Spamtråd Nr. 7.1

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nån som blivit lurad idag då? :)

Jag lurade på en kund lite grejer men det gör jag ju varje dag :tungan
Som att sälja strössl till små barn alltså? :tungan
Johansson skrev:
Te Fem rokkar ju men hur är den i försäkring? Ska du överge den düschka kvalitätswagen alltså?
Jag ska nog ha den som en liten sommarkatt bara. Tjöpa fiffelbilligt, sälja snordyrt. Försäkringen skulle landa på 10kkr halv/helår.

Som en halvdassig hoj, mao.

Düschk kvaliätäswagen blire nog till vintern igen.

Haha ja Hållundan kommer ju bli lurad om han ska åka volvo:D
Hur kan man vara sån nationalist att man kör skiten.:huvet
Äh.

P1x Made in Gent with LOOOOOOOVE, kan väl inte vara annat än kerrüm?? :tungan

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Okej, hur är det nu med det Tjänsteresor vs. Resor till och från arbetet?

Jobbade ju under 2007 som konsult, företaget stationerat i Götet. Uppdraget var i Trollhättan. Pendlade varje dag med egen bil. Tj-resor eller resor till och från arbetet? Egentligen?

Edit: Fick ingen reseersättning från företaget. Enligt "deklarationsinstruktionsboken" ska man ha övernattat på annan ort under tjänsteresan för att få avdrag för ökade levnadskostnader. Dessutom krävs att jag ska ha rest till en plats som ligger mer än 50km hemifrån och 50km från jobbet. Vilket det gör/gjorde, men jag slaggade ju aldrig över i Trollhättan, så sett....

Skitland! :mad:

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
tar nog ut den nästa vecka skulle jag tro! väntar fortfarande på delar jag beställt:)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling

Jobbade ju under 2007 som konsult, företaget stationerat i Götet. Uppdraget var i Trollhättan. Pendlade varje dag med egen bil. Tj-resor eller resor till och från arbetet? Egentligen?

Edit: Fick ingen reseersättning från företaget. Enligt "deklarationsinstruktionsboken" ska man ha övernattat på annan ort under tjänsteresan för att få avdrag för ökade levnadskostnader. Dessutom krävs att jag ska ha rest till en plats som ligger mer än 50km hemifrån och 50km från jobbet. Vilket det gör/gjorde, men jag slaggade ju aldrig över i Trollhättan, så sett....

Va? Vad är det du läst för något?

Så länge du tjänar minst två timmar per dag på att ta bilen istället för allmänna kommunikationsmedel så får du dra av 18 kr/mil för resor till och från arbetet.

Tjänsteresa är det om du först åker till kontoret och sen ut till kund (har jag för mig), i vilket fall så är det 18 kr/mil där också. Man behöver inte övernatta eller nåt sånt för att få dra av milersättningen... det du skrivit ovan låter snarare som regler för traktamente.

//Skrutten

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Så länge du tjänar minst två timmar per dag på att ta bilen istället för allmänna kommunikationsmedel så får du dra av 18 kr/mil för resor till och från arbetet.

Tjänsteresa är det om du först åker till kontoret och sen ut till kund (har jag för mig), i vilket fall så är det 18 kr/mil där också. Man behöver inte övernatta eller nåt sånt för att få dra av milersättningen... det du skrivit ovan låter snarare som regler för traktamente.

//Skrutten

Ja det stämmer, det är traktamentet som man måste övernatta för.
210kr om avresa innan 12 eller hemkomst efter 19 och 105 kr om avresa efter 12 eller hemkomst innan 19.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-

Aaaaah så n000b, läijm och ägd :mad:

Ökade levnadskostnader är ifall du tvingas handla ägg till frukost på sjuälva och sånt och har inget med milavdraget att göra.
Enl. inkomstskattelagen är den plats där den skattskyldige utför huvuddelen av sitt arbete att räkna som hans tjänsteställe. Resa mellan bostad och tjänsteställe är resa till och från arbete, annan resa i tjänsten är tjänsteresa. Men eftersom du inte upplyses om kap 12 8$ i inkomstlagen i deklarationsinstruktionsboken kan du inte anklagas för att med uppsåt ha försökt kringgå skattelagstiftningen eller för att fara med osanning ifall du yrkar på avdrag för tjänsteresa enl. motivationen att ni nyttjar edert privata fortskaffningsmedel för att ta er till dagsverket hos någon av den gode arbetsgivarens kunder vilket enl. Skatteverkets Servicejour alltid varit en giltig tjänsteresa. Bäst blir det ju om du skaffar dig din egen privata korrespondens med Skatteverkets Servicejour att lutar dig tillbaka på.

Edit: Man behöver inte åka om kontoret för att det skall bli tjänsteresa utan den kan gå direkt från hemmet till kunden.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Aaaaah så n000b, läijm och ägd :mad:

Ökade levnadskostnader är ifall du tvingas handla ägg till frukost på sjuälva och sånt och har inget med milavdraget att göra.
Enl. inkomstskattelagen är den plats där den skattskyldige utför huvuddelen av sitt arbete att räkna som hans tjänsteställe. Resa mellan bostad och tjänsteställe är resa till och från arbete, annan resa i tjänsten är tjänsteresa. Men eftersom du inte upplyses om kap 12 8$ i inkomstlagen i deklarationsinstruktionsboken kan du inte anklagas för att med uppsåt ha försökt kringgå skattelagstiftningen eller för att fara med osanning ifall du yrkar på avdrag för tjänsteresa enl. motivationen att ni nyttjar edert privata fortskaffningsmedel för att ta er till dagsverket hos någon av den gode arbetsgivarens kunder vilket enl. Skatteverkets Servicejour alltid varit en giltig tjänsteresa. Bäst blir det ju om du skaffar dig din egen privata korrespondens med Skatteverkets Servicejour att lutar dig tillbaka på.

Edit: Man behöver inte åka om kontoret för att det skall bli tjänsteresa utan den kan gå direkt från hemmet till kunden.

Men det är ju samma milersättning på kensteresa med privat bil och tillåfrånarbetetresa med privat golph eller?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7

//Skrutten

Hur är det om man kör hoj istället för bil? Får man dra av lika mycket?

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Men det är ju samma milersättning på kensteresa med privat bil och tillåfrånarbetetresa med privat golph eller?

Judith Garland: Aaaah! Så n000b, läijm och ägd :mad:

Posten resa till och från jobbet är gravt infekterad med begränsningar när det gäller giltigheten för avdrag av de kostnader som uppstår i samband med nyttjandet av privata fortskaffningsmedel såsom att det behöver överstiga 7000riksdaler och det är beloppet över 7000riksdaler som är avdragsgill, avståndet behöver överstiga en viss sträcka samt att ni behöver göra en tidsvinst på minst 2timmar per dag för fram- och återresan jmfrt med att kommutera med statligt eller kommunalt subventionerad allmäntrafik

I o m detta kan ni frigöra mer av er konsumtionskraft och därmed leva ett rikare och mer tillfredsställande liv ifall ni har möjlighet att yrka på avdrag för tjänsteresa.

Hur är det om man kör hoj istället för bil? Får man dra av lika mycket?

Brukar vara hälften i milavdrag jmfrt med bil.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...