Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har kollat om GSG motorskydden och Brittish-Customs. Dom har dom på hemsidan men som sagt när rBy frågat på plats har dom inte dom ?

Så det verkar bli GSG direkt.

Det jag tänkte beställa är

GSG_gen.jpg

Motorschutz links Speed Triple 1050 05-
120-110-40-T155 98,00Euro

och

GSG_trans.jpg

Motorschutz rechts Speed Triple 1050 05-
70-32-T155 29,50Euro

1Euro är ungefär 9,50 så priset är ungefär 1200pix + frakt och andra eventuella avgifter (skall väll bara vara frakt inom EU)

(BC 175$ x 6,10 = 1050SEK men + frakt och ev skatt)

Jag kan nog fixa så vår återförsäljare i tyskland (eller en kollega som jobbar där) kan handla grejerna där och sen skicka dom till jobbet.

OBSERVERA !
Om jag nu tar på mig detta och köper hem (det är jag som får lägga ut) så blir jag lite grinig om man sen bangar, capiche !

Priset blir vad jag totalt får betala+frakt / antal set, inte vad som står i deras prislista enligt ovan ! (Får jag mängdrabatt så får ni det också :tummenupp )

Jag tar mig friheten att bestämma hur omfattande inköpet blir och vem jag köper hem åt ! - Taskigt ? - Och ?.........ring intresseklubben.



Om jag kan greja det vilka är intresserade (Street Triple, Magnif ?)
(Jaja andra årsmodeller också då.)

Vår Salesmanager är hos vår Tyske återförsäljare på Måndag (vilken röta:yoparty ) så jag lär veta om det går på Måndag.

PMa mig så lägger jag in er på listan.

1. Ett set enligt ovan, sTf_paPs
2. Ett set motorskydd hö/vä till Speed Triple -08, Magnif_B
3. Ett set motorskydd hö/vä till Street Triple -08, Magnif_B (?)
4.
5.
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Har kollat om GSG motorskydden och Brittish-Customs. Dom har dom på hemsidan men som sagt när rBy frågat på plats har dom inte dom ?

Så det verkar bli GSG direkt.

Det jag tänkte beställa är

View attachment 225798

Motorschutz links Speed Triple 1050 05-
120-110-40-T155 98,00Euro

och

View attachment 225799

Motorschutz rechts Speed Triple 1050 05-
70-32-T155 29,50Euro

1Euro är ungefär 9,50 så priset är ungefär 1200pix + frakt och andra eventuella avgifter (skall väll bara vara frakt inom EU)

(BC 175$ x 6,10 = 1050SEK men + frakt och ev skatt)

Jag kan nog fixa så vår återförsäljare i tyskland (eller en kollega som jobbar där) kan handla grejerna där och sen skicka dom till jobbet.

OBSERVERA !
Om jag nu tar på mig detta och köper hem (det är jag som får lägga ut) så blir jag lite grinig om man sen bangar, capiche !

Priset blir vad jag totalt får betala+frakt / antal set, inte vad som står i deras prislista enligt ovan ! (Får jag mängdrabatt så får ni det också :tummenupp )

Jag tar mig friheten att bestämma hur omfattande inköpet blir och vem jag köper hem åt ! - Taskigt ? - Och ?.........ring intresseklubben.



Om jag kan greja det vilka är intresserade (Street Triple, Magnif ?)
(Jaja andra årsmodeller också då.)

Vår Salesmanager är hos vår Tyske återförsäljare på Måndag (vilken röta:yoparty ) så jag lär veta om det går på Måndag.

PMa mig så lägger jag in er på listan.

1. Ett set enligt ovan, sTf_paPs
2.
3.
4.
5.

Ok va bra:) .. jag behöver ju lite puckar från dom, pm`ar dej om vilka i kväll
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
:fakta sådärja, en till i träsket. Grillar is tha shit:yoparty :)

Ja, det är aldrig för sent att ge up... :hihi När grillarna är på blir det ju mys-varmt om prinskorvarna... Hämtade en hoj från service förra helgen och fiii sejtan va jag frös om händerna... :gnissla

Finns dock tyvärr bara "orginal" till Tigern :confused: ...så till Triplarna blir det nå "after market", men de skulle fixa till det vid leverans på TC Länna.

