Speed Triple-tråden Sthlm

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Nej-Nej-Nej, 209 är ju en raksträcka.

Den som viker av vid Bryggartorpet alldeles innan Stegeborgsfärjan.

View attachment 338363

Vägen dit är också kanon


EDIT: Kollade lite mer noggrant, jo den går igenom Håkantorp :)

Ok och måste ju då 'mot' 209:an om man ska Till Askösund. Verkar kvitta vilket man väljer så läng man siktar på att gå via Håkantorp :tummenupp

kolla denna vy http://kartor.eniro.se/m/aVcTE (välj 'Länk till kartan' uppe tv på Eniro, så går det zooma mm)

Den som viker av vid Bryggartorpet alldeles innan Stegeborgsfärjan.


Stegeborgsfärjan, Zooma lite där, Norrkrog - Söderkrog över slottsholmen, http://kartor.eniro.se/m/aVcVy sen är man halvvägs tills Skåne å dax å vända hemåt :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Här kommer ett clip från vägen från Stegeborg mot Arkösund.


En tredjedel avsträckan, till vägskälet vid Sällång. Till Håkanstorp lika mycke till och till Arkösund sista tredjedelen.
 
Last edited:

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Här kommer ett clip från vägen från Stegeborg mot Arkösund.
En tredjedel avsträckan, till vägskälet vid Sällång. Till Håkanstorp lika mycke till och till Arkösund sista tredjedelen.

Sweet, ingen mitt linje , inge möte förutom en "hoj" måste åka :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Idag roddade jag en microUSB power source på hojen så jag kan ladda/köra filmkameran på hojens elsystem.:tummenupp
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Idag roddade jag en microUSB power source på hojen så jag kan ladda/köra filmkameran på hojens elsystem.:tummenupp

Själv satt jag dit ett Cig uttag, sen en plugg med USB (lowride):yoparty Mest för att stömsätta GPS'en, och nödladda HTC'n som aldrig räcker hel dag.

CIG_USB.jpg

/D
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Efterfrågade pris på ett 3-1 arrow på Triumphcenter och de skall ha 10900 + 1200 för det ink. montering och mappning.

Är detta ett "rätt" eller ar någon något bättre tips?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Efterfrågade pris på ett 3-1 arrow på Triumphcenter och de skall ha 10900 + 1200 för det ink. montering och mappning.

Är detta ett "rätt" eller ar någon något bättre tips?

Kan nog stämma...

Alla jag har hört har pratat om att ett Arrow 3-1 kostar 12000 och då har priset legat där sen 2007 iaf... Du kan ju få nåt slipon billigare, fast då får du inte de fetare grenrören och den effekt som det iaf påstås ge... Glöm inte heller "Ballfaktorn" som ett Arrow 3-1 ger...:D

Du kan ju kolla vad MC Experten ska ha för det, om du vill sondera marknaden...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Kan nog stämma...

Alla jag har hört har pratat om att ett Arrow 3-1 kostar 12000 och då har priset legat där sen 2007 iaf... Du kan ju få nåt slipon billigare, fast då får du inte de fetare grenrören och den effekt som det iaf påstås ge... Glöm inte heller "Ballfaktorn" som ett Arrow 3-1 ger...:D

Du kan ju kolla vad MC Experten ska ha för det, om du vill sondera marknaden...

Ah, tack för tipset. Dem hade jag inte hört talas om förut.

När jag körde tripple in the good old days var det Freewheel som var min hovleverantör.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ah, tack för tipset. Dem hade jag inte hört talas om förut.

När jag körde tripple in the good old days var det Freewheel som var min hovleverantör.

Jag köpte med senaste Speedy av dem och en del ytterligare delar och servade även hojen där. Fick alltid ett jäkligt bra mottgande av killarna där och ofta lite bättre pris på det man handlade. Detta upplevde man INTE hos de som drev TC Länna tidigare, om du frågar mej... Fast nu är det ny regi på TC Länna, som jag hört positiva omdömen om, så det är bara att välja och vraka! :tummenupp

http://www.mc-experten.se/
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ah, tack för tipset. Dem hade jag inte hört talas om förut.

När jag körde tripple in the good old days var det Freewheel som var min hovleverantör.

Har lagt upp förut, men så här blev min med arrow 3:1, klart värt pengarna tycker jag.

S3BLs.jpg
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag köpte med senaste Speedy av dem och en del ytterligare delar och servade även hojen där. Fick alltid ett jäkligt bra mottgande av killarna där och ofta lite bättre pris på det man handlade. Detta upplevde man INTE hos de som drev TC Länna tidigare, om du frågar mej... Fast nu är det ny regi på TC Länna, som jag hört positiva omdömen om, så det är bara att välja och vraka! :tummenupp

http://www.mc-experten.se/

Kanon.. Jag skall genast kolla. :tummenupp

Har lagt upp förut, men så här blev min med arrow 3:1, klart värt pengarna tycker jag.

View attachment 339080

Jäkligt fin kurva! Det är nästan som om den är från en bromsning av en turbomotor.

Är det där bara med mappning och rör eller har du gjort något åt inandningen och/eller stift också?
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kanon.. Jag skall genast kolla. :tummenupp



Jäkligt fin kurva! Det är nästan som om den är från en bromsning av en turbomotor.

Är det där bara med mappning och rör eller har du gjort något åt inandningen och/eller stift också?

Bara Arrow 3:1 helsystem + Triumphs mapp till denna. Gjort på TC i Länna, Våren -07.

Det kändes en stor skillnad. Kanske inte så mycket på topp men att det drog i väg mer oavsett varvtal och/eller växel. Dessutom försvann i princip inspruts av/på känslan helt. Lite mer låter det men inte så väldigt mycke. Har tillverkat en DB-killer att ha med till bandagar för säkerhets skull men inte behövt använda den hittills.

Jag funderar lite smått på att bänka den igen nu efter ca 7000 mil, mest för att sen om den ändrats. Min upplevelse är att den går bättre nu än då men det kan ju vara fel eller så har jag kört ut all ull så att den låter bättre.:)
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Bara Arrow 3:1 helsystem + Triumphs mapp till denna. Gjort på TC i Länna, Våren -07.

Det kändes en stor skillnad. Kanske inte så mycket på topp men att det drog i väg mer oavsett varvtal och/eller växel. Dessutom försvann i princip inspruts av/på känslan helt. Lite mer låter det men inte så väldigt mycke. Har tillverkat en DB-killer att ha med till bandagar för säkerhets skull men inte behövt använda den hittills.

Jag funderar lite smått på att bänka den igen nu efter ca 7000 mil, mest för att sen om den ändrats. Min upplevelse är att den går bättre nu än då men det kan ju vara fel eller så har jag kört ut all ull så att den låter bättre.:)

Det låter kanon. Kurvan ser som sagt mycket bra ut.

Jag ser fram emot att få testa det då jag beställt rör idag jag också men nu när du säger DB-killer blir jag nervös, låter det satan eller?
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Det kändes en stor skillnad. Kanske inte så mycket på topp men att det drog i väg mer oavsett varvtal och/eller växel. Dessutom försvann i princip inspruts av/på känslan helt. Lite mer låter det men inte så väldigt mycke. Har tillverkat en DB-killer att ha med till bandagar för säkerhets skull men inte behövt använda den hittills.

kan det bero på att du inte hunnit besöka rosen tillräckligt många gånger i år för att sänka den vanliga, ansenliga mängden räkmackor? så är det för mej :glömdet eller så är det för att jag ökat 375cc under tanken :krama:banana oavsett är det ju klart imponerande att du snart kommer spräcka 10.000 mils gränsen :Bugar
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Låter inte satan.

Skönt det då.. Man är ju ingen tonåring längre och orkar inte med allt för mycket olåt... :)

Mig själv i andra tråden skrev:

Eftersom den andra SP3 tråden är så trög frågar jag här istället.

Jag har kikat på Rizoma och Mad doctor's skylthållare för upprensning av röven. Men jag förstår inte riktigt varför de kostar mellan 2 å 3 tusen? :va

Är de gjorda av guld och diamanter?

Rizoman måste man ju dessutom köpa tillsammans med någon undertail vilket gör att den kostar 4k innan det är klart.

Är de värda sitt pris och vilken ska man ha?

Finns det andra varianter som är bättre/billigare/mer prisvärd?

Om någon har tips på bra inköpsställe tas även detta tacksamt emot!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top