Speed Triple-tråden Sthlm

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Satan vilken grym dag idag på Sviestad Linköping! :) :) :)

Var en annan S3 som var bland de snabbaste (svart hoj, förare med gul väst) och var omöjligt att hänga på. Snyggt!

Själv skrapade jag knän för första gången, underbart! wohoooo! Mer SMC-kurser åt folket!

Jäklars vilken tur ni hade med vädret! :tummenupp

När jag blir stor skall jag också skrapa knän... :gnissla

Det lilla man lyckades skrapa på gåsen känns bara löjligt. :(

Kanske kan roadrejcingrävarna lära mig lite bättre teknik på licenskursen. :)
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Hur ser det ut för nästa vecka!?.. nån planerad körning?
Är äntligen klar med min flytt till radhus och har inte åkt hoj på ja, typ 3 veckor!!.. :jisses
ABSTINENS!!!!... Å så ska man på bröllop ikväll. :huvet
satan att polarna inte kan kontrollera sina lustar.

Detta är jag på bröllopet. :trött

Så blire några gruppkörningar!?... vill bomba!!!!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kvällens middag :)

Förberedelser för Lördagsmiddag, nån av gästerna tyckte jag sa snaps också:tummenupp

Sushi_1.JPG
Sushi_2.JPG
Sushi_3.JPG

Lax, Tigerräkor, Bläckfisk, Gurka, Avocado, Tofu, Nori, Ris och självklart Wasabi. Yumiii !:yoparty

Och så något att dricka
Bira.JPG
:banana
 
Last edited:

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Hallå på er, är på g att skaffa ny båge, står nu i valet och kvalet mellan en Honda Hornet och Triple.
Det är jag är ute efter är en allround bike, billig i drift(försäkring, service) upprätt körställning och man ska kunna köra +100 utan man får hålla i sig för kung och fosterland och fara omkring som en vante på vägen som man gör med min Xt
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hallå på er, är på g att skaffa ny båge, står nu i valet och kvalet mellan en Honda Hornet och Triple.
Det är jag är ute efter är en allround bike, billig i drift(försäkring, service) upprätt körställning och man ska kunna köra +100 utan man får hålla i sig för kung och fosterland och fara omkring som en vante på vägen som man gör med min Xt

Kolla med Cliffan, han har ägt en Hornet men kör nu S3 - 1050, han kan nog berätta mer om fördelarna:hihi med S3:an :tummenupp
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hallå på er, är på g att skaffa ny båge, står nu i valet och kvalet mellan en Honda Hornet och Triple.
Det är jag är ute efter är en allround bike, billig i drift(försäkring, service) upprätt körställning och man ska kunna köra +100 utan man får hålla i sig för kung och fosterland och fara omkring som en vante på vägen som man gör med min Xt

Du lär inte hitta några 1050 kritiker här, möjligtvis de som är sugna på en riktig sportmoppe! Men jag ser inte att Hornet är jämförbar, S3 motorn är i mitt tycke bland det finaste som finns. Vridet och karaktären är fantastiskt. Provkör båda så finns inga frågetecken kvar.
 

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Ort
i dalen bredvid globen
Hoj
690smc -10
DAGENS BÄSTA jag skulle ju bara lasta hojen o sen åka joråsåatt:mad: lyckas tippa hojen ifrån mig halvvägs upp på rampen:huvet:huvet:huvet höll imot så mycket man orka lägger den lugnt o fint på sidan trodde jag:huvet:huvet reste hojen upp tykte allt såg fint ut fick upp hojen i skåpet börja spänna fast den framdelen gick galant men när jag ska spänna fast den där bak ser jag något konstigt med fotpinnen o bak bromsen:huvet:huvet:huvet DEN HÄNGER LÖST har lyckats lägga hojen på fotpinnen så SKITEN GÅTT AV inte fotpinnen utan delen som fotpinnen o bromspinnen sitter fast i. är det någon som har en sådan del liggandes o inte behöver den så hör av er. BLEV PLÖTSLIGT VÄLDIGT SUGEN PÅ SPRIT
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
DAGENS BÄSTA jag skulle ju bara lasta hojen o sen åka joråsåatt:mad: lyckas tippa hojen ifrån mig halvvägs upp på rampen:huvet:huvet:huvet höll imot så mycket man orka lägger den lugnt o fint på sidan trodde jag:huvet:huvet reste hojen upp tykte allt såg fint ut fick upp hojen i skåpet börja spänna fast den framdelen gick galant men när jag ska spänna fast den där bak ser jag något konstigt med fotpinnen o bak bromsen:huvet:huvet:huvet DEN HÄNGER LÖST har lyckats lägga hojen på fotpinnen så SKITEN GÅTT AV inte fotpinnen utan delen som fotpinnen o bromspinnen sitter fast i. är det någon som har en sådan del liggandes o inte behöver den så hör av er. BLEV PLÖTSLIGT VÄLDIGT SUGEN PÅ SPRIT

