Speed Triple-tråden Sthlm

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
:D Vill se en utförlig berättelse med underbara fikabilder från södra delen av storstockholm efter eran resa idag.
Jag sitter häruppe och tittar ut över ett regntungt landskap.

Har inte blivit så mycket åka över helgen. Har haft stora familjen hemma (5barn) så då får man bita ihop och försöka vara trevlig. Försökte med att erbjuda skjuts till ett av barnen, men då tog det hus i he...e. Alla skulle åka med :huvet :huvet
Det sprack.

Kommer nog snart ner och hälsar på :D :banana

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
:D Vill se en utförlig berättelse med underbara fikabilder från södra delen av storstockholm efter eran resa idag.

Kommer nog snart ner och hälsar på :D :banana

Vi hade några papparazzis med oss idag, så det kommer säkert bilder vad det lider!:) Blev bland annat en repa över Öster Malma idag.:tummenupp

Du är ALLTID välkommen till sTokholm, trots supportertillhörigheten...:)

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vi hade några papparazzis med oss idag, så det kommer säkert bilder vad det lider!:) Blev bland annat en repa över Öster Malma idag.:tummenupp

Du är ALLTID välkommen till sTokholm, trots supportertillhörigheten...:)

Tack för i dag grabbar! det var kul att åka med er :banana

Repans betyg blev hela tre cylindrar av tre möjliga :tummenupp

Last edited:

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
Hjälp och råd!!

Tar mig friheten att klampa in här med en fråga..
Hur får man av hjulen på S3:an? Vilka verktyg behövs, typ hylsstorlek bak resp. fram?
Tänkte prova själv, men i instruktionerna står bara att det skall göras hos auktoriserad verkstad?!
Måste väl ändå gå att göra själv... Ja, jag vet att jag är tjej...men ändå!
Måste ju börja lära mig i någon ände och nya däck måste på om jag ska få åka på Gälleråsen!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Hjälp och råd!!
Hur får man av hjulen på S3:an? Vilka verktyg behövs, typ hylsstorlek bak resp. fram?

Fram har jag inte testat, men bak är ju plättlätt: Upp med hojjen på depåstödet, bort med låssprinten, fram med STORA fasta hylsnyckeln (kommer ej ihåg...är det 24?), sen bara tjoff - bort med hjulet...typ ...lite brickor att hålla reda på :hihi

Du den där svarta Daytona var fan den snyggaste hojen i hela högen!
Grim!

Jassådu? Nå, blir det nån premiärrunda för skotten snart? :confused: Shoot muttrade nåt om att han trodde sig sett din hoj på blocket. Du ska väl inte köpa ny åkgräsklippare eller? :mad:

Här är några fler bilder från gårdagens repa. Schyssta vägval paPs, Öster-Malma är ju helt grym :tummenupp Jag fick ihop det till ca 28 mil, offroadremsan med sandfällor & farthinder inräknad. Stackars Tomp@... :D

Bifogat

• Skans1.JPG
    Skans1.JPG
    220.5 KB · Visningar: 70
  • Skans2 kaffe.JPG
    Skans2 kaffe.JPG
    229.4 KB · Visningar: 60
  • Skans3 shoot-mek.JPG
    Skans3 shoot-mek.JPG
    226.6 KB · Visningar: 66
  • Gnesta1 paus.JPG
    Gnesta1 paus.JPG
    229 KB · Visningar: 59
  • Björnlunda1 lunch.JPG
    Björnlunda1 lunch.JPG
    219.1 KB · Visningar: 64
  • Björnlunda2 lunch.JPG
    Björnlunda2 lunch.JPG
    234.2 KB · Visningar: 64

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja jäklar, mkt terrängkörning var det... men jäkligt skoj! Tack för en bra tur grabbar! Kul med foton... tack för dom med! :)

Trajjamaja... skickade PM till dig om bultarna!

