MaScoot
kast me' liten bomullstuss
- Gick med
- 24 May 2005
- Hoj
- Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Shit! Vi är brända!
Jag har anat ugglor i mossen länge nu.
Shit! Vi är brända!
Nej-Nej-Nej, 209 är ju en raksträcka.
Den som viker av vid Bryggartorpet alldeles innan Stegeborgsfärjan.
View attachment 338363
Vägen dit är också kanon
EDIT: Kollade lite mer noggrant, jo den går igenom Håkantorp
Den som viker av vid Bryggartorpet alldeles innan Stegeborgsfärjan.
Här kommer ett clip från vägen från Stegeborg mot Arkösund.
En tredjedel avsträckan, till vägskälet vid Sällång. Till Håkanstorp lika mycke till och till Arkösund sista tredjedelen.
Själv satt jag dit ett Cig uttag, sen en plugg med USB (lowride) Mest för att stömsätta GPS'en, och nödladda HTC'n som aldrig räcker hel dag.
View attachment 338763
/D
Efterfrågade pris på ett 3-1 arrow på Triumphcenter och de skall ha 10900 + 1200 för det ink. montering och mappning.
Är detta ett "rätt" eller ar någon något bättre tips?
Kan nog stämma...
Alla jag har hört har pratat om att ett Arrow 3-1 kostar 12000 och då har priset legat där sen 2007 iaf... Du kan ju få nåt slipon billigare, fast då får du inte de fetare grenrören och den effekt som det iaf påstås ge... Glöm inte heller "Ballfaktorn" som ett Arrow 3-1 ger...
Du kan ju kolla vad MC Experten ska ha för det, om du vill sondera marknaden...
Ah, tack för tipset. Dem hade jag inte hört talas om förut.
När jag körde tripple in the good old days var det Freewheel som var min hovleverantör.
Jag köpte med senaste Speedy av dem och en del ytterligare delar och servade även hojen där. Fick alltid ett jäkligt bra mottgande av killarna där och ofta lite bättre pris på det man handlade. Detta upplevde man INTE hos de som drev TC Länna tidigare, om du frågar mej... Fast nu är det ny regi på TC Länna, som jag hört positiva omdömen om, så det är bara att välja och vraka!
http://www.mc-experten.se/
Har lagt upp förut, men så här blev min med arrow 3:1, klart värt pengarna tycker jag.
View attachment 339080
Kanon.. Jag skall genast kolla.
Jäkligt fin kurva! Det är nästan som om den är från en bromsning av en turbomotor.
Är det där bara med mappning och rör eller har du gjort något åt inandningen och/eller stift också?
Bara Arrow 3:1 helsystem + Triumphs mapp till denna. Gjort på TC i Länna, Våren -07.
Det kändes en stor skillnad. Kanske inte så mycket på topp men att det drog i väg mer oavsett varvtal och/eller växel. Dessutom försvann i princip inspruts av/på känslan helt. Lite mer låter det men inte så väldigt mycke. Har tillverkat en DB-killer att ha med till bandagar för säkerhets skull men inte behövt använda den hittills.
Jag funderar lite smått på att bänka den igen nu efter ca 7000 mil, mest för att sen om den ändrats. Min upplevelse är att den går bättre nu än då men det kan ju vara fel eller så har jag kört ut all ull så att den låter bättre.
Det låter kanon. Kurvan ser som sagt mycket bra ut.
Jag ser fram emot att få testa det då jag beställt rör idag jag också men nu när du säger DB-killer blir jag nervös, låter det satan eller?
Låter inte satan.
Det kändes en stor skillnad. Kanske inte så mycket på topp men att det drog i väg mer oavsett varvtal och/eller växel. Dessutom försvann i princip inspruts av/på känslan helt. Lite mer låter det men inte så väldigt mycke. Har tillverkat en DB-killer att ha med till bandagar för säkerhets skull men inte behövt använda den hittills.
Låter inte satan.
Mig själv i andra tråden skrev:
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar