Aspirant i spaningsledningen…
Under lördagen hade jag fått i uppdrag att idka yttre spaning. Jag satt på utsatt plats, väldigt nära brytpunten Rosenhill som bestämts innan. Min uppgift var endast att iaktta och rapportera den trafik som eventuellt verkade misstänksam. Denna lördag var det mycket att notera men helt plötsligt inkommer till brytpunkten ett större gäng med motorcyklar. Jag blev genast uppmärksam och såg att tre stycken av dem var kvinnor. Detta är mycket ovanligt och därför drog dessa till mig sitt intresse.
På ett av fordonen satt den som vi kallar White och kvinnan blev då i mitt sätt att se det Black. Mannen som polisen kallar White åker en vit motorcykel, kvinnan hade svart mc-ställ och körde en mörk mc.
Det visade sig att White troligen betalade för bensinen som Black tankade och detta var en helt klar skenmanöver för att betala för något helt annat, precis som vi hela tiden misstänkt.
Black och White lämnade brytpunkten men på vägen ut stannade de och samtalade med två för mig okända personer en kort stund. Sedan åkte Black och White från stället helt ensamma.
Vad jag kunde uppfatta, (trots att jag var en bit ifrån samtalet) var att Black och White var ett par????
Spaningsledningen är nu mycket intresserad av vart åkte de efter att ha lämnat brytpunkten. De vill snarast komma i kontakt med de två personer som Black och White samtalade med innan de lämnade brytpunkt Rosenhill. Spaningsledningen vill också till allmänheten rikta en fråga: - Har någon sett paret? – Vart åkte de och vart hade de varit? Varför hade de så bråttom från brytpunkten? All information är till nytta för oss, även om du inte sett något vid en speciell tidpunkt, då kan vi avfärda just den pusselbiten.