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Jag får inte upp garageporten! :tuttar

Klart jag ska ut och åka! Nästa helg blir antagligen premiär :yoparty

Snacka med grabbsen som hänger vid korvmojjen i Brytarmossen, så fixar de det där med porten åt dej i att nafs, ska du se!:hihi

Man får hoppas att man kan få ledigt nästa helg då, så man inte missar sommarens repa för Skotten...:tummenupp :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Snacka med grabbsen som hänger vid korvmojjen i Brytarmossen, så fixar de det där med porten åt dej i att nafs, ska du se! :hihi

Ja körvmöjjspöjkarna ä erfarna radhustrålare... :smasha :D

Man får hoppas att man kan få ledigt nästa helg då, så man inte missar sommarens repa för Skotten...:tummenupp :)

Då är jag i skottland och dricker whisky :slicka :FU

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
speed triple -06
Hej allihopa! tillbaka efter typ 8 månaders dvala...

och äntligen har man fått tillbaka S3:an efter vinterförvaringen i lelleland. -Tack lelle!

Det kändes att det inte var igår man satt på hojen när jag körde hem igår...:näsblod Nu får man bara se när man får tid att ta ut skönheten på vägarna på riktigt! Är pappa(o)ledig så man har ju inte dröser av tid... men några turer bör man väl kunna komma ifrån på!

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
Bara jag igen!

Provade att få av bakhjulet igår med typ 1/2 meters skiftnyckel...men det var inte plättlätt...fast vi hoppade på skaftet :gnissla
Ska leta reda på någon som kan låna ut en hylsnyckel ( heter det så ) 46 mm idag, hade kanske fel verktyg igår.
Hjulen har ju aldrig varit av så är kanske inte konstigt att de sitter så attans hårt.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Bara jag igen!

Provade att få av bakhjulet igår med typ 1/2 meters skiftnyckel...men det var inte plättlätt...fast vi hoppade på skaftet :gnissla
Ska leta reda på någon som kan låna ut en hylsnyckel ( heter det så ) 46 mm idag, hade kanske fel verktyg igår.
Hjulen har ju aldrig varit av så är kanske inte konstigt att de sitter så attans hårt.

Du måste nog ha en hylsa, risk att dra sönder muttern med en skiftnyckel.
Jag har tillgång till en, men det är en bit till Falun. Pm:a om du vill låna.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Bara jag igen!

Biltema har 46mm block-nycklar för 99 spänn som funkar bra. :yoparty

// Johan

Last edited:

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
Nu så :) :) :) !

Först till bilverkstan och lånade en 46 mm hylsnyckel, men nån 22 mm insexnyckel hade han inte... Fick tipset att prova traktorverkstan och fick låna 22:an till framhjulet där.

Tur att alla är så hjälpsamma, nu är hjulen av :yoparty !

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Bara jag igen!

Bakhjulsmuttern skall dras med 14kpm har jag för mig så det är nog därför den sitter attans hårt.

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Tja, det är jag...

Nu har äntligen studiebidraget kommit och jag har en köpt mig en Speed3 från 2006 :D . Ändå så klagas det att studenterna har det hårt, inte här inte.. Är 25 år och tog hojkortet förra året, innan dess har jag inte ens åkt moped, körning med mig sker på egen risk :) .

I vilket fall kommer det vara rätt kul att träffa och köra med likasinnade, så länge någon vågar.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Tja, det är jag...

Nu har äntligen studiebidraget kommit och jag har en köpt mig en Speed3 från 2006 :D . Ändå så klagas det att studenterna har det hårt, inte här inte.. Är 25 år och tog hojkortet förra året, innan dess har jag inte ens åkt moped, körning med mig sker på egen risk :) .

I vilket fall kommer det vara rätt kul att träffa och köra med likasinnade, så länge någon vågar.

Bra val av hoj!:tummenupp Välkommen till Tråden!:) Håll utkik bara, så kommer det massor med tillfällen att komma och samåka med fler "BugEyes"!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring