Speed Triple-tråden Sthlm

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hade valet varit mitt bland de där fyra, skulle jag ta den limegröna. Fast den är ju mest lik min färg, så om du vill ha något annat, så skulle iaf jag ta LeMans före de andra!:tummenupp

Om du inte skall ha originaldekaler på tanken, så skulle jag sikta på alt. 1...

Det är mina 5 cent...:)

Danke, alltid kul att höra vad andra tycker..
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Eftersom jag har lite väl mycket tid så har jag suttit lite med PSP (självklart har jag sett till att förbruka åtminstone halva tanken på spiidin först :D ) , vilken färg skulle ni välja? Jag har fastnat lite för LeMans, även om det enda rätta är att välja British racing green!!

http://picasaweb.google.se/demonstro/Speed3?feat=directlink

Även dekaltrimning är planerad, då i stället för de som sitter på sidorna av tanken. Är inte helt säker om detta blir av men här kommer de..

http://picasaweb.google.se/demonstro/Dekal?feat=directlink

Men är inte den "British racing green" metallic ? Det skall den inte vara. Jag skulle köra på riktig British racing green och någon cool UnionJack dekal tex en tankpad och strunta i Triumph dekal.
British_racing_green.jpg
british_racing_green_tank.jpg
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Danke, alltid kul att höra vad andra tycker..

British racing green! :tummenupp Solklart val, om det inte vore för att blå är snabbast!


Nån här som kör på v-power? Tankade på shell igår och fyllde upp med denna brygd. Tänkte att endast det bästa är gott nog för min lilla pärla! :) Efter det gick speedyn ryckigt och inte riktigt rent! Nästanpå avgassmällar vid gas-avslag. Statoils och även andra bolags 98okt har fungerat utan dessa fenomen.

Är det farligt att byta från norsk bensin sådär tvärt? Är det för mycket mumma i v-power för våra speedys? :va

// Johan
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Le-mans grön håller jag på! Kul med något som sdkiljer sig från mängden. Men satsa på orginal dekaler skulle jag göra samt klarlack över allt likt orginal. Hörde rykten om att Speedyn skulle komma ut i en matt grön färg nästa år... kanske kan vara något. Antar att det är något motsvarande den orange-matta som Streeten finns i?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
British racing green! :tummenupp Solklart val, om det inte vore för att blå är snabbast!


Nån här som kör på v-power? Tankade på shell igår och fyllde upp med denna brygd. Tänkte att endast det bästa är gott nog för min lilla pärla! :) Efter det gick speedyn ryckigt och inte riktigt rent! Nästanpå avgassmällar vid gas-avslag. Statoils och även andra bolags 98okt har fungerat utan dessa fenomen.

Är det farligt att byta från norsk bensin sådär tvärt? Är det för mycket mumma i v-power för våra speedys? :va

// Johan

Hojens tändningsmapp och insprutningsmapp är gjord för blyfri 95 därför går den bäst på det. Varför pröjsa mer för något som den inte skall ha :va
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Men är inte den "British racing green" metallic ? Det skall den inte vara. Jag skulle köra på riktig British racing green och någon cool UnionJack dekal tex en tankpad och strunta i Triumph dekal.

Jag tycker att den riktiga racing green kan vara lite anonym, därav den lite mera ljusare varianten. Candy eller metallic..

Le-mans grön håller jag på! Kul med något som sdkiljer sig från mängden. Men satsa på orginal dekaler skulle jag göra samt klarlack över allt likt orginal. Hörde rykten om att Speedyn skulle komma ut i en matt grön färg nästa år... kanske kan vara något. Antar att det är något motsvarande den orange-matta som Streeten finns i?

Jag är ju lite kluven mellan just LeMans och racing green.. Blir svårt, får prata med lackeraren och avgöra där. Blir originaldekaler iaf.
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hojens tändningsmapp och insprutningsmapp är gjord för blyfri 95 därför går den bäst på det. Varför pröjsa mer för något som den inte skall ha :va

Tankar bara 98 när det är bankörning på schemat. Sällan annars. Placeboeffekten skall man inte förringa! :) Men i lördags föll jag för reklamen och tänkte testa Shells finest brew. Jag känner mig tutlurad såhär i efterhand. :(

Är inte 95 vad man minst bör ha? En modern motor med insprutning justerar väl in sig ( inom vissa gränser) om man ökar på oktantalet? Min hoj har gått kanon med 98 tidigare. Jag har inbillat mig att den dessutom drar lite mindre soppa de gånger jag tankat 98 och kört på vanlig väg. Så kostnaden går på ett ut. Kanske är det den där sista oktanen i v-power som ställer till det. :va

Man tycker att de borde ha omsättning på v-power i mantorp, ett stenkast från räserbanan. Annars kan man kanske misstänka bös i soppan.

Första semesterdan idag....ösregn... :huvet
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tankar bara 98 när det är bankörning på schemat. Sällan annars. Placeboeffekten skall man inte förringa! :) Men i lördags föll jag för reklamen och tänkte testa Shells finest brew. Jag känner mig tutlurad såhär i efterhand. :(

Är inte 95 vad man minst bör ha? En modern motor med insprutning justerar väl in sig ( inom vissa gränser) om man ökar på oktantalet? Min hoj har gått kanon med 98 tidigare. Jag har inbillat mig att den dessutom drar lite mindre soppa de gånger jag tankat 98 och kört på vanlig väg. Så kostnaden går på ett ut. Kanske är det den där sista oktanen i v-power som ställer till det. :va

Man tycker att de borde ha omsättning på v-power i mantorp, ett stenkast från räserbanan. Annars kan man kanske misstänka bös i soppan.

Första semesterdan idag....ösregn... :huvet

Det finns inget som justerar sig själv det är därför man måste mappa om ifall man ändrar något. Jag har alltid undrat varför det inte är standard (eller åtminstone finns som tillbehör) med adaptiva ECU.

När det gäller oktan tal så är det ju bara om du höjer kompet som det blir intressant med högre oktan eller möjligen om du ändrar tändningen. Men om jag antar att du inte mappar om något eller byter topp innan du tänker tanka 98 så blir det bara i plånboken det märks på riktigt. För själva körningen blir det nog bara placebo och i verkligheten sämre. Placebon fixar du billigare med en klänypa och ett snöre:D. Dessutom med bibehållen effekt:)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Det finns inget som justerar sig själv det är därför man måste mappa om ifall man ändrar något. Jag har alltid undrat varför det inte är standard (eller åtminstone finns som tillbehör) med adaptiva ECU.

När det gäller oktan tal så är det ju bara om du höjer kompet som det blir intressant med högre oktan eller möjligen om du ändrar tändningen. Men om jag antar att du inte mappar om något eller byter topp innan du tänker tanka 98 så blir det bara i plånboken det märks på riktigt. För själva körningen blir det nog bara placebo och i verkligheten sämre. Placebon fixar du billigare med en klänypa och ett snöre:D. Dessutom med bibehållen effekt:)

Kan nånn verifiera magneter runt bensinslangen? kommer ihåg att det var problem som denna som jag och mina polare funderade kring när vi var 15 :va

Med en PCII och bänk skulle man kunna justera in tändkurvan för olika bensin, eller hur funkar det :va
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kan nånn verifiera magneter runt bensinslangen? kommer ihåg att det var problem som denna som jag och mina polare funderade kring när vi var 15 :va

Säg som det var ! -Inte var det väl bensinslangen. Nä den blir inte vare sig längre eller grövre med hjlälp av magneter.:)

Med en PCII och bänk skulle man kunna justera in tändkurvan för olika bensin, eller hur funkar det :va

Men faktum kvarstår, man kan inte mappa om kompresionen ens med en PC1,2,3. Det krävs en fräsmaskin:gnissla
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Säg som det var ! -Inte var det väl bensinslangen. Nä den blir inte vare sig längre eller grövre med hjlälp av magneter.:)

Å folköl som man kyler jävligt fort blir inte starköl ... och mig veterligen fungerar inte lättöl och och Alvedon, inte heller att röka de trådar som finns i bananskalet :yoparty

Och fan vet om det finns alkohol i filmjölk :va

EDIT: Stoppa cigg i starksprit -> torka i ugn -> ingen bättre:fyllisar
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Säg som det var ! -Inte var det väl bensinslangen. Nä den blir inte vare sig längre eller grövre med hjlälp av magneter.:)

hehe nä jag tror tanken var att suga ut blyet ur bensinen för att få effektivare bensin, men hela moppe åldern omgärdas av myter, det hör likssom till :hihi
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Å folköl som man kyler jävligt fort blir inte starköl ... och mig veterligen fungerar inte lättöl och och Alvedon, inte heller att röka de trådar som finns i bananskalet :yoparty

Och fan vet om det finns alkohol i filmjölk :va

EDIT: Stoppa cigg i starksprit -> torka i ugn -> ingen bättre:fyllisar

Jag har hört att det skall finnas alkohol i bensinen. Upp till 10% var det en kompis som sa. Mycket billigare än att dricka vin! Man får passa sig lite om man röker samtidigt bara.... :brinnerup
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Drar till TC-Länna och plockar upp moppen typ vid 15 typ kanske, typ! sen drar jag bulten. Ni har mitt nummer om ni vill hänka :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Flög ner till människobyn igår morse, hem och svidade om till hojåkarkläder och drog norrut. Tanka och regnstänk i Uppsala. Fika hos kompis medan det regnade skapligt ute. Fortsatte norrut när det bara stänkte lite och fick sol och fint från Gävle till ovanför Sundsvall. Satt och log i hjälmen och var ganska nöjd med tillvaron på Speedy, trots bara motorvägsgasande...

Men sen... Det regnade de sista 35 milen och DET REGNADE SATAN de sista 22 milen! Och som grädde på moset var tempen nere på 7 grader när jag rullade in i Piteå fram på nattkröken!:huvet HELVETE vad jag frös!

Men för den som undrar så kan jag meddela att det går att avverka iaf 86 mil på en Speed Triple på en dag...:yoparty
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Flög ner till människobyn igår morse, hem och svidade om till hojåkarkläder och drog norrut. Tanka och regnstänk i Uppsala. Fika hos kompis medan det regnade skapligt ute. Fortsatte norrut när det bara stänkte lite och fick sol och fint från Gävle till ovanför Sundsvall. Satt och log i hjälmen och var ganska nöjd med tillvaron på Speedy, trots bara motorvägsgasande...

Men sen... Det regnade de sista 35 milen och DET REGNADE SATAN de sista 22 milen! Och som grädde på moset var tempen nere på 7 grader när jag rullade in i Piteå fram på nattkröken!:huvet HELVETE vad jag frös!

Men för den som undrar så kan jag meddela att det går att avverka iaf 86 mil på en Speed Triple på en dag...:yoparty

Respekt men med norrländska mått mätt är väl 86 mil ungefär som en 5 minuters tripp på tricken mellan skanstull och medis? :hihi
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Respekt men med norrländska mått mätt är väl 86 mil ungefär som en 5 minuters tripp på tricken mellan skanstull och medis? :hihi

Typ...:D Såg i Riks-tråden att en kille från Umeå (Norra Skåne för Er oinvigda...) skulle ut på en längre tur, till Ö-vik... 10 mil... Jag går inte vidare där...:glömdet

Sköt Er och sköt om Er medans jag är borta!:)
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top