Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Kanon!

Jag har iofs inte sett nåt annat förslag, men flugan borde bli svår att toppa! Jag tycker den tätaste varianten blev bäst. Jag vet inte hur Ni håller på och dribblar med bilderna och texten, men går det att få så att STOCKHOLM och BUG EYES blir lika breda över ryggen? Alltså skriva STOCKHOLM med lite större bokstäver? Jag tror att det högst upp och sen flugan under, skulle bli bra! Om man sen kan få som du skrev nu sist, med Triumph och Speed Triple på ärmarna, så vore det ju kanon!

Jag köper lätt en sån tröja om de bara kan gräva fram en som är nog stor!:D Sen skulle jag även kunna tänka mej att pryda en T-shirt med samma tryck, om det går att köpa?

Kanon att Ni fixar allt detta!
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
"Allt" går att fixa och konstnären gör gärna lite alternativ om vi bara kommer med lite synpunkter.

Fråga 1 är -> Tycker alla att "Flugkonceptet" är bra ? Om svaret är ja så har vi kommit långt och kan börja fila på detaljerna.

OK här har jag moddat "ögonen" lite så dom sitter tätare/ännu tätare och är lite tydligare.

View attachment 240480View attachment 240481
View attachment 240482


Jag har låtit det yttre benparet vara kvar. Jag håller med Magnif om att ta bort dom gör det mer likt en triple framifrån men samtidigt minska HardRock känslan. Det yttre benparet skulle kunna symbolisera förarens knän kanske, det skulle kunna förtydligas genom att lägga in en stiliserad hjälm ovanför "Flugan".

Jag tycker också att bilden skall vara så stor som möjligt för att kunna ha med lite detaljer.


View attachment 240490View attachment 240487View attachment 240489View attachment 240488

Nick vore kul men blir inte det betydligt dyrare.

Kom igen ! mer ideer jag kan förmedla.

Hittills:

Flugkonceptet OK
Mer S3 över ögonen
Nick
Bort med yttre benpar

Börjar se läcker ut den där flugan!
Två synpunkter/tankar är att ursprungsidén med Stockholm Bug Eyes kändes något bättre än Bug Eyes Stockholm...det flyter på bättre tycker jag. Den andra synpunkten är att det kanske är mest "classy" att hoppa över att nämna Speed Triple och Triumph på tröjan...det känns lite som kaka på kaka. Trean på bröstet är cool! Det behöver ju nödvändigtvis inte vara text på armarna...det kan ju vara en revär eller liknande.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Börjar se läcker ut den där flugan!
Två synpunkter/tankar är att ursprungsidén med Stockholm Bug Eyes kändes något bättre än Bug Eyes Stockholm...det flyter på bättre tycker jag. Den andra synpunkten är att det kanske är mest "classy" att hoppa över att nämna Speed Triple och Triumph på tröjan...det känns lite som kaka på kaka. Trean på bröstet är cool! Det behöver ju nödvändigtvis inte vara text på armarna...det kan ju vara en revär eller liknande.

Att Stockholm Bug Eyes flyter lite bättre kan jag hålla med om. Anledningen till att jag i exemplet bytte plats och delade på texten var att jag tänkte så här

BUG EYES skall synas tydligt = Stort och högt upp
Fugan skall vara stor så att man kan ha detaljer och den syns = Stort och hög placering.
Stockholm är ju en sak som utmärker "the posse" så det måste vara med men flugan är ju lite som en triangel med spetsen neråt (speciellt om man tar bort det yttre benparet). Alla vill väl se bredaxlade ut :rolleyes: så för att inte sabba den formen så gjorde jag Stockholm mindre och under flugan.


Triumph på ena armen kan ju vara OK det finns ju andra triplar men det är nog bättre att ha nicket istället för "Speed triple" då funkar ju tröjan automatiskt även för street triplar :tummenupp eller hur Max. Hur dyrt blir det med nick ?

