Nu har jag kört 5158 mil och under den tiden hällt i diverse olika oljor och olika mycke. Den 090708 var den inne på 5k service på Triumph center i Länna. När jag fick tillbaka den så gick den som en dröm. Mindre rassel och klart smidigare växellåda...
klipp klipp
Mina erfarenheter
1.
Jag har aldrig haft några problem med att oljenivån är hög, även om den är som på fotot.
2.
Motor, koppling och växellåda blir klart bättre med hög oljenivå och då talar vi om rejält hög.
3.
Castrol Power Racing 10W/50 verkar vara en mycket bra olja för en Speed Triple -06 motor.
Under dessa mil har jag även upptäckt följande
4.
Ersätt den svarta plastmanicken som sitter på tankventilationsslangen med ett rör så slipper du motorproblem när du verkligen inte vill ha det
5.
Justera ner växelpetaren så att den inte tar i fotpinsfästet då den är i sitt översta läge.
6.
Rengör och 5-56a alt WD-40a kopplingskontakt, stödkontakt och fotbromskontakt (när du ändå är igång) regelbundet så slipper du bli stående längs vägen
7. Michelin Pilot Road 2CT eller Dunlop RoadSmart är däck som aldrig lämnat mig i sticket och dessutom ger i alla fall Road 2CT många mil. RoadSmart verkar också hålla bra, återkommer när jag körtslut på ett.
Mina 3 cylindrar/paPs