Speed Triple-tråden Sthlm

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
:tummenupp DEN skulle jag åxå vara stolt över att ha i garaget! Hojbyte till en sån där underlättar ju en hel del åxå, när man slipper dra bort gaddningen med bandslip...:gnissla:D

ja, det är nog bra prutti bang bang i den där.
lägg till - forever - så har du löst din tatuerings fråga.
du kommer aldrig att byta hoj märke efter det. :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tjoho!:tummenupp Snart finns det en till snygg Speedy i stan! Grattis!:D

Yajks, utan MaScoot och Snajdarn vid min sida här i tråden står man ju helt naken bland alla flugsmällaförespråkare... :gråta Tur att man bytte till Däjtåna i tid, nu kan man iaf exil-gnälla på företeelsen :D

Nåja...snyggt lackjobb Cliffan, jag försöker finna tröst i att det kanske kommer se lite coolt ut när du smällt på clip-on. Lägg på lite bak/uppflyttade fotpinnar så blir den nog riktigt rejsig, och du slipper skrapa sönder dom totalt på bana :tummenupp

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
690smc -10

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
intresse klubben antecknar....

ha! startade min hoj i dag :D
helt plötsligt kändes sommaren väldigt avlägsen :(
men det kändes ganska bra ändå...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Var och hämtade min hoj på TCL idag. 6K servicen gick på 5950:-. Inte heller denna gång behövde några ventiler ställas.:tummenupp

Dock fungerar inte knappen som man scrollar kilometerräknaren med alls nu.

Jag har rivit isär instrumentpanelen och så här ser den ut inuti.
Instrument.jpg

Det var skitenkelt att ta isär den.

Jag har också listat ut vem som tillverkar tryckströmställaren (ALPS) och vad den heter (SKHHDTA010).

Tyvärr har varken Elfa eller Farnell den men det skall finnas 22875 tillgängliga inom EU.

Jag kan köpa den från ALPS men då är den minsta volymen 1000 st. Då kostar den ca 3:- så i värsta fall får jag väl köpa 1000 st det blir ändå billigare än ett nytt instrumet som kostar 9000+. Det är ju 2 likadana till som kan paja :tummenupp

Någon annan som är intreserad av ett par knappar ?:D

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Jag kan köpa den från ALPS men då är den minsta volymen 1000 st. Då kostar den ca 3:- så i värsta fall får jag väl köpa 1000 st det blir ändå billigare än ett nytt instrumet som kostar 9000+. Det är ju 2 likadana till som kan paja :tummenupp

HaHaHa! Den obotlige optimisten!:tummenupp Du är för skön mannen!:D Jag kan stödköpa ett dussin eller två och lägga i nån låda. :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
HaHaHa! Den obotlige optimisten!:tummenupp Du är för skön mannen!:D Jag kan stödköpa ett dussin eller två och lägga i nån låda. :)

:tummenupp Då har jag bara 975 st kvar att kränga. Det här går ju galant.

1. paPs 1 st
2. shooter 24st
3.
4.
5.
:D

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var en skruv som var lös ... men det är det knappast hos dig :krama

1. paPs 1 st
2. shooter 24st
3. Säcko12 25 st (alltid lite värre än Shooter :D)
4.
5.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var en skruv som var lös ... men det är det knappast hos dig :krama

1. paPs 1 st
2. shooter 24st
3. Säcko12 25 st (alltid lite värre än Shooter :D)
4.
5.

Jag har lagt ut lite krokar hos en leverantör till oss och fått besked att en av deras underleverantörer har den. Hoppas nu bara att dom kan köpa hem en liiite mindre volym. Det är nog samma på daytonan.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tjena! om nånn har möjlighet att göra mej en tjänst vore det urgulligt :Bugar

Har ett stag till växelpinne liggandes på TC-Länna. Om nånn har vägarna förbi där innan snön släpper i maj kanske han/hon har lust att släpa med sej det hem? jag kan ta det sen nånn gång i framtiden, men jag har ingen lust att hänga på Sl-buss en timma ner och en timma hem för att hämta ett 15cm långt rör som väger 15 gram(ja jag är slö) :näsblod slå en signal :tummenupp

ingen brådis btw :)

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tjena! om nånn har möjlighet att göra mej en tjänst vore det urgulligt :Bugar

Har ett stag till växelpinne liggandes på TC-Länna. Om nånn har vägarna förbi där innan snön släpper i maj kanske han/hon har lust att släpa med sej det hem? jag kan ta det sen nånn gång i framtiden, men jag har ingen lust att hänga på Sl-buss en timma ner och en timma hem för att hämta ett 15cm långt rör som väger 15 gram(ja jag är slö) :näsblod slå en signal :tummenupp

ingen brådis btw :)

Jag ska dit tisdag lunch :tummenupp

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Var och hämtade min hoj på TCL idag. 6K servicen gick på 5950:-. Inte heller denna gång behövde några ventiler ställas.:tummenupp

Dock fungerar inte knappen som man scrollar kilometerräknaren med alls nu.

Jag har rivit isär instrumentpanelen och så här ser den ut inuti.
View attachment 299916

Det var skitenkelt att ta isär den.

Jag har också listat ut vem som tillverkar tryckströmställaren (ALPS) och vad den heter (SKHHDTA010).

Tyvärr har varken Elfa eller Farnell den men det skall finnas 22875 tillgängliga inom EU.

Du kan i stället köpa en SKHHANA010 på elfa för 11,20:-, den är 3,5 mm kortare men det borde inte spela så stor roll med tanke på att det är gummi runt switchen?!

bilden kommer från denna: https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/Z_DATA/03564812.pdf

Bifogat

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    102 KB · Visningar: 58
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS