Spamtråden för KHR

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Husa FE 450
Äsch, är det inte underbart med lite riktig vinter? Nog för att jag är gammal hobbydalmas, men tycker inte ni det är härligt att vara ute och knata på frusen havsis, få skotta lite snö, hjälpa folk att komma loss när de kört i diket, och kanske det viktigaste... ta småvägarna, och slå av anti-spinn i bilen :)

På fint packad snö känns ju även en framhjulsdriven herrgårdsvagn på närmre 2 ton som en välbalanserad rallybil, och jag är rallystjärna :)

Häl & tå, scandinavian flick, vänsterfotbromsning för att hålla det balanserat, och så gasa vidare mot nästa kurva, och svära lite över ABSen när den inte låter en bromsa in så hårt som man vill på blankis.

Satt på halvt allvar och kollade efter billiga gamla Volvo, för att hitta nåt lätt och bakhjulsdrivet bara för att kunna åka ut och sladda ordentligt utan att riskera familjebilen...

Njut av vintern, så kan vi dra ut på hojjarna när vägsaltet är ordentligt borta. Blir det fler såna här vintrar så är det ju helt klart cross med spikdäck och snöskoter som gäller. Bilkörning på frusen sjö är inte heller dumt... fan vad kul vi hade med en klasskompis 180 zx när de hade plogat upp en rallybana (eller var det en skridskobana? jag var ung och oansvarig...) på Faluns största sjö.

Är det inte körbart den 22:a så jävlar säger jag bara!
Då finns det bara ett alternativ kvar, och det är att införskaffa flera av dessa och ge sig ut på vägarna och smälta bort snön!

Br%C3%A4nnare%209049.jpg

Kanske kan fixa en lista på folk som vill hjälpa till att smälta bort skiten!!!!!!

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
Buell xb9s
Äsch, är det inte underbart med lite riktig vinter? Nog för att jag är gammal hobbydalmas, men tycker inte ni det är härligt att vara ute och knata på frusen havsis, få skotta lite snö, hjälpa folk att komma loss när de kört i diket, och kanske det viktigaste... ta småvägarna, och slå av anti-spinn i bilen :)

I lördags åkte jag iväg på tu man hand med bilen in i de halländska bokskogarna för att åka längdskidor, vilket jag aldrig tidigare hade provat på och för övrigt var rätt skoj. På småvägarna dit möter jag en traktor. Jag går ut långt i kanten med bilen för att underlätta mötet. När jag har passerat traktorn märker jag till min fasa att det inte var mkt. till kant utan det var ett dike uppfyllt med snö.

Fastkörningen i diket var ett faktum. Jag kollade bakåt och hoppades att traktorföraren och den lilla pojken som satt bredvid honom skulle vända blikarna bakåt och se vad som hade inträffat. Men traktorn försvann i horisonten:confused:. En stund senare får jag hjälp av några trevliga människor att få upp bilen igen:).

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Husa FE 450
Jo, det verkar finnas rätt mycket själviska bilister (och uppenbarligen traktorförare). Stod för nån vecka sedan och knuffade för att få upp en av mammas grannar som hade kört fast, medan en annan av hennes grannar satt i sin varma bil och kollade på, och väntade på att den fastkörda skulle komma loss, så de kunde köra in i området (smal väg). Kunde de inte åtminstone ha vevat ner rutan och frågat om vi behövde hjälp? Självklart stannade de inte för att kolla om jag kom upp för backen heller, utan körde hem för att kolla på Let's dance, eller vad folk nu gör på kvällarna...

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jo, det verkar finnas rätt mycket själviska bilister (och uppenbarligen traktorförare). Stod för nån vecka sedan och knuffade för att få upp en av mammas grannar som hade kört fast, medan en annan av hennes grannar satt i sin varma bil och kollade på, och väntade på att den fastkörda skulle komma loss, så de kunde köra in i området (smal väg). Kunde de inte åtminstone ha vevat ner rutan och frågat om vi behövde hjälp? Självklart stannade de inte för att kolla om jag kom upp för backen heller, utan körde hem för att kolla på Let's dance, eller vad folk nu gör på kvällarna...

