Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Japp det stämmer!

Fan va skoj, grattis. Tror inte du kan ha en mer välvårdad och omhändertagen hoj (om inte mellanägaren förstört den i garaget över vintern).

Tror de flesta kan vittna över vården min förra hoj fått :) finns säkert en hel del gliringar att läsa tidigare i tråden. Tror han du köpte den av bara ville ha ut försäkringspengarna och valde en relativt lättsåld hoj i höstas, eller vad fick du för förklaring av försäljningen?, får man fråga vad du fick ge? (du kan Pmá om du inte vill skylta här).

Och hoppas fan du tar hand om den :såjaponken

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Om det finns något som heter curlingtriumphägare är Tom@s en sån. Mer bortskämd cykel går icke att uppbringa!

Grattulerar, bara å hänga på när/om vi lyckas styra upp en S3 körning.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Jag tog min Speedy på en tripp till Norrtälje luften på sin Ett års dag (i min ägo) idag, den har aldrig mått så bra, gled in i rätt varvtal hela hela kvällen. Lite kallt men solnedgången värmde lite.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Tänkte slänga upp frugan därbak imorgon vid 13-tiden för en prematur morsdagskörning (man är ju inte gift med morsan).
Någon som har någon kul tur UTAN GRUS att köra? (Pelle ffs, jag behöver hjälp här)

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Någon som har någon kul tur UTAN GRUS att köra? (Pelle ffs, jag behöver hjälp här)

Tyvärr blir det inget köra för mig i helgen. :gråta
Men vi hittade ju ganska så trevliga vägar förra veckan förutom det dumma vägarbetet så det löser du säkert.
Som vi konstaterat så funkar S3:an bra på alla underlag.:yoparty

Däremot så har jag ganska lösa planer för nästa helg så då kommer det garanterat att köras.:tummenupp

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Tyvärr blir det inget köra för mig i helgen. :gråta
Men vi hittade ju ganska så trevliga vägar förra veckan förutom det dumma vägarbetet så det löser du säkert.
Som vi konstaterat så funkar S3:an bra på alla underlag.:yoparty

Däremot så har jag ganska lösa planer för nästa helg så då kommer det garanterat att köras.:tummenupp

Är i Moldavien för EM-kval i fotboll, stackars mig :arsele

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
En riktig dirt tracker:)

En triple bild säger mer än 1050 ord.

Triple-in-sand.jpg

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
En spännande dag idag.

Gasade iväg mot jobbet i morse och tyckte hojen kändes konstig. Jag är ju inte så finkänslig så jag grubblade inte länge på det utan gasade vidare istället.

Väl framme vid jobbet hade jag glömt det hela.

Efter en timme blev det till att åka hoj igen, service uppdrag i S-Tälje. Fläskar på lite på E4 och jo lite konstigt känns det allt. Genomför uppdraget och bestämmer mig för att arbetslunch på Rosenhill är en bra grej :yoparty. Glömmer självklart att kolla hojen innan jag drar iväg mot Rosenhil.

Trycker i mig en köttbullsmacka mtb och glömmer ånyo att kolla upp hojen innan jag tar genvägen över Bulten hemåt. Nu känns det djävligt underligt när man lägger ner hojen ordentlig i kurvorna men va faen inga bilar framför mig så jag kollar hojen när Bulten är avklarad.

Och faktiskt jag stannar och kollar.

Inget glapp i sving, check.
Inget glapp i gaffel, check
Inget glapp i hjulaxlar, check
Framdäcket är nytt, check
Bakdäcket,......,inte nytt precis :rolleyes:, tar tag idet för att snurra på det, djävlar vad varmt det var och riktigt gosemjukt också. Shit punka. åker vidare till macken mot Jordbro och kollar trycket 0,7:). Trycker i 2,8 och hittar något metalliskt på ett ställe.

Åker direkt till Träffgatan utan att passera GÅ och får på ett Pilot Road 3 190 nästan på stubben. Det var en spik.

Tripmätare 2 0'ad så nu får vi se hur detta däck funkar.

Nu vet man det. Bakhjulspunka behöver inte bli särskilt dramatiskt.:D

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Helvete PaPs :D

Annars kan man göra som på fotot, bakdäcket exploderade i 130 på motorvägen nyligen, trodde Annika skulle tuppa av som hon hyperventilerade i ren panik :)

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1306791175.657256.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1306791175.657256.jpg
    45.9 KB · Visningar: 38

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Tyckte Jag såg dig på Rörken sen på kvällen, inte direkt påvägen hem va!

/D

Sent from my Desire HD using Tapatalk

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Nu vet man det. Bakhjulspunka behöver inte bli särskilt dramatiskt.:D

Lite vad som hände mig för en månad sedan men jag kom bara en mil innan all luft var ur och ingen mack nära så det blev bärgare. Fattade inte heller vad som var fel först men hade mina aningar när jag stannade. Nu vet man hur det känns när man har punka. Intressant upplevelse.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
@Maud: läge å byta Kwakkasakkin mot en Street triple? Join the movement! Jag kan måla den grön!

paPs: skönt att inget jätteläbbigt hände :)

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
@Maud: läge å byta Kwakkasakkin mot en Street triple? Join the movement! Jag kan måla den grön!

paPs: skönt att inget jätteläbbigt hände :)

Njjnää! Gillar kåpklätt även om street triplen är snygg. Skönt att gömma sig bakom en skärm när det går undan eller när det regnar. En annan kör ju ur och skur :D En MV F3 kanske :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln