Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ser inget vidare ut :mad: regn, regn ......och ännu mer regn just nu:huvet

Jag siktar nog på morgondagen. Ser betydligt bättre ut, på väderkartorna i alla fall.

Jao, ser f-n inge inbjudande ut på himlen...huvva... :huvet
Å när paPs backar ur är det monsun-tsunami-å-driv-is-varning :D
Vi hoppar dagens planerade åkning & kollar hur söndagen ser ut istället :tummenupp

....och vi ska va hårda killar.... :rolleyes:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jao, ser f-n inge inbjudande ut på himlen...huvva... :huvet
Å när paPs backar ur är det monsun-tsunami-å-driv-is-varning :D
Vi hoppar dagens planerade åkning & kollar hur söndagen ser ut istället :tummenupp

....och vi ska va hårda killar.... :rolleyes:

Jag har ju tvättat pärlan. Tanken på att behöva tvätta igen är det som får mig att hoppas på Söndag istället. Dessutom är mitt höst- och vårställ paj, djävla idioter som inte kan sätta i blixtlås som håller. ca 7k fattigare och 3 år senare är nog alla blixtlås paj.:mad: :mad: :mad: :mad:

Mitt fina (hmmmm....en hel del flugor och skit är det ju) sommarställ har ju sådana där fjollresårer i skrevet, kallt regnvatten där i ett par timmar är inte kul.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Söndag 15 juni

Ny giv!! :yoparty
Bättre väder utlovat imorgon. Som tidigare, vi ses vid Shell Globen kl. 11.00 söndag, fire up runt 11.20.

1. Skotten
2. Magniffen
3. Maximilia
4. paPs
5.
6.
7.

Skotten har lovat visa upp sin nypolerade mattsvarta skönhet, så om Snaddjisch dyker upp kan vi jämföra:
1. Mattsvart 06'a (gubbängen special edition)
2. Mattsvart 07'a (limited edition)
3. Mattsvart 08'a (unlimited edition)
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ny giv!! :yoparty
Bättre väder utlovat imorgon. Som tidigare, vi ses vid Shell Globen kl. 11.00 söndag, fire up runt 11.20.

1. Skotten
2. Magniffen
3. Maximilia
4. paPs:tummenupp
5.:va
6.:va
7.:va

Skotten har lovat visa upp sin nypolerade mattsvarta skönhet, så om Snaddjisch dyker upp kan vi jämföra:
1. Mattsvart 06'a (gubbängen special edition)
2. Mattsvart 07'a (limited edition)
3. Mattsvart 08'a (unlimited edition)
4. Blå 06'a (Unbelievable edition) :)

:hihi
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ny giv!! :yoparty
Bättre väder utlovat imorgon. Som tidigare, vi ses vid Shell Globen kl. 11.00 söndag, fire up runt 11.20.

1. Skotten
2. Magniffen
3. Maximilia
4. paPs
5.:va
6.:va
7.:va

Skotten har lovat visa upp sin nypolerade mattsvarta skönhet, så om Snaddjisch dyker upp kan vi jämföra:
1. Mattsvart 06'a (gubbängen special edition)
2. Mattsvart 07'a (limited edition)
3. Mattsvart 08'a (unlimited edition)

4. (Ja, vad var det nu paPs skrev om sin OOOOtroliga edition...):tungan

Hoppas Ni får fint väder och en bra runda! Jag kan tyvärr inte åka pga tripp till Mariefred och 1-årskalas! :tummenupp

Annars hade jag dykt upp med min...

Blanksvart 03'a (Old edition):rolleyes:
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Kanske är skit fånigt men jag satt och fipplade fram en tröja till vår outsägligt hårda bandit klubb :D
...jag skulle iaf inte skämmas :yoparty

Jag behöver väl inte säga att de vita ramarna inte skall vara där :)

Om någon kunde designa ett par coola ögon att ha som motiv någonstans så vore det kul....typ de nedan...skulle kunna ha dem istället för trean på ryggen och sätta trean på lökarna :tuttar
Pris 280 pix plus frakt.
 

Bifogat

  • Picture 1.png
    Picture 1.png
    49.4 KB · Visningar: 38
  • Picture 2.png
    Picture 2.png
    37.5 KB · Visningar: 32
  • Picture 3.png
    Picture 3.png
    17.6 KB · Visningar: 37
  • Picture 4.png
    Picture 4.png
    17.7 KB · Visningar: 35
  • bug eyes.gif
    bug eyes.gif
    4.2 KB · Visningar: 33
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Heter klubben bug eyes? Ar det hela Speed triple traden STHLM som ar med i klubben, fragar for jag tror jag missat ngt har?:va
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Heter klubben bug eyes? Ar det hela Speed triple traden STHLM som ar med i klubben, fragar for jag tror jag missat ngt har?:va

He he he...tror inte att du missat något alls faktiskt...finns ingen klubb bara ett gäng nissar som gillar triplar.....men en tröja är ju alltid kul!
Eller va fan...jag kan vara med i en klubb :) Stockholm Bug Eyes it is :yoparty
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Kanske är skit fånigt men jag satt och fipplade fram en tröja till vår outsägligt hårda bandit klubb :D
...jag skulle iaf inte skämmas :yoparty

Om någon kunde designa ett par coola ögon att ha som motiv någonstans så vore det kul....typ de nedan...skulle kunna ha dem istället för trean på ryggen och sätta trean på lökarna :tuttar
Pris 280 pix plus frakt.

:tummenupp Schysst skotten, jag är på! :yoparty Lite ilsknare ögon!?
Föreslår att vi spånar vidare på layouten när vi ses imorrn. Nu ska jag gnugga geniknölarna medans jag suger på min bacardi apple-sprite-ginger ale-red bull-lime....mnjam... :öl

Heter klubben bug eyes? Ar det hela Speed triple traden STHLM som ar med i klubben, fragar for jag tror jag missat ngt har?:va

Närå rBy, du har inte missat mer än vanligt... :hihi :fyllisar
paPs, jag fick mig en Ardbeg 17 ikväll, faaaan, den e grymt god & outsägligt svår att få tag på numera.... :mad:
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Blanksvart 03'a (Old edition):rolleyes:

Du, jag tycker trots vårt hackande på din modell skall vara stolt! Du kör ju med en vintage..som dessutom är cool och du går emot alla oss. Utan dig är vi bara ett gäng newbies som inte värnar om traditioner. Var stolt! :) :rock :klappar :klappar

Kanske är skit fånigt men jag satt och fipplade fram en tröja till vår outsägligt hårda bandit klubb
...jag skulle iaf inte skämmas

Jag behöver väl inte säga att de vita ramarna inte skall vara där

Om någon kunde designa ett par coola ögon att ha som motiv någonstans så vore det kul....typ de nedan...skulle kunna ha dem istället för trean på ryggen och sätta trean på lökarna
Pris 280 pix plus frakt.

Jag är på! Det är på tiden egentligen. Håller med magnifen...lite hårdare ögon utan att för den sakens skull få det att se ut som en berik-tröja.
Woahaha ha....gud va vi är töntiga....:yoparty :yoparty :yoparty

:D :D

Är inte Paps photoshopmästarn förresten? Av alla olika lucky luke-bilder att dömma så...
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Kanske är skit fånigt men jag satt och fipplade fram en tröja till vår outsägligt hårda bandit klubb :D
...jag skulle iaf inte skämmas :yoparty

Jag behöver väl inte säga att de vita ramarna inte skall vara där :)

Om någon kunde designa ett par coola ögon att ha som motiv någonstans så vore det kul....typ de nedan...skulle kunna ha dem istället för trean på ryggen och sätta trean på lökarna :tuttar
Pris 280 pix plus frakt.

Finfint Skotten!! Förutsatt att det inte skall vara förbehållet Er med later-edition nu, (Jagvet , jag ska ska släppa det där nu... :D Tack för dina tröstande ord Fenster:pannkyss ) så kan jag gå med den tröjan 7 dar i veckan! Kanon!:tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag är på! Det är på tiden egentligen. Håller med magnifen...lite hårdare ögon utan att för den sakens skull få det att se ut som en berik-tröja.

Blir det här för mycket Berik, eller kan det gå att göra något av...? :va
Jag e för dålig på data :gnissla för att kopiera med bilden, så Ni får gå och kolla själva...

http://www.autogeek.net/scaryeyes.html
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Blir det här för mycket Berik, eller kan det gå att göra något av...? :va
Jag e för dålig på data :gnissla för att kopiera med bilden, så Ni får gå och kolla själva...

http://www.autogeek.net/scaryeyes.html

Kanske lite för "elaka"?

Här är några fler förslag som kan användas som inspiration. Jag gillar de med halvstängda ögonlock dvs om de tittade rakt fram istället å andra sidan så är dom inte så "buggiga"....Förövrigt så skulle Paps och Fröken ta sig en titt oxå :)
Förövrigt #2: Du missade en kanonrepa igår :arsele
 

Bifogat

  • eyes2.jpg
    eyes2.jpg
    2.5 KB · Visningar: 85
  • eyes1.jpg
    eyes1.jpg
    1.3 KB · Visningar: 86
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Mmm nu böjar det likna något!:)

Du Paps, när man skall montera sina R&G-sliders...detta kanske är världens dummaste fråga men, skruven som sitter orginal..är det någon specialskruv? Vad skall man ha för någon slags nyckel för att få loss den skiten sen när man skall montera? Vad hände med hederliga muttrar liksom?:va :va
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Kanske lite för "elaka"?

