Speed Triple-tråden Sthlm

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Tack för fin Bultenkörning idag boys! Hoppas ni fick en fin tur vidare söderut.
Idag fastna vi på kort oxå! Kolla i Film & Bilder. Conseal knäppte några finfina.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tack för fin Bultenkörning idag boys! Hoppas ni fick en fin tur vidare söderut.
Idag fastna vi på kort oxå! Kolla i Film & Bilder. Conseal knäppte några finfina.

Tack själv! Joorå, det blev ett helt gäng krokiga härliga mil efter Bulten!:) Fick tips på en fin väg av en kompis i Mariefred, som vi testade sen på vägen hem. Den går från Södertälje och norrut mot Botkyrka, så det är inte så himla långt bort... Kan nog bli fler vändor efter den. Krokig och lite kåkar, så det är helt i min smak!:yoparty

Kanonfina bilder av Conseal! Kul att se en koncentrerad säck potatis på en svart Speed Triple...:D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tack för fin Bultenkörning idag boys! Hoppas ni fick en fin tur vidare söderut.
Idag fastna vi på kort oxå! Kolla i Film & Bilder. Conseal knäppte några finfina.

:tummenupp Trodde aldrig jag skulle säga men...du e ju riktigt gullig på kort skotten :hihi :kär :hihi

Skämt åsido, blev ju riktigt schyssta bilder på både dig, paPs å Trajja! :yoparty
Jag har hittat en schysst helmet-cam för runt 2 pix, funtar på om det inte skulle kunna va nåt? Kolla på: www.sportscam.se
 

Bifogat

  • Motorsport Hero.gif
    Motorsport Hero.gif
    38.7 KB · Visningar: 38

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
:tummenupp Trodde aldrig jag skulle säga men...du e ju riktigt gullig på kort skotten :hihi :kär :hihi

Langa upp en tjuga så får du en åktur. :näsblod

Hur mås det lilla bubben? Fotfajande febej? Stackas liten då :nurse

Förövrigt så har vi hittat ett nytt mycket passande nick till TrajjaSP3 nämligen "The_Man_Who_Talks_To_Sparrows" alternativt "The_Sparrow_Whisperer".
Det va' nå'n helt X File-aktig historia med en kanelbulle och Rosenhill han drog igår som fick oss att se allt klart...
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Förövrigt så har vi hittat ett nytt mycket passande nick till TrajjaSP3 nämligen "The_Man_Who_Talks_To_Sparrows" alternativt "The_Sparrow_Whisperer".
Det va' nå'n helt X File-aktig historia med en kanelbulle och Rosenhill han drog igår som fick oss att se allt klart...

:rofl :rofl :rofl Tänk om man hade samma attraktionskraft på kvinnor, som vad den kanelbullen hade på fågeln! Gosse va´ lätt livet vore! :tuttar

Ämnet är som jag sagt inte ointressant! Nytt nick vore inte så tokigt. Hade liksom inte riktigt grepp (då heller- skall jag väl tillägga, så slipper Ni andra...:gnissla ) på det här när jag började i SH-världen. Man borde ha nåt annat, mindre låst till märke och modell... Ska man bara låta Trajja sakta tyna bort och återuppstå i ny skepnad, eller går det att byta? Nån som vet?

Har Ni sett framifrån-bilden på killen i flames-tröjan på en Triple? Han ligger nere me knäskrap i en vänsterböj där på Bulten. Tror det var annan fotograf än Conseal, men bilden finns med på tråden från Bulten 080629, som en av de sista. GRYMT SCHYSST BILD!!! :yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har faktist lite rörliga stilstudier av scotten :D . Söndagen blev riktigt fin, thanks boys. Och så har jag spräck 3k, service blir den 15.


Sen måste jag bara krevera lite. Alla som åkte hoj till jobbet i morse vet vad jag talar om.

Det hela börjar med at någon djävla stjärna på Halvarsson/Jofama har bestämt sig at köpa in blixtlås som har samma livslängd som en iskall bira på en grillfest i sol och 35C i skuggan. Ovanpå det tyckte dom det bra att sy fast dom på ett vattentätt skinnställ för 7k.:huvet :mad:

Sen undrar man ju vad det är för tomte som kom på att lite tightare ställ skall vara så tighta kring benen så att man måste ha brallorna innanför stövlarna. Idioten kan faen inte kört när det regnar.:gnissla

Efter att ha hällt ur en liter vatten ur varje känga vet jag i alla fall att Goretex är vattentätt.:tummenupp :rolleyes:


Inköparen på Halvarsson/Jofama och den som kom på att brallorna skall vara innanför stövlarns skulle ta mig faen först straffkn...as med en trafikdödad grävling som legat och jäst i solen ett par månader. Därefter skulle dom utsättas för "Homdai" (stavning ?. (Ni som sett The Mumy 1 vet att det inte är kul)


Nu känns det lite bättre :)
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Sen måste jag bara krevera lite.

:rofl :rofl :rofl :rofl

Tur att du inte kände behov av att krevera mycket...:D

Jag åkte i jeans i morse. Lätt regn. Lätt fuktig bara på låren. Torr innan jag gått metrarna innomhus till mitt tjänsterum. Sen regnade det som f-n på Kungsholmen ett tag. Men det hade torkat upp innan jag skulle hem, så det blev en fin tur i solskenet! :)

Nu vågar jag inte strö mer salt i paPs sår, då kanske jag blir övningsobjekt innan den där inköparen...:D

Hoppas du hinner torka innan Er tisdagskörning!:pannkyss
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag fick jobba hela dagen endast klädd i ett par jeans och en gammal hederlig "verkmästarrock" och på fötterna ett par seglardojor utan strumpor. Jag såg ut som en gammal hederlig blottare. tur att jag inte hade några kundbesök.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Langa upp en tjuga så får du en åktur. :näsblod
Hur mås det lilla bubben? Fotfajande febej? Stackas liten då :nurse

Helvete 1: slut tjugor, fick impulsköpa en dykdator+dyklampa idag... :brinnerup men nåja...jag har ju fått mickla med den hela kvällen hemma i feberyran, så lite kul varé...

Helvete 2: :gnissla ...jaaa, fortfarande FEBEJ å yrslig som en j-la ...gggah...hittar inte ord :huvet Blir nada åka av för mig på tisdag som det ser ut nu... fördjääävligt!!! :gnissla ...vi får höras imorrn.

Förövrigt så har vi hittat ett nytt mycket passande nick till TrajjaSP3 nämligen...

BaaahahaHAHAAA!!!! :rofl "The_Sparrow_Whisperer"

Jag såg ut som en gammal hederlig blottare...

...med en trafikdödad grävling som legat å jäst i solen innanför verkstadsrocken? :hihi Tacksam att inte vara Inköpare på Halvarsson/Jofama just nu :D
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag har faktist lite rörliga stilstudier av scotten :D . Söndagen blev riktigt fin, thanks boys. Och så har jag spräck 3k, service blir den 15.


Sen måste jag bara krevera lite. Alla som åkte hoj till jobbet i morse vet vad jag talar om.

Det hela börjar med at någon djävla stjärna på Halvarsson/Jofama har bestämt sig at köpa in blixtlås som har samma livslängd som en iskall bira på en grillfest i sol och 35C i skuggan. Ovanpå det tyckte dom det bra att sy fast dom på ett vattentätt skinnställ för 7k.:huvet :mad:

Sen undrar man ju vad det är för tomte som kom på att lite tightare ställ skall vara så tighta kring benen så att man måste ha brallorna innanför stövlarna. Idioten kan faen inte kört när det regnar.:gnissla

Efter att ha hällt ur en liter vatten ur varje känga vet jag i alla fall att Goretex är vattentätt.:tummenupp :rolleyes:


Inköparen på Halvarsson/Jofama och den som kom på att brallorna skall vara innanför stövlarns skulle ta mig faen först straffkn...as med en trafikdödad grävling som legat och jäst i solen ett par månader. Därefter skulle dom utsättas för "Homdai" (stavning ?. (Ni som sett The Mumy 1 vet att det inte är kul)


Nu känns det lite bättre :)

Shit pomm fritt...du verkar arg som ett bi! Du med dina dragkedjor...jag fattar inte hur du bär dig åt...har det alltid varit så..jag menar se'n barnsben?

Upp med rullen! En stilstudie av mig kan ju inte bli annat än ett asgarv :D

Nämen se där ja! Va fina ni blev allihopa på korten!:yoparty Har du nya byxor skotten förresten?

