sTf_paPs avrostning -09
090402 03:30
Ok, boyz & girlz paPs kokar kaffe. Kolsvart ute +1.
04:23 paPs lämnar stugvärmen
05:35 Anländer till jobbet för att packa laptop, reservdelar samt verktyg (inte till hojen
). Resan började bra kabeln från GPS fästet till batteriet gick av när jag skulle koppla in, så det blev till att reparera
. Jag kan säga att kylan är inget problem men det är värmen i stället.
Ok snabbfika och strappa fast laptopen sen bär det iväg.
07:45 Framme i Norrköping. Tar en fika på Donken i nåt köpcenter här
10:46 Framme i Kalmar. En bit söder om Norrköping bröt solen fram och tempen steg från +2 till + 7
. Det blev E22 med avstickare inåt landet. Sista avstickaren kom jag ut i Riverdick, så nu har man sett metropolen
. Visst E22 Är inte så krokig alltid men ursotat blev det i alla fall
.
19:33 Färdig med första jobbet (skulle varit klart typ 14) nästa anhalt Karlskrona där hotellet väntar (hoppas det finns rum
)
21:45 Hittade ett hotell med sjöutsikt och dom hade både rum och ett juste ställe att parkera Speedy på. Hann med ett par Staropramen i baren innan jag gick till rummet. Kul att sitta och sippa på en bira i en pianobar iförd ett skitigt skinnställ
090403 07:10 Frukost avklarad och jag kunde konstatera att hojen står kvar
. Jag upptäckte en grej med min GPS, om man ställer om den till att undvika motorvägar så gör den det......efter att man startat om den. Skitkul när man blir guidad längs E22 under dagen men längs en skitsmal skogsväg i stort sätt utan hus när det är kolsvart. Tur jag tankade innan jag lämnade Kalmar
09:55 Jobbet i Karlskrona klart
. Klarblå himmel och torr asfalt nu drar jag till Malmö 25 mil tror jag det va .
11:50 Tankstopp på vägen mot Arlöv. Nu är det riktigt skönt 17C.
13:20 Sitter och jobbar i Arlöv. Gått bra hittills så med lite tur så får jag åka en bit i sol på hemväg. Det var en mycket fin repa från Karlskrona till Arlöv. Riktigt varmt bitvis +20
15:00 Jobbet klart
. Nu bär det av hemmåt.
20:00 Sitter och käkar en burgare i Målilla. Satan nu har man gasat krokiga vägar, väjt för älgar, gasat satan m.m. Vägarna har varit av olika kvalitet
Kan detta vara möjligt ? (In mot Njura)
Belöning
(Ut ur Njura)
Vashult rockar
Nu blir det stora vägar resten hem, GPSen säger att jag är hemma 23:30
090404 00:53 Hemma med en bamse Whiskey i näven efter
15 timmar i sadeln,
153 mil
mh 101
medelförbrukning 0,64 L/mil
oljeförbrukning = 0
Det bidde ett lite längre tank och fikastopp på Statoil i Järna
. Men jag får skylla på att jag träffade en trevlig hojbroder där.