Här är några fler förslag som kan användas som inspiration. Jag gillar de med halvstängda ögonlock dvs om de tittade rakt fram istället å andra sidan så är dom inte så "buggiga"....Förövrigt så skulle Paps och Fröken ta sig en titt oxå :)
Förövrigt #2: Du missade en kanonrepa igår :arsele

Kan hålla med om att de jag hittade var ganska mean...:mad:

De ögon du klippte in var väl OK. Om man sen får "brainstorma" lite om andra möjligheter, så kanske man kan "knyta ihop" ett par, eller kanske 3:va ögon, lite alá OCC från Staterna??? (Fick lite inspiration där av det andra ögonparet du lagt in)

Eller något helt annat, om inte du känner att man "rippar" din bild, lägga in den??? Eller är de ögonen åxå för :mad: ??? Annars är det ju ett ganska sött leende som är med...:tungan

Och jag förstår att du skojar och bara vill göra mej avundsjuk när du skriver nåt om kanonrepa...:gnissla :gnissla :huvet
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag gillar de med halvstängda ögonlock dvs om de tittade rakt fram istället å andra sidan så är dom inte så "buggiga"....Förövrigt så skulle Paps och Fröken ta sig en titt oxå :)
Förövrigt #2: Du missade en kanonrepa igår :arsele

Ja, de ser rätt ok ut. Får nog ses över en fika & spåna lite, troligtvis är det enklast att rita upp ngt eget. Det bör ju vara ett par coola "bug eyes" som lätt kan kopplas till trajjans iaf.

De ögon du klippte in var väl OK. Om man sen får "brainstorma" lite om andra möjligheter, så kanske man kan "knyta ihop" ett par, eller kanske 3:va ögon, lite alá OCC från Staterna??? (Fick lite inspiration där av det andra ögonparet du lagt in)

Och jag förstår att du skojar och bara vill göra mej avundsjuk när du skriver nåt om kanonrepa...:gnissla :gnissla :huvet

Japp, självklart. Vi kör aldrig några kanonrepor... :D Men lite bilder blev det iaf... och tamme-fn om vi inte såg lite vilt i grönskan oxå... :hihi :hihi
 

Bifogat

  • hojtur.JPG
    hojtur.JPG
    187.7 KB · Visningar: 54
  • hojtur 2.JPG
    hojtur 2.JPG
    229.2 KB · Visningar: 59
  • hojtur 1.JPG
    hojtur 1.JPG
    224.7 KB · Visningar: 57
  • hojtur 3.JPG
    hojtur 3.JPG
    226.8 KB · Visningar: 54
  • hojtur 4.JPG
    hojtur 4.JPG
    172.4 KB · Visningar: 50
  • Älgtjur.JPG
    Älgtjur.JPG
    220.5 KB · Visningar: 51

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ja, de ser rätt ok ut. Får nog ses över en fika & spåna lite, troligtvis är det enklast att rita upp ngt eget. Det bör ju vara ett par coola "bug eyes" som lätt kan kopplas till trajjans iaf.



Japp, självklart. Vi kör aldrig några kanonrepor... :D Men lite bilder blev det iaf... och tamme-fn om vi inte såg lite vilt i grönskan oxå... :hihi :hihi

Hmf....VILT.....:mad:

Jag har kollat med min konstnärspolare om elaka orginal bug eyes. Han tyckte det var en kul ide så han fixar det. Jag mailar över skottens förslag plus lite hojbilder så gör han några förslag.:tummenupp

Unik hoj skall ha unika ögon :yoparty

Ett par grimma fasett ögon :rock
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Grymt jobbat Paps...du KAN verkligen fixa allt. Från och med nu skall jag börja kalla dig för Mcgyver! :yoparty

Nu till en annan grej! Mina första par crashpuckar monterade! Svarta på en svart hoj...såg inte alls illa ut faktiskt. Blev nästan lite snyggt! MEN....Mcgyver (Paps..men bara denna gången så du vänjer dig)....jo...slår du inte i knäna när du sitter på hojen? Jag provsatte lite nu i garaget och slog nästan i knäna. Satt jag lite längre fram så gjorde jag det ganska lätt. Mina tanke är då...(för jag orkade inte springa in och svida om) att när man har sina skinnbrallor på sig med skydd och sånt...då borde man slå i.
Tankar...funderingar?:rolleyes:

Hehe..egentligen vet jag inte varför jag går in på forumet och frågar detta..jag lär ju märka det imorgon när jag testkör!:D :D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Grymt jobbat Paps...du KAN verkligen fixa allt. Från och med nu skall jag börja kalla dig för Mcgyver! :yoparty

Nu till en annan grej! Mina första par crashpuckar monterade! Svarta på en svart hoj...såg inte alls illa ut faktiskt. Blev nästan lite snyggt! MEN....Mcgyver (Paps..men bara denna gången så du vänjer dig)....jo...slår du inte i knäna när du sitter på hojen? Jag provsatte lite nu i garaget och slog nästan i knäna. Satt jag lite längre fram så gjorde jag det ganska lätt. Mina tanke är då...(för jag orkade inte springa in och svida om) att när man har sina skinnbrallor på sig med skydd och sånt...då borde man slå i.
Tankar...funderingar?:rolleyes:

Hehe..egentligen vet jag inte varför jag går in på forumet och frågar detta..jag lär ju märka det imorgon när jag testkör!:D :D

Visst kan man ha knäna emot puckarna men det stör i alla fall inte mig, snarare tvärt om. Man skall ju inte stödja sig mot styret utan knipa om tanken och hålla emot med magmusklerna och då ger ju knäna mot puckarna ett ecellent extra stöd. Jag tycker till och med att det känns riktgt bra. Kan ju i och för sig bero på knäskyddens utformning och läge.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top