nycklar eller inte :eek:utlaw!

Trist läsning hur som helst :(.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Kinky, är du så outlaw?

Blomman: Jag tror att de stackars "ynglingarna" fick sitt straff ändå denna gången...

Självklart ska man ha hjälm, jag har t.o.m. alltid cyklat runt med en potta på huvudet. Därmed tycker jag lagen om cykelhjälm är bra, förutom att det då är föräldrarna som åker på smisk, för att barnen inte är straffmyndiga.

Varför är det en innetrend att unga tjejer kör utan hjälm som det stod i artikeln? Idioti! Jag säger som min äldre kusin sa till mig när han var 15!
"Klart man ska använda hjälm, frisyren blir ju perfekt då, och tar ingen tid på morgonen"

Dessutom skulle jag vilja se den donna som lyckats behålla sin frisyr i gott skick efter att fartvinden från dessa vidunder till åkdon gjort sitt... Dåligt argument mot att inte använda hjälm...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Bra sagt mamma Blomman :rolleyes:.

Tänk om alla föräldrar tog lika mycket ansvar som dig. Kommer du inte ihåg hur du var då du var 15 (typ förra året :tungan) och hittade på jävulstyg?

Jag som kille lyckades oftast med det jag ville oavsett om där fanns nycklar eller inte :eek:utlaw!

Trist läsning hur som helst :(.

Min morsa hade fan pli på mig. Det kan vem som helst intyga! Fråga barbs och Claes tillexempel :) När jag va 15 fick ja min första moppe, som då va en ciao, en blååååå :yoparty jag fick inte köra den en dag tidigare än min födelsedag.
När jag va 16 tog jag mitt körkort för 125an och då körde jag fan lagligt under tiden jag övningskörde.

Och jag hade fan ALLTID hjälm :mad:

Jag drack ingen alkohol innan jag fyllde 18 utom om morsan sa att det va ok, med ex. en cider till maten eller liknande.

Jag har aldrig rökat, snusat eller testat droger. så nånstans gjorde ju morsan rätt. Fan en stor eloge till henne nu när jag tänker efter :tummenupp

Sluta hacka ner på mig som om jag vore nån liten ligist med dubbelmoral. Du har inte en jävla aning. så knip käft tills dess du har fakta att "sätta" dit mig om det nu är det du är ute efter. :fatta!

Kinky, är du så outlaw?

Blomman: Jag tror att de stackars "ynglingarna" fick sitt straff ändå denna gången...

Självklart ska man ha hjälm, jag har t.o.m. alltid cyklat runt med en potta på huvudet. Därmed tycker jag lagen om cykelhjälm är bra, förutom att det då är föräldrarna som åker på smisk, för att barnen inte är straffmyndiga.

Varför är det en innetrend att unga tjejer kör utan hjälm som det stod i artikeln? Idioti! Jag säger som min äldre kusin sa till mig när han var 15!
"Klart man ska använda hjälm, frisyren blir ju perfekt då, och tar ingen tid på morgonen"

Dessutom skulle jag vilja se den donna som lyckats behålla sin frisyr i gott skick efter att fartvinden från dessa vidunder till åkdon gjort sitt... Dåligt argument mot att inte använda hjälm...

Jo sorgligt men sant så fick de sist straff, vilket är hemskt. men kanske förhoppningsvis avskräckande för andra :(

jag cyklade också med hjälm tills dess jag fyllde 15 för då va man inte tvungen att ha det längre.

Varför är det dåligt att straffa föräldrarna om inte barnen har hjälm? om inte föräldrarna bryr sig tillräckligt för att ta hand om sina barn så de inte råkar ut för onödiga olyckor så får man väl tvinga dem.
Tyvärr så är det nog olika beroende på vart i landet man bor. Är det böter som gäller nu? jag har inte riktigt koll...
Men i kullavik där jag kommer från, cyklar inte en enda unge med hjälm och de flesta åker moppe utan med för den delen. (fatta vilken nörd jag va ;) )
Deras föräldrar är sällan hemma, och är morsan hemmafru så har hon inte kurrage nog att stå upp mot den rebelliske, bortskämda sonen/dottern.
Det är föräldrarnas fel från början och de är också de som bär ansvaret för deras avkommor tills dess de fyller 18.
I kullavik har jag aldrig sett en snut under de lååånga 18 åren jag bodde där. så vem ska sätta dit dem? och skulle de mot förmodan få böter så skulle morsan övertala farsan att betala det, det kommer ju aldig hända igen... jo visst :rolleyes:

Samhället är skruvat. så är det bara. Om folk bara trodde på sig själva och stod för sina åsikter och tog ansvar istället för att gömma sig och vägra ta konflikterna så hade världen vart fan så mycket mer "rättvis".

