Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Meeennn... det e väl det närmaste man kan komma feminina höfter... men ni föredrar säkert något knotigt och hårt! :eek:
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Nu är mitt lilla lackprojekt över, resultatet ser ni nedan. Det är en mörkgrå färg med stripe över, allt lackat. Framskärmen har ingen stripe, kändes att det skulle bli lite plottrigt. Det blev några snabba bilder med mobilen, imorgon får jag ta fram kameran och ta några ordentliga bilder. Dekalen på tanken är från Special Edition speedyn.

Nästa år blir det röd stripe runt fälgarna för att matcha dekalerna...

Nu är det så att jag har lite strul med vinterförvaringen också, jag har hittat ett ställe som håller på med vinterförvaring av båtar och husvagnar, 5 månader för en tusenlapp. Jag skulle dock känna mig avsevärt mycket tryggare om någon av er kan tänka sig hyra ut lite utrymme för de pengarna, det är en rätt så symbolisk summa men en fin middag blir det iaf.

EDIT: Uppdaterad med lite bättre bilder..
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    108 KB · Visningar: 64
  • 2.JPG
    2.JPG
    211.3 KB · Visningar: 72
  • 3.jpg
    3.jpg
    198.8 KB · Visningar: 59
  • 4.JPG
    4.JPG
    213.1 KB · Visningar: 65
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Skitsnyggt.

Snyggt jobbat! Blir det lite bling som speglar styre å annat i nästa steg?

Nu är mitt lilla lackprojekt över, resultatet ser ni nedan. Det är en mörkgrå färg med stripe över, allt lackat. Framskärmen har ingen stripe, kändes att det skulle bli lite plottrigt. Det blev några snabba bilder med mobilen, imorgon får jag ta fram kameran och ta några ordentliga bilder. Dekalen på tanken är från Special Edition speedyn.

Nästa år blir det röd stripe runt fälgarna för att matcha dekalerna...

Nu är det så att jag har lite strul med vinterförvaringen också, jag har hittat ett ställe som håller på med vinterförvaring av båtar och husvagnar, 5 månader för en tusenlapp. Jag skulle dock känna mig avsevärt mycket tryggare om någon av er kan tänka sig hyra ut lite utrymme för de pengarna, det är en rätt så symbolisk summa men en fin middag blir det iaf.
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Snyggt jobbat! Blir det lite bling som speglar styre å annat i nästa steg?

Får se när begäret kommer nästa år, jag har alltid varit förtjust i de styrändsmonterade speglarna från rizoma som även Triumph säljer. Jag har dock varit för nära bilars backspeglar med just det "området" att det känns lite så där.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu är mitt lilla lackprojekt över, resultatet ser ni nedan. Det är en mörkgrå färg med stripe över, allt lackat. Framskärmen har ingen stripe, kändes att det skulle bli lite plottrigt. Det blev några snabba bilder med mobilen, imorgon får jag ta fram kameran och ta några ordentliga bilder. Dekalen på tanken är från Special Edition speedyn.

Nästa år blir det röd stripe runt fälgarna för att matcha dekalerna...

Nu är det så att jag har lite strul med vinterförvaringen också, jag har hittat ett ställe som håller på med vinterförvaring av båtar och husvagnar, 5 månader för en tusenlapp. Jag skulle dock känna mig avsevärt mycket tryggare om någon av er kan tänka sig hyra ut lite utrymme för de pengarna, det är en rätt så symbolisk summa men en fin middag blir det iaf.

EDIT: Uppdaterad med lite bättre bilder..

Snyggt !:Bugar
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Tack paPs och Tom@s.. Jag blev positivt överraskad av resultatet, det enda jag hade att gå på var bilden nedan. Den fick lackeraren jobba utifrån. Kollar man i backspegeln så är det lite av en spökhoj :D Jag visste dock vilken färgkod jag skulle ha på den gråa färgen, audin nedan "bär" samma färg.

Lite kuriosa, jag skulle kolla upp den gråa färgen som finns på Daytona 675. Jag googlar "daytona grå" och hittar audifärgen som heter just daytonagrå och var lite snyggare än den gråa på daytonan :D
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    232.1 KB · Visningar: 57
  • 3356266_4.jpg
    3356266_4.jpg
    59.9 KB · Visningar: 60
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tack paPs och Tom@s.. Jag blev positivt överraskad av resultatet, det enda jag hade att gå på var bilden nedan. Den fick lackeraren jobba utifrån. Kollar man i backspegeln så är det lite av en spökhoj :D Jag visste dock vilken färgkod jag skulle ha på den gråa färgen, audin nedan "bär" samma färg.

Lite kuriosa, jag skulle kolla upp den gråa färgen som finns på Daytona 675. Jag googlar "daytona grå" och hittar audifärgen som heter just daytonagrå och var lite snyggare än den gråa på daytonan :D

inte illa, skit fränt med lite sådär subtila stripes tycker jag, bra jobbat :yoparty
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Tack Saeco och Luca..

nice som fan, vad fick du ge för jobbet?

Jag råkade ut för en mindre skada där två motorkåpor blev repade sam lite andra småsaker. Tanken och framskärmen fick också några knappt synliga repor, då jag tog allt på försäkringen så passade jag på att göra detta. Fick till slut lägga till 2400kr för lackjobbet, gissar på att det skulle kostat mellan 6-8 tkr i vanliga fall.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
tackar :tummenupp. Om jag klotar igen så blir det nog en ny lack.

NÄR du klotar igen :D

Alldeles för mycket svarta cyklar ... kom igen å spåra ur lite :tummenupp

Här är min senaste urspårade tanke

4043886242_ffabd7b20f_m.jpg
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hur går det med bajstanken? Bajs-tanken .. baj-stanken?

:D Är den förstnämnda varianten utanför och den andra inne i skithuset, eller hur var det...:va
:D Flåt Tomp@ :krama

Trodde grön va snabbast, det har shooter sagt :fakta

Och har en vis man sagt det, då är det så. BRA att nåt fastnar saeco!:tummenupp
Ut och rolla plastraketsmoppen din grön nu, så kanske du kan ligga och slip-streama efter mej på GÅsen till sommarn igen!:D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ut och rolla plastraketsmoppen din grön nu, så kanske du kan ligga och slip-streama efter mej på GÅsen till sommarn igen!:D

...i långsam grupp... :rolleyes: eller hur var det nu igen? :arsele
Så länge ni kör i annat än schnabb grupp kan ni faktiskt lacka i vilken färg ni vill :FU
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top