Speed Triple-tråden Sthlm

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Klart att du och Fenster gillar Judge Dredd look :rofl

View attachment 266569


Heckling -09 har smygstartat:hihi

Damn straight! Jag och shoot vettu...mycket vinklar å vrår att gömma puffran!:yoparty FET hoj det där!


Och nja shoot, jag såg i katalogen att den kommer som matt nu till 09:eek:rna. Men försäljaren sa att detta var ett lokalt hantverk eftersom dom hade två vita i butiken. Är kanske inte helt exakt likadan som en 09:a. Han satte väl en liten prägel på det. Snyggt blev det iallafall!!

Ha! Vore kul om Skellefteå spöade Färjestad och Frölunda spöar ju garanterat HV. Då kan vi bli riktigt elaka mot varann när det vankas Frölunda - Skellefteå i final!
Frölunda kommer givetvis köra över S totalt...

+1!!!!!!!!:banana :banana :banana
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Faan vilket kungligt väder idag - å så har man möten hela dagen... :mad:

Ha! Vore kul om Skellefteå spöade Färjestad och Frölunda spöar ju garanterat HV. Då kan vi bli riktigt elaka mot varann när det vankas Frölunda - Skellefteå i final!
Skellefteå kommer givetvis köra över sillstryparna totalt...

Damn straight Skotten! :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Perfekt avslut på dan!

090318 - 16.15.23

sTf_paPs och LucaBrasi representerar återigen :)
 

Bifogat

  • 090318 - 16.15.23.jpg
    090318 - 16.15.23.jpg
    108.1 KB · Visningar: 49

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
:tummenupp Fan va´bra att Ni drar igång det här. Fler kommer garanterat att följa. Man pallar bara att stå emot till en viss gräns...:D Dagar som denna nästa vecka, så har Ni en till 3-cylindrig med Er!:yoparty


Absolut! Det är Paps som styr, jag ligger bara bakom som en iller, han är som en levande gps i jämförelse med mitt lokalsinne :hihi
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

Bifogat

  • Riksgransen webbcam 090319.jpg
    Riksgransen webbcam 090319.jpg
    33.6 KB · Visningar: 38
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Absolut! Det är Paps som styr, jag ligger bara bakom som en iller, han är som en levande gps i jämförelse med mitt lokalsinne :hihi

Du får vara lite på din vakt bara om han åker efter sin GPS. :gnissla Jag åkte nån mil på rullgrus i Sörmland med honom i somras...:yoparty Speedy är som värsta Enduron, men jag vet inte hur Daytonan är på samma underlag... :hihi

Bryt inga ben eller handleder nu Magnificent Brädåkare, så du ska missa försäsongen och bli ännu mer efter på banan i slutet av maj...:D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Du får vara lite på din vakt bara om han åker efter sin GPS. :gnissla Jag åkte nån mil på rullgrus i Sörmland med honom i somras...:yoparty Speedy är som värsta Enduron, men jag vet inte hur Daytonan är på samma underlag... :hihi

Japp, Daytonan gillar inte följande upptäckte jag: Kälhål med diameter ca 40*40cm och djupa, rullgrus i kurvor, is över vägbana, dåliga vägar generellt (returen på daytonans bakfjädring sparkar som en åsna) Ganska långt från närmaste räserbana konstaterade vi :hihi Men annars gick det bra :tummenupp riktigt fina vägar uppåt!!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Daytonan gillar inte följande upptäckte jag: Kälhål med diameter ca 40*40cm och djupa, rullgrus i kurvor, is över vägbana, dåliga vägar generellt (returen på daytonans bakfjädring sparkar som en åsna)

Skönt att man åker Speedy, när man ser hur kinkig Daytonan verkar vara...:näsblod :D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu skall ni inte gnälla om dåliga vägar thatsit.gif

Om man inte changsar lite får man inga belöningar:tummenupp
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Är det någon av er som funderar på allvar att sätta på turbo? Är nämligen riktigt sugen själv?!

Jag har snart ett Turbo monster i mitt garage Suzuki gsx 1400 som en kompis har byggde ihop i Ystad förra vintern. Turbo är på gränsen till okörbart med 260 nm och uppåt 300 hk på slangen, men helt underbart! Det som jag hörde då jag själv snackade turbo med turbo nissar är att en 3 pip är en bra motor för just turbo med det tändföljden som är osv. Jag kommer med tiden att skicka på en Tjjjjurbo på speedyn när jag får råd att ha en banhoj, för på bana är turbo inte å tänka på med den kicken som kommer när stressfläkten laddar på. Det är inget att leka med på bana.
Eller som det var förra sommaren då man låg i 170 och det kom en 1400 med framhjulet i hjälmhöjd så är det rätt kaxigt...typ :yoparty
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Är det någon av er som funderar på allvar att sätta på turbo? Är nämligen riktigt sugen själv?!

Jag skulle just säga det, är det verkligen körbart med turbo på speedy? Kan tänka mig att man skulle behöva traction control och launch control då också? Iom den korta hjulbasen och att speedy redan nu kan orsaka tankslappers pågrund av instabilitet?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Helgsyssla

Den här helgen fick jag på ett lager gelcoat och ett lager topcoat på hydrokoptern. Pensel användes.

Gel_Top_coat.jpg

Nu skall det härda ordentligt och sen blir det till att slipa :huvet :gnissla så man kan dra på sista lagren med spruta.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top