Jag och magniffen sitter och fikar på rosen, kom fram till att du inte behöver bakbromsen :hihi
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Surt, men vad lär vi oss av det ? Jo Hojar skall man åka på inte sjutsa omkring.

Hur blir det med Gälleråsen nu ? Får du tag i en "ny" konsol eller blir det silvertejp edition ?

Samma pryl kan ju gå av även om man åker med hojen, det såg vi ju när zulee testade hållfastheten på den...:rolleyes: Kanske läge för ett "grupptjöp" på ett gäng att ha liggande "bara för säkerhets skull"...:va

Hoppas verkligen att det löste sig för dej cliffan! Surt om det skall knasa nån bandag för dej...:huvet Själv har jag fixat en ställning för hojtransport på mitt släp, som snart kommer att fraktas ner till människobyn. Ska försöka hålla i grejerna vid lastning och lossning för att undvika liknande händelser...
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Förresten sTokholmsj*vlar, har Ni kanske missat att det finns ett Norrlandsforum här på SH åxå... Jag drog en sväng med ett gäng där igår. Har döpt turen till SouthOfThePolarcicleTjälskottsroadExpedition2009...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4299391&postcount=1061
Lite skumpigt bitvis, men åxå många sköna kurvor! Dock måste man av någon anledning åka betydligt fortare här uppe, för att vägarna ska kännas krokiga...:va Kan säga att man inte skulle komma långt efter Rumsätravägen om man höll det tempo vi gjorde igår! :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
*UPDATE OM CLIFFAN* ...han har nu en skinandes -09 Special Edition fotpinnekonsol på sin ratbike... :)

Vad gör man inte för att rädda en bandag... kan ändå inte åka i morgon då man e bortlovad på annat... slit den med hälsa Cliffan och går du omkull så lägg hojen på vänster sida denna gång :D

Good luck och hoppas dagen blir lika bra som sist!!! :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
*UPDATE OM CLIFFAN* ...han har nu en skinandes -09 Special Edition fotpinnekonsol på sin ratbike... :)

Vad gör man inte för att rädda en bandag... kan ändå inte åka i morgon då man e bortlovad på annat... slit den med hälsa Cliffan och går du omkull så lägg hojen på vänster sida denna gång :D

Good luck och hoppas dagen blir lika bra som sist!!! :tummenupp

har hört att 09-ans pinnar är snabbare, men det kan va en myt :tummenupp
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
*UPDATE OM CLIFFAN* ...han har nu en skinandes -09 Special Edition fotpinnekonsol på sin ratbike... :)

Vad gör man inte för att rädda en bandag... kan ändå inte åka i morgon då man e bortlovad på annat... slit den med hälsa Cliffan och går du omkull så lägg hojen på vänster sida denna gång :D

Good luck och hoppas dagen blir lika bra som sist!!! :tummenupp

Tom@s går å lita på i alla väder :nurse

Hoppas du får kul Cliffan och tack för att du delade med dig av din klantighet :1pajas :krama

Förresten sTokholmsj*vlar, har Ni kanske missat att det finns ett Norrlandsforum här på SH åxå... Jag drog en sväng med ett gäng där igår ...

Har inte asfalten kommit till lappträsk? Såg jättekul ut att åka sporthoj där :va
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
hojen är åter lastad denna gång hel så nu drar jag,:hej tjoho. TACK TOMAS :bow

Skönt att det löste sig.
Hoppas du får en kanondag på Gåsen! :tummenupp

Damen & jag är bokade på SHK Gelleråsen söndag den 6 sept.
Vi funderar på att göra en dubbeldag av detta & även boka lördagen den 5 sept.

Fler som går i sånna tankar?
Finns fortfarande platser kvar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top