Speed Triple-tråden Sthlm

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
jahopp...det var den tentan det....blev tidigarelagd med inte tillräckligt för att man skall hinna såklart!
Jag väntar med spänning här på resultatet...kommer väl upp ikväll!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
jahopp...det var den tentan det....blev tidigarelagd med inte tillräckligt för att man skall hinna såklart!
Jag väntar med spänning här på resultatet...kommer väl upp ikväll!

B:A:J:S... :mad: ...jag körde ju som en tonårsfylla... :huvet
NÅJA....can't win e'm all... (klarade A-final, men kom sist i finalen). :tuttar

PALLPLATSER (Grattis boys, bra kört!):

1. Johan (MaScoot's polare) - satan va han körde...
2. Tomas (Ninja 750, bra jobbat din nyförlovade RÄKA!)
3. sNAddddJIssch! (Faaaan oxå :mad: )

Blev lite bilder oxå... :rolleyes: ...men just nu dricker jag tröst-bira... :fyllisar
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
jahopp...det var den tentan det....blev tidigarelagd med inte tillräckligt för att man skall hinna såklart!
Jag väntar med spänning här på resultatet...kommer väl upp ikväll!

Japp..Johan körde skiten ur oss alla idag. Jag har redan sagt att han måste komma tillbaka nästa gång så att vi kan få spöa honom ordentligt .

Själv kom jag sjua i A-finalen...fick en j-vla prutti-bang-bang cart i finalen och höjde varv tiderna med 2 sekunder. Snadjo hade fått äta anus om jag haft en riktig bil. :D

Nästa gång...då satan! Boka Fröken Lelle!
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Japp..Johan körde skiten ur oss alla idag. Jag har redan sagt att han måste komma tillbaka nästa gång så att vi kan få spöa honom ordentligt .

Själv kom jag sjua i A-finalen...fick en j-vla prutti-bang-bang cart i finalen och höjde varv tiderna med 2 sekunder. Snadjo hade fått äta anus om jag haft en riktig bil. :D

Nästa gång...då satan! Boka Fröken Lelle!

Äta anus..:gnissla

Du kör bil som du kör hoj = som en liten skolflicka:tuttar

Ja jävlar va dom körde.. dom vill vi inte ha me nästa g:gnissla .. ja hade ju vunnit annars:va
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Själv kom jag sjua i A-finalen...fick en j-vla prutti-bang-bang cart i finalen och höjde varvtiderna med 2 sekunder. Snadjo hade fått äta anus om jag haft en riktig bil. :D

Nästa gång...då satan! Boka Fröken Lelle!

Haha...du fick min skit-bil som jag hade i kvalet (nr. 11) :hihi Själv hade jag nr 9 (den va bra), men satt åt h-vete för långt fram så jag sladdade ju runt som min fylle-granne i huset bredvid... :gnissla

Äta anus..:gnissla
Du kör bil som du kör hoj = som en liten skolflicka:tuttar

Ja jävlar va dom körde.. dom vill vi inte ha me nästa g:gnissla .. ja hade ju vunnit annars:va

Nä fy faan, nästa gång kör vi ett race med endast PRO-inbjudna (Gertrud å Karl-Axel från Gammelgården), dom där ungtupparna e ju livsfarliga... :rolleyes:
 

Bifogat

  • Fille1.JPG
    Fille1.JPG
    136.1 KB · Visningar: 51
  • TopDogs.JPG
    TopDogs.JPG
    129.8 KB · Visningar: 70
  • Avslutning.JPG
    Avslutning.JPG
    130.1 KB · Visningar: 56
  • B-final.JPG
    B-final.JPG
    136.5 KB · Visningar: 58
  • Karro&Snajdarn.JPG
    Karro&Snajdarn.JPG
    130.5 KB · Visningar: 62
  • Lenis2.JPG
    Lenis2.JPG
    140.6 KB · Visningar: 52
  • JohanW1.JPG
    JohanW1.JPG
    132.7 KB · Visningar: 51
  • Johan2.JPG
    Johan2.JPG
    109.1 KB · Visningar: 49

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Va?!? Lät ni en outsider vinna?? Vad är detta snajdarn?? Och Skotten, om du nu tar med en icke speed triple så må du ju åtminstonde vinna?:D :D

