Speed Triple-tråden Sthlm

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Jamendubararetas när jag stavar fel till Gjälle-råsen, så jag vågar inte skriva något :blah

Det var lite annorlunda upplägg, istället för indelning i hastighet var indelningen efter steg. Så alla som körde samma steg åkte samtidigt. Tycker nog att indelningen efter hastighet är bättre, då det bitvis vart långa köer när jag kom i fatt alla andra :arsele

Trajjan skötte sig exemplariskt, så nu är jag lite nykär :tuttar

var det uppläget nått dom bestämde på plats?
eller har man missat nått när man gjort anmälan...:va
låter så där tycker jag.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det var ett försök att testa något nytt. Ingen info hade gått ut om det innan, men hade egentlingen inte så stor betydelse.

Det var ingen idé att dela in er i grupper, alla körde lika sopigt långsamt. :D

Vafaan, jag tycker det låter som skit! :mad: Det var bättre fööööööööööörrrrr!!!!!!!!!!! :huvet

Och att dom inte informerar? Va? Va!? Nu jeflar ska jag ringa och bråka på dom!!! :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Det var ingen idé att dela in er i grupper, alla körde lika sopigt långsamt. :D

Vafaan, jag tycker det låter som skit! :mad: Det var bättre fööööööööööörrrrr!!!!!!!!!!! :huvet

Och att dom inte informerar? Va? Va!? Nu jeflar ska jag ringa och bråka på dom!!! :yoparty

Men du hade trivts, det hade funnits flera stycken för dig att köra om :arsele

Jag tror det var bristen på instruktörer som gjorde det. Gemensam teori för hela gruppen av en person (inomhus, tacktack), vilket inte hade fungerat om vi åkte olika steg. Sen på söndagen så var det som vanligt igen ...
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Men du hade trivts, det hade funnits flera stycken för dig att köra om :arsele

Sånt gillas inte, det bästa är om alla kör någorlunda jämt tempo. Jag hatar dåligt flyt i körningen, och det blir det om nisse 1 kör i 250 blås och nisse 2 i 50 blås :mad:

Jag tror det var bristen på instruktörer som gjorde det. Gemensam teori för hela gruppen av en person (inomhus, tacktack), vilket inte hade fungerat om vi åkte olika steg. Sen på söndagen så var det som vanligt igen ...

Ok, frånfall av instruktörer eller var det för stor grupp? :confused:
Jag ska ju dit den 10-11 maj, och den 10:e tror jag gruppen är på 80 deltagare, men den 11:e är det 60 deltagare.
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
ok jag ska dit den 10:e så klart..
dagen då tydligen alla ska åka:D

blir det kö på banan blir det ju inget roligt.
en sådan dag har jag haft, inte roligt alls faktiskt.

men men, det kommer att bli kanon tror jag.
lite mer värme får man dock hoppas på.:tungan
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ok, frånfall av instruktörer eller var det för stor grupp? :confused:
Jag ska ju dit den 10-11 maj, och den 10:e tror jag gruppen är på 80 deltagare, men den 11:e är det 60 deltagare.

Vi var 80 st, och det kändes som att det saknades instruktörer, eftersom flera körde dubbla pass i fler grupper.

Jag vill åsså åka den 10-11 maj :huvet
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Re: Speed Triple Tråden STHLM

Jag kanske ska försöka bringa lite klarhet i det Ni skriver om (så gott det nu går)...

Redan i fjol kördes försök med att få med fler deltagare under kurserna, framför allt under dagar med få steg 4-deltagare. Några inslag vid dessa tillfällen är att det körs gemensam teori (fördel -samma och förhoppningsvis bra kvalitet) och att baninstruktörerna kör dubbla pass (köra 20 min, vila 20, köra...). De av Er som deltagit i Kemora eller CSS känner igen upplägget.

Jag vet inte om eller hur 80-kursen reviderats under vintern men de jag deltog i under fjolåret verkade få rätt gott betyg av deltagarna, därför är det är bra om Du tar med Dina erfarenheter i utvärderingen.

Jag kommer att vara med under de sex SMC-körningarna på G-åsen i början av maj, det blir skoj att träffa de av Er som ska åka och höra vad Ni tycker om körningen:)

Trevlig kväll i skuggan av askmolnet!

saeco12 skrev:
...Vi var 80 st, och det kändes som att det saknades instruktörer, eftersom flera körde dubbla pass i fler grupper...
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag vill åsså åka den 10-11 maj :huvet

:blah :D

Jag kanske ska försöka bringa lite klarhet i det Ni skriver om (så gott det nu går)...

Redan i fjol kördes försök med att få med fler deltagare under kurserna, framför allt under dagar med få steg 4-deltagare. Några inslag vid dessa tillfällen är att det körs gemensam teori (fördel -samma och förhoppningsvis bra kvalitet) och att baninstruktörerna kör dubbla pass (köra 20 min, vila 20, köra...). De av Er som deltagit i Kemora eller CSS känner igen upplägget.

Jag vet inte om eller hur 80-kursen reviderats under vintern men de jag deltog i under fjolåret verkade få rätt gott betyg av deltagarna, därför är det är bra om Du tar med Dina erfarenheter i utvärderingen.

Jag kommer att vara med under de sex SMC-körningarna på G-åsen i början av maj, det blir skoj att träffa de av Er som ska åka och höra vad Ni tycker om körningen:)

Trevlig kväll i skuggan av askmolnet!

Ok, tack för info Roffe, ska bli kul att ses i maj! :tummenupp

En kompletterande fråga dock, angående "80-kurserna":
Stämmer det som saeco säger, att de "klumpar ihop" alla i samma steg oavsett vald grupp (långsam, medel, snabb)? För det känns inte vettigt alls ur säkerhetssynpunkt. Det lär ju inte heller effektivisera gemene mans effektiva träningstid i de olika momenten, om vi (som några antytt här) pratar "köbildning". Du vill ju ha flyt och så lite störning som möjligt i körningen, så du kan jobba på din teknik, men det flytet lär ju ätas upp ganska effektivt om alla (i samma steg), snabb som långsam, kör i samma pass...

Ok som du säger, att man vill optimera utnyttjandet av instruktörernas effektiva tid på banan, det förstår jag. Men i mina ögon, om detta stämmer att man kör långsam, medel, snabb grupp samtidigt, verkar det bara vara ett sätt att tjäna mer pengar, och det på bekostnad av elevernas säkerhet och möjlighet till inlärning.

Eller är det jag som tänker fel? :va

Nåja...man kanske får chans att utvärdera det den 10 maj då, det kanske funkar ok, vad vet jag... :confused: Men får jag spendera halva tiden på banan i köbildning pga detta kommer jag bli putt :mad:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är la de som é bra med feedback:)

Njae, under de 80-kurser jag körde med ifjol upplevde jag inte de bekymren som akuta, enligt min minnesbild kördes de kurserna i något fall med traditionell hastighetsindelning, i något med stegindelning. Köbildningen varierade inte nämnvärt mellan dagarna, ibland är ju spannet i t ex medel eller snabb grupp rätt remarkabelt även under normala kursdagar.

Jag tror personligen att övningspass indelade i steg är ett försök att även kunna köra steg 4 (individuell coachning) under 80-kurser, just det steget kräver ju fler instruktörer och med ett givet antal instruktörer på banan återstår ju bara att reducera antalet deltagare under steg 4-passet. Vad jag förstår är den 10/5 en 80p steg 1-3 dag, så vi får väl avvakta hur TL väljer att organisera körningen.

Börjar man ha ett bra tempo är köbildning oftast inte ett stort problem, dels vet eller lär man sig man hur man tar sig förbi snabbt och säkert, dels vet man att det är effektivare att ta en ride-through och be flaggvakten om hjälp att ta ut en innan "lämmeltåget" passerar nästa gång. Det brukar ge ca 30-45s väntetid vid flaggen, men blir det fler än två ride-through per pass börjar väl frustrationen komma krypande...

De färre instruktörerna ger TL möjlighet att hålla ned priset för deltagarna, det är korrekt. Som Ni vet är det en ideell verksamhet vi pratar om så några stora överskott genereras aldrig.

Men ta verkligen tillfället i akt att ge synpunkter på arrangemanget under utvärderingarna, Ni ska veta att de läses noggrannt av träningsledare och kansliet:tummenupp

...En kompletterande fråga dock, angående "80-kurserna":
Stämmer det som saeco säger, att de "klumpar ihop" alla i samma steg oavsett vald grupp (långsam, medel, snabb)? För det känns inte vettigt alls ur säkerhetssynpunkt...

Ok som du säger, att man vill optimera utnyttjandet av instruktörernas effektiva tid på banan, det förstår jag...

Nåja...man kanske får chans att utvärdera det den 10 maj då, det kanske funkar ok, vad vet jag... :confused: Men får jag spendera halva tiden på banan i köbildning pga detta kommer jag bli putt :mad:
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nästa vecka är jämn, ska vi försöka köra en Barnens Ö tripp ? Vädret avgör ju givetvis.

Fick precis erbjudande om att slippa beredskapen till helgen!:banana
Hmmm, undrar just om man ska tacka ja till det...:va
Nu j-ar är det till att bege sig ut och dansa naken på gatorna, så att man skrämmer regngudarna bort till andra sidan jordklotet!:D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Klart som FAAAAN du skall tacka ja :yoparty Vi skall åka hoj ju :banana

edit: Lista för sautan :fakta Vilka skall med?

Vi kör en lista typ Onsdag så vi ser lite bättre vilken dag som verkar mest lovande.

Just nu ser både Lördag och Söndag ganska bra ut.

Vad säger ni om startpunkt Systrarna Delselius på Grisslinge rakan så klämmer vi Vaxholm - Bulten - Åkersberga som start på dagen ? Blir ju mindre motorväg då.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Vi kör en lista typ Onsdag så vi ser lite bättre vilken dag som verkar mest lovande.

Just nu ser både Lördag och Söndag ganska bra ut.

Vad säger ni om startpunkt Systrarna Delselius på Grisslinge rakan så klämmer vi Vaxholm - Bulten - Åkersberga som start på dagen ? Blir ju mindre motorväg då.

En bit att åka för mig till Systrarna, men tjör på det :tummenupp

Om vi kan välja röstar jag på lördag, söndag är det städning i föreningen :huvet Och det var "Bogan" du tänkte va? Annars blir det en bra start ... :D :D

Tom@s, hämta hojen nu :fakta
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja för fan, det gapar tomt som bara den här! Fick trösta mig med att beställa 6st stora Triumphölglas i dag på TCL...

Har preliminärat hämtning i slutet av veckan om jag lyckas lappa ihop allt tidsmässigt. Men hur som kommer det tyvärr skita sig i helgen då dotra kommer upp. Men ni får mer än gärna komma förbi på lördagen, säg bara till innan så jag vet hur många kaffe som skall kokas! :tummenupp
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
En bit att åka för mig till Systrarna, men tjör på det :tummenupp

Om vi kan välja röstar jag på lördag, söndag är det städning i föreningen :huvet Och det var "Bogan" du tänkte va? Annars blir det en bra start ... :D :D

Tom@s, hämta hojen nu :fakta

Visst Bogan it is:näsblod

Vi kanske skall samlas i Vaxholm kaffe och mjukglass som frukost medan vi samlas.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja för fan, det gapar tomt som bara den här! Fick trösta mig med att beställa 6st stora Triumphölglas i dag på TCL...

Har preliminärat hämtning i slutet av veckan om jag lyckas lappa ihop allt tidsmässigt. Men hur som kommer det tyvärr skita sig i helgen då dotra kommer upp. Men ni får mer än gärna komma förbi på lördagen, säg bara till innan så jag vet hur många kaffe som skall kokas! :tummenupp

Tompa, jag och Speed Monster var där och ollad ditt jubileumsjärn i dag :D
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Ang Gelleråsen i helgen som va...

Jag upplevde det inte som mera köigt än tidigare kurser jag åkt,tyckte nog att ALLA körde hyffsat lungt förmodligen pga temperatur,tidigt på säsongen osv

Jag gjorde ett par drivetrough genom depån men det får man ju göra även om det är 60 deltagare.

Det mest negativ(som pga tempen var ganska skönt)var väl teorigenomgångarna i stor grupp - man får känslan av att vår instruktör på banan(2meters-Frank:tummenupp)inte är helt säker på vad som sagts om övningar osv + att han har bråttom ut på banan med sitt andra gäng när han ska ge feedback till oss.

Missförstå mig inte-jag är skitnöjd med dagen,åkningen,instruktörena och arrangemanget som helhet - det är så man ska kicka igång hojsäsongen varje år (jag hade åkt 19 mil innan....:rolleyes:)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Vi kör en lista typ Onsdag så vi ser lite bättre vilken dag som verkar mest lovande.

Just nu ser både Lördag och Söndag ganska bra ut.

Låter bra, måste kolla om vi kommer loss bara, inbokad på annat men går kanske att fixa :tummenupp

Missförstå mig inte-jag är skitnöjd med dagen,åkningen,instruktörena och arrangemanget som helhet - det är så man ska kicka igång hojsäsongen varje år (jag hade åkt 19 mil innan....:rolleyes:)

Jag hade oxå åkt 19 mil innan min bankörning på Sviestad. Från Sthlm till Sviestad. :D
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
hödö shooter, hur går med med naken dansandet igentligen??
kolla precis på vädret, å det ser inte ut som att du skulle ha lyckats nämnvärt med dit dansande...
0,8 mm nederbörd i +2 grader vill vi inte ha på lör.

jag tänkte att om jag drar ner till sjöstan med lite flyers och delar ut dom till alla barnvagnscafelattes fikandes mammor, så kanske dom kan komma och stå i bakgrunden och komma med glada tillrop.
så kanske det går bättre tänkte jag.
:tuttar:D:D:D:D:tuttar
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top