Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Kollar man på yr.no ser det ut att bli molnigt med uppehåll på fredag-lördag, delvis sol på söndag & soligt på måndag.

Damen & jag har ännu inte spikat planeringen för påskhelgen, så hur ser det ut för er andra? Vettigt avrostningstempo, fire up runt 12-tiden. paPs med många körda mil & GPS som turledare. Skriv upp er så tar vi det datum som passar flest :tummenupp

Fredag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. ...

Lördag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. ...

Söndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. ...

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. ...

Å är det nån som äger en grym kunskap så tar jag gärna emot tips... he he

Snajdarn är whiiiilie-champion men du får lura ut honom med cookies & ett grymt tempo, typ SH-körning snabba gruppen... :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kollar man på yr.no ser det ut att bli molnigt med uppehåll på fredag-lördag, delvis sol på söndag & soligt på måndag.

Damen & jag har ännu inte spikat planeringen för påskhelgen, så hur ser det ut för er andra? Vettigt avrostningstempo, fire up runt 12-tiden. paPs med många körda mil & GPS som turledare. Skriv upp er så tar vi det datum som passar flest :tummenupp

Fredag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.

Lördag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.

Söndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.

Snajdarn är whiiiilie-champion men du får lura ut honom med cookies & ett grymt tempo, typ SH-körning snabba gruppen... :D

Ett eller två tillfällen funkar för mig, Sen lunch på Öster Malma kanske ?

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
690smc -10
Inskickat av Magnif Bastard

Damen & jag har ännu inte spikat planeringen för påskhelgen, så hur ser det ut för er andra? Vettigt avrostningstempo, fire up runt 12-tiden. paPs med många körda mil & GPS som turledare. Skriv upp er så tar vi det datum som passar flest

Fredag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.

Lördag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.

Söndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.cliffan
5.

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4.cliffan
5.

öster malma låter gott.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Fredag-Söndag kört...:mad:

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6.

OM jag hinner hem och kommer loss, så är det måndag som gäller. Har nog dotter med bakpå också, en kvalificerad gissning...

Och jag håller med om att man kan käka sämre än buffén på Öster Malma!:tummenupp :D

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Fredag-Söndag kört...:mad:

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6.

OM jag hinner hem och kommer loss, så är det måndag som gäller. Har nog dotter med bakpå också, en kvalificerad gissning...

Och jag håller med om att man kan käka sämre än buffén på Öster Malma!:tummenupp :D

Samma för mig som med Shooter... måndag kan nog passa!

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6. Tom@s

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Självklart går det bra... :tummenupp Hoppas jag själv kommer ifrån, bäst att värma upp lite hemma med någon bra påskpresent så man ligger på plus!

Om han får borde jag också få? Kommer jag loss följer jag gärna med, vi kan åka några meter bakom er storebröder ... :hihi

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Självklart går det bra... :tummenupp Hoppas jag själv kommer ifrån, bäst att värma upp lite hemma med någon bra påskpresent så man ligger på plus!

Härligt!!! och med Paps som färdledare kanske lite grussprättarvägar hinns med innan skymning :hihi

Måndag 12.00
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6. Tom@s
7. LucaBrasi

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Originaltitel: Rear Window
Svensk titel: Fönstret åt gården :hihi
Regissör: Alfred Hitchcock
Utgivningsår: 1954
Längd: 112 min

Sådärja. Då var fönstret ute på vägarna igen :tummenupp
Du hade ju kunnat få en bättre premiär än beckmörkt & regn igårkväll :gnissla

Ta det lugnt mot götet idag mannen, inte direkt så jag ens övervägde att ta hojjen till jobbet imorse... :rolleyes:

Bifogat

• Fönstret åt gården.JPG
    Fönstret åt gården.JPG
    221.3 KB · Visningar: 47
  • Hitchcock Rear Window.jpg
    Hitchcock Rear Window.jpg
    20.1 KB · Visningar: 123

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Om han får borde jag också få? Kommer jag loss följer jag gärna med, vi kan åka några meter bakom er storebröder ... :hihi

Bara att haka på :tummenupp
Med Daytona 675 låter några meter framför närmare sanningen, skulle gärna ha en sån som 2:a hoj & för bana :)

Ser ut som måndag passar bäst för en påsk-repa. Ok flytta fram tiden något?
Ses vid: Shell Globen kl. 11.15 (tanka & kaffe)
Fire up: 11.30
Mål: Southside, fikastopp Öster-Malma, paPs är lekledare

Vi ska med! :2cool
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6. Tom@s
7. LucaBrasi
8. saeco12
9. ...