Och Lelle...jag är besviken...fast iofs jag ska fan inte säga något!:D

och du fröken...kom att tänka på en sak. Hur går det med försäkringsbolag och köp och allt? Har du fått bestämma dig för en ny ännu eller vad händer? Jag vill ha en update. Såg 08:an på mässan förra helgen och den kräver mycket modds för att se ut som den skall!:D
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Va?!? Lät ni en outsider vinna?? Och Lelle...jag är besviken...fast iofs jag ska fan inte säga något!:D

Mmmm...ba å ta fram stora SKÄMS-kudden :gnissla Sitter å funderar på hur man ska fuska ihop nästa race för bästa vinnar-odds... :D
1.) Annan bana, även om den vi körde nu va ganska skoj... :tungan
2.) Skottens polare får f-n stanna hemma :mad:
3.) Trimma fille's gokart så han åtminstone klarar sig till A-final :hihi
4.) Spetsa snajdarn's dricka med päronvodka (funkar på skotten) :crash

och du fröken...kom att tänka på en sak. Hur går det med försäkringsbolag och köp och allt? Jag vill ha en update. Såg 08:an på mässan förra helgen och den kräver mycket modds för att se ut som den skall!:D

:tummenupp Allt klart med If, jag fick lösen på 05:an utan problem (nånstans därute borde det finnas en SL-buss-miffo-schaffis-med-dåligt-samvete-tamme-faan). Så det blir en svart 08:a till våren, har dock inte bestämt från vem, men troligt att det blir TC Länna.

Har hört mig för lite, min tail tidy passar nog inte på 08:an, behöver nåt annat där alltså... I övrigt hade jag tänkt mig annat helsystem (inte arrow), andra speglar, seat cowl cover och lite annat lull-lull...

:jäs Borde vi inte försöka ta en triple-fika snart å planera lite? Snajdarn har ju surrat om Gotland ring i maj, och även mba planerar bana till våren låter det som...
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Mmmm...ba å ta fram stora SKÄMS-kudden :gnissla Sitter å funderar på hur man ska fuska ihop nästa race för bästa vinnar-odds... :D
1.) Annan bana, även om den vi körde nu va ganska skoj... :tungan
2.) Skottens polare får f-n stanna hemma :mad:
3.) Trimma fille's gokart så han åtminstone klarar sig till A-final :hihi
4.) Spetsa snajdarn's dricka med päronvodka (funkar på skotten) :crash



:tummenupp Allt klart med If, jag fick lösen på 05:an utan problem (nånstans därute borde det finnas en SL-buss-miffo-schaffis-med-dåligt-samvete-tamme-faan). Så det blir en svart 08:a till våren, har dock inte bestämt från vem, men troligt att det blir TC Länna.

Har hört mig för lite, min tail tidy passar nog inte på 08:an, behöver nåt annat där alltså... I övrigt hade jag tänkt mig annat helsystem (inte arrow), andra speglar, seat cowl cover och lite annat lull-lull...

:jäs Borde vi inte försöka ta en triple-fika snart å planera lite? Snajdarn har ju surrat om Gotland ring i maj, och även mba planerar bana till våren låter det som...

Tjejjer fikar killar dricker öl = sant:yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ser ut som om det var ett kul race med ett kul gäng ! Fina bilder !

Jag landade på jobbet ca 1700 ganska sliten. Sov i 2 timmar på bubbelplast i en bastu, duchade mig och kammade mittbena och gick ut för att ta mig till SH puben men shit jag vart helt nersnöad innan jag kom till grinden så jag vände tillbaka.

Pratade alldeles nyss med rBy direkt från Willow Springs race side mellan 2 heat. Jag hörde tydligt att någon brassade helvete med en Ducati. rBy testar idag Dunlop Qualifier och rapporterar två släpp bak och ett fram hittills men det fixade sig. Funderar på däckvärmare.

AVIS :huvet
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ser ut som om det var ett kul race med ett kul gäng! Fina bilder! rBy testar idag Dunlop Qualifier och rapporterar två släpp bak och ett fram hittills men det fixade sig.

Japp paPs, du missade ett grymt kul race! :yoparty
Qualifier eller Qualifier RR? En jäkla skillnad, jag gillade RR...men inget däck för triple'n om man buskör, fick inte ens ut 400 mil...dessutom riktigt pissigt i regn :gnissla Bättre köra på Pilot Road II :tummenupp

Tjejjer fikar killar dricker vitt vin å räkor = sant:yoparty

Menvafaan snajdarn :huvet
Föreslår i så fall en SPEED-TRIPLE-SINGLE-MALT-KVÄLL. Få se hur många du pallar, jag har så det räcker... Du å skotten har ju ändå krypavstånd hem sen... :FU
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Japp paPs, du missade ett grymt kul race! :yoparty
Qualifier eller Qualifier RR? En jäkla skillnad, jag gillade RR...men inget däck för triple'n om man buskör, fick inte ens ut 400 mil...dessutom riktigt pissigt i regn :gnissla Bättre köra på Pilot Road II :tummenupp



Menvafaan snajdarn :huvet
Föreslår i så fall en SPEED-TRIPLE-SINGLE-MALT-KVÄLL. Få se hur många du pallar, jag har så det räcker... Du å skotten har ju ändå krypavstånd hem sen... :FU

RR är det säkert. Eller hur rBy ?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jahapp, 1st betald å beställd idag, 1st kvar att beställa... :wiggle
Blev lillasyrran idag, nästan slutsåld i sverige så jag kunde inte vänta längre. Vit, så vafaan... GRATTIS, du får en lillasyster mba :D

Mindre problem med storebror, bara ett par veckors leverans. Men svart eller mattsvart....vettefaan... TC Länna har fått in 08:eek:rna by the way. Satans snygga! :tungan Triplegänget fick förresten en stående inbjudan att hälsa på & fika (jaja gubbe(ngen hills), jag tar med bira till dig, ok...?)

SÅ....kort varsel, men vad sägs om TC Länna onsdag kväll den 13:e, efter 17? :yoparty

PS: Fenster, visste du att TC Länna e värsta polisdagiset?

PS2: Visste ni att om man har 2st Triumph i "hushållet" så får man 50 % rabatt på den billigare försäkringen!?
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jahapp, 1st betald å beställd idag, 1st kvar att beställa... :wiggle
Blev lillasyrran idag, nästan slutsåld i sverige så jag kunde inte vänta längre. Vit, så vafaan... GRATTIS, du får en lillasyster mba :D

Mindre problem med storebror, bara ett par veckors leverans. Men svart eller mattsvart....vettefaan... TC Länna har fått in 08:eek:rna by the way. Satans snygga! :tungan Triplegänget fick förresten en stående inbjudan att hälsa på & fika (jaja gubbe(ngen hills), jag tar med bira till dig, ok...?)

SÅ....kort varsel, men vad sägs om TC Länna onsdag kväll den 13:e, efter 17? :yoparty

PS: Fenster, visste du att TC Länna e värsta polisdagiset?

PS2: Visste ni att om man har 2st Triumph i "hushållet" så får man 50 % rabatt på den billigare försäkringen!?

Apapap onsda kväll den 13:e åker ja till åre för o åka lagg o träffa söta flickor... :yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jahapp, 1st betald å beställd idag, 1st kvar att beställa... :wiggle
Blev lillasyrran idag, nästan slutsåld i sverige så jag kunde inte vänta längre. Vit, så vafaan... GRATTIS, du får en lillasyster mba :D

Mindre problem med storebror, bara ett par veckors leverans. Men svart eller mattsvart....vettefaan... TC Länna har fått in 08:eek:rna by the way. Satans snygga! :tungan Triplegänget fick förresten en stående inbjudan att hälsa på & fika (jaja gubbe(ngen hills), jag tar med bira till dig, ok...?)

SÅ....kort varsel, men vad sägs om TC Länna onsdag kväll den 13:e, efter 17? :yoparty

PS: Fenster, visste du att TC Länna e värsta polisdagiset?

PS2: Visste ni att om man har 2st Triumph i "hushållet" så får man 50 % rabatt på den billigare försäkringen!?


Kul med hojarna :rock och att det blev 50% på den ena gör ju inget:cool:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Då har man meckat till ett nytt kamerafäste, gummiupphängt.

NyaFästet.jpg

Å det måste man ju testa :D . Det fick bli "Bulten".

