Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Öster Malma

Lunch 11:30 - 13:00 100:-
Söndagar Viltbuffe 275:- :gnissla

Måndag STÄNGT :(

Måndagsvädret ser tyvärr inte så lovande ut just nu :huvet
 
Last edited:

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Någon mer än jag som har "problem" med att Triplen kissar ur sig vatten så fort man stannar till efter hård körning? Idag kom det säkert en halv deciliter när jag stannade, nivån är under minimum-markeringen på expansionskärlet nu. Länge sen jag fyllde på också. Ska man fylla på mer nu även fast den verkar gilla att göra sig av med vatten? Kissnödig hoj detta... :s
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Någon mer än jag som har "problem" med att Triplen kissar ur sig vatten så fort man stannar till efter hård körning? Idag kom det säkert en halv deciliter när jag stannade, nivån är under minimum-markeringen på expansionskärlet nu. Länge sen jag fyllde på också. Ska man fylla på mer nu även fast den verkar gilla att göra sig av med vatten? Kissnödig hoj detta... :s

Nivån skall ligga precis under strecket! Det var vad handlaren sa till mig när jag köpte min 05a och den har aldrig kissat på sig. Fyller man på mer trycks överflödet ut varvid ägaren blir livrädd...(!) Lite märkligt att man skall behöva ha nivån under minimum men det är kanske skillnad på svenskt och engelskt vatten. :va


// J
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Öster Malma

Lunch 11:30 - 13:00 100:-
Söndagar Viltbuffe 275:- :gnissla

Måndag STÄNGT :(

Måndagsvädret ser tyvärr inte så lovande ut just nu :huvet

Hörde liknande angående vädret från Shooter :gnissla
Vi har inget bokat på söndag så vi kan köra då... :tummenupp

Om vädret är ok på måndag kör vi då oxå. Kan vi stanna på käk nån annan stans än Öster-Malma kanske...lokala macken? :confused:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon mer än jag som har "problem" med att Triplen kissar ur sig vatten så fort man stannar till efter hård körning? Idag kom det säkert en halv deciliter när jag stannade, nivån är under minimum-markeringen på expansionskärlet nu. Länge sen jag fyllde på också. Ska man fylla på mer nu även fast den verkar gilla att göra sig av med vatten? Kissnödig hoj detta... :s

Samma för mig, det pinkar tills nivån är stax under min sen slutar det och nivån håller sig där. Har nu kört 4250 mil och inte och inte märkt att det spelar någon roll.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Hmm .. ja engelskt vatten kanske har lägre densitet eller nåt, då behövs det mer i systemet liksom ;)

Stort tack för svaren i alla fall! Man vill ju inte ha värsta "sängvätaren" som åker runt och pinkar i all evighet.

// Vi som vägrar fylla på trots nivå under min-strecket!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Glitch----- Vad hände ? En massa inlägg försvann plötsligt. No it was not me, it is the Matrix that switches.

Ok, har roddat ett rutt förslag på cirkus 30 mil med start och stop på Rosenhill. Den går att enkelt korta ner till 15mil (eller kortare) beroende på hur trippen går, vad vi känner för och hur vädret blir.

Har teståkt det mesta under Lördagen (vart 50 mil sådär). Kan ni stå ut med 500 m "grusväg" så blir det en juste slinga. Jo Speedy är en riktig grussprättare så jag tänker mest på Daytonor (och Tom@s givetvis :hihi ). Östermalma vägen var fin med någon enstaka grussträng men vi har ju grusexperten Shoties :yoparty med oss så det är ju lugnt.

På en riktigt fin väg hade dom bytt vägtrummor. Gasa 1 km nita, gasa 1 km nita, osv. Hoppas dom asfalterar om den när dom är klara då blir den en av sommarens höjdpunkter.

Vintern har inte varit så snäll så lite bump får man räkna med (Ok ? Lucabrasi :( har du justerat bakdämpen)

Om ni vill se rutten PMa mig er mailadress. Jag tar med lite utskrifter i morgon.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag har fått förhinder (läs dambesök) så jag hoppar morgondagens tur. Det beror inte på grusvägen :)

Hänger gärna med vid annat tillfälle under sommaren.

Ha så skoj!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har fått förhinder (läs dambesök) så jag hoppar morgondagens tur. Det beror inte på grusvägen :)

Hänger gärna med vid annat tillfälle under sommaren.

Ha så skoj!

Grusväg och grusväg, det är snarare en liten stig genom skogen där någon vänlig själ har lagt några betongblock i varje ände :huvet . Eftersom hinderbana ingår i MC kort så kan det väl inte vara några problem.

Du är ursäktad, damer skall man alltid vara uppmärksam emot. Blir säkert fler tillfällen.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
härligt paps fan va ambitiöst :) ska låna ett extra njurbälte och ett par crossstövlar av en polare sen är jag fit för fight hehe seriöst så funkar lite grus i lite lugnt och fint tempo! Kan du lägga upp rutten? Vore kul att se!!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Blev en 15 mil idag, southside förbi rosenhill vid 11-snåret, sen skanssundet & vidare till Oaxen...men där vände vi...surdimma täckte hela ön :gnissla

...så damen & jag sket i Oaxen & bööörnade tillbaks till skanssundet där bilburna vänner drog igång både kaffe & engångsgrill med grillkorv, smarrigt värre! :D

...tyvärr gled dimman in även till skanssundet å då blev det snorkallt, så upp på hojjarna, över me färjan å vidare till nästa fikastopp med kaffi å kakun i Tumba.

...sista spontanstoppet för att reta Shooter fick vi überfyllda från fikadjävulen tacka nej till ytterligare sötsaker. :näsblod

...så nu sitter man nöjd & glad hemma å sippar på en iskall Hoegaarden.

Lite bilder kommer senare.
Skotten, kan inte du lägga in några på dig där du rensar ogräs? :arsele

-----------------------------------------------------------------------
EDIT: Ja jävlar, the Matrix...ok, en ny uppdatering då:

Påskrepa måndag
Ses vid: Shell Globen kl. 11.15 (tanka & kaffe)
Fire up: 11.30
Mål: Southside, fikastopp (?), paPs är lekledare

Vi ska med! :2cool
1. Maximilia
2. Magniff
3. paPs
4. cliffan
5. Shooter
6. Tom@s
7. LucaBrasi
8. xXCharlez
9. Niklas (ev.)
10. ...
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
YR visar mulet, men inget regn. TV4 Vädret visade nyss tunna moln med en sol under och ingen nederbörd.
DET VERKAR BLI ÅKA AV IMORGON!!! :yoparty
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Blev en 15 mil idag, southside förbi rosenhill vid 11-snåret, sen skanssundet & vidare till Oaxen...men där vände vi...surdimma täckte hela ön :gnissla

15 mil? Fröken är en turist. Jag tryckte 63 mil i dimma inatt....







.....i en Peugeot....men det gick fan minst i 142 blås!!

Hörru Fröken Magnormous.....håller du inte koll på tråden när man tar semester?? Jag ser att det råder totalt kaos här med plastraketer som dessutom uppvisar falsk blygsamhet. Vet dom inte att Daytona piskar Speedy när det börjar svänga?? Nåja..dom är välkomna, men se fan till å hålla kolla på patrasket...vi måste hålla lite nivå här inne tre cylindrar till trots. :hihi :hihi :hihi
Shootis vet vad jag snackar om.


...jumeran sprit.


Påsk på er! :fyllisar
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
15 mil? Fröken är en turist. Jag tryckte 63 mil i dimma inatt....i en Peugeot....men det gick fan minst i 142 blås!!

Sextiotre mil i en fransktillverkad "bil"? Merde, du vinner - så modig blir jag aldrig :hihi

...jumeran sprit.
Påsk på er! :fyllisar

Vaafaan drack du inatt din påskhöna, hela sthlm ser ju ut som en white russian nu på morgonkvisten :mad:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Dimman lättar nog om en timme sådär när tempen stiger.



Det är livssituationen som gör det ......kommer du ihåg då du tyckte att franska bilar inte var något för dig ? :rofl (hört på en tv nära dig).
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Dimman lättar nog om en timme sådär när tempen stiger.

Vhat you say paPs, hittad du in till fastlandet så vi kan åka? Eller vill du att vi kommer ut till hamnen och brummar lite, så du kan åka mot sången av 3-cylindrigt!?:D

Jag är satt på fönsterputs här hemma, så jag åker gärna...:rolleyes:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Dimman lättar nog om en timme sådär när tempen stiger.

Ja nu ser jag nästan ända bort till Globen & +10 på vår temp, så vi ses runt 11-tiden på Shell Globen! :tummenupp

Här är lite inspiration från vår korvätarrunda igår förresten :hihi
 

Bifogat

  • Skans1.JPG
    Skans1.JPG
    177.1 KB · Visningar: 47
  • Skans2.JPG
    Skans2.JPG
    216.5 KB · Visningar: 43
  • Skans3.JPG
    Skans3.JPG
    228.1 KB · Visningar: 50
  • Skans4.JPG
    Skans4.JPG
    208.9 KB · Visningar: 46
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top