Speed Triple-tråden Sthlm

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Du kommer ju bli ännu mer frånåkt på den där... Du borde tjöpt en KTM 450 EXC med trippla uppsättningar hjul: 1. Motard (för ditt pendlarbehov då) 2. Enduro (vår, sommar, höst) 3. Enduro dubb (vinter!!!) :yoparty

Daytonan skall självklart vara kvar för att ge er en match :yoparty Nu med ny "lack" i värsta brittstajlen ... bilder kommer när färgen torkat!

KTM är säkert mycket rejsigare, men jag tänkte för en gångs skull köpa något som är kvalité, och inte får elfel mitt under bästa hojsäsongen :D och som inte behöver servas varåvarannan vecka.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Ja då får man väl önska God Jul till alla gamla triple-åkare!
Hälsningar från Fesketrålarstaden nr. 1!:tuttar

/Joe

Ah! Se där! Jötte-La-Bårrj har åxå det här interna nätet åt sina feskare att kika på! Hoppas att Ni åxå drabbas av en vit Hjul! Själv ämnar jag slippa det genom att dra till Egypten och leva på handsprit i en vecka...:gnissla

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR på Er alla i Traja-Tråden!
Hoppas på ett grymt 2010 åt oss alla!:yoparty

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
KTM är säkert mycket rejsigare, men jag tänkte för en gångs skull köpa något som är kvalité, och inte får elfel mitt under bästa hojsäsongen :D och som inte behöver servas varåvarannan vecka.

Nu är det den gamla gubben i dig som tagit över. :mad:
Permobil? :D

Lägg upp schyssta bilder på din nylackade Daytona nu, så lovar jag bjuda på obegränsat med glögg! :brinnerup

Bifogat

• Permobil gubbe.jpg
    Permobil gubbe.jpg
    69.6 KB · Visningar: 54

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
...och nu kan jag säga GOD JUL på riktigt :)
(vart faan é tomten nudå?)

Bifogat

• calvin_hobbes_christmas.gif
    calvin_hobbes_christmas.gif
    74.3 KB · Visningar: 66

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Lägg upp schyssta bilder på din nylackade Daytona nu, så lovar jag bjuda på obegränsat med glögg! :brinnerup

Katchiiiiing

4210742292_c207c0c7c7.jpg

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Senaste nr av MC-folket har en artikel om Speedy 15 jahre :)

Kul läsning, och då speciellt artikelförfattarens kommentar när han jämför specialutgåvan med en vanlig "standard" mattsvart:

"-Standardvarianten med den matta lacken är råare och passar enligt mig bättre till en sån här tuff hoj. Därför väljer jag den kåplösa varianten (om man nu kan kalla den lilla plastbiten ovanför lysena för kåpa.", slut citat. :D

Och här ser jag nu Tomp@ med tidningen framför sig, vid det här laget ordentligt illröd i ansiktet (hjärtinfarkten är nära), telefonen i vänster hand mot örat lämnandes ungeför 3.000 protester på MC-folkets tfn-svarare samtidigt som han med höger hand via e-mail skickar motsvarande protestlistor i massutskick med namnlistor: "-Skriv på protestlistan och skicka vidare till 1.000 av dina närmsta vänner!" :rofl :rofl :rofl

Nåja, nu ska jag läsa resten av artikeln... :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Have trust there are light in the end of the tunnel

[YOUTUBE-ID]cldj6X8Pr2s[/YOUTUBE-ID]

Okey rå 2 lights at the ends of tunnels

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Senaste nr av MC-folket har en artikel om Speedy 15 jahre :)

Kul läsning, och då speciellt artikelförfattarens kommentar när han jämför specialutgåvan med en vanlig "standard" mattsvart:

"-Standardvarianten med den matta lacken är råare och passar enligt mig bättre till en sån här tuff hoj. Därför väljer jag den kåplösa varianten (om man nu kan kalla den lilla plastbiten ovanför lysena för kåpa.", slut citat. :D

