Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
OK, Skärpning......Vem tjackar semlor ? Och hur många blir vi ?

:näsblod Boys... jag har fått förhinder... :gnissla Kan inte haka till TC Länna imorrn, så du får väl trycka en semla i fejan på mig senare paPs... :rolleyes: Schyssta detaljer by the way & grymt med kamerafästet :yoparty

Tja, har varit lite off härifrån... Jag fick en dotter den 6 januari så det har inte varit så mycket Sporthoj å det senaste...

Magnif: Skall du ha två triplar??? :va eller vad har jag missat? En sak är ju iaf säker.... :yoparty VIT TRIPLE ROCKAR :yoparty

Shit, GRATTIS mba, kul å höra! :tummenupp
Om 14år kommer du jaga hennes friare med din vita springare... :D

Näe jag ska bara ha en speedy (svart). Men min darling ska ha en vit street triple :tummenupp (= 2st triplar) :tungan
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ok, ser ut som jag skulle bli själv till TC å de va jag i Lördags så jag skippar det.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Nej såhär är det, eftersom Magnif inte har några riktiga kompisar så måste han köpa en street för att kunna åka med deras stockholmsgäng också!?:D :FU :FU

Nä, grattis! Fan va kul! Nu har du massa saker att modda och byta. Det blir väl Lusentappen per år på den då i försäkring? Dvs mer modds!:)

Haha polishaket? Nä, det visste jag inte. Har jag faktiskt inte hört ett dyft om? Måste kolla upp detta! Har iofs sett några snubbar som kör runt på Tigers-07:eek:r. Jag har en misstanke om att det är snubbar ur nationella insatsstyrkan som drar runt på dessa. Såg en dra en fin wheelie härromdagen. Så dom är männskliga också vad det verkar!:D

Har inte kollat tråden på ett tag så jag missade fikastunden. Synd, hade varit sköj! Någon mer gång? Semlor och kaffe låter finfint!
Värmade att höra att triplegänget har en stående inbjudan. Tycker jag man kan kräva.

Jo paps. En hazardflasher från carpimoto. 16 euro eller nåt. Plug and play. Blinkar finfint. Lätt som en plätt
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ja så var tre dagar av Road-08 avklarade. Lite :skrämd var det på vägen hem idag, +0,4 och tät dimma. Våren kommer på Fredag sägs det:)

Edit: 080225 0805 Har precis passerat 200 mil för i år :tummenupp
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Edit: 080225 Har precis passerat 200 mil för i år :tummenupp

:mad: paPs ditt ägg, du hinner bränna ett set däck med ditt tempo innan vi andra ens fått ut våra vinterarschlen ur garaget! :huvet

Nej såhär är det, eftersom Magnif é så grimt j-vla coool så måste han köpa en street för att lära deras stockholmsgäng köra på slangen också!?:D :FU :FU

...missade fikastunden. Någon mer gång? Semlor och kaffe låter finfint!
Värmade att höra att triplegänget har en stående inbjudan. Tycker jag man kan kräva.

:D Tack fenster, med min nya speed 08:a ska jag köra åttor runt snajdarn! Fika TC Länna, vad sägs om onsdag 5 mars efter 17 då? Vid bra väder tar jag hojjen :tummenupp

Förresten. Jag har hört rykten på stan om damer som bildat en liten snaddje-gullponken-fan-club efter senaste gokartrejset... :kär :hihi
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Två rediga burgare blev det idag:tungan (Vega)
DSC00013.JPG

Tur att man hoppade pommes:rolleyes:

EDIT: 080228

På jobb i Södertälje idag. Jag tog genvägen över Haninge förbi Rosenhill och kan man tänka sig klockan var prick 12 vid Rosenhill så det var dags för lunch.:D :tummenupp
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Sitter och är lite sugen att byta till en -07. Är det stor skillnad på cyklarna. Den ser mindre ut än min -04 och då jag är rätt lång (188) så kanske den blir att se ut som en moppe...... Motorskillnad? Bromsar? Ska jag eller inte? Det är frågan.
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Sitter och är lite sugen att byta till en -07. Är det stor skillnad på cyklarna. Den ser mindre ut än min -04 och då jag är rätt lång (188) så kanske den blir att se ut som en moppe...... Motorskillnad? Bromsar? Ska jag eller inte? Det är frågan.

Hej, Klart du skall ha en -07! Den ser den ju bra mycket snyggare ut än -04:an (personligen tycker jag -02 till 04 ser lite sådär ut:gnissla). Hur som haver, jag är 193cm och sitter bra på en -06. Om det ser ut som jag sitter på en moppe får nog andra avgöra. Jag lägger upp för smashläge för övriga men jag la upp två bilder i garaget så kan var och en göra sin bedömning... :näsblod

Dock är det väl så att skall man komma till sin fulla rätt med över 185cm så är det väl en glidare som gäller...:3freak

Köp en 07:a! eller min -06:a så kan jag nypa en -08:a:D :D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
...lite sugen att byta till en -07. Är det stor skillnad på cyklarna. Den ser mindre ut än min -04 och då jag är rätt lång (188) så kanske den blir att se ut som en moppe...... Motorskillnad? Bromsar?

184cm & inga problem.
Motorskillnad, bromsar....ALLT är så grymt mycket bättre på nya modellen (2005-2008). :tummenupp

Fick själv låna en s3 -01 när min s3 -05 var på service, och skillnaden var enorm. Det är ärligt två helt olika hojjar, enligt min mening. Så när du nämner moppe...hmm... JA, den "gamla triplen" känns faktiskt som en moppe om man ska jämföra (äldre triple-ägare får faktiskt ursäkta). :gnissla

Men men...bästa du kan göra är väl att provköra och bilda dig en egen uppfattning. Sen kan du köpa mba's -06:a :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Sitter och är lite sugen att byta till en -07. Är det stor skillnad på cyklarna. Den ser mindre ut än min -04 och då jag är rätt lång (188) så kanske den blir att se ut som en moppe...... Motorskillnad? Bromsar? Ska jag eller inte? Det är frågan.

Är 194/102kg/50+ inga problem för mig heller. Ända som jag tycker är snyggare på pre -05 är fälgarna.

PS alla triplar är snygga :D
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
:mad: paPs ditt ägg, du hinner bränna ett set däck med ditt tempo innan vi andra ens fått ut våra vinterarschlen ur garaget! :huvet



:D Tack fenster, med min nya speed 08:a ska jag köra åttor runt snajdarn! Fika TC Länna, vad sägs om onsdag 5 mars efter 17 då? Vid bra väder tar jag hojjen :tummenupp

Förresten. Jag har hört rykten på stan om damer som bildat en liten snaddje-gullponken-fan-club efter senaste gokartrejset... :kär :hihi
:angel :pussa

Nån som handlat från brittish customs??
Vill ha ett par blinkers dom bara har där men det verkar så jävla omständigt när man kontaktar dom =(..

Paps.. har du nån polare där i krokarna?
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

Finns en rätt så schysst videosnutt på benelli'n med info här:
http://www.onewheeldrive.net/index.php?option=content&task=view&id=676&Itemid=126

Fast jag har läst om den i ett test 2007 där de jämförde streetfighters (benelli, s3, ducati monster etc...). Vinnare? Speedy så klart :D
Nu drar jag till TC Länna och kollar in tillbehören som jag ska beställa :Rockbanan

EDIT 080307: Beställde Arrow-slipon till Street Triplen i onsdags på TC Länna. Jävligt snyggt (dubbla Arrow-burkar, sitter liknande orginal uppe vid sadeln). Kommer i vår även till Speed Triplen (pris 9.300 kr) så det blir nog ett sånt på Speedy'n oxå. Sätter jag på annat system än Arrow gäller ej motorgarantin. :gnissla

På rent "gubb-manér" blir det nog handtagsvärmare oxå...ehe... :rolleyes: Whatever...det är ju sata-skönt kalla dagar & kvällar :)

EDIT 2: SKELLEFTEÅ AIK ÄR SLUTSPELSKLARA, MUAHAHAAA!!! :rock
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Finns en rätt så schysst videosnutt på benelli'n med info här:
http://www.onewheeldrive.net/index.php?option=content&task=view&id=676&Itemid=126

Fast jag har läst om den i ett test 2007 där de jämförde streetfighters (benelli, s3, ducati monster etc...). Vinnare? Speedy så klart :D
Nu drar jag till TC Länna och kollar in tillbehören som jag ska beställa :Rockbanan

EDIT 080307: Beställde Arrow-slipon till Street Triplen i onsdags på TC Länna. Jävligt snyggt (dubbla Arrow-burkar, sitter liknande orginal uppe vid sadeln). Kommer i vår även till Speed Triplen (pris 9.300 kr) så det blir nog ett sånt på Speedy'n oxå. Sätter jag på annat system än Arrow gäller ej motorgarantin. :gnissla

På rent "gubb-manér" blir det nog handtagsvärmare oxå...ehe... :rolleyes: Whatever...det är ju sata-skönt kalla dagar & kvällar :)

EDIT 2: SKELLEFTEÅ AIK ÄR SLUTSPELSKLARA, MUAHAHAAA!!! :rock

Hantagsvärmare :va För satan ni är unga och kör ju på fjollmaner bara i högsommarvärme. (Pssst ! -Jag har sett packväskor till Speedy också :jisses)

När kan man få se dual highmount Arrows live ? och framförallt höra:D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top