Speed Triple-tråden Sthlm

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Så här menar du ? :hihi

View attachment 267944

Det blir ju lite längre men är det en bra väg så är det :rock


japp! jag och en polare från Borås körde en kortis semester:

Ulricehamn - Varberg - Helsingborg - Helsingör - köpenhamn - Malmö - Ystad - ölandsbron(fram och tillbaka bara för att ha åkt den :) - Jönköping - Ulricehamn (två dagars tur) Vetlanda området är dödens trist om man inte hittar någon fin väg :huvet

I morgon ska jag testa min digitalkamera på bulten (nikon P6000 med optisk linsförskjutning mot vibrationer, 640x480 upplösning) som jag tänker gaffa fast på hojjen med ett fäste jag skruvade ihop, blev lite sugen efter vi snackat om att filma senast vi gasade :tummenupp
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Är det någon av er som funderar på allvar att sätta på turbo? Är nämligen riktigt sugen själv?!

Skulle vara grymt. Kolla lite närmare i turboforumet? Är väl en 50-60 kkr, så det ryms ej i min budget denna sommar :näsblod Nåt att pyssla med nästa vinter kanske?

Ja hur går det med hockeyn egentligen? Skumt det där...fröken har varit väldigt tyst på senaste?? 0-3 och 0-14...säger det något?:krama

JAG HAR VARIT I RIKSGRÄNSEN OCH ÅKT SNOWBOARD :mad:

Funderar lite på att ta hojen på en liten avrostning Torsdag till Fredag. :tummenupp

Vädret ser lovande ut och det är väl varmare söderut.:yoparty

:gnissla ...jaha, nu är våren här & paPs planerar direkt "en liten avrostning" på 2 dagar runt halva sverige :D

Nåja...om det är bra väder till helgen kanske vi som har möjlighet ska ta en "något kortare" repa?? (om inte paPs har för ont i röven) :hihi

Ska höra om damen är sugen oxå, och jag måste ändå förbi TC Länna på lördag & få ett relä monterat.
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Dog det där med loggan och ev tröja ut totalt pga delade åsikter??? :( Hade ju suttit fint med den till våren / sommaren!

Fan va gött med lite varmare... jäkligt sugen på att premiärköra lite. Hoppas på bra väder till helgen! :tummenupp


Ps, kanske dax för lite gocart igen, nu när vi alla har tränat lite? :D

Så här menar du ? :hihi

View attachment 267944

Det blir ju lite längre men är det en bra väg så är det :rock


PS. Jag var på TCL och fick ett "batterigummiband" av Urban, Heders. Mitt ramlade ut under hojen i form av ? ............ Nu vet jag ! resterna av cyklopet som legat ute på stranden sen förra sommaren.

Och där såg jag nya 1,6L twinnen. Satan det var en ruggigt cool cylinderrad :tummenupp

Eey paPsen, du måste ju kommentera den fina S3 jubileumsmodellen du förhoppningsvis såg där :) Jäkligt fin tyckte jag i alla fall!
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Äntligen. Premiären avklarad!!!!
Kunde inte hålla mig längre. Kom hem från jobbet och tempen visade +9, nu får det f-n vara nog.
Rullade ut Speedy från vardagsrummet (ja frugan log glatt och började genast kolla i Ikea katalogen efter nån soffa som skulle stå där Speedy stod) , letade reda på en bensindunk med en skvätt soppa i.

Det räcker nog till macken.

Grannen kommer förbi precis när jag knuffar ut Speedy från huset och tittar lite fundersamt på mig, hmm det är till att ha varmgarage säger han och småler.
Japp säger jag stolt och tippar i soppan.
- Ja min får stå i garaget och frysa säger han. ( han åker nån stor suka offroadstil v-strom eller nåt)
Vrider på nyckeln och trycker in knappen. Bapp Bapp Bapp typ. Hade glömt hur härligt en trea kan låta.

Nåja snabbt in och hämta utrustning och iväg vi for, jag och Speedy black edition.
Första jag reagerade på var att handtagen var konstiga. Visst ja, satte på shortys i vintras.
Vid tre streck på tempen drog man på lite.

