Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Skärgårdsdoktorn? :D

:skrattaåt

Och till Magnif med respektive kan jag säga att det kittlar duktigt i mitt norrländska ursprung när man ser Era bilder! Grymt fint! Bra val av bröllopsresa!:tummenupp

Thanx mannen, jag lovar, vi hade det verkligen vansinnigt härligt där uppe! Äckligt tur med vädret dessutom... :tummenupp

Kaffe i sjöstaden? Why not, finns ju schyssta lunch-ställen vid vattnet där, kan man glida förbi skärgårdsdoktorn efter det... :D Kom igen nu skotten, hojjen måste luftas.

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Ja vi jobbar undercover just nu för att avslöja alla motormaffiosos som drar runt i stan på bakhjulet.:D

Är nere i Götet nu och får nöja mig med att åka med hondor...eller hyndor som jag kallar dem. Speedy frågar ibland efter sina lekkamrater....dom är mycket roligare säger hon. Ibland gråter hon en tår...jag med med tanke på att det snart är dags för 2000 service...yajjks! Vad det kosta!!!:gnissla

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej-hopp nu var man hemma igen. Det blev en liten repa på 40 mil:D

Himla otur :mad: Först var jag tvungen :rolleyes: att åka i Fiskiskurvan

[YOUTUBE-ID]BkwXfQTIlJM[/YOUTUBE-ID]

Sen blev det såklart Bulten och vidare till Skanssundet. Färja och sen en liden detour över Hölö (här kändes det lite :skrämd eftersom soppalampan började lysa mitt i storskogen) till Gnesta. Tankstop på Statoil (jag kan i alla fall köra 24,5 mil på en tank :tummenupp)

Sen bar det iväg till ett vägskäl och
[YOUTUBE-ID]Q7dCTFmWnXg[/YOUTUBE-ID]
Speedy funkar riktigt bra som grussprättare:)

Sen vart det Pizza i Mariefred och lite cruisning längs vattnet.

Hemmåt i skymningen
Film kommer - inte, blev inge bra i mörker:gnissla

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Ja vi jobbar undercover just nu för att avslöja alla motormaffiosos som drar runt i stan på bakhjulet.:D

Är nere i Götet nu och får nöja mig med att åka med hondor...eller hyndor som jag kallar dem. Speedy frågar ibland efter sina lekkamrater....dom är mycket roligare säger hon. Ibland gråter hon en tår...jag med med tanke på att det snart är dags för 2000 service...yajjks! Vad det kosta!!!:gnissla

2000 :tummenupp , en till som kört lite :) . Det kostar att ligga på topp men /2000 så blir det klart billigare än soppan i alla fall.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Ni behöver inte jobba undercover, han bor i Gubbängen ju... :hihi
Öh gulle-plutt, jag har en donna som vill åka en sväng med dig innan du åker in bakom galler... :tuttar

...jag med med tanke på att det snart är dags för 2000 service...yajjks! Vad det kosta!!!:gnissla

Körde vita streetyn till 80-milaservice nu på morgonen i regnet....braaa timing, särskillt när man kommer fram som en halvblöt råtta till TC Länna åsså har dom inte ens öppnat... :mad: Nåja, när Tommy väl dök upp hade han ju mina nya speglar, så jag förlåter honom... :) Elefantöron bort!

Ps. Fester, du är inte i Götet 26-28 juni? Då tar Maximilia & jag hojjarna ner till West Coast Riot nämligen :yoparty

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC

Hoppas inte moi är inblandad i det där med "vi", för jag försöker själv lära mej att åka runt på bakslangen!:tungan Notorisk fartsyndare som man är, så har man liksom fått välja bort att jobba inom vissa verksamhetsgrenar, om jag säger som så...:D

Ååååhhh vad jag blir avis på dej paPs! Fiiifaaan va´härligt med en 40-milarunda!:tummenupp Om 3 veckor är båda kidsen borta på lite sommarkollo, så då jäklar ska jag åka på eftermiddagar och kvällar!!:yoparty

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Ni behöver inte jobba undercover, han bor i Gubbängen ju... :hihi
Jo, klart open and shut-case!

Öh gulle-plutt, jag har en donna som vill åka en sväng med dig innan du åker in bakom galler... :tuttar
Jag bakom galler? Aldrig! Väldans va donnor du har du?:D

när Tommy väl dök upp hade han ju mina nya speglar, så jag förlåter honom... :) Elefantöron bort!

Ps. Fester, du är inte i Götet 26-28 juni? Då tar Maximilia & jag hojjarna ner till West Coast Riot nämligen :yoparty

Vilka speglar blev det då? Jorrå! Jag är här då! Hear off yourself! Jag håller på som bäst att bekanta mig med de gamla favvovägarna igen!:D :D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Vilka speglar blev det då? Jorrå! Jag är här då! Hear off yourself! Jag håller på som bäst att bekanta mig med de gamla favvovägarna igen!:D :D

Kanon!! :tummenupp Då kanske vi kan planera en fenster-guidad repa med tripplarna på fredag eller lördag? Jag hör av mig. Torsdag é vi på konsert typ 12-24. Sen tänkte vi hinna med en sväng förbi Liiiiserbeeerg på fredag oxå, käka sockervadd å åka fluuumriden serru... :D :galen

Blev de här speglarna, triumph original (men de é ju kopior på rizoma). Bytte från 18 till 17 kugg fram idag oxå. Najs.

Bifogat

• Mirror 1.JPG
    Mirror 1.JPG
    155.4 KB · Visningar: 37
  • Mirror 2.JPG
    Mirror 2.JPG
    85.8 KB · Visningar: 34

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Kanon!! :tummenupp Då kanske vi kan planera en fenster-guidad repa med tripplarna på fredag eller lördag? Jag hör av mig. Torsdag é vi på konsert typ 12-24. Sen tänkte vi hinna med en sväng förbi Liiiiserbeeerg på fredag oxå, käka sockervadd å åka fluuumriden serru... :D :galen

Blev de här speglarna, triumph original (men de é ju kopior på rizoma). Bytte från 18 till 17 kugg fram idag oxå. Najs.

Fan va fint...flöömrajden var ett tag sen man åkte så det är klart du måste åka den! Gör inte som tanten förra sommarn som blev rädd högst upp och klängde sig fast....(tills nästa båt kom och klämde henne)....duh??

Jaja iallafall, jag skall kolla på någon go väg som man kan dra. Nu fick jag lite prestationsångest...måste ju visa de bästa vägarna!:)

Vad hände med donnan förresten?:tungan

Och nu över till Paps!
Vilken typ av RG var det du köpte? Jag kollade idag på deras sida nämligen och såg dessa.
http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Speed_Triple/2006/ECS0021BK.aspx

Ny design? Blev sugen iallafall och drog iväg ett mail till mitonga då jag lyckades hitta ett par oanvända puckar..sånna du har i speed triple tråden för en lusentapp.

Blev lite nyfiken på vilka du köpte bara, har du monterat dem? Hur göra? Momentnyckel eller känn?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Jag har inte beställt från GSG ännu. Kanske var tur eftersom R&G nu har generator och transmision puckar, tack för beslutsångesten Fenster :gnissla .

Jag har

CP0089BL
CP0151BL
FP0032BK

På min, drog dit dom på känn. Funkar :D

Jag svarvade dock nya Al distanser och målade dom mattsvarta. Tyckte det blev snyggare i mattsvart och samma diameter som på puckarnas "halsar".

Det vore snyggt med "All R&G" i stället för mix. Måste fundera lite på om jag skall handla

ECS0020BK + ECS0021BK i stället för GSG

Fan va fint...flöömrajden var ett tag sen man åkte så det är klart du måste åka den! Gör inte som tanten förra sommarn som blev rädd högst upp och klängde sig fast....(tills nästa båt kom och klämde henne)....duh??

Jaja iallafall, jag skall kolla på någon go väg som man kan dra. Nu fick jag lite prestationsångest...måste ju visa de bästa vägarna!:)

Vad hände med donnan förresten?:tungan

Och nu över till Paps!
Vilken typ av RG var det du köpte? Jag kollade idag på deras sida nämligen och såg dessa.
http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Speed_Triple/2006/ECS0021BK.aspx

Ny design? Blev sugen iallafall och drog iväg ett mail till mitonga då jag lyckades hitta ett par oanvända puckar..sånna du har i speed triple tråden för en lusentapp.

Blev lite nyfiken på vilka du köpte bara, har du monterat dem? Hur göra? Momentnyckel eller känn?

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Jag har inte beställt från GSG ännu. Kanske var tur eftersom R&G nu har generator och transmision puckar, tack för beslutsångesten Fenster :gnissla .

Jag svarvade dock nya Al distanser och målade dom mattsvarta. Tyckte det blev snyggare i mattsvart och samma diameter som på puckarnas "halsar".

ECS0020BK + ECS0021BK i stället för GSG

Hehe, jo dessa såg bra ut faktiskt!:D

Hmm, jag tror jag är med på vad du menar. Jag vet inte riktigt hur dom ser ut orginal bara.

Klart köp!:D :D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag ville bara meddela att jag ska sälja min Blade & gå över till den mörka sidan i sommar...
Undrar lite över vilka premier ni åker på som bor i Stockholm på en Triple?

Ser fram mot att få haka på lite sköna turer framöver också!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag ville bara meddela att jag ska sälja min Blade & gå över till den mörka sidan i sommar...
Undrar lite över vilka premier ni åker på som bor i Stockholm på en Triple?

Ser fram mot att få haka på lite sköna turer framöver också!