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
Bara att haka på :tummenupp
Med Daytona 675 låter några meter framför närmare sanningen, skulle gärna ha en sån som 2:a hoj & för bana :)

Ser ut som måndag passar bäst för en påsk-repa. Ok flytta fram tiden något?
Ses vid: Shell Globen kl. 11.15 (tanka & kaffe)
Fire up: 11.30
Mål: Southside, fikastopp Öster-Malma, paPs är lekledare

Vi ska med! :2cool
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6. Tom@s
7. LucaBrasi
8. saeco12
9. ...

Ska försöka hänga på, om jag hunnit tillbaks till stan efter påskhelgens sociala förpliktelser. Hoppas bara gamla bettan står kvar i garaget (har inte varit där på ett tag), och är samarbetsvillig.

(Vem är jag då? Inte varit med förut, flyttade till Sthlm från Gbg för ett drygt år sen. Ska på SMC-kursen 30-31/5 på Gelleråsen btw.)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ska försöka hänga på, om jag hunnit tillbaks till stan efter påskhelgens sociala förpliktelser. Hoppas bara gamla bettan står kvar i garaget (har inte varit där på ett tag), och är samarbetsvillig.

(Vem är jag då? Inte varit med förut, flyttade till Sthlm från Gbg för ett drygt år sen. Ska på SMC-kursen 30-31/5 på Gelleråsen btw.)

Jamen klart du ska med... ju fler desto bättre... Dessutom så får du ansikten på oss som kör på Gelleråsen :tummenupp

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Fasen va´kul! :tummenupp Vi verkar ju bli ett gäng Trajjor på måndag!:yoparty

Vi får hoppas nu att vädrets makter står oss bi, så att det blir soligt och fint!:) Hoppas åxå att fler ser detta och blir sugna- och har möjlighet att haka på!:)
:)7peta mba, Snajdarn, Ante och givetvis andra som åker rätt märke!)

Jag påbörjar resan söderut imorgon och blir då avskuren från civilisationen (utan internetuppkoppling) till söndag. Vi får väl stämma av söndag kväll eller måndag morgon så att vädret verkar OK...

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Originaltitel: Rear Window
Svensk titel: Fönstret åt gården :hihi
Regissör: Alfred Hitchcock
Utgivningsår: 1954
Längd: 112 min

Sådärja. Då var fönstret ute på vägarna igen :tummenupp
Du hade ju kunnat få en bättre premiär än beckmörkt & regn igårkväll :gnissla

Ta det lugnt mot götet idag mannen, inte direkt så jag ens övervägde att ta hojjen till jobbet imorse... :rolleyes:

Som sagt, världens coolaste hoj, världens töntigaste outfit! Äntligen hemma, och inte en gnutta regn fick jag på mig heller. Jag är sensationell vad det gäller att undvika regn tror jag!
Såg en katt bli påkörd mitt framför näsan på mig och i övrigt ruggigt kallt på sina ställen. Annars inga större incidenter. Hemma nu, en virre i handen efter lite påskmat...life is gooooood:banana

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
...inte en gnutta regn fick jag på mig heller. Jag är sensationell vad det gäller att undvika regn tror jag!
Såg en katt bli påkörd mitt framför näsan på mig och i övrigt ruggigt kallt på sina ställen. Annars inga större incidenter. Hemma nu, en virre i handen efter lite påskmat...life is gooooood:banana

.....påsk-:fyllisar på dig...... :tummenupp ...... gubb-faan :hihi

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Måndag it is ! Vilken tur att jag passade på att tvätta mitt skinnställ igår.

Satan vad skitigt stället är.
Bara att sätta igång och skrubba, men huga det påminner om arbete, hmm....
idea.gif Jag har ju en tvättmaskin !:tummenupp
Sagt och gjort i med skinnstället, ställ in på fintvätt 20C, i med lite Grumme tvättsåpa, starta och korka upp en bira.
washing.gif
20 min senare hatch.gif ett djävligt rent ställ:banana
Det hänger nu på tork drying.gif så i eftermiddag blir det infettning.

Det känns som om den gamla infettningen i stort sätt sitter kvar och bara behöver plussas lite.Painting.gif

I morse tog jag itu med hjälmen, Shoei Raid 2. Har fått ur allt och gjort rent, (biran från gocarten är äntligen borta), utom själva "stora inredningen". Är det någon som vet om det går att ta ur den och isåfall hur man gör ? Ganske går att köra hela hjälmen i tvättmaskinen ?

Jag kollade men den gick inte ner i maskinen :glömdet

Hoppas allt är torrt tills i morgon så jag kan ut och reka lite tills på Måndag. Jag har fortfarande några oåkta rigtigt spännande slingor mellan Gnesta och Finkarby.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fick tipset att du kan sänka hela shoeihatten i badkaret och skrubba tvätta ur, men viktigt att torka 48h. Har inte testat själv än men tänkte testa på tjejens hjälm först ;)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring