Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Trevligt att träffas idag! Det såg ut som om du gillade banan med! :)

Jäkla skit att man dubbelbokat så att jag inte fick provköra en sånn däringa moppe som du har.... :gnissla


:tummenupp

Detsamma, kul att träffa en broder i Linköping som man "bara" surrat med här på SH tidigare! Och tack så mycket för lånet av telefon (när klanto-jag glömde sin i garaget...), min frau var glad att få en statusrapport! Jag får bjuda på en fika när vi ses nästa gång :tummenupp

För övrigt en kanondag med bra bana och kanonväder! Hoppas Triumph eller Motorbolaget lägger upp bilder fran banåkningen, det var ju några fotografer där. :)

Och tack för att du la upp bilderna du tog! Faan, kolla grabbar - Jag är ju schhiiiiiitschnyygg!!!!! :tuttar :D

Hörröduv! Vi gillar faktiskt regn! Det är det bästa vädret :yoparty

Det regnar i sthlm nu, men jag hoppas verkligen att ni får uppehåll, för även om man kan försöka trösta sig med att "-Det är faktiskt jetenyttigCkt med en regndag.", så suger det i ärlighetens namn koballe med dåligt väder på bana... :huvet

EDIT: TAMMEDJÄVULEN, nu snöar det! :näsblod
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Äh, du ringde ju knappt en minut. :tummenupp

Jag skall kolla med grabbarna på racetrack om de har koll på vilka som fotade så att vi får upp lite bilder!

Annars lär det säkert komma upp officiella bilder och filmer från triumph HQ. Du var ute och körde när de filmade med bilen har jag för mig. :)

Trevlig helg på dig och er andra sTokholmare!

// Johan

Detsamma, kul att träffa en broder i Linköping som man "bara" surrat med här på SH tidigare! Och tack så mycket för lånet av telefon (när klanto-jag glömde sin i garaget...), min frau var glad att få en statusrapport! Jag får bjuda på en fika när vi ses nästa gång :tummenupp

För övrigt en kanondag med bra bana och kanonväder! Hoppas Triumph eller Motorbolaget lägger upp bilder fran banåkningen, det var ju några fotografer där. :)

Och tack för att du la upp bilderna du tog! Faan, kolla grabbar - Jag är ju schhiiiiiitschnyygg!!!!! :tuttar :D



Det regnar i sthlm nu, men jag hoppas verkligen att ni får uppehåll, för även om man kan försöka trösta sig med att "-Det är faktiskt jetenyttigCkt med en regndag.", så suger det i ärlighetens namn koballe med dåligt väder på bana... :huvet

EDIT: TAMMEDJÄVULEN, nu snöar det! :näsblod
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Äh, du ringde ju knappt en minut. :tummenupp

Jag skall kolla med grabbarna på racetrack om de har koll på vilka som fotade så att vi får upp lite bilder!

Annars lär det säkert komma upp officiella bilder och filmer från triumph HQ. Du var ute och körde när de filmade med bilen har jag för mig. :)

Trevlig helg på dig och er andra sTokholmare!

// Johan

Haha, ja det var instruktören & jag i täten som undrade varför i h-vete den där bilen låg framför oss och bromsade upp tempot! :mad: :D

Nu är det sol här i sthlm, hoppas på detsamma på Gelleråsen! :tummenupp
(notera stavningen och lär dig den nu, Skräppo12!)

"Gälleråsen" Pfffffff..!!! :huvet
 

cliffan

lagom i allt
Gick med
3 Aug 2005
Ort
i dalen bredvid globen
Hoj
690smc -10
Yoh, Cliffan (och andra)

Jag började plötsligt få undertryck i tanken trotts att jag förlänge sen tagit bort "tippventilen". Det är fixat nu.

Skruva bort sidopanelen på växelpetarsidan. Den sitter med fem "skruvar" och ett snäppfäste.

1. Skruv i framkant alldeles under tanken.
2. Skruv "innifrån" lite längre ner
3. 2 skruvar i som plastexpandrar som håller den i undertailen
4. Snäppfäste längst bak.

När den är borta ser man två slangar som är anslutna till tanken brevid varandra.

Den yttre är tanklocksbrunnsdränering
Den inre är tankventilation.

Nu är det så att precis där dessa slangar är anslutna till tanken går två andra slangar förbi så det är mycket lätt hänt att dränerings och/eller ventilationsslangen knycklas till emot dom.

Ventilationsslangen hade gjort det på min.

Det ska kollas, tackar.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hej pöjkar & tjejer!
Tyckte de var dax att göra denna tråd lätt att finna.
MVH kakan
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Bara att gratulera till hojvalet!:tummenupp Välkommen till BugEyes STHLM!

Håll koll i Tråden, det brukar bli Shell Globen helgförmiddagar som samlingsplats... Även en del kvällar...

Tackar och bockar. Kommer bli bra. Efter dryga 5 mil med 1.4 minus på termometern igår natt så går jag i ide ett tag. Kommer bort till Shell när fingrarna tinat. Blir sweet.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tjenamoss !

Nästa vecka är jämn, ska vi försöka köra en Barnens Ö tripp ? Vädret avgör ju givetvis.

Beredskap nästa vecka...:gnissla

*Börjar leta ersättare direkt på måndag*

Om det blir att Ni andra får åka, så MÅSTE vi dra den en gång till sen. För den vill jag INTE missa!:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Beredskap nästa vecka...:gnissla

*Börjar leta ersättare direkt på måndag*

Om det blir att Ni andra får åka, så MÅSTE vi dra den en gång till sen. För den vill jag INTE missa!:tummenupp

Vädret verkar bli sådär men mycket kan hända innan dess.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Var det allt, blygo? :va

Jag la ju ut en hel harang från Sviestad - men då hade vi ju sol oxå... :D

Jamendubararetas när jag stavar fel till Gjälle-råsen, så jag vågar inte skriva något :blah

Det var lite annorlunda upplägg, istället för indelning i hastighet var indelningen efter steg. Så alla som körde samma steg åkte samtidigt. Tycker nog att indelningen efter hastighet är bättre, då det bitvis vart långa köer när jag kom i fatt alla andra :arsele

Trajjan skötte sig exemplariskt, så nu är jag lite nykär :tuttar
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top