Speed Triple-tråden Sthlm

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Måste bara skriva av mig. Har precis kommit in efter första provturen med 06:an. Vicken skillnad mot 04:an. Underbar cykel. Den är helt orginal så det blir att smeta på lite smått och gott. Vet nån om det finns lågmonterat system till ett överkomligt pris. De jag köpte den av skulle ha 11K för ett Arrows. Måste gå att få tag i billigare... eller.

Grattis! 06:an är en bra årgång :)

Om du vill ha skönare ljud kan du köpa mina Triumph original trimdämpare. De ser likadana ut som original men med ett skönare ljud och lite mer effekt. Inköpta våren -07 (300 mil). De är dock inte lågmonterade, nypris 5500sek.

Funderar att byta upp mig till något arrowssystem.

//M
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ah 06:eek:rna är de snabbaste! Bra byte du!:D :D

Magnif! Tack för idag...trevligt att tjôta lite hojar sådär på eftermiddagen. Du såg ganska sugen ut...hungrig blick!:D :arsele
Hur gick det med öhlins? Fick du några svar?

Detsamma Fenster, kul å ses efter vinterdvalan! :tummenupp Jag blev så sjukt j-vla sugen på att få köra när jag låg bakom dig på nynan på väg in mot stan i fin-vädret... :gnissla ...två veckor kvar.......

Har kollat med MotoSpeed ang Öhlins styrdämpare, men de har inget färdigt kit till Speed Triplen tyvärr, så det får bli Matris. M4R:en e ju ascool :tungan Fler som är intresserade? I så fall kan vi kanske få bättre pris. Jag har pratat med TC Länna, de monterar och bjuder på kaffe om vi levererar :D

Ps. Är 06:eek:rna verkligen de snabbaste? Tyckte inte det såg ut så när vi var på TC Länna igår... :arsele
 

Bifogat

  • Vraket.JPG
    Vraket.JPG
    134.7 KB · Visningar: 58

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Detsamma Fenster, kul å ses efter vinterdvalan! :tummenupp Jag blev så sjukt j-vla sugen på att få köra när jag låg bakom dig på nynan på väg in mot stan i fin-vädret... :gnissla ...två veckor kvar.......

Har kollat med MotoSpeed ang Öhlins styrdämpare, men de har inget färdigt kit till Speed Triplen tyvärr, så det får bli Matris. M4R:en e ju ascool :tungan Fler som är intresserade? I så fall kan vi kanske få bättre pris. Jag har pratat med TC Länna, de monterar och bjuder på kaffe om vi levererar :D

Ps. Är 06:eek:rna verkligen de snabbaste? Tyckte inte det såg ut så när vi var på TC Länna igår... :arsele

e de där snadjish hoj? Han har trimmat ner den sa han igår....130hk var för mycket för honom...han hade börjat bli rädd sa han....han har bett Länna strypa den till 65 hästar.

PUSSY!!!!! :tuttar
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
e de där snadjish hoj? Han har trimmat ner den sa han igår....130hk var för mycket för honom...han hade börjat bli rädd sa han....han har bett Länna strypa den till 65 hästar.

PUSSY!!!!! :tuttar

:rofl Japp. Ska på med ruta å försöka få in den som eu-moppe, sa han :hihi

Förresten. Jag har en nästan ny Tail Tidy som passar Speed Triple 2005-07. Passar ju ej till 08:an. Se bild. Någon intresserad?
 

Bifogat

  • tail tidy.jpg
    tail tidy.jpg
    29.4 KB · Visningar: 40

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
e de där snadjish hoj? Han har trimmat ner den sa han igår....130hk var för mycket för honom...han hade börjat bli rädd sa han....han har bett Länna strypa den till 65 hästar.

PUSSY!!!!! :tuttar

Ja det hörde jag också! Det var en riktig kabelhärva det där! :arsele :arsele



Det gick snabbare att få sålt än du trodde magnif!:)

Synd på cowlen. En beggad svart hittar man nog inte såååå ofta!:mad:
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Före skönhetsbehandling

Före.jpg




Efter (Sorry mobiltelefon)

Efter.jpg


Kylarvätska (Oops var va den ?) :tummenupp
Bromsvätska :tummenupp
Olja :tummenupp
Kjedjan smord :tummenupp
Vaxad :tummenupp
Kopplingsvajer smord :tummenupp
Lås smorda :tummenupp
Kulleder smorda :tummenupp
Kontakter 5-56ade :tummenupp
Klockan ställd till sommartid :tummenupp

SpringTaaaaaajmmmmm.........................
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Haha fan Paps! Jag tyckte min hoj var sketen innan jag tvättade igår men va fasiken!:D Vad har du gjort med den?:D :D :D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Haha fan Paps! Jag tyckte min hoj var sketen innan jag tvättade igår men va fasiken!:D Vad har du gjort med den?:D :D :D

Typ kört som vanligt i ett par månader. Till och från jobbet, lite tjänsteresor med lunch på Rosenhill :D och nöjesåkning vid lämpliga tillfällen.


Glömde

Kamerafäste lackat :tummenupp
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Shit! Jag höll på att bli plattad av en vit 740 kombi idag. Svängde bara rätt ut! Och jag höll ganska låg hastighet. Jaja nu har jag fått ett riktigt bromstest i år iallafall! Funkade skitbra ju!:D
Men billister alltså! Aj aj aj:huvet :huvet
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jaaa, då var det beställt en Matris M4R Racing Replica till speedy :yoparty

Shit! Jag höll på att bli plattad av en vit 740 kombi idag. Svängde bara rätt ut! Och jag höll ganska låg hastighet. Jaja nu har jag fått ett riktigt bromstest i år iallafall! Funkade skitbra ju!:D
Men billister alltså! Aj aj aj:huvet :huvet

Fanken Fenster, skönt att det gick bra. Våra bilburna vänner é nog inte riktigt vana ännu att du kommer ångandes "i ganska låg hastighet" på hojjen så här tidigt på säsongen :rolleyes: Du behöver kanske en styrdämpare du oxå, om du ska hålla på med sånna där oplanerade stoppies i sommar... :gnissla

Ps. Jag ska tjata lite på TC Länna å se om det inte går att få lös en extra seat cowl till vettigt pris...
 

Bifogat

  • M4R RacingReplica.jpg
    M4R RacingReplica.jpg
    64.9 KB · Visningar: 37

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Magnif, du får investera i Pazzos med röda justerarmar:yoparty


Det var ganska nära för mig också i fredags morse. Inte bara för mig utan även för en buss och en SUV.

Jag åker bakom bussen och bakom mig är en SUV. 70 Väg (huvudled) och det går i ca 70.

Bussen skall svänga in på en hållplats till höger och åker därför ut åt höger varpå jag och SUVen börjar glida förbi men från höger (påfartsväg) kör en bil ut och Bussen bromsar, jag får åka ut i fel fil och SUVen nita.:huvet Tur att det gick i maklig takt.

Puhh! det gick bra.
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ja! Skönt att du klarade dig också!

Magnif! Vad kostade M4:an tillslut? Vad fick du betala? FACK! Jag måste ju köpa lite grejor...men stålarna sinar snabbt!:näsblod :näsblod

Seat cowl...Mmmmmm dreggel dreggel....:kär
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Magnif, du får investera i Pazzos med röda justerarmar:yoparty

Aaargh...snygga men de kostar över 3.000 kr jue... :huvet ...får bli en senare investering tror jag. Måste ju betala DIG för puckar å sånt först :rolleyes: Hur går det där förresten, e de på G eller?

Magnif! Vad kostade M4:an tillslut? FACK! Jag måste ju köpa lite grejor...men stålarna sinar snabbt!:näsblod :näsblod

Seat cowl...Mmmmmm dreggel dreggel....:kär

Typ 5.500 kr för M4R:en :näsblod, men det kan det nog vara värt faktiskt. Saknade verkligen en styrdämpare på min förra...

Har kollat upp seat cowl åt dig idag förresten, å kan nog få lös en lite billigare med det andra jag beställt.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
5.5 cookies??!! :gnissla
Shit...jag kan nog fixa en från staterna för 3...proddar en amerikanska just nu som reser fram och tillbaka en hel del.

VAFAAAAN, å de säger du NU?!?! :mad: Kan du fixa ett Matris M4R-kit till speedy därifrån, å hur/när i så fall?? KÖÖÖÖP för bövelen så kan jag avbeställa min!!! :yoparty Jag ringer dig imorrn, BASTA!!

Wow! När vi säger billigare, vad pratar vi om? Ungefär?

Prata med importören ovan, han verkar ha bättre kontakter :D
Nä, tror inte de blir så mycke billigare... kanske 1500 kr istället för 1740 kr typ...
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
5.5 cookies??!! :gnissla
Shit...jag kan nog fixa en från staterna för 3...proddar en amerikanska just nu som reser fram och tillbaka en hel del.



HEY! Hold on hold on....beställ inte nu....nu måste vi ta och diskutera detta!:D 3 bananer säger du typ? Ska vi eventuellt tänka gruppköp? :D :yoparty
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
VAFAAAAN, å de säger du NU?!?! :mad: Kan du fixa ett Matris M4R-kit till speedy därifrån, å hur/när i så fall?? KÖÖÖÖP för bövelen så kan jag avbeställa min!!! :yoparty Jag ringer dig imorrn, BASTA!!



Prata med importören ovan, han verkar ha bättre kontakter :D
Nä, tror inte de blir så mycke billigare... kanske 1500 kr istället för 1740 kr typ...

http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/27898-matris-m4r-installed.html

Så ser den ut när den sitter på plats på Speedy.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Mmmm, va fint hon morrade idag i solskenet...eller vad säger du magnif? Oj nej just det..du kunde ju inte köra ännu...:arsele :arsele :arsele :D :D

Men helt ärligt..det var fint att köra lite idag!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top