Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Här är Speedys efterträdare tror jag...

http://thekneeslider.com/archives/2010/06/15/horex-motorcycles-returns-with-new-1200cc-vr6/

Enligt annonsen i SMC:s tidning kan man förvänta säljstart i Tyskland, Schweiz och Österrike i början av 2011 och senare i resten av Europa... :tummenupp

Vilket toppen namn :rolleyes: Citerar artikeln "Horex Automotive AG, a company based in Bad Homoburg, Germany".


Horex -11 Prostitutionsmässa i Bad Homoburg, för lättfotade. Klädkod skinn med stor skärmmössa.

Horex 11 Efterföljaren till Agent Orange, snart i var mans mun, undrar om Horex och socker blir lika kul som Clorex och socker var`?

och sen VR6 på det, köp 4 hjuls listället:D

Kan bara bli smiley-ashamed005.gif smiley-ashamed005.gif smiley-ashamed005.gif på den

Okeyrå, vore ballt med V6 på hojen men inte en Horex.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Vilket toppen namn :rolleyes:

.....

Okeyrå, vore ballt med V6 på hojen men inte en Horex.
Fattar inte att ingen ser vad jag ser i den där maskinen! Tycker det är lite schysst retro-stuk över den, kombinerat med en rejäl rova! Hur ball som helst!:tungan
Blir spännande att höra hur den låter...:)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fattar inte att ingen ser vad jag ser i den där maskinen! Tycker det är lite schysst retro-stuk över den, kombinerat med en rejäl rova! Hur ball som helst!:tungan
Blir spännande att höra hur den låter...:)

Ja vad är det egenkligen du ser i den? :)

Helt ärligt en 15 gradig twin med 6 cyllar lär ju vara det optimala för effekt! där kan man verkligen tala om "kontakt" med bakhjulet i form av känsla :) den där rad sexan är ju bara för bred (var det yamma?) men låter riktigt gott!
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Fattar inte att ingen ser vad jag ser i den där maskinen! Tycker det är lite schysst retro-stuk över den, kombinerat med en rejäl rova! Hur ball som helst!:tungan
Blir spännande att höra hur den låter...:)

personligen bortsett från att det är en cool motor så tycker jag att den är den ful!!
inget retro, bara tyskdesign.
Butt ugly helt enkelt :tungan:krama
men det är ok shooter.
du får åka på den .
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Passar ju som hand i handske till min ugly butt då!:D

Ni kommer att få ett ha-begär sen, när Ni märker hur frånåkta Ni blir!:arsele

Vadå? Är det med den "ugly butten" som du ska svassa om kring på rosen pipandes: where is My litel tank!! Hahaha

Edit: fan, önskar jag vore full nu!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Passar ju som hand i handske till min ugly butt då!:D

Ni kommer att få ett ha-begär sen, när Ni märker hur frånåkta Ni blir!:arsele

Faan, du får inte lägga upp såna här bollar. Jag ser det framför mig redan:
Horex-tråden STHLM
Shooter

Eller klubbtröjan:
Horex STHLM
ugly butt biker boyz

:rofl :krama
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Byta drivpaket, demontering

Så har jag äntligen "alla" grejer och tid att göra bytet.

1. Ställ upp hojen på depåstödet. Börja tex med att lossa skruvarna märkta 1 och tabort skenan som täcker bromsslangen. Sedan kommer man på att man måste tabort dom märka 2 så man får bort huggern eftersom en av skruvarna märkta 3 sitter under den. Tabort skruvarna märkta 3, sitter bakom kedjeskyddet.
Demontering1.jpg

2. Då ser det ut såhär.
Demontering2.jpg

3. Sen är det dags att ta bort kåpan över motordrevet som sitter med 5 skruvar.
Demontering3.jpg

Här sitter all gegga man haft på kedjan :gnissla
Glöm inte att vika ner låsbrickan vid pilen innan ni försöker lossa muttern. Ta sen bort muttern NV36, brickan och drevet.

4. Här är en bild bå "plasten" som måste bort.
Demontering4.jpg

5. Sen kommer det som var bökigast, att ta bort det helt utslitna glidbandet för kedjan. Till detta behövs Torx 30 och gärna en som man kan använda spärrskaft till, en hammare, mycket 5-56 och tålamod.
Demontering5.jpg

Glidbandet på svingen sitter med en skruv vid pilen och en skruv undertill ungefär i jämnhöjd med däckets ytterdiameter. Eftersom svingen är ihålig så har det givetvis samlats en del skit och fukt i den och givetvis extra mycket på skruvarna som sticker in i den. Det gör att skruvarna ärgat fast så man måste knacka på dom med hammaren med hjälp av Torxnyckeln lossa lite så man kan spruta in 5-56 mellan glidband och sving. Det är bara att dra åt lite, lossa lite, knacka, spraya, dra åt lite, lossa lite mer, knacka, spraya,........., tills dom är loss.

Börja med den övre eftersom när den är borta kan man lyfta glidbandet åt sidan. och då kommer man åt ett hål vid pilen. Genom det hålet kan man spraya 5-56 på den undre skruven inne i svingen.
Demontering8.jpg

6. Jag sa att jag hade "alla" grejer som behövs. Det är nog bra att ha ny skruvar till glidbandet också.
Skruvar.jpg

7. Så var alla utslitna delar borta.
Demontering6.jpg


Dags att tvätta :D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Byta drivpaket, motordrev

Slänger in en bild som visar skillnaden mellan ett nytt motordrev och ett som gått 3000 mil.
Drev.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Byta drivpaket, montering

Så var det tvättat (pust !) och torrt. Dags för ihopsättning.

1. Montera bakdrev
1Bakdrev.jpg

2. Montera framdrev. Jag la lite fett på axeln först.
2Framdrev.jpg

3. Tvätta mutter och bricka samt rikta brickan. Se till att låsbrickans tänder passar i axelns splines.Notera att muttern har en ursvarvning på ena sidan, den skall vara innåt. Dra inte åt den nu.
3MutterMont.jpg

4. Så här ser glidbandet ut som skall sitta på ramen
4GlidbRam.jpg

5. Montera glidband på ram.
5GlidbRamMont.jpg

6. Lägg på kedjan. Här glömde jag bort att ta kort. Förra gången var det med både nitlås och clipslås till kedjan och på kartongen står det att så är fallet även denna gång men icke. Inget clipslås med och jag har inget nitverktyg :mad:

7. Dra åt framdrevets mutter och vik upp låsbrickan. Håll emot med fotbromsen.
6DMutterDragen.jpg

8. Efter att ha nitat :)huvet) kedjan och spänt den lagom, montera kedjeskydd.
7Kedjeskydd.jpg

9. Montera huggern.
8Klart.jpg

Klart !:tummenupp


Och nu skulle jag åkt hem på hojen ............om kedjan varit nitad. :mad:

Det får väl bli bilen dårå och Biltema i morgon.


Skam den som ger sig, efter lite SH'ande. Järnklump och lite "fixturer" fasthållna med tvingar, en körnare och en hammare. RK säger att "utnitningen" skall vara mellan 0,152-0,5 mm, jag lyckades få till 0,3mm. Det blir hojen hem.:yoparty

God natt :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top