Bra val! Welcome to the dark side... :brynad
Tror de flesta här har If, Triumph märkesförsäkring, vilket nog är billigast. För mig ligger den på 11.450 kr/år helförsäkring har jag för mig, +35 å bor i Skärmarbrink vid Globen. Under 35 kostar den runt 15.000 tror jag. Du kan även få detta uppdelat på månadsbetalning för typ +600 kr/år.

Jaja iallafall, jag skall kolla på någon go väg som man kan dra. Nu fick jag lite prestationsångest...måste ju visa de bästa vägarna! :)

Låter bra, ser fram emot en västkustrepa med schysst fikapaus vid havet. :yoparty
Går det att fixa?

Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Välkommen Höna! Rätt val helt klart!:yoparty

Bra val! Welcome to the dark side... :brynad
Tror de flesta här har If, Triumph märkesförsäkring, vilket nog är billigast. För mig ligger den på 11.450 kr/år helförsäkring har jag för mig, +35 å bor i Skärmarbrink vid Globen. Under 35 kostar den runt 15.000 tror jag. Du kan även få detta uppdelat på månadsbetalning för typ +600 kr/år.

Jag har 12193:- fär att vara exakt men jag är skriven lite utanför Gbg så. Och jag är under 35.:D If pratar jag nu alltså...

Låter bra, ser fram emot en västkustrepa med schysst fikapaus vid havet. :yoparty
Går det att fixa?
Hmm, jag har nog en och annan väg i åtanke!:) Ska dra några provrundor för att kolla så jag kommer ihåg helt rätt bara!:va

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Tack grabbar.
Måste säga att jag tyckte premein var oväntat hög för Triplen..har även sneglat på Ducati (ja jag vet...) & dom är ju halva priset på försäkringarna.

Kör en Fireblade som är strypt till 25 kw på pappret idag, den kostar 4 lax HEL / år....så man är lite bortskämd! :rolleyes:

Ska man satsa på nya Triplen som kom 05...eller duger det bra med en sen årsmodell av gamla?:confused:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tack grabbar.
Måste säga att jag tyckte premein var oväntat hög för Triplen..har även sneglat på Ducati (ja jag vet...) & dom är ju halva priset på försäkringarna.

Kör en Fireblade som är strypt till 25 kw på pappret idag, den kostar 4 lax HEL / år....så man är lite bortskämd! :rolleyes:

Du kan få ner premien till runt hälften genom att sälja din triple till farsan/morsan/frugan på hösten & sen köpa tillbaks den på våren. Gör det ej själv, men vet att det är helt lagligt och funkar. Det é ju nästan så man funderar på om min fru & jag ska sälja hojjarna till varandra i höst... :hihi

Ska man satsa på nya Triplen som kom 05...eller duger det bra med en sen årsmodell av gamla?:confused:

Tja båda é ju triplar & coola på sitt sätt, men personligen skulle jag TVEKLÖST satsa på den nya som kom 05'. Inge snack om att den är en bättre & klart uppdaterad bushoj i alla lägen, men det beror ju på vad det får kosta oxå.

I slutänden är det nog ändå bara hur bra du är som förare som avgör vad du kan göra med hojjen... och det är definitivt inte hojjen som sätter mina begränsningar... :tummenupp

Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Tack grabbar.

Mm, hög och hög.:D Klart det beror ju på vad man är van vid. Jag tycker väl att det är skäligt. Skulle inte gnälla om den sänktes lite heller.:)

Jag tycker personligen att den nya modellen är helt klart bättre. Lite mer puder och tycker även att den är snyggare....(sorry Trajja) :FU:FU:)

Ducati är ju fina hojar men motorn i nya trajan sparkar ducati på nötterna...:yoparty :yoparty

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Monstern är en direkt konkurrent, men let´s face it, den är inte lika snygg...punkt!
Dessutom ser man en Monster vid varje uteservering...

Tror nästan jag siktar på 05 modellen, har kollat massa bilder, & den är faktiskt ordentligt nättare & snyggare, även om den gamla är fin också. :tummenupp

Jakten har börjat! wish me luck! :gnissla

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Nu har jag köpt pukar förresten! Dubbla på varje sida...exakt samma som Paps! Bara motorkåpspuckar kvar. Har kollat med mitonga men inte fått svar ännu! Snart så!! Ska man köpa ett svettband med R&G logga på bara för att vara nördig??:D :D :D

Monstern är en direkt konkurrent, men let´s face it, den är inte lika snygg...punkt!
Dessutom ser man en Monster vid varje uteservering...

Tror nästan jag siktar på 05 modellen, har kollat massa bilder, & den är faktiskt ordentligt nättare & snyggare, även om den gamla är fin också. :tummenupp

Jakten har börjat! wish me luck! :gnissla

Fan va kul! Lycka till då! Kom ihåg att svart går lite snabbare än resterande färger!:arsele :arsele

Låt oss veta hur det går...

(en monster är mycket långsammare) :D :D :D :D

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...