På väg dit kunde jag inte låta bli att slinka in på TC och morsa.......ja va faen och kolla på -08'orna.

Dom berättade att det var någon vild typ med abstinens i blicken som slet upp dörren en regnig kväll och bara skulle tjacka 2 hojar. Bara dunkade in handpenning på en Street Triple (vit tror jag dom sa) och sen försvann ut i regnet igen.:hihi

Jag tog det lite lugnare med en kopp java och hojspaning. Speed Triplen -08 är ganska snygg i verkligheten (nåja kawaplasten måste bort) och mattsvart är väl kanske ingen höjdare ihop med blanksvarta fälgar (går ju att lacka om). Brembo bromsarna var pheta, radial huvudcylinder :yoparty

Nog om detta, iväg till Bulten.

Satan va segt "Spara film ......34 minuter kvar":huvet , nåja får lägga upp den sen.

Va faen ! "Spara film ......21 minuter kvar":huvet :mad:

Edit: Och så va den på plats

[YOUTUBE-ID]979ZtC31A1o[/YOUTUBE-ID]


Varm chokolade med vispgrädde och en kanelbulle på Rosenhill. Fett hjulspinn isället för ueeli vid avresa. Satan i gatan vad Bulten var skitig idag.

Speedy och paPs blev smutsiga

Speedy.jpgpaPs.jpg


Sen till AWA och kolla på lite tillbehör. Har länge funderat på att göra något åt fram blinket. Det blev ett par sådana här.

FramBlinkers.jpg

Å så var det monterat.

PaPlats1.jpg
PaPlats2.jpg

Blinkar OK, lite snabbt kanske (Det var ju bara väntat)


Fönstret, hade inte du handlat upp dig på ett relä som blinkade av sig själv och passade i sockeln på hojen ? -Så slipper jag rodda med parallellkopplade effektmotstånd.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
....kort varsel, men vad sägs om TC Länna onsdag kväll den 13:e, efter 17? :yoparty ...........

Knock, Knock, Knock, ......

OK, Skärpning......Vem tjackar semlor ? Och hur många blir vi ?

Jag kan glida förbi Munken på väg till jobbet på onsdag morgon.

1. TC 5st
2. paPs 1st
3.
4.
5.
6.
-------------------
Σ 6st

Skinbrallorna inlämnade till den lokale skomakaren för att få vattentunnan igensydd (....bakfickan utan lock men med knäppflärp :mad: ). Det är faen inget kul att åka omkring helt torr utom arslet som är dyngsurt :)D ) och iskallt.

Det får vara slut med lördagslarvet nu, om inget drastiskt händer drar Road-08 igång på Måndag för paPs.

Skinnbrallorna är inte klara förrän på Fredag så det blir nog bil till Länna eller skall man krypa i nya stället kanske, hmm:va
 
Last edited:

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Knock, Knock, Knock, ......
Tja, har varit lite off härifrån... Jag fick en dotter den 6 januari så det har inte varit så mycket Sporthoj å det senaste... Lägg sedan till mänger av jobb så bidde det lixiom ingen tid över.... Men till huvud frågan...

- Har ni REDAN tagit ut era triplar från vintervilan?:confused::confused: :confused: (Att papst är ute förstår jag ju, men du kör i bannemig i ur och skur...) Är det inte grusigt av bara satan på vägarna?

Magnif: Skall du ha två triplar??? :va eller vad har jag missat? En sak är ju iaf säker.... :yoparty VIT TRIPLE ROCKAR:yoparty

//M
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tja, har varit lite off härifrån... Jag fick en dotter den 6 januari så det har inte varit så mycket Sporthoj å det senaste... Lägg sedan till mänger av jobb så bidde det lixiom ingen tid över.... Men till huvud frågan...

- Har ni REDAN tagit ut era triplar från vintervilan?:confused::confused: :confused: (Att papst är ute förstår jag ju, men du kör i bannemig i ur och skur...) Är det inte grusigt av bara satan på vägarna?

Magnif: Skall du ha två triplar??? :va eller vad har jag missat? En sak är ju iaf säker.... :yoparty VIT TRIPLE ROCKAR:yoparty

//M

Grattis, så här i efterskott :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top