Jag noterar synpunkterna
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Fan borjar se coolt ut med dom dar trojorna!:tummenupp
Har ni bestamt farg? Jag har ingen talan i amnet kanske, men kor ni pa svart smalter ni ju in i mangden direkt(?):gnissla
Skulle jag aka runt med en san troja skulle den helst vara krit-vit med svart tryck, jobbiga ar da att efter ett varv pa bogan sitter det riktiga prickiga bug eyes pa trojan:näsblod sa det far bli mkt tvatt av i sanna fall.
Men vitt ar cleant, stilrent o coolt!:yoparty
Skippa allt med Triumph o speed triple pa armar o skit, ska ni ha ngt pa armarna far det i sanna fall bli nicket?

Det ar mina 2 cent, ni skiter sakert i vad jag sager, i sanna fall skiter jag i er oxa!:tungan :arsele
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ännu tätare 6 och 4 ben

buggeye_1_mod_3.jpgbuggeye_1_mod_5.jpgS3Front2.jpg

Så här då . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lr ?
Back_31.jpgBack_32.jpgLeftSide_3.jpg



Och......

Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3. paPs är på
4.

Körning 2: Håga Gokartbana 2 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning
1. Maximilia
2. Magnif
3. MaFUK
4. paPs skall försöka men kanske måste vara på jobb i E-tuna och sen Örebro då.
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ja nu börjar det fan likna något! Sista förslaget var riktigt bra tycker jag. Coolt med nicket på ärmen. Synd bara att man inte tog ett häftigare nick....hmm. Man kanske kan byta? Hedanefter vill jag att ni kallar mig Mr. Muscle!

(eller inte):näsblod :näsblod


Hmm, ja och inget åkande har jag fått göra med magnifen ännu. Han skickar bara bilder på sig själv när han sitter och dricker öl??!!:D :D
Får se om det hinner bli något. Jaja får ta igen det o störsholm annars!

Jasså du Trajja...sitter du där och filurar. Var gör du där då? Något tophemligt? Något spännande?
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Hej!
Jag er ny härinde och som ni nok kan se på mit svenska, inte från Sverige, men Danmark! Jag bor numere permanent i Vaxholm. 1km frå Bogesunds vägen:yoparty

Cool shirt by the way!
Var nogenstans i och omkring STHLM hitter jag billig men bra service till min Speedy 2005? Den skal ha 3år/20000km service! Hva koster det egentligen?
Mvh
OneStep
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hej!
Jag er ny härinde och som ni nok kan se på mit svenska, inte från Sverige, men Danmark! Jag bor numere permanent i Vaxholm. 1km frå Bogesunds vägen:yoparty

Cool shirt by the way!
Var nogenstans i och omkring STHLM hitter jag billig men bra service till min Speedy 2005? Den skal ha 3år/20000km service! Hva koster det egentligen?
Mvh
OneStep

Hej och välkommen till tråden!

Service får du hos McExperten http://www.mc-experten.se/ eller hos Triumph Center Stockholm http://www.triumphstockholm.se/default.asp?id=1
Båda ställena är kanon...McExperten ligger ju lite mer åt ditt håll dock.
2000 mila service är rätt stor tror jag...ligger nog mellan 4 och 5 tusen.

Följ med ut och åk vetja! Alltid kul med nya Speedys i gänget.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej!
Jag er ny härinde och som ni nok kan se på mit svenska, inte från Sverige, men Danmark! Jag bor numere permanent i Vaxholm. 1km frå Bogesunds vägen:yoparty

Cool shirt by the way!
Var nogenstans i och omkring STHLM hitter jag billig men bra service till min Speedy 2005? Den skal ha 3år/20000km service! Hva koster det egentligen?
Mvh
OneStep

Hej och välkommen

Se där, en skärgårdsbo till som kör triple :tummenupp

Jag håller med båda verkstäderna är toppen. Håller just på att boka 3000 mila.

2000 är byte av filter och olja samt tändstift.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hej!
Jag er ny härinde och som ni nok kan se på mit svenska, inte från Sverige, men Danmark! Jag bor numere permanent i Vaxholm. 1km frå Bogesunds vägen:yoparty

Cool shirt