Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ok boys, en sak att bekänna... :rodnar
Idag fredag, om ca. 18h...tillhör jag den eminenta skaran av bokade pojkar. :fakta

Lill-fröken Maximilia & jag knyter de heliga banden. Såå...ledsen Snajdarn, du får faan sluta limma nu, jag är UPPTAGEN :cool:

- Magniffen - snart ringmärkt & happy :2cool

Kanon! :klappar Jag gratulerar och lyckönskar! :) Jag ligger 12 år före Er inom området och kan lova att livet inte upphör för det! :)

Blir det resa och :censored med :rullandeu som följd sen med en gång, eller drar Ni det senare i sommar!?

Ha en kanonkul kväll nu båda två och hoppas vi kan åka ihop snart igen!
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Ok boys, en sak att bekänna... :rodnar
Idag fredag, om ca. 18h...tillhör jag den eminenta skaran av bokade pojkar. :fakta

Lill-fröken Maximilia & jag knyter de heliga banden. Såå...ledsen Snajdarn, du får faan sluta limma nu, jag är UPPTAGEN :cool:

- Magniffen - snart ringmärkt & happy :2cool

Stort grattis killen! Du gjorde det rätta!
:tummenupp

/Mba
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nå'n slags j-vla Speedy har jag fan inte sett till dock :gnissla[/QUOTE]

Förstår ditt :gnissla !
Kommer inga besked eller ändrade tidsplaner heller :confused:
Det är liksom lite intressant om man ska lämna in sin egen, vart man ska vända sig...:va
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Nå'n slags j-vla Speedy har jag fan inte sett till dock :gnissla

Förstår ditt :gnissla !
Kommer inga besked eller ändrade tidsplaner heller :confused:
Det är liksom lite intressant om man ska lämna in sin egen, vart man ska vända sig...:va[/QUOTE]

Det är en motorkåpa som saknas...den skickades i måndags förra veckan...borde väl rimligen vara här snart. Så fort den kommit så sätter de igång och då tar det inte mer än några timmar å fixa till hojen. Den står hos Triumph Länna.....det är nog hyfsat lugnt i övrigt där.
Om det är service du skall göra så kolla med Fröken Lelle...han har en snubbe (förre service chefen på Triumph Sverige eller nått) som gör service 30% billigare än verkstäderna...typ :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
:kulspruta
Det är en motorkåpa som saknas...den skickades i måndags förra veckan...borde väl rimligen vara här snart. Så fort den kommit så sätter de igång och då tar det inte mer än några timmar å fixa till hojen. Den står hos Triumph Länna.....det är nog hyfsat lugnt i övrigt där.
Om det är service du skall göra så kolla med Fröken Lelle...han har en snubbe (förre service chefen på Triumph Sverige eller nått) som gör service 30% billigare än verkstäderna...typ :)

Okidoki! Tackar för tipset! De e ju inte fel om man kan spara en eller annan krona...

Hade liiiite osis förra veckan nämligen. Batteriet gav upp i Gamla Stan vid lunchtid, så jag fick lämna hojen och ta förnedringen med att bära MC-kläder och hjälm på bussen...:mad: Googlar och hittar batteri i Länna hos Global, vilket jag åker och köper med bil efter jobbet. De var vänliga och "nödladdade" det åt mej, så jag skulle få igång hojen och kunna köra hem den. Sen behövde ju batteriet laddas...så det var bara att handla laddare där åxå!:gnissla

Kommer till hojen för att finna att nån sån där j-a lapp-:tuttar haft vänligheten att öka på min utgifter den dagen med 700 pix. :kulspruta

Måste erkänna att hojen var rätt billig just då... Men, men, nu e d ett j-a drag i startmotorn och Trajjan startar som en klocka igen, så nu e jag :)

Hoppas DHL eller vilka det nu är som drar benen efter sig, lägger på ett kol så du får fart på din snart åxå!
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hmm, kom hem idag och kollar lite på hojen...tycker att något ser annorlunda ut. Kolla efter lite extra och finner att kolfiber skyddet på rizoma kåpan är borta?? Eftersom jag inte tror att någon är så dum att dom går och skruvar bort just den delen så betyder det att skruvarna måste ha skallrat loss och hela skiten ligger någonstans i stockholmsområdet. Lock-tightar dom inte sina skruvar???? WTF? Ser inte ut som att man kan köpa den delen lös heller...måste ju gå att få någon slags garanti från carpimoto?? Skall maila dem nu...wish me luck..
Btw, såhär fult blev det...borde gå att köra till gbg trots det extra vindmotståndet??
kpa.jpg
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hmm, kom hem idag och kollar lite på hojen...tycker att något ser annorlunda ut. Kolla efter lite extra och finner att kolfiber skyddet på rizoma kåpan är borta?? Eftersom jag inte tror att någon är så dum att dom går och skruvar bort just den delen så betyder det att skruvarna måste ha skallrat loss och hela skiten ligger någonstans i stockholmsområdet. Lock-tightar dom inte sina skruvar???? WTF? Ser inte ut som att man kan köpa den delen lös heller...måste ju gå att få någon slags garanti från carpimoto?? Skall maila dem nu...wish me luck..
Btw, såhär fult blev det...borde gå att köra till gbg trots det extra vindmotståndet??
kpa.jpg

Tyvärr tror jag mer på varianten att nån ansett sig behöva den mer än dig. :huvet Men det borde ju inte finnas så många Triplar i stan som inte är med på detta forum eller träffar andra ihop på olika tillställningar. Och om ALLA hjälps åt att hålla ögonen öppna efter förändringar på just den delen, på Triplar i sin närhet, så borde i vart fall den fan som snott den få det lite halvjobbigt ett tag! :mad:
Kolla upp om det verkligen inte går att köpa löst. Det verkar väl lite konstigt om det inte skulle gå! :confused:

Hoppas du kan få en ny! Om det är så tokigt som du skriver, så bör de ju definitivt se till att ändra på det!

När drar du från stan?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon som vill gasa lite i morgon (Tisdag). Suck det verkar skita sig varje Onsdag just nu :huvet
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Mm får se..har mailat dem nu och kollat garanti. Annars borde det gå att få tag på just en sån liten del om man tjatar på rizoma!:) :rolleyes:

Blir kanske inget mer samåka för min del då jag drar till götet på torsdag. Får bli när jag kommer tillbaka i sommar!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Mm får se..har mailat dem nu och kollat garanti. Annars borde det gå att få tag på just en sån liten del om man tjatar på rizoma!:) :rolleyes:

Blir kanske inget mer samåka för min del då jag drar till götet på torsdag. Får bli när jag kommer tillbaka i sommar!

Surt att nån skruvat av carbonfaibern :mad:
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tid och plats?

Hämtar Speedy idag!!

Tänkte ut och åka imorgon :yoparty Nå'n som har lust att haka??

Jag har svårt att komma loss före 18. :huvet Men lite beroende på vart Ni åker ifrån och vart Ni ska, så kanske jag kan leta rätt på Er!? Min utgångspunkt är Sjöstan´.

Lägger in en brasklapp för att jag just nu inte har koll på om det är några transporter som JAG :gnissla måste göra i min :tuttar firma ikväll...
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag har svårt att komma loss före 18. :huvet Men lite beroende på vart Ni åker ifrån och vart Ni ska, så kanske jag kan leta rätt på Er!? Min utgångspunkt är Sjöstan´.

Lägger in en brasklapp för att jag just nu inte har koll på om det är några transporter som JAG :gnissla måste göra i min :tuttar firma ikväll...

Damn! Såg detta nu först...drog förvisso från stan redan vid kvart över fem så du kanske inte hade hunnit.

Nästa gång! :yoparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Damn! Såg detta nu först...drog förvisso från stan redan vid kvart över fem så du kanske inte hade hunnit.

Nästa gång! :yoparty

Du gjorde helt rätt som drog! Jag fick en del pyssel tilldelat mig :gnissla som gjorde att jag inte kom iväg förrän 19!:mad: :huvet

Men då blev det :hojraket till Barkarby och kolla lite på race och bakhjulsåka!:yoparty Mitt första besök där ute, men INTE sista! Kanske vågar mej på att testa ett race nästa gång åxå...:tungan

Men nu har det varit lite för mycket stadskörning för en annan på sista tiden, så nu vill jag ut och hitta lite roliga små krokvägar alá paPs fleramilskrokar på norra sidan!:yoparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nej, men gärna Lördags...


Får fint besök av SVÄRMOR :gnissla söndag till tisdag, det blir ju skoj! :huvet

Men jag drar gärna en sväng lördag från 16-17 tiden, om det finns nån som kan avstå från fotboll och öl ikväll...?

Kollar av detta vid 15.30, sen drar jag på egna upptåg om ingen annan vill haka, eller jag hittat nån annan (stackare med annat märke) som vill ut och gasa! :yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tyvärr funkar dåligt för mig idag. Jag är upptagen av annat.:)
[YOUTUBE-ID]C3f6VFiD6v0[/YOUTUBE-ID]

och

Nice.JPG

Söndag kan jag hela dagen
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top