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Superblomman :tummenupp

Sluta hacka ner på mig som om jag vore nån liten ligist med dubbelmoral. Du har inte en jävla aning. så knip käft tills dess du har fakta att "sätta" dit mig om det nu är det du är ute efter. :fatta!

Hahaha...fnizz! Jag frågade ju bara lite försynt om du alltid gjorde som du blev tillsagd då du var mindre vilket du bevisligen gjorde och det är ju kanon.

Det som fick mig att skriva mitt förra inlägg var dock att jag tycker det är lite komiskt då en 20-årig tjej (som dessutom hatar barn) tycker sig veta så jävla mycket om barnuppfostran och tror att det är en dans på rosor bara för att hennes morsa råkar vara en klippa och lyckades bra med.

:sissy

Om folk bara trodde på sig själva och stod för sina åsikter och tog ansvar istället för att gömma sig och vägra ta konflikterna så hade världen vart fan så mycket mer "rättvis".

Huvudet på spiken du ;).

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Det som fick mig att skriva mitt förra inlägg var dock att jag tycker det är lite komiskt då en 20-årig tjej (som dessutom hatar barn) tycker sig veta så jävla mycket om barnuppfostran och tror att det är en dans på rosor bara för att hennes morsa råkar vara en klippa och lyckades bra med.

:sissy

Jag råkar va yngre än du och jo jag kommer nog aldrig att skaffa några barn. För jag har så mycket annat jag vill göra här i livet, det är inte högprioriterat helt enkelt. Jag säger inte att jag är världsbäst, jag redogör bara för hur jag tycker samhället ser ut och min åsikt om det:)

Skulle jag skaffa barn, så skulle jag antagligen också misslyckas på vissa plan. Men fan inte på alla.

Mitt skräck exempel är min moster och hennes man. herregud. :jisses:
jag har aldrig någonsin stött på sådanna bortskämda ungar som dem. De skriker och slåss och har sig. ok en sak är om de hade slagits med varandra, för jag gav också mina bröder en omgång när jag va yngre. :hihi
men när de slår mormor och morfar för att de inte får som de vill... ne det går jag fan inte med på. Ungar ska ha respekt för vuxna.

När barnen förlorar respekten för sina föräldrar gå hela alltet åt helvette ju. men många vet nog inte hur de ska göra idag pga, för mycket jobb, sjukdommar, mm
Det kanske är bra att ha nån utomstående i sådanna lägen som ser "felen" och kan påpeka dem, för som vanligt blir man ju blind på det som rör en själv. :)

folk idag vet knappt hur man "bryr sig" om nån. på sig själv känner man andra. och jag kan erkänna att det finns folk som jag tycker är jätte trevliga och roliga, men de intresserar mig inte tillräckligt för att jag verkligen ska bry mig om dem dygnet runt. Folk måste börja bry sig och ta ansvar om det ska bli nån förändring i "tränderna" som de pratar om i artikeln, det är steg 1.

Härom dagen fick ja ett sms av en person som ville kolla så jag levde eftersom personen i fråga visste att jag kört hoj, ganska ledsen, mitt i natten. En person som inte alls behöver bry sig om mig egentligen, men som gör det, och det värmer :) En person som bryr sig om mig...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ni förstör ju spamtråden med er riktigt seriösa diskussion :3freak

Btw, jag hatar när man får skitcase när man skall ta sega backups och sen installera om skiiiten. Fan att man e sån snäll kille å hjälper kollegorna ibland :tungan

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3122917 Ni förstör ju spamtråden med er riktigt seriösa diskussion :3freak

Btw, jag hatar när man får skitcase när man skall ta sega backups och sen installera om skiiiten. Fan att man e sån snäll kille å hjälper kollegorna ibland :tungan
Ingen som ligger på ett dokument om nått hantverksyrke och hur det startades?

eller som är grym på historia just innom hantverksyrken... jag skulle behöva en sådan idag... dagen innan skolan börjar igen:3freak:

Dropdead

Guest
Hehe, ja, hade du bara haft dubbelt så mkt i poäng så hade du varit nära iaf :hihi

För din del så är det närvaron som räknas :)

Bah. Första omgången vann jag över keso iaf! Sen att han kom starkt på slutet är ju en annan femma...:rolleyes:

Idag har jag ont i halsen. Jag tror ni smittar här i spamtråden! :(

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
"Heej, jag undrar om ni har några filmer med äldre kvinnor som onanerar med vassa ting?"

Wtf....jefla weirdo, jag vill inte ha såna telefonsamtal :gnissla.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!