Speed Triple-tråden Sthlm

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Då har man testat Biltemas bromspads i cirkus 4,5 mil motorväg och viltstig.

Mycket bra bromsverkan, inge gnissel samt lättdoserade. I morgon tänkte jag åka sisådär 30-40 mil, återkommer efter det.

Kalasbra instruktioner! Varför vill alla att man skall ta av hela klossen om det bara är så lätt att byta på framhjulet??
Och vad är det för belägg bak?
Jag hittar inga i biltemas sortiment...:gnissla

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kalasbra instruktioner! Varför vill alla att man skall ta av hela klossen om det bara är så lätt att byta på framhjulet??
Och vad är det för belägg bak?
Jag hittar inga i biltemas sortiment...:gnissla

artikelnumrena står i inläggen :tummenupp

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Tjena,

Håller på med motorbyte på triplen, lyckades stöta i och bryta av den lilla 90 graders platsbiten som man fäster bensinslangen till motorn i och som sitter fast med en liten skruv! Ska till gotland och åka ringen på lördag och hinner få hem en ny, nån här som har en över??

(alt vill "hyra" ut den över helgen?)

Jag har en bensinslang men det är du väl tyvärr inte hjälpt av.

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Vare därför du stannade hemma och kollade på vuxna män som leker med en boll?:arsele

Jag var rädd att du skulle flippa ur å gå bärsärk bland s1000rr-hojarna, och komma åt min 3-cylindriga skönhet av misstag...

...och sen hade jag inte hjärta att förnedra de nyblivna bumse-förarna med min lilla 675:a. Jag plockar ner dom på nästa bankörning istället. :D

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jag var rädd att du skulle flippa ur å gå bärsärk bland s1000rr-hojarna, och komma åt min 3-cylindriga skönhet av misstag...

...och sen hade jag inte hjärta att förnedra de nyblivna bumse-förarna med min lilla 675:a. Jag plockar ner dom på nästa bankörning istället. :D

Eller hur?:D Till nästa gång du ska med ut ska jag fixa såna där backspeglar med förstoring så jag slipper kisa med gubbögonen för att få en skymt av dig.....låååååångt där bakom.:arsele:D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
"...och sen hade jag inte hjärta att förnedra de nyblivna bumse-förarna med min lilla 675:a. Jag plockar ner dom på nästa bankörning istället. "

"Eller hur? Till nästa gång du ska med ut ska jag fixa såna där backspeglar med förstoring så jag slipper kisa med gubbögonen för att få en skymt av dig.....låååååångt där bakom. "

wohoo! cat-fight på G, ta det lilla lugna nu flickor :tuttar:krama:tuttar

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
"...och sen hade jag inte hjärta att förnedra de nyblivna bumse-förarna med min lilla 675:a. Jag plockar ner dom på nästa bankörning istället. "

"Eller hur? Till nästa gång du ska med ut ska jag fixa såna där backspeglar med förstoring så jag slipper kisa med gubbögonen för att få en skymt av dig.....låååååångt där bakom. "

wohoo! cat-fight på G, ta det lilla lugna nu flickor :tuttar:krama:tuttar

No sweat! Det är bara den vanliga tonen skitsnackare emellan.:D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
No sweat! Det är bara den vanliga tonen skitsnackare emellan.:D

Ja det är alltid kul att se två flickscouter slåss om vem som har längst flätor, själv har jag ju hästsvans, vilket betyder att jag steker er båda, som man steker ett flottigt bacon, på innern :D

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ja det är alltid kul att se två flickscouter slåss om vem som har längst flätor, själv har jag ju hästsvans, vilket betyder att jag steker er båda, som man steker ett flottigt bacon, på innern :D

Flätorna får magniffen hållas med, jag kör skalat. Det övriga svammlet nedlåter jag mig inte att kommentera så länge du åker på ett fordon som tarvar TRE cylindrar för att pumpa runt ynkliga 75cc mer än vad jag har i min ENA cylle....;)

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Flätorna får magniffen hållas med, jag kör skalat. Det övriga svammlet nedlåter jag mig inte att kommentera så länge du åker på ett fordon som tarvar TRE cylindrar för att pumpa runt ynkliga 75cc mer än vad jag har i min ENA cylle....;)

mmmmmm, bacon och ägg, pzzzttssss ;)

men vadå, bangade MagMiffo på sin egen tjörning :va

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Trodde det var en myt att Magbiffen faktiskt kör med sin hoj. :D
tack för idag. Grymma vägar. Nu checkar jag ut, dax å vila dom små blå.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Eller hur?:D Till nästa gång du ska med ut ska jag fixa såna där backspeglar med förstoring så jag slipper kisa med gubbögonen för att få en skymt av dig.....låååååångt där bakom.:arsele:D

Jag tror dom här passar bolt-on på din kråmsläde :tummenupp

Du hästsvans? Har du flätat :arsele-håret? :gnissla Och snälla, håll dig till att steka flottigt bacon, så fort du försöker steka nånting annat hamnar du ju i sandlådan... :D

Trodde det var en myt att Magbiffen faktiskt kör med sin hoj. :D
tack för idag. Grymma vägar. Nu checkar jag ut, dax å vila dom små blå.

Det är så en legend skapas. När du minst anar det är jag där! :mad:

Bifogat

• Backspegel kromsläde.jpg
    Backspegel kromsläde.jpg
    28.8 KB · Visningar: 174

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
[YOUTUBE-ID]a539AlJBIJQ[/YOUTUBE-ID]

Verkar som vår käre cliffo packat resväskan för en långtouring upp till Norrtälje :va

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
[YOUTUBE-ID]a539AlJBIJQ[/YOUTUBE-ID]

Verkar som vår käre cliffo packat resväskan för en långtouring upp till Norrtälje :va

big-smiley-004.gif..........smiley-think004.gif

well done !

Jag lyckades med min andra soppatorsk nu på morgonen. Nu vet jag hur långt man kan köra på en tank:rolleyes:. Den börjar hacka efter 27,2 mil och man kan med en massa bludder, vildsint skakande av hojen och motorstopp ta sig 0,5 mil till. Jag hade tur och behövde bara sparka mig dom sista 5m till en pump :tummenupp.

Tanken rymmer 17,5 L och man kommer 27,7 mil vilket ger en medelförbrukning på 0,63 L/mil

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...