Speed Triple-tråden Sthlm

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
:D ...snajdarn byter allt själv, man lär sig nåt om underhåll när man kör i skiten tydligen, men faan så kul äre...tycker vi ska haka (dvs han bjuda in oss) på lite bus i grusgropen snart? :tungan Du har väl enduron kvar? Jag är SÅ jävla på!!!

Fenster, jag pm:ar info, nr & namn. Depåställ bör du skaffa, fråga nån me 2 punka på en vecka... :va Guld värt.

Om d va mej du syftade på så körde ja cross o inte enduro:arsele

För övrigt så la jag ner d förra året då ja får mitt mc begär stillat på gatan :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
4 hjul alldeles för tidigt

Feck, Jag måste antagligen lämna in handskarna för säsongen :gråta .

Speedy är sjuk och måste uppsöka sjukhus. :näsblod


På väg hem igår hamnar jag i en kö modell större på Värmdömotorvägen på Farstabron. Leendet sprider sig under hjälmen eftersom det alltid är kul att gasa om bilar i en stillastående kö.:tummenupp

När jag närmar mig avfarten till Gustavsberg/Ingarö så upptäcker jag att orsaken till kön är en poliskontroll modell större, dom har spärrat av vägen.

Oron stiger ! -Körde jag för fort innan kön ? :rolleyes: ueelade jag när jag åkte på motorvägen ?:ajjabajja -Stod dom på bron innan kön med laser ?:näsblod

Puhh det var bara kort och fylle koll. Snackade hoj en stund med två trevliga poliser som också hade hojintresse.


När jag skulle iväg , "kärringstopp" (ursäkta uttrycket):hihi

Trycker in kopplingshandtaget startar och iväg, va faen "kärringstopp" igen.

Det visar sig att det är som om växellådan är "låst" :va

Rullar hojjen lite fram ock tebaks samtidigt som jag växlar lite upp och ner och plötsligt verkar det funka igen. :yoparty

Åker till Mölnvik där jag stannar och handlar. När jag skall åka därifrån så är det samma visa igen. Mer trixande och plötsligt funkar det som det skall igen.

Kör försiktigt hemmåt. Vad skulle hända om man gasade och växellådan plötslig skulle få för sig att låsa sig.:skrämd

Stannar till vid min brevlåda samma skit igen men nu kan jag bara få i friläget och måste köra hem på det :)va). Neutrallampan lyser och det känns som om man kör på typ 4:an.

Så det blir skamkärra till verkstan och lite mer än 2K service. :huvet Jag tror någon vis man sa -Garanti är en motorintresserads bästa vän !
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tack för erbjudandet men min skall nog inte in på samma ställe.

Jag har lite röta i eländet. :tummenupp Jag lämnar in hojen typ den 11/10 sen åker jag till Sydafrika 13/10 och är där hela veckan. :) Dom skall serva den på Måndag 15/10 och så har dom en vecka på sig att rätta till växelfelet. Har jag tur så är det något strul av enklare modell. Håller tummarna !
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Tack för erbjudandet men min skall nog inte in på samma ställe.

Jag har lite röta i eländet. :tummenupp Jag lämnar in hojen typ den 11/10 sen åker jag till Sydafrika 13/10 och är där hela veckan. :) Dom skall serva den på Måndag 15/10 och så har dom en vecka på sig att rätta till växelfelet. Har jag tur så är det något strul av enklare modell. Håller tummarna !

Fan va trist! Hoppas hon mår bra efter omständigheterna! Hope for a speedy recovery!:D :D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Will do.
Inte nog med att hojen är krasslig nu är jag det också:huvet

Krya på dig paPs. Några bilder från dagens SH-övningar kanske piggar upp lite? :tungan Saknade triple-buspöjkarna idag.
 

Bifogat

  • snygghondan.JPG
    snygghondan.JPG
    74.6 KB · Visningar: 70
  • sh-åka.JPG
    sh-åka.JPG
    129.7 KB · Visningar: 63
  • sh-åka vhlm.JPG
    sh-åka vhlm.JPG
    130.6 KB · Visningar: 68
  • sh-åka paus.JPG
    sh-åka paus.JPG
    128.1 KB · Visningar: 61
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Fan! Fick ditt sms...:mad:
Hade man inte haft fullt upp så hade jag lätt följt med...förresten, är du rik eller nåt? Du gör ju inget annat än glider runt på slangen hela dagarna?:tungan :tungan
Hur går snygghondan?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Fan! Fick ditt sms...:mad:
Hade man inte haft fullt upp så hade jag lätt följt med...förresten, är du rik eller nåt? Du gör ju inget annat än glider runt på slangen hela dagarna?:tungan :tungan
Hur går snygghondan?

...har joinat pensionärsklubben me fille, vi glider runt på hojjarna å matar duvor veckan lång... :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3206306&postcount=448

Annars kan ju möjligheten till flexibla arbetstider underlätta en del oxå :tummenupp Ska bli bra väder på torsdag förresten, har ett möte vid 13 så kan bli fire up efter 15 gissar jag... ska'ru me? Hoppas jag fått min hoj då.... :tungan
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Harru inte fått tillbaka hojen än?? Dom verkar ta god tid på sig där du lämnat in hörru :va

Mmmmm...men för varje ny dag som går gör jag nya burnisar me snygghondan som hämnd..... :D

Åka lördag vid bra väder? (ska åka tors oxå om nån e sugen på å haka) FÖRHOPPNINGSVIS INTE MED SNYGGHONDAN!!!! :mad:
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Mmmmm...men för varje ny dag som går gör jag nya burnisar me snygghondan som hämnd..... :D

Åka lördag vid bra väder? (ska åka tors oxå om nån e sugen på å haka) FÖRHOPPNINGSVIS INTE MED SNYGGHONDAN!!!! :mad:

Vore kanon med en liten tur på lördag...vad ska det bli för väder??
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Vore kanon med en liten tur på lördag...vad ska det bli för väder??

Vore kul att dra ut en sväng! :tummenupp Enl väderprognos just nu, lördag uppehåll, molnigt, 10-13grC. Lite svalt, men får se hur det ser ut närmare helgen helt enkelt... Får jag tillbaks hojjen kommer jag definitivt snigla ut & köra lite, fröken måste ju testa nya utväxlingen... :tuttar

PS. Tog sin tid, men NU har jag beställt Tail tidy'n....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top