Speed Triple-tråden Sthlm

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Ha ha.
Kul att se så många svar om alla dessa drives som planerade.
Men askul läsning dock.
Aja, får väl åka ensam då. :gnissla
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ha ha.
Kul att se så många svar om alla dessa drives som planerade.
Men askul läsning dock.
Aja, får väl åka ensam då. :gnissla

Ja det är väl semestertider som ställer till det kanske? Själv jobbar jag hela juli, så både damen & jag är öppna för förslag. Vi är iaf 2st som tar hojjarna till Effektbolaget idag runt lunch för injustering av fram- & bakdämp, om det är av intresse?

Och då undrar man som Speed Triple-åkare och läsare av denna Tråd, vad ovan tre har för något gemensamt...:glömdet

Såja bubben, vi är bara lite uttråkade när du inte är här nere & underhåller oss... :krama

EDIT: Cliffan, rapport från Gelleråsen tack!
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tid å plats? Jobbar men kanske kan smita om inte VD:n ser det här :huvet

Fast å andra sidan är han en vasaloppstönt så han hänger nog inte på SH :tuttar

tja när passar det? skulle hängt med magniffen vid 12 men kommer aldrig hinna! får göra fjäderjusteringen i finland istället
 

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Ort
i dalen bredvid globen
Hoj
690smc -10
RAPPORT GÅSEN = vaknade upp efter en kall o regnig natt bak i skåpbilen på mina luftmadrasser av sämre kvalitet, ramla ut o vingla runt smtidigt som jag sträcker på mig skingras molnen o solen tittar fram (stannar hela dagen). Lastar ut hojen kollar så allt funkar det gör det. Börjar första passet med att skrapa pinnar och puckar:banana. Fortsätter så hela dagen tills näst sista passet då jag skrapar hojen också:huvet gör en lowsider i andra höger från start o mål rakan, blev bara kosmetiska skador och så KLART delen jag lånat av Tomas (broms pedalen gick av) LEDSEN TOMAS :huvet tog mod till mig innan jag ringde känndes väldigt pinsamt. Förklaring = tippade av lite för en kurs ändring i kurvan med nerläg som jag gjort under hela dagen o vipps så gled man ut i sanden + att mitt framdäck tydligen är för touring fick jag förklarat för mig ,med ett bättre framdäck hade jag klarat mig. Annars var helgen kanon mycket lärorik med körteknik i fokus och bra kursledare.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Så där går det när du har Tom@sgrejor på hojen ... jag vågar aldrig låna något av honom, max en 100:- eller två.

Skönt att du inte gjorde illa dig, det är det viktiga :krama
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
RAPPORT GÅSEN = vaknade upp efter en kall o regnig natt bak i skåpbilen på mina luftmadrasser av sämre kvalitet, ramla ut o vingla runt smtidigt som jag sträcker på mig skingras molnen o solen tittar fram (stannar hela dagen). Lastar ut hojen kollar så allt funkar det gör det. Börjar första passet med att skrapa pinnar och puckar:banana. Fortsätter så hela dagen tills näst sista passet då jag skrapar hojen också:huvet gör en lowsider i andra höger från start o mål rakan, blev bara kosmetiska skador och så KLART delen jag lånat av Tomas (broms pedalen gick av) LEDSEN TOMAS :huvet tog mod till mig innan jag ringde känndes väldigt pinsamt. Förklaring = tippade av lite för en kurs ändring i kurvan med nerläg som jag gjort under hela dagen o vipps så gled man ut i sanden + att mitt framdäck tydligen är för touring fick jag förklarat för mig ,med ett bättre framdäck hade jag klarat mig. Annars var helgen kanon mycket lärorik med körteknik i fokus och bra kursledare.

Trist att höra, men låter som kanondag ändå!
Huvudsaken du är ok :tummenupp

Fick Tompa panikångest?? :hihi

tja när passar det? skulle hängt med magniffen vid 12 men kommer aldrig hinna! får göra fjäderjusteringen i finland istället

Drar till Shell Globen, avfärd därifrån ca. 11.40 mot Effektbolaget!

Ring ang. körning i em, kanske kan haka oxå, om inte vd ser det.
Just ja, jag är ju vik. vd nu! :FU
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Verkar ha varit en schysst resa med banåkning Cliffan! Trist med nedlägningen på slutet bara, men det löser sig med lite pengar bara. Får stämma in med en av moppepojkarna här...

Skönt att du inte gjorde illa dig, det är det viktiga :krama

Hem och lappa och laga nu, så vi kan dra nån repa när jag kommer ner till byn igen!:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top