Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
:hihi Jaja...men du är ju diskad för penicilin-dopning imörrn :krama Eller?

Kollade just på yr.no, ser lite halvskakigt ut för morgondagen

Jag tänkte faktiskt komma förbi där och säga HEJ!:) iaf... Men jag avstår nog från längre tur... Både pga bristande ork OCH diskning pga att man e bänkad me´kidsen...:tungan

Väderprognosen nu på morgonen på YR.NO är ännu sämre än igårkväll, men man fatar lixom inte vart det ska komma ifrån, om man tittar ut nu!?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vädret ser kanon ut :tummenupp i´ll be there!!!

japp :tummenupp

min väderguru säjer:

08.00 - 11º - 3% nederbördssannolikhet
11.00 - 12º - 70% nederbördssannolikhet
14.00 - 14º - 70% nederbördssannolikhet
17.00 - 16º - 10% nederbördssannolikhet
20.00 - 14º - 10% nederbördssannolikhet

men, ja... drar och spolar av gamle svarten nu så man slipper skämmas bland alla kromslädesputsade S3:eek:r :glömdet

Ses :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag tänkte faktiskt komma förbi där och säga HEJ!:) iaf...

Väderprognosen nu på morgonen på YR.NO är ännu sämre än igårkväll, men man fatar lixom inte vart det ska komma ifrån, om man tittar ut nu!?

Mmm...ser ju ok ut nu. :va

Vi siktar på Shell Globen 10.00, ser vädret riktigt lurigt ut under resans gång får vi väl ändra rutten då helt enkelt. :tummenupp

Nån som kommer ihåg vårt 1:a S3-gathering?! :Bugar
Hukandes i spöregn, men tog ändå en repa till Vegabaren för käk & skitsnack :D
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Hela rundan, gissar åter sthlm senast 16-tiden, men du kan ju avvika halvvägs utan probs.

Kul, ser ut att bli ett hyggligt gäng imöra :tummenupp
Nu fattas bara skotten, men han tjör ju mest hela tiden (enligt egen utsago), så han dyker väl upp bakom närmsta kurva... :arsele :hihi

Fan. Lägenhetsvisningarna håller mig gisslan redan från 12 idag, ingen större mening med att haka på tyvärr... Kommer ju behöva vända innan vi kommit nånvart... :huvet

Ingen som är sugen på lördagskörningar framöver? :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
min väderguru säjer:

08.00 - 11º - 3% nederbördssannolikhet

Jag skulle ta ett snack med den gurun...:näsblod
99% att det kommer att regna satan, så hade han fått godkänt!:huvet

Jag hade inte möjlighet att haka på hela rundan och avvek tidigare än vad jag behövde egentligen, pga det taskiga vädret. Men det var skitskoj att så många dök upp!:tummenupp
Kul att se Snajdarn och Ante och deras KTM Wheelande polare åxå!:tummenupp

Hoppas Ni ALLA kommer på fler svängar i sommar!:yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
100% regn vart det.

Tack boys and girl för en riktigt trevlig runda så länge som jag var med, vart hamnade ni tillslut?

Hänger gärna på igen.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
100% regn vart det.

Tack boys and girl för en riktigt trevlig runda så länge som jag var med, vart hamnade ni tillslut?

Hänger gärna på igen.

100 % regn vart det INTE :D Efter ni avvek var det bara sol - sol - och mera sol :arsele

Vi drog söderut mot Nyköping, vek sedan av till favvo-vägen Öster-malma, och väl där ett fälförtjänt fik på slottscafét :yoparty

Halvvägs dit fick undertecknad dock slå av på rullen då vi upptäckte att jag körde på korden... :gnissla Tur man tog sig hem, och att det redan ligger ett nytt däck & väntar på effektbolaget.

TACK ALLESAMMANS FÖR EN SCHYSST TUR, även om det började lite blött... men det var ju bara för att skilja männen från mössen... :tuttar
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
tack för i dag grabbar och tjej! Exemplarisk rund, :Bugar och trevligt sälskap :)

Bild 1: Piff och Puff Saeco12 och T@mas
Bild 2: Ett bakdäck som antagligen sett sina bästa dagar
 

Bifogat

  • 090510 - 10.11.54 (ID.3624).jpg
    090510 - 10.11.54 (ID.3624).jpg
    133.3 KB · Visningar: 53
  • 090510 - 13.38.10 (ID.3646).jpg
    090510 - 13.38.10 (ID.3646).jpg
    185.4 KB · Visningar: 60
  • 090510 - 12.01.25 (ID.3628).jpg
    090510 - 12.01.25 (ID.3628).jpg
    206.8 KB · Visningar: 57
  • 090510 - 12.21.41 (ID.3630).jpg
    090510 - 12.21.41 (ID.3630).jpg
    222.3 KB · Visningar: 67
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ståndsmässig fika i slottsmiljö:D
Fika.JPG

Tack allihop för en härlig tur
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ståndsmässig fika i slottsmiljö:D
Tack allihop för en härlig tur

Kanon Micke, bra guidat i de södra förorterna! :D
Damen & jag skippade macken & tog g:a södertäljevägen hemåt.

Får hoppas på bättre lycka med vädret nästa gång, även om repan efter lunch torkade upp & blev solig :)

Lite fler bilder från dagen :tummenupp
 

Bifogat

  • Dax att ge sig - Öster-malma.JPG
    Dax att ge sig - Öster-malma.JPG
    219.9 KB · Visningar: 53
  • Öster-malma moppefucko.JPG
    Öster-malma moppefucko.JPG
    230.3 KB · Visningar: 62
  • Skanssundet 2.jpg
    Skanssundet 2.jpg
    168.7 KB · Visningar: 49
  • Skanssundet 1.jpg
    Skanssundet 1.jpg
    156.3 KB · Visningar: 50
  • Blöta hjältar Rosenhill.JPG
    Blöta hjältar Rosenhill.JPG
    233.8 KB · Visningar: 47
  • Skjutspinnar på.JPG
    Skjutspinnar på.JPG
    238.8 KB · Visningar: 65
  • French hot dog.JPG
    French hot dog.JPG
    233.6 KB · Visningar: 57
  • Samling Shell Globen.JPG
    Samling Shell Globen.JPG
    225.4 KB · Visningar: 57

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ny arbetsvecka börjar bra. Försöker få till vår programvara så att den dels fungerar på en kinesisk PC och sen så att det står rätt texter,....utan att kunna ett ord kinesiska. Vi börjar närma oss :banana

Kul_eller.jpg


Jo ni ser rätt det är WindowsME :huvet men det var vad jag fick tag i och man behöver inte kunna kinesiska för att veta var man skall klicka:D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Alla kommer väl på R.A.T körningen på onsdag? vi måste ju representera oss i de sammanhangen också... 17.30 den 13/5 på TCL...

Nu är det äntligen dags för vårens första RAT-körning på onsdag 13 maj! Vi samlas hos Triumph i Länna kl 17:30 så att vi är klara att ge oss iväg direkt efter stängning kl 18. Förhoppningsvis blir vädret lite klarare och mindre blåsigt än idag, annars är det bara på med varma kläder och full tank så kör vi! Har du någon kompis som vill följa med så är det bara för dom att hänga på! Det spelar självklart ingen roll vilket märke dom har på hojen utan det är bara kul om vi blir många!


Vi tar en liten uppmjukningsrunda nere på Södertörn och stannar till på lämpligt ställe för en fika. Gemensam åkning dit, och som vanligt fri åkning hem. För de som önskar åka gemensamt även på hemvägen så går det alldeles utmärkt att åka med oss tillbaka till Länna. Vi är sannolikt tillbaka runt kl 21.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
mer bilder :)

Alla kommer väl på R.A.T körningen på onsdag? vi måste ju representera oss i de sammanhangen också... 17.30 den 13/5 på TCL...

Nu är det äntligen dags för vårens första RAT-körning på onsdag 13 maj! Vi samlas hos Triumph i Länna kl 17:30 så att vi är klara att ge oss iväg direkt efter stängning kl 18. Förhoppningsvis blir vädret lite klarare och mindre blåsigt än idag, annars är det bara på med varma kläder och full tank så kör vi! Har du någon kompis som vill följa med så är det bara för dom att hänga på! Det spelar självklart ingen roll vilket märke dom har på hojen utan det är bara kul om vi blir många!


Vi tar en liten uppmjukningsrunda nere på Södertörn och stannar till på lämpligt ställe för en fika. Gemensam åkning dit, och som vanligt fri åkning hem. För de som önskar åka gemensamt även på hemvägen så går det alldeles utmärkt att åka med oss tillbaka till Länna. Vi är sannolikt tillbaka runt kl 21.

låter väl bra om vädret tillåter!
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tjena vicka ska på den där rat grejjen i morgon i länna? Jag drar nog och kollar om jag kan smita från gårdsstädningen i föreningen

:)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tjena vicka ska på den där rat grejjen i morgon i länna? Jag drar nog och kollar om jag kan smita från gårdsstädningen i föreningen

:)

Klart man ska med... men verkar dålig uppslutning eller aktivitet från de övriga i den här tråden??? ...vi blir väl ett gäng triplar ikväll hoppas jag... och självklart Daytonor!!! :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Klart man ska med... men verkar dålig uppslutning eller aktivitet från de övriga i den här tråden??? ...vi blir väl ett gäng triplar ikväll hoppas jag... och självklart Daytonor!!! :tummenupp

Jag får hjälp av paPs att fixa :arsele på Speedy ikväll, så vi dyker inte upp tyvärr...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top