Oooops! Kall asfalt och kalla däck är ingen bra kombo. Släppte av lite och drog en liten lugn och sansad repa på ett par mil.

Kommer och parkerar i garaget.
F-n vad det luktar soppa. Kollar och det droppar friskt från tankens undersida.
Orkade inte undersöka mer, men fick lov att tömma tanken på den nyss fyllda soppan.
Det fick bli den gamla ´´slanga soppa till moppen från farsans bil´´ trick.
En slang och suga lite. Hade glömt hur lite man behövde suga och fick mig en riktig shot av bensin. Inte läge för en cig nu!

Nåja premiären avklarad utan större missöden. Får ta tag i läckan senare, kan vara att jag inte fick på anslutningen riktigt vid ihopmonteringen.

Så till er alla som inte tagit premiären (Tom@s m.f.) säger jag bara.

Ut och åk. Kan jag här uppe i lappträsk (allt norr om dalälven) så kan ni.:arsele
 

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Ort
i dalen bredvid globen
Hoj
690smc -10
Jag han också med första rundan idag. Körde bulten i lugnt tempo vill inte rasa det första man gör. Testade mina nya bracker också som jag köpte hos länna, fick höra att tompa köpt likadana.:yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Många på Bulten idag verkar det som. Själv genade jag via lunch på Rosenhill och sen via Bulten till jobbet efter jobb i S-tälje.

Mötte LucaBrasi på väg mot Haninge. Han va på väg mot Bulten:D

Äntligen. Premiären avklarad!!!!
Kunde inte hålla mig längre. Kom hem från jobbet och tempen visade +9, nu får det f-n vara nog.
.................
Första jag reagerade på var att handtagen var konstiga. Visst ja, satte på shortys i vintras.
................
Så till er alla som inte tagit premiären (Tom@s m.f.) säger jag bara.

Ut och åk. Kan jag här uppe i lappträsk (allt norr om dalälven) så kan ni.:arsele

Härligt, mannen. Nöjd med Pazzosarna (Hmmm, Låter nästan som nåt gäng som är inblandade i feta bonusar ? :hihi )
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Faaaen va många som premiärrastat idag! :tummenupp

Ja, det var ju väder för det... planerade faktiskt dra från jobbet vid 15-tiden idag för att smyga ut speedy, men fick förhinder och blev kvar till 18-tiden :mad:

Nåja, vädret ser lovande ut - det får bli premiär till jobbet imorgon istället...
Lunchrast Rosenhill, någon? :D

EDIT: Brrr... Huga, +2°C och blött i morse, det är bara paPs som kör moppe då :gnissla
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Faaaen va många som premiärrastat idag! :tummenupp

Ja, det var ju väder för det... planerade faktiskt dra från jobbet vid 15-tiden idag för att smyga ut speedy, men fick förhinder och blev kvar till 18-tiden :mad:

Nåja, vädret ser lovande ut - det får bli premiär till jobbet imorgon istället...
Lunchrast Rosenhill, någon? :D

EDIT: Brrr... Huga, +2°C och blött i morse, det är bara paPs som kör moppe då :gnissla

Jajamen, nu är det också bestämt. Det blir avrostningssvängen torsdag-fredag. Tvättade till och med hojen innan jag åkte hem från jobbet. .....Nåja avfettade och spolade av med varmt vatten.

Startar hemifrån i morgon bitti ca 0445.

Jag skall försöka hålla er uppdaterade, har ju med laptopen.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jajamen, nu är det också bestämt. Det blir avrostningssvängen torsdag-fredag. Tvättade till och med hojen innan jag åkte hem från jobbet. .....Nåja avfettade och spolade av med varmt vatten.

Startar hemifrån i morgon bitti ca 0445.

Jag skall försöka hålla er uppdaterade, har ju med laptopen.

Du är inte riktigt frisk, och det gillas :tummenupp

Hoppas du får en kanontur, -kör lugnt, du e som sagt rostig mannen! :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
haha jävla touring gubbe :banana

hade inte du en mobil med gps? sätt upp den så den skickar koordinater var 10:e minut iså fall som jag har på min mobil och siten http://www.instamapper.com/ ! så man kan följa dina bravader på southsweden tour 2009 :tummenupp

Nix ingen GPS....Jag ringer med den :rofl

Du är inte riktigt frisk, och det gillas :tummenupp

Hoppas du får en kanontur, -kör lugnt, du e som sagt rostig mannen! :)

Har redan 60 mil i kroppen. Kanske man skall börja med Bulten-Skanssundet (undras hur tidigt första färjan går) - Gnesta -Norrköping istället för E4an :tummenupp
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Så här menar du ? :hihi
Det blir ju lite längre men är det en bra väg så är det :rock

Tips då du är i mina ungdomstrakter så vet jag att motorvägen mellan Norrköping och Kalmar är lika kul som att spöa en dö häst..... Så kan jag rekommendera att åka in mot Mjölby och ta sedan av mot Kisa till Ålem ( riverdick som de säjer) så är det bitvis mycket vacker och trevlig väg.

Tjong!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
sTf_paPs avrostning -09

090402 03:30 :huvet Ok, boyz & girlz paPs kokar kaffe. Kolsvart ute +1.

04:23 paPs lämnar stugvärmen :)

05:35 Anländer till jobbet för att packa laptop, reservdelar samt verktyg (inte till hojen:arsele). Resan började bra kabeln från GPS fästet till batteriet gick av när jag skulle koppla in, så det blev till att reparera :mad:. Jag kan säga att kylan är inget problem men det är värmen i stället.

Ok snabbfika och strappa fast laptopen sen bär det iväg.

07:45 Framme i Norrköping. Tar en fika på Donken i nåt köpcenter här
FikaNköping.jpg

10:46 Framme i Kalmar. En bit söder om Norrköping bröt solen fram och tempen steg från +2 till + 7:yoparty . Det blev E22 med avstickare inåt landet. Sista avstickaren kom jag ut i Riverdick, så nu har man sett metropolen :hihi . Visst E22 Är inte så krokig alltid men ursotat blev det i alla fall :tummenupp .
KALMAR.jpg

19:33 Färdig med första jobbet (skulle varit klart typ 14) nästa anhalt Karlskrona där hotellet väntar (hoppas det finns rum :confused: )

21:45 Hittade ett hotell med sjöutsikt och dom hade både rum och ett juste ställe att parkera Speedy på. Hann med ett par Staropramen i baren innan jag gick till rummet. Kul att sitta och sippa på en bira i en pianobar iförd ett skitigt skinnställ:fyllisar

090403 07:10 Frukost avklarad och jag kunde konstatera att hojen står kvar:banana . Jag upptäckte en grej med min GPS, om man ställer om den till att undvika motorvägar så gör den det......efter att man startat om den. Skitkul när man blir guidad längs E22 under dagen men längs en skitsmal skogsväg i stort sätt utan hus när det är kolsvart. Tur jag tankade innan jag lämnade Kalmar:tummenupp

09:55 Jobbet i Karlskrona klart :banana . Klarblå himmel och torr asfalt nu drar jag till Malmö 25 mil tror jag det va .


11:50 Tankstopp på vägen mot Arlöv. Nu är det riktigt skönt 17C.
motmö.jpg

13:20 Sitter och jobbar i Arlöv. Gått bra hittills så med lite tur så får jag åka en bit i sol på hemväg. Det var en mycket fin repa från Karlskrona till Arlöv. Riktigt varmt bitvis +20 :tummenupp


15:00 Jobbet klart :rock . Nu bär det av hemmåt.
AvresaHem.jpg

20:00 Sitter och käkar en burgare i Målilla. Satan nu har man gasat krokiga vägar, väjt för älgar, gasat satan m.m. Vägarna har varit av olika kvalitet:rofl

1.jpg

Kan detta vara möjligt ? (In mot Njura)
Njura_1.jpg

Belöning :yoparty (Ut ur Njura)
Njura_bel.jpg

Vashult rockar :D
Vashult.jpg

Nu blir det stora vägar resten hem, GPSen säger att jag är hemma 23:30:mad:


090404 00:53 Hemma med en bamse Whiskey i näven efter
15 timmar i sadeln,
153 mil
mh 101
medelförbrukning 0,64 L/mil
oljeförbrukning = 0​
Det bidde ett lite längre tank och fikastopp på Statoil i Järna:rodnar. Men jag får skylla på att jag träffade en trevlig hojbroder där.
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Respekt! :klappar


...jag som tyckte att jag varit duktig som harvat kines-125cc-scooter till och från jobbet hela vintern bortsett från tre dagar då jag fick tillstånd att låna bilen... :bow

Jag skall definitivt försöka ta mig upp och hänga med er på en tur i år om man är välkommen. Får stanna en bit söder om Sthlm och montera av flyscreenen, så att jag inte blir mobbad bara..... :mattias

// mvh Johan
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Respekt! :klappar
Jag skall definitivt försöka ta mig upp och hänga med er på en tur i år om man är välkommen. Får stanna en bit söder om Sthlm och montera av flyscreenen, så att jag inte blir mobbad bara..... :mattias

// mvh Johan

Haha right on! Du lär dig? :D

ALLA är ALLTID välkomna i speed triple stockholm!:) :)
 

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Hallå!

Alla ni som ska till Gälleråsen 30/5. Har ni sett att det finns platser kvar på lördag, vi som bokat söndag har förtur.

Blev alldeles våryr och skyndade mig att boka innan jag hann börja tänka förnuftigt.

Jättekul!
...men tänk om jag kör ifrån er hela bunten på söndag då... :hihi

Nädå, skojar bara! Är en ganska försiktig kulla.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
090102 03:30 :huvet Ok, boyz & girlz paPs kokar kaffe. Kolsvart ute +1.

Det där kan bara inte vara hälsosamt :sjuk :rolleyes:

Själv blev det premiärrepa till jobbet imorse, fick välta omkull en triple som stod ivägen i garaget först... (sorry fenster) :hihi

Åker tidigare från jobbet, damen ansluter med sin triple, sen ska vi förbi TC Länna vid 16-tiden för att få reläet fixat.

Nån som vill ansluta & mjölka Urban & Malin på lite kaffe?

Alla ni som ska till Gälleråsen 30/5. Har ni sett att det finns platser kvar på lördag, vi som bokat söndag har förtur.

Yepp, damen & jag såg det oxå, skulle vara kul - men vi latar oss lite & väljer att bara köra söndag...
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Det där kan bara inte vara hälsosamt :sjuk :rolleyes:

Själv blev det premiärrepa till jobbet imorse, fick välta omkull en triple som stod ivägen i garaget först... (sorry fenster) :hihi

Åker tidigare från jobbet, damen ansluter med sin triple, sen ska vi förbi TC Länna vid 16-tiden för att få reläet fixat.

Nån som vill ansluta & mjölka Urban & Malin på lite kaffe?



Yepp, damen & jag såg det oxå, skulle vara kul - men vi latar oss lite & väljer att bara köra söndag...

Jahopp...då var säsongen igång och Fröken slutar kl 11 varje dag i sedvanlig ordning.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
NAJS!... Sthlm:s tråd..

Köpte mig en svart 05:a igår. antar jag tog premiärturen då då... :D
från söder till viksjö/järfälla kl 20:00 iklädd jeans, gympadojjor och skinnjacka..
brrrr....
Men satan i gatan va grym hoj(helt orginal än så länge)....

hoppas man hinner åka nu bara, såg jobbets inte så roliga "att göra under sommaren lista"... :rolleyes:

see ya on the roads!!..:yoparty
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
NAJS!... Sthlm:s tråd..

Köpte mig en svart 05:a igår. antar jag tog premiärturen då då... :D
från söder till viksjö/järfälla kl 20:00 iklädd jeans, gympadojjor och skinnjacka..
brrrr....
Men satan i gatan va grym hoj(helt orginal än så länge)....

hoppas man hinner åka nu bara, såg jobbets inte så roliga "att göra under sommaren lista"... :rolleyes:

see ya on the roads!!..:yoparty

Welcome to the dark side!

Kul med en till! Haka på när det är körningar!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top