Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Skönt det då.. Man är ju ingen tonåring längre och orkar inte med allt för mycket olåt... :)

Eftersom den andra SP3 tråden är så trög frågar jag här istället.

Jag har kikat på Rizoma och Mad doctor's skylthållare för upprensning av röven. Men jag förstår inte riktigt varför de kostar mellan 2 å 3 tusen? :va

Är de gjorda av guld och diamanter?

Rizoman måste man ju dessutom köpa tillsammans med någon undertail vilket gör att den kostar 4k innan det är klart.

Är de värda sitt pris och vilken ska man ha?

Finns det andra varianter som är bättre/billigare/mer prisvärd?

Om någon har tips på bra inköpsställe tas även detta tacksamt emot!

Någon vill tjäna stålar, surprice-surprice.

Jag gjorde min egen av AL och orginallysena = kostade tid och lite mattsvart färg (finns beskrivet tidigare i tråden).

Jag hjälpte även Shooter att fixa en ungefär lika dan till hans gröna. Till den köpte vi lite AL skrot från Söderströms och sen lite mattsvart färg.

I princip gör man så här

1. Skruva bort all skit därbak :rolleyes:

2. Ta stålplåten du då får i handen och lägg den på en AL plåt ca 3mm tjock.

3. Ta en Rist/Skruvmejsel/Morakniv och rista.

4. Rita till en nummerplåts och lamphållare.

5. Såga längs risten och borra hålen.

6. Bocka till

7. Spreja

8. Montera

7. Använd dom 3900:- du sparat till däck/soppa/bira/bandag

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Eftersom den andra SP3 tråden är så trög frågar jag här istället.

Jag har kikat på Rizoma och Mad doctor's skylthållare för upprensning av röven. Men jag förstår inte riktigt varför de kostar mellan 2 å 3 tusen? :va

Är de gjorda av guld och diamanter?

Rizoman måste man ju dessutom köpa tillsammans med någon undertail vilket gör att den kostar 4k innan det är klart.

Är de värda sitt pris och vilken ska man ha?

Finns det andra varianter som är bättre/billigare/mer prisvärd?

Om någon har tips på bra inköpsställe tas även detta tacksamt emot!

Kan bara rekommendera Tailtidy by paPs! Snygg som få och helt klart prisvärd! :tummenupp :Bugar :D

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure

Hade Rizoman på min, skillnaden mellan Mad D och Rizoman är kvaliteten, Mad doctor i plast, kasst bakljus och i mina ögon ful. Rizoman i lackad (eloxerad?) aluminium. Hade Rizoman på min och det var kanon passform och snyggt, men visst, smakar det så kostar det :tungan

Välj vad som helst fast jag skulle hoppa Mad D, TCL (Triumphcenter Länna) sålde dessa förut men har slutat då det var mkt problem.

Kan tipsa om www.thespeedtriple.com där det finns en hel del trådar om tailtidy för speedyn!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hade Rizoman på min, skillnaden mellan Mad D och Rizoman är kvaliteten, Mad doctor i plast, kasst bakljus och i mina ögon ful. Rizoman i lackad (eloxerad?) aluminium. Hade Rizoman på min och det var kanon passform och snyggt, men visst, smakar det så kostar det :tungan

Välj vad som helst fast jag skulle hoppa Mad D, TCL (Triumphcenter Länna) sålde dessa förut men har slutat då det var mkt problem.

Kan tipsa om www.thespeedtriple.com där det finns en hel del trådar om tailtidy för speedyn!

Tack för tipsen. Skall kolla upp detta.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ok, ska kolla. Vars käpte du den om man får fråga?

Ebay, nån säljare med typ 4000 recentioner och 99,7% nöjda kunder.

Du måste ta bort de GIGANTISKA blinkersarna också. Köp ett par rizoma avio av tjuvpacket som stal mina i åsögaraget (ja, jag är bitter).

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ebay, nån säljare med typ 4000 recentioner och 99,7% nöjda kunder.

Du måste ta bort de GIGANTISKA blinkersarna också. Köp ett par rizoma avio av tjuvpacket som stal mina i åsögaraget (ja, jag är bitter).

Mja. De var väl kanske inte det vackraste jag sett... Men de kanske ser bättre ut i verkligheten? Passar de rakt på eller måste man fippla med lödkolv å skit?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ah, sorry.

Denna gång var det, oklart nog, blinkerserna jag pratade om.

Man klipper av sladdarna och sätter på såna där röda klämmkontakter.
Man måste också byta blinkrelä till ett lastoberoende (50spänn på biltema, bara att dra ur det gamla och sätta i det nya).
Sedan är det rätt enkelt.

Tog ca 1,5 timme att byta alla fyra.

Jag har inga bilder på de nya blinkersarna upplagda ännu.
Men det är ju ruskigt individuellt vad man gillar så kolla runt.
Finns i alla prisklasser. Jag köpte Rizoma igen efter de förra blev stulna :gnissla

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Man klipper av sladdarna och sätter på såna där röda klämmkontakter.
Man måste också byta blinkrelä till ett lastoberoende (50spänn på biltema, bara att dra ur det gamla och sätta i det nya).
Sedan är det rätt enkelt.

Tog ca 1,5 timme att byta alla fyra.

Jag har inga bilder på de nya blinkersarna upplagda ännu.
Men det är ju ruskigt individuellt vad man gillar så kolla runt.
Finns i alla prisklasser. Jag köpte Rizoma igen efter de förra blev stulna :gnissla

Meh! Gå genast ut och ta en bild! :mad:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Som det ser ut just nu blir det

TOTD.jpg

20-21/8

Jag är på job i Asheville innan. ca 12 mil ifrån så nu hänger det bara på om man kan hitta ett ställe att hyra hoj och utrustning på. Jobbar på det.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Som det ser ut just nu blir det

View attachment 339593

20-21/8

Jag är på job i Asheville innan. ca 12 mil ifrån så nu hänger det bara på om man kan hitta ett ställe att hyra hoj och utrustning på. Jobbar på det.

Jag har kört en del hoj i staterna och det är djävligt läskigt minst sagt. De har inte alls samma ordning och koll i trafiken där borta så var på din vakt.

Med det sagt så brukar det finnas stälen att hyra hojar på. Däremot är det svårt att hitta någon som hyr ut annat än HDs, men det finns såklart.

Kul grej att göra iaf!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Har hittat 4 olika firmor som verkar hyra ut hojar. En hade en websida och dom verkar ha CBR1000RR 189$/dygnet:) käns lite overkill och sen lite olika BMW och suzuki. 145$/dygn. Slängde i väg ett mail men har inte fått något svar.

Dom andra 3 hade ingen websida eller mailadress.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Funderar på ett early bird dacapo i morgon Söndag. Ser ut att bli hyfsat väder.

Morgonfika på Rosenhill och start därifrån 800.

Måste ju testa ciguttaget till kameran. Senast filmade jag längre stunder, det blev mycke film men jobbiggt att greja med. Tänkte filma kortare sekvenser vid utvalda avsnitt med olika kameraplaceringar istället.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Funderar på ett early bird dacapo i morgon Söndag. Ser ut att bli hyfsat väder.

Morgonfika på Rosenhill och start därifrån 800.

Måste ju testa ciguttaget till kameran. Senast filmade jag längre stunder, det blev mycke film men jobbiggt att greja med. Tänkte filma kortare sekvenser vid utvalda avsnitt med olika kameraplaceringar istället.
Och vad "är" en "early bird dacapo" :va
Klart det blir bra väder, iaf nån stans runt Tokholm, man får moln navigera helt enkelt. Nynäs hållet tror jag på idag igen.

/D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...