Och här ser jag nu Tomp@ med tidningen framför sig, vid det här laget ordentligt illröd i ansiktet (hjärtinfarkten är nära), telefonen i vänster hand mot örat lämnandes ungeför 3.000 protester på MC-folkets tfn-svarare samtidigt som han med höger hand via e-mail skickar motsvarande protestlistor i massutskick med namnlistor: "-Skriv på protestlistan och skicka vidare till 1.000 av dina närmsta vänner!" :rofl :rofl :rofl

Nåja, nu ska jag läsa resten av artikeln... :D

VSB Man kan snacka hur mycke skit som helst men det är 1050 som gäller hur som helst :tummenupp

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
VSB Man kan snacka hur mycke skit som helst men det är 1050 som gäller hur som helst :tummenupp

I en perfekt värld hade jag haft kvar min 1050 som komplement till Daytonan... :) Den är så jävla cool och utan tvekan "The No.1 Streetfighter" i mina ögon! :yoparty (mattsvart då, såklart) :fakta

Men jag vidhåller behovet av en motoruppdatering till... tja, iaf 152 hk på papperet. Det skulle verkligen behövas (ok, JAG skulle iaf behöva det för att peta upp den på bakan även på 4:ans vxl) :mad:

Som banhoj är den dock inge vidare, vilket kommer bevisas i sommar när jag schteeker er med min lilla gulliga 675:a... :FU

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja vikken jävla reserch dom hade gjort till den artikeln... bra med underbyggande fakta! ...och trots detta betalade jag fakturan på medlemskapet som droppade ner i lådan nyligen :)

Magbiffen... byt Lenis hoj till en 1050 så får vi riktiga grabber trevligt körsällskap :D

Gott Nytt År på er... ta´t lugnt med priiiteen!!!

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hittade en byggsats med Lego för flickhojen:

Bifogat

• Daytona.jpg
    Daytona.jpg
    156.6 KB · Visningar: 60

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nånn som ska ner till Länna typ efter den 7:e när dom öppnar?

Har ett bakdrev som ska dit och ja...hrmf... jag är rätt lat, orkar inte sitta två timmar på buss för att lämna drevet som tar 10 sek :banana

Slå mej en signal om ni vill ha lite ballast (300 gram) i bilen :D

Gott nytt! :banana

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
I en perfekt värld hade jag haft kvar min 1050 som komplement till Daytonan... :) Den är så jävla cool och utan tvekan "The No.1 Streetfighter" i mina ögon! :yoparty (mattsvart då, såklart) :fakta

Men jag vidhåller behovet av en motoruppdatering till... tja, iaf 152 hk på papperet. Det skulle verkligen behövas (ok, JAG skulle iaf behöva det för att peta upp den på bakan även på 4:ans vxl) :mad:

Som banhoj är den dock inge vidare, vilket kommer bevisas i sommar när jag schteeker er med min lilla gulliga 675:a... :FU

Jo att det inte går att köra bana med en speed triple har man ju sett i en oändlig massa clip på YT. Att massor av "riktiga" sporthojar blir tokstekta måste bero på att dom tankat på Biltema ?

Självklart talar vi om glada amatörer inte MotoGP:D Om vi talar om lite mer bansatsning är väl antagligen vilken kåphoj som helst bättre än en naken.

Psst, sen utgör väl oftast bankörning inte en större del av den årliga MC körningen direkt.:)

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jo att det inte går att köra bana med en speed triple har man ju sett i en oändlig massa clip på YT. Att massor av "riktiga" sporthojar blir tokstekta måste bero på att dom tankat på Biltema ?

Självklart talar vi om glada amatörer inte MotoGP:D Om vi talar om lite mer bansatsning är väl antagligen vilken kåphoj som helst bättre än en naken.

Psst, sen utgör väl oftast bankörning inte en större del av den årliga MC körningen direkt.:)

Jovars, jag gasade om en del sporthojjar på bana med min triple i början på sommarn... Men allt har en ände, och för att citera instruktören vid det tillfället: "-Vill du köra fortare måste du byta hoj. Den är för liten."

GOTT NYTT ÅR!!! :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...