Japp...ny myssa å ny byssa :yoparty
Kanon nöjd med båda...förutom att hjälmen e så sjukt ventilerad att den åker upp som en ballong i farter över 180...får komma ihåg å stänga luckorna nästa gång :tummenupp

Helvete 2: :gnissla ...jaaa, fortfarande FEBEJ å yrslig som en j-la ...gggah...hittar inte ord :huvet Blir nada åka av för mig på tisdag som det ser ut nu... fördjääävligt!!! :gnissla ...vi får höras imorrn.

Oj då...lille vän :pannkyss

Funtar på att skita i gocartbanan å satsa på Barkarby på onsdag istället.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Trajja kommer att tyna bort!

Hej hopp!

Tyvärr MaScoot och Magnif, så tyckte jag att The_Man-Who_Talks_To_Sparrows :gnissla och The_Sparrow_Whisperer :huvet , blev liiite för lååååånga nicks att anta. Försökte med både Sparrow, Birdie och en lite kortare, (fränare kanske:va ) Arrow, men alla var upptagna. Blev då lite mer tjänstenära tankar som dök upp i skallen :kulspruta och detta nick var ledigt...

Hoppas jag kan fortsätta åka med Er ändå...:)

Har fortfarande samma mobilnummer som Ni har till TrajjaSP3, men kommer INTE att vara inloggad som det framöver...
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hej hopp!

Tyvärr MaScoot och Magnif, så tyckte jag att The_Man-Who_Talks_To_Sparrows :gnissla och The_Sparrow_Whisperer :huvet , blev liiite för lååååånga nicks att anta. Försökte med både Sparrow, Birdie och en lite kortare, (fränare kanske:va ) Arrow, men alla var upptagna. Blev då lite mer tjänstenära tankar som dök upp i skallen :kulspruta och detta nick var ledigt...

Hoppas jag kan fortsätta åka med Er ändå...:)

Har fortfarande samma mobilnummer som Ni har till TrajjaSP3, men kommer INTE att vara inloggad som det framöver...

Välkommen till gänget Monsieur Shooter! Alltid lika roligt när nytt folk ansluter :tummenupp
Vad har du för hoj?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Äsch...så där säger du bara för att du e Shooter och jag har Skotten. :D

Du e bra finurlig du mannen! :D Huvet på spiken där! De e mycke som har me beeetoningen att göra!

Njöt Du och Ni andra liksom jag i morse, av de tomma bussfilerna!?:tungan Jag var ensam som var glad i fikarummet på jobbet imorse...:va
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Körning 2: Håga Gokartbana tisdag 1 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning
1. Ma_ximilia
2. Ma_gnif
3. Ma_FUK
4. Ma_paPs, fuck yeah !
5. Ma_?

:hihi


Det där med grävlingen och "The mumy" gäller även SMHIs meteoroler.:mad:
Har kollat deras prognos av och till under dagen och visst inte toppenväder men något regn har banne mig inte synts till men i verkligheten regnar det satan just nu:huvet

Jaha, då har man kört på gokartbanan i Håga industriområde. Lite annorlunda men jäkligt kul:yoparty . Jag har filmat lite som jag skall försöka redigera ihop något av.
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Ny Tripleägare..

Tjena allihopa.
Har skummat igenom tråden och såg att ni brukar köra norr om Stockholm.
Vart kör ni någonstans?
Kanske rent av är i mina trakter Norrtälje?
Skulle vara skoj att haka på någon gång.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Äsch...så där säger du bara för att du e Shooter och jag har Skotten. :D

:hihi ...ska ni göra gemensam sak mot alla bull-ätande sparvar?? :rofl
Schysst nick, välkommen i ny fågelskrud, skjutjärnet! :tummenupp

Tjena allihopa.
Har skummat igenom tråden och såg att ni brukar köra norr om Stockholm.
Vart kör ni någonstans? Kanske rent av är i mina trakter Norrtälje?
Skulle vara skoj att haka på någon gång.

Välkommen Hinken!
Du behövs verkligen nu, för att förvara alla skotten åt skjutjärnet :D

Åter till verkligheten - Ja, vi brukar köra northside också, runt Vaxholm, Svinninge, Åkersberga, Vallentuna, Rimbo, Knutby (hallelulja!). Håll koll i forumet, vi brukar lägga ut både planerade körningar & "spontankörningar" här :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top