Blir förbannad bara jag läser eländet. Jävla folk det finns:mad::huvet:3freak:död:censored:skitdator :kulspruta :6surkart:machinegu:martialar:kryckor:fatta! :argpådato :argpådato

Körde för en stundsen, med elbilen på jobbet, förbi en fet morsa me sin barnvagn, 2 gånger, som knappt hade vett att flytta på sig, andra gången vart jag tvungen att köra med ena sidan genom en liten snövall och höll på att köra fast:censored

:kulspruta åt henne!

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Körde för en stundsen, med elbilen på jobbet, förbi en fet morsa me sin barnvagn, 2 gånger, som knappt hade vett att flytta på sig, andra gången vart jag tvungen att köra med ena sidan genom en liten snövall och höll på att köra fast:censored

:kulspruta åt henne!

Hon hade uppenbarligen fått för lite stock. Brukar vara så då liksom:näsblod

:rolleyes:

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Husa FE 450
Elbil? Hon hörde dig inte... vad du behöver är en V8 på mins 4.5 liter, och bort med ljuddämparna...

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Eh, jag mötte henne:va Spelar ingen roll hur tyst den går då. Hon hade nog ändå inte flyttat på sig hur högljud fordon man hade kört:rolleyes:

Ett gashorn monterat på el-bilen kanske hade hjälpt? Tjöp på Biltema :yoparty:rolleyes:

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Husa FE 450
Ett gashorn monterat på el-bilen kanske hade hjälpt? Tjöp på Biltema :yoparty:rolleyes:

Hehe, lånade en hoj med ett rejält gashorn ett tag medan min blev reparerad efter ett missförstånd med en bil... fan vad man kunde få folk att vakna till, jäkligt bra när man skulle köra genom östra London...

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
KTM 950 SM - 07
Dags att börja projektet "pimp my elbil" nu då! V8 och gashorn, ett par kromade hinkar som fälgar och så får du rigga din PS3:a med tjock-TV på flaket!

:hihi

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Var precis ute på årets första tur med KTMn i snön :yoparty
Körde ner från hammerö till adeles gatukök och sen upp till hammerö igen. Gick bra nedför men uppför var det värre (går två vågar till hammerö, båda är hyffsat branta backar...)

Ramlade en gång, fick vänta 10 min för att jag körde för sakta så hojen fick ingen kylning, och så var tvungen att putta den 200m i 1dm snö för där var det lössnö så den spann bara:crash Men det var helt klart värt det :banana

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Haha, vad heter el-bilen ? Märke, modell? Kanske kan leka lite i Photo Shop med skiten :D:yoparty:fyllisar

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
KTM 950 SM - 07
Var precis ute på årets första tur med KTMn i snön :yoparty...

Hur gick det med dig när du ramlade? Hoppas det gick bra med både dig och hojen!

Att putta hojen i lössnö låter som ett rejält träningspass!

Hoppas att vi blir av med den här jäkla snön snart, för jag börjar få en rejäl abstinens som yttrar sig genom klåda i höger handled... :gnissla

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Hur gick det med dig när du ramlade? Hoppas det gick bra med både dig och hojen!

Att putta hojen i lössnö låter som ett rejält träningspass!

Hoppas att vi blir av med den här jäkla snön snart, för jag börjar få en rejäl abstinens som yttrar sig genom klåda i höger handled... :gnissla

Jag körde så långsamt så det var mer som att tappa den än att ramla. Så det enda som slog i marken var ena handtagsskyddet och fotpinnen och jag la mig bara lite i snön så ingen skada på varken hojen eller mig :banana:tummenupp Och att putta hojen var bland det jobbigaste jag har gjort, var helt slut när jag kom hem men det gick :)

Bara snön försvinner och det blir iaf ett par +grader så blir det mycket bättre. Men om bara en månad så är det nästan april :gnissla Våren börjar faktiskt närma sig :banana

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Husa FE 450
Herr Dude, låter bekant det där, inte för att jag har kört i så här mycket snö på riktig hoj, men när jag var ett litet barn med en MT-5 så hände det att jag var ute och sladdade i snön, vilket brukade resultera i krossade backspeglar och annat...

Rammstein, skönt, funderade på om du var ett fan. Om de inte har ändrat sig sen jag såg dem för några år sen, så är det en jäkla show. De gillar eld och explosioner :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati