Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Flaggan hissad, soligt :tummenupp
Frukost avklarad, soligt :tummenupp
Midsommarstången klädd (alkoholhaltiga drycker intagna), soligt :tummenupp
Sill färskpotatis snaps och bira till lunch avklarat, soligt :tummenupp
Resning av midsommarstång genomfört, soligt :tummenupp
Mer rusdrycker intagna, soligt :tummenupp
Små grodorna avklarade + mer rusdrycker forfarande soligt :tummenupp
Årets kubb (juniorer mot seniorer) avklarat + ytterligare rusdrycker:tummenupp fortfarande soligt :confused:
Seniorerna vann till slut :yoparty trots rusdrycker:D
Snart skall det grillas i solnedgången och sen blir det "Texas holdem" :öl

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Flaggan hissad, soligt :tummenupp
Frukost avklarad, soligt :tummenupp
Midsommarstången klädd (alkoholhaltiga drycker intagna), soligt :tummenupp
Sill färskpotatis snaps och bira till lunch avklarat, soligt :tummenupp
Resning av midsommarstång genomfört, soligt :tummenupp
Mer rusdrycker intagna, soligt :tummenupp
Små grodorna avklarade + mer rusdrycker forfarande soligt :tummenupp
Årets kubb (juniorer mot seniorer) avklarat + ytterligare rusdrycker:tummenupp fortfarande soligt :confused:
Seniorerna vann till slut :yoparty trots rusdrycker:D
Snart skall det grillas i solnedgången och sen blir det "Texas holdem" :öl
Och vafan gor jag Over h'a'r!?:huvet :gnissla :mad:
Halsa alla!:tummenupp

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Och vafan gor jag Over h'a'r!?:huvet :gnissla :mad:
Halsa alla!:tummenupp

:skrattaåt Hoppas alla fick en skön midsommar!
Vi körde ner till Nynäs med hojjarna mitt på dan, sen vidare till Hellasgården i Nackareservatet för lite soft grillning i jvlgt skönt väder. Som tur var med en följebil som packåsna... :D

Om tiden & vädret tillåter blir det kanske en kortare tur runt 17-tiden ikväll eller imorgon... Onsdag drar vi ner till Götet & hälsar på fönstret :tummenupp

Bifogat

• Midsommar kl. 20.00 Hellasgården.JPG
    Midsommar kl. 20.00 Hellasgården.JPG
    229.7 KB · Visningar: 50

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
:skrattaåt Hoppas alla fick en skön midsommar!
Vi körde ner till Nynäs med hojjarna mitt på dan, sen vidare till Hellasgården i Nackareservatet för lite soft grillning i jvlgt skönt väder. Som tur var med en följebil som packåsna... :D

Om tiden & vädret tillåter blir det kanske en kortare tur runt 17-tiden ikväll eller imorgon... Onsdag drar vi ner till Götet & hälsar på fönstret :tummenupp

Grymt fin bild! Verkar ha varit jobbigt för Er att fira midsommar...:D

Kom med bil för en stund sen över gamla Skanstullsbron och såg på håll att jag skulle möta en "själsfrände" med Bugeyes (Jag har fattat nu:tungan ) När vi väl möter ekipaget, så sitter snubben och kör med kostym! :yoparty Riktigt nice! Ståndsmässigt på nåt sätt...

Vi kanske ska tänka om när det gäller vad vi ska sätta trycket på...?:D :D

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Jo, förresten...

:skrattaåt Om tiden & vädret tillåter blir det kanske en kortare tur runt 17-tiden ikväll eller imorgon... Onsdag drar vi ner till Götet & hälsar på fönstret :tummenupp

Inge vidare väder över mitt huvud ikväll :gnissla , så jag gissar att Ni nöjde Er med att putsa på hojarna ikväll, eller...? Har som vanligt svårt att dra så pass tidigt, men kan kanske "jobba ikapp" om Ni stannar för fika nånstans, om jag vet "resplanen". Du/Ni kan väl dra iväg ett sms eller nåt´...?:)

Sen får Ni hälsa Fönstret så himla gott och ha en härlig repa ner till Götet! Hoppas Göteborg tar fram sitt bästa :cpparty och verkligen visar att det gör skäl för namnet "Framsidan" :tungan

När kommer Ni åter? Vi deporterar kidsen till far- och morföräldrar nästa vecka (och den ena även veckan därpå), så jag kanske kan hoja lite mer då!:yoparty Gissa om jag ser fram emot de veckorna...:D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Inge vidare väder över mitt huvud ikväll :gnissla , så jag gissar att Ni nöjde Er med att putsa på hojarna ikväll, eller...? Har som vanligt svårt att dra så pass tidigt, men kan kanske "jobba ikapp" om Ni stannar för fika nånstans, om jag vet "resplanen". Du/Ni kan väl dra iväg ett sms eller nåt´...?:)

