Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Efter 25 mil på mitt nya Pilot Road 3 190 kan jag bara konstatera att det käns grymt bra. Nu får man väl stryk men det är nästan så att man hoppas på lite regn så man får testa våtgreppet.:)

Fem dar "ledigt" ska vi försöka styra upp en körning ?

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Lördag eller Söndag passar fint. Jag startar gärna lite tidigare på dan.

Jag har en rutt jag skulle vilja testa söder om Nyköping, inget grus den här gången..........tror jag. :). Stigtomta och sedan färjan över till Östra-Husby sådär.

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Lördag eller Söndag passar fint. Jag startar gärna lite tidigare på dan.

Jag har en rutt jag skulle vilja testa söder om Nyköping, inget grus den här gången..........tror jag. :). Stigtomta och sedan färjan över till Östra-Husby sådär.

Fina vägar där runt Bråviken, åkt några gånger där.
Ska ut på fredagkväll, så vill du starta tidigt passar söndag bättre för mig. Annars tidigast 11.00 på lördagen.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Shell globen i morron Söndag 08:00 lite längre södertur. Har vi några som orkar upp ?

Har precis lagt upp rutten, den blir 50+ mil, troligen mycket kurvigt och det verkar inte bli något grus :tummenupp

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Vill inte upp så tidigt samt körde en bra runda idag.
Gärna en kortare fikarunda med start efter lunch.

Rundan jag tänkt köra har jag precis meckat in i min GPS. 50+ mil så det funkar inte med sovmorgon.:D

Om ingen anmäler intresse så åker jag nog ännu tidigare. Ser ut att bli lite svalare i morgon, toppen. Sen är det djävligt skönt att ge sig ut tidigt.

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Hemma igen.

Fyfan vilka härliga vägar. Varför har man inte tagit färjan över Bråviken förut. Väl där blev man lite överentusiastisk så det blev 74 mil idag. Lunch vid 13 i Valdemarsvik. Har dom mer stålar på andra sidan Bråviken ? Dom har i alla fall råd med asfalt. Mycke film blev det också, kommer så småningom. Synd att man inte har BrassaSatans skills nu.:)

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hemma igen.

Fyfan vilka härliga vägar. Varför har man inte tagit färjan över Bråviken förut. Väl där blev man lite överentusiastisk så det blev 74 mil idag. Lunch vid 13 i Valdemarsvik. Har dom mer stålar på andra sidan Bråviken ? Dom har i alla fall råd med asfalt. Mycke film blev det också, kommer så småningom. Synd att man inte har BrassaSatans skills nu.:)

Låter fint! Själv har söndagen tillbringats I soffan efter att jag fått Ebola/Ehec ellervadeheter

Vi får ta en retur på den resan. Upp med karta!

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Hemma igen.

Låter som en trevlig tur, 74 mil det var rejält. Jag brukar köra där varje sommar då brukar hälsa på hos en vän som driver ett hotell/resaturang i Gryt.
Vägarna är brukar vara finfina, förutom i förra året då snabelbilen varit framme dagen innan.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Hojåkare verkar inte så morgonpigga.:D

Rosenhill 0742 imorse

Rosen0742.JPG

Track omgjord till Route så man kan åka den igen
Route.jpg

Vajerfärjan vid Stegeborg
Stegeborgfarjan.jpg

Ett kort clip (duktigt nedsamplat från HD för att få det mindre)

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
74 mil! Du e en riktig biker du! :D

Lite drygt en sväng Bulten t o r och sen in för att tuffhänga vid Donken en onsdagskväll...

Verkar vara en schysst väg den där du visar på filmen! Jag hakar gärna på en annan gång! :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Läckert! Själv upptäckte jag vägar runt Flen och Katrineholm i helgen. Kanske inte 75 mil, men ganska nära!

Jag norpar kartan! Måste provköras! Tackar :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Läckert! Själv upptäckte jag vägar runt Flen och Katrineholm i helgen. Kanske inte 75 mil, men ganska nära!

Jag norpar kartan! Måste provköras! Tackar :)

Som du ser finns det två "snuttar" där jag åkt ut och sedan vänt tillbaka. Båda kanon men den andra (sydligaste) går mot Arkösund, den är faen i mig den bästa väg jag åkt hittills. Brutalt krokigt med för det mesta fri sikt över kombinationer av kurvor och med en asfalt som är så nära en bana man kan komma på allmän väg. Att jag vände halvvägs berodde inte på att kurvorna tog slut utan på att jag ville hinna testa resten av rutten och vara hemma innan det blev mörkt.

Om du kör enligt karta så är det en liten bit grusväg. Inte långt och inte dålig utan mer som gamla tidens oljegrus, bara så du vet.

Last edited:

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Dags att dra iväg. Åker inte förbi Shell.

Som sagt, tack för kartan. Blev sugen på terängen redan när du brief:ade rutten och Pelle S nämde Bråviken.

Själv blev det lite lightare runda och på måndagen. Men helt ok vägar, lite speciell den ner mot Lindormsnäs http://kartor.eniro.se/m/aVYdX (som min gamla GPS karta tycke vissa delar låg i skogen utan vägar) :gnissla

(inte så snygg scr shot ser jag nu, mera gnissel)

Bifogat

• HalvMälarnRunt.jpg
    HalvMälarnRunt.jpg
    26.2 KB · Visningar: 27
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024