Har kollat om GSG motorskydden och Brittish-Customs. Om jag kan greja det vilka är intresserade (Street Triple, Magnif ?)

PMa mig så lägger jag in er på listan.

:tummenupp Bra initiativ paPs! Du har PM :yoparty

EDIT 080311: Vita Street Triple'n byggs v.15, leverans v.16. Mattsvarta Speedy'n skulle komma samtidigt. Uuh...typ en månad kvar jue :gnissla ...men va faen, den som väntar på nå gott... Det får bli tårta i garaget när dom kommer :födelseda
 

Bifogat

  • s3 matt.jpg
    s3 matt.jpg
    51.6 KB · Visningar: 43
  • vit street.jpg
    vit street.jpg
    54.8 KB · Visningar: 49
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
......
EDIT 080311: Vita Street Triple'n byggs v.15, leverans v.16. Mattsvarta Speedy'n skulle komma samtidigt. Uuh...typ en månad kvar jue :gnissla ...men va faen, den som väntar på nå gott... Det får bli tårta i garaget när dom kommer :födelseda

Überfett !:yoparty
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
By the way...

Jag har en rizoma spegel över om någon är sugen o köpa, använder bara en!!
 

Bifogat

  • BS070B.jpg
    BS070B.jpg
    8.1 KB · Visningar: 38

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
:yoparty

Jag har fått ett positivt svar från Tyskland. Inte ett löfte ännu men
det kommer att fixa sig.

:yoparty
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Varfor har nya speedtriplen annu fulare falgar an foregangaren, medans streettriplen faktiskt har snygga falgar?
Borjar snyggt, slutar fult?:va
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Varfor har nya speedtriplen annu fulare falgar an foregangaren, medans streettriplen faktiskt har snygga falgar?
Borjar snyggt, slutar fult?:va

:hihi äpplet faller inte långt från trädet tydligen... Finns det inte en paPs till rBy därute som tycker likadant? :D

Nåja, smaken är som baken, själv tycker jag de e ganska snygga faktiskt. :yoparty

Påsk-hälsningar från ett snöigt och kallt (-15grC) Skellefteå! Nu förstår jag varför man bor i Sthlm. Hoj-säsongen börjar i juli å slutar i augusti här uppe :rolleyes: Typ. Men förutsättningarna för snowboard & skoter e ju just nu lite bättre här då :blah

Såg förresten Säcken när vi lunchade på Skellefteå Kraft Arena. Han har ju som ni säkert vet dumpat de förnäma Djurgårdspöjkarna till förmån för ett norrlandslag med lite mer stil och klass. Bra val. :tummenupp

EDIT: TC Länna har provkörning av 08:eek:rna lördag den 28 mars! Ses där? :yoparty
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Fan boys! Åka i snön? Synd om fina hojar!:D
Boka lite tillbehör låter dock trevligt! Inte någon flyscreen eller? Har funderat lite i de banorna men jag gillar fan looken utan. Bah! Har inga pengar ändå så.
Kan tyvärr inte heller komma på lördag eftersom jag är i gbg och haffar skubb!:D :D
Men tänkte kanske ta ut hojen nästa vecka, ryktas om femton plus?!:yoparty :yoparty :D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej på er. Tänkte ta tag i detta med GSG, +graderna verkar komma tillbaka.

Om ni vill att jag skall ta med något i beställningen vore artikelnummer och antal bra.

http://www.gsg-mototechnik.de/

Magnif till Speedy antar jag att du vill ha samma som jag tänkte beställa (eller är det puckar ?) men till Streety ? (dom verkar bara ha puckar till den)

Kommer ni ihåg bromsbänkskurvan på min hoj ?. När dom lagade min växellåda så frågade dom om dom skulle lägga in senaste mappen för Arrow. Jag var lite tveksam eftersom hojen redan gick djävligt bra men så tänkte jag vafaen lägg dit den.

Efter nästan 300 mil skulle jag vilja påstå att den där extra soppan jag efterlyste kring 4k-7k verkar pytsas i nu. Skall bli kul och kolla om det är så. Hoppas dom kommer med bromsbänken till Lunda i sommar.
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Hej på er. Tänkte ta tag i detta med GSG. Om ni vill att jag skall ta med något i beställningen vore artikelnummer och antal bra.

Magnif till Speedy antar jag att du vill ha samma som jag tänkte beställa (eller är det puckar ?) men till Streety ? (dom verkar bara ha puckar till den).

Japp, till mig (speedy) samma som till dig ovan (motorskydden hö/vä).
Sen även puckar till speedy (hö/vä): Art.-Nr. T 152 Speed Triple 1050, 05-

Till streety funtar jag på puckar (hö/vä): Art-Nr. T20, Triumph Street Triple 675.
Kan du kolla upp det paPs? :confused:

Funderar även på att beställa en Matris M4R styrdämpare från www.effektbolaget.se, pris 5790 kr. Alternativt Matris M3 för 4790 kr. Kolla även på www.matrisdampers.com. Blev tipsad av Skotten. :tummenupp Effektbolaget finns i Tullinge.

FAAN va jag vill ut & åka nu, det var tok-mycke hojjar ute på vägarna i fin-vädret igår... :mad:
 

Bifogat

  • M4R RacingReplica.jpg
    M4R RacingReplica.jpg
    64.9 KB · Visningar: 43
  • Speedy puckar.jpg
    Speedy puckar.jpg
    52.7 KB · Visningar: 43
  • Street puckar.jpg
    Street puckar.jpg
    47.1 KB · Visningar: 43
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Fan boys! Åka i snön? Synd om fina hojar!:D
Boka lite tillbehör låter dock trevligt! Inte någon flyscreen eller? Har funderat lite i de banorna men jag gillar fan looken utan. Bah! Har inga pengar ändå så.
Kan tyvärr inte heller komma på lördag eftersom jag är i gbg och haffar skubb!:D :D
Men tänkte kanske ta ut hojen nästa vecka, ryktas om femton plus?!:yoparty :yoparty :D

Dom tål det :D

Skitig_1.jpg

Skitig_2.jpg

Så de é bara te och åk !
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag snickrade lite i påskas och då måste man ju ha virke :)rolleyes: ) så jag åkte till brädgården på Torsdagen.

Jag hade bara snöstorm dom sista distansminuterna hem :tummenupp

Man fick skotta ur båten innan man kunde börja lossa.

HandlaBrädor_1.jpg

Handllabrädor_2.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Japp, till mig (speedy) samma som till dig ovan (motorskydden hö/vä).
Sen även puckar till speedy (hö/vä): Art.-Nr. T 152 Speed Triple 1050, 05-

Till streety funtar jag på puckar (hö/vä): Art-Nr. T20, Triumph Street Triple 675.
Kan du kolla upp det paPs? :confused:

Funderar även på att beställa en Matris M4R styrdämpare från www.effektbolaget.se, pris 5790 kr. Alternativt Matris M3 för 4790 kr. Kolla även på www.matrisdampers.com. Blev tipsad av Skotten. :tummenupp Effektbolaget finns i Tullinge.

FAAN va jag vill ut & åka nu, det var tok-mycke hojjar ute på vägarna i fin-vädret igår... :mad:

Fixar !
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Måste bara skriva av mig. Har precis kommit in efter första provturen med 06:an. Vicken skillnad mot 04:an. Underbar cykel. Den är helt orginal så det blir att smeta på lite smått och gott. Vet nån om det finns lågmonterat system till ett överkomligt pris. De jag köpte den av skulle ha 11K för ett Arrows. Måste gå att få tag i billigare... eller.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Måste bara skriva av mig. Har precis kommit in efter första provturen med 06:an. Vicken skillnad mot 04:an. Underbar cykel. Den är helt orginal så det blir att smeta på lite smått och gott. Vet nån om det finns lågmonterat system till ett överkomligt pris. De jag köpte den av skulle ha 11K för ett Arrows. Måste gå att få tag i billigare... eller.


Ah 06:eek:rna är de snabbaste! Bra byte du!:D :D


Magnif! Tack för idag...trevligt att tjôta lite hojar sådär på eftermiddagen. Du såg ganska sugen ut...hungrig blick!:D :arsele
Hur gick det med öhlins? Fick du några svar?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top