:gnissla ...fastnade på jobbet till 18.30, så det blev inte ens putsande.
Kom sen på att vi är bortlovade till kl. 18.00 imorrn, så det bidde nog inte ens en liten burnie i garaget imorgon... :rolleyes:

Sen får Ni hälsa Fönstret så himla gott och ha en härlig repa ner till Götet.... När kommer Ni åter? Vi deporterar kidsen till far- och morföräldrar nästa vecka (och den ena även veckan därpå), så jag kanske kan hoja lite mer då!:yoparty Gissa om jag ser fram emot de veckorna...:D

Låter bra :tummenupp
Vi e tillbaks lördag kväll, å på söndag blir JAG dumpad... :va Nåja, tillfälligt iaf...så med schysst väder planeras det åka då. Vad säger ni andra?

Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, Statoil Universitetet, fire up 12.00.
1. Magnif
2.
3.
4.

Körning 2: Håga Gokartbana tisdag 1 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning :tummenupp
1. Maximilia
2. Magnif
3.
4.

Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Prelling myself on beide drajvings

Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3.
4.

Körning 2: Håga Gokartbana 2 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning
1. Maximilia
2. Magnif
3. MaFUK
4.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Prelling myself on beide drajvings

F'låt spoony, en liten edit:
Körning 2, Håga Gokart ska vara tisdag 1 juli
(inte 2 juli, my mistake...har ändrat i inlägget)

Onsdag den 2 juli är det däremot för de som känner för det Stunt & streetkväll på Barkaby :tummenupp

Info tillägg: Körning på Håga Gokart anordnas av Skitsnack MC, och är därför alltid i mån av plats. Det var dock inte några problem på körningarna förra säsongen. Ta med cash. Klubben ordnar ofta så det finns lite vatten/läsk/enklare käk att köpa. Annars ligger Preem-macken bara 1min bort med hojjen :)

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3. Trajja
4.

Vi har en grillfest på lördagskvällen:öl , men jag ska ta det lite lagomt:hoppa , så jag slipper :zpy och kan :hojraket på söndagen. Så är planen nu i vart fall, vi får väl se om man kan hålla sig på mattan...:D

Jag hoppar över körning 2 tror jag. Krockar med jobb som planen där ser ut just nu... Och skotten - FUK betyder FörUndersöknings Kungörelsen i min värld...:rolleyes:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Tröja

Jag har fått en första idé skiss.
buggeye_samp1.jpg Back_sample1.jpg

Back_sample1b.jpg

Inte riktigt som exemplen vi hade men ganska cool tycker jag, :ArgDeathMetalFluga

Jag tycker han har lyckats morfa ihop S3ans front med en fluga ganska bra.

Vad tycker ni ?

(Färgen kan vi ta sen eftersom det är lätt att ändra)

De yttersta benen ser ju nästan ut som Magnifen's kylarskydd:)

Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Jag får väl trycka min egen tröja:gråta :gråta :gråta Åker till Norge på söndag med några polare. Speedyn ser lite rolig ut med packväskor, men det är bara att bita ihop. Vi åker in vid Hamar och trollstigen, sedan letar vi oss ner efter kusten till Oslo med vidare färd mot Götet och avslutar med KUNGEN (Bruce) :yoparty :yoparty :yoparty på fredag. Rätt skön resa hoppas jag.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Jag får väl trycka min egen tröja:gråta :gråta :gråta Åker till Norge på söndag med några polare. Speedyn ser lite rolig ut med packväskor, men det är bara att bita ihop. Vi åker in vid Hamar och trollstigen, sedan letar vi oss ner efter kusten till Oslo med vidare färd mot Götet och avslutar med KUNGEN (Bruce) :yoparty :yoparty :yoparty på fredag. Rätt skön resa hoppas jag.

Låter som en kanonrepa. :tummenupp Packväskor ? - Betalkort, Tanborste, kallingar, T-shirt och strumpor, check. Räcker väl med rygga eller tankväska ?:)

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
färd mot Götet och avslutar med KUNGEN (Bruce) :yoparty :yoparty :yoparty på fredag.

Ditt J-vla SVIN!! :FU :FU :FU :FU :D :D

Du förresten Magnifen! Vilken dag tänkte vi åka lite? Jag är upptagen på torsdagkväll då jag skall repa in lite låtar med en coverband jag skall spela med på lördag...därav också hela lördag bokad.

Utöver det så är jag free as a bird, dag som natt!:D Även om du och maxi kanske vill ha nätterna utan mig!!:D :D

Och jag vet skotten..du behöver inte säga det....men faktum är att detta covergigget ger mig fyra par fina crashpuckar från RG så....mamma mia...here I go again....how can I resist U!!!:yoparty :)

Och du trajja...jag blir väldigt nyfiken på vad du gör med FUK:en....jag läser den dagarna i ända känner jag??? Är du hemlig agent eller något?:va

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Och du trajja...jag blir väldigt nyfiken på vad du gör med FUK:en....jag läser den dagarna i ända känner jag??? Är du hemlig agent eller något?:va

Jag brukar säga att Micke Persbrandt gick dubbelt med mej ett halvår när han skulle sätta sig in i rollen som Gunvald Larsson...:D Närå, jag studerar väl inte FUK:en dagarna i ända direkt, men den finns alltid med, näRa, som KomPlement till RB, som ett ständigt rättesnöre!:gnissla

Kan även meddela dej som f.n. är lite offside, att jag drog Bulten igår kväll ! Fika Rosenhill, sen Skanssundet fram och åter , Bulten bakvägen, plus lite andra småväger upp till Huddinge och sen hem. 14 härliga mil på mätarn´!

Och paPs : KONSTNÄR, var din polare va? Riktigt snyggt gjort, tycker jag!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag har fått en första idé skiss.
De yttersta benen ser ju nästan ut som Magnifen's kylarskydd:)

paPs, grymt bra, tycker jag!!! Schyssta BUGEYES:tummenupp
Jag har gjort lite edit, bl.a. tagit bort de yttersta benen - då blir det kanske ännu mer likt speedyn framifrån....vad sägs boys? :confused:

Som paPs - färger på tröja & tryck kan vi bestämma sen.

EDIT: La till ytterligare ett förslag - mindre text gör figurtrycket STÖRRE :yoparty
EDIT 2: Fast faan...orginalbilden ser nog grymmare ut ändå :va

Bifogat

• buggeye_samp4.JPG
    buggeye_samp4.JPG
    55.4 KB · Visningar: 44
  • buggeye_samp5.JPG
    buggeye_samp5.JPG
    53.8 KB · Visningar: 42
  • buggeye_samp6.JPG
    buggeye_samp6.JPG
    32.3 KB · Visningar: 46
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Du förresten Magnifen! Vilken dag tänkte vi åka lite? Jag är upptagen på torsdagkväll då jag skall repa in lite låtar med en coverband jag skall spela med på lördag...därav också hela lördag bokad.

Lite försenade, så vi drar mot götet tidigast 16.30 idag...:gnissla

Torsdag fm är öppen, West Coast Riot börjar från 12.00 - men de band vi absolut ska se spelar från 17-tiden & framåt så...

Fredag ser lite sunkig ut på väderkartan just nu, men men... Jag plingar dig så ser vi hur det ser ut :tummenupp

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
Inte helt tokig faktiskt!
Jag efterlyser dock lite mer av S3 lyktan i ögona på flugan. Går det att fixa??

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
Lite försenade, så vi drar mot götet tidigast 16.30 idag...:gnissla

Torsdag fm är öppen, West Coast Riot börjar från 12.00 - men de band vi absolut ska se spelar från 17-tiden & framåt så...

Fredag ser lite sunkig ut på väderkartan just nu, men men... Jag plingar dig så ser vi hur det ser ut :tummenupp

Va fan har hänt med dig nurå...sist jag kollade så var du r'n'bnisse....det fanns inge :yoparty så långt ögat nådde...Är det Maxan som styrt upp dig till det bättre eller??

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Inte helt tokig faktiskt!
Jag efterlyser dock lite mer av S3 lyktan i ögona på flugan. Går det att fixa??

"Allt" går att fixa och konstnären gör gärna lite alternativ om vi bara kommer med lite synpunkter.

Fråga 1 är -> Tycker alla att "Flugkonceptet" är bra ? Om svaret är ja så har vi kommit långt och kan börja fila på detaljerna.

OK här har jag moddat "ögonen" lite så dom sitter tätare/ännu tätare och är lite tydligare.

buggeye_1_mod_1.jpgbuggeye_1_mod_2.jpg
S3Front.jpgS3Front2.jpg

Jag har låtit det yttre benparet vara kvar. Jag håller med Magnif om att ta bort dom gör det mer likt en triple framifrån men samtidigt minska HardRock känslan. Det yttre benparet skulle kunna symbolisera förarens knän kanske, det skulle kunna förtydligas genom att lägga in en stiliserad hjälm ovanför "Flugan".

Jag tycker också att bilden skall vara så stor som möjligt för att kunna ha med lite detaljer.

RightSide_2.jpgBack_2.jpgLeftSide_2.jpgFront_2.jpg

Nick vore kul men blir inte det betydligt dyrare.

Kom igen ! mer ideer jag kan förmedla.

Hittills:

Flugkonceptet OK ?
Mer S3 över ögonen
Nick
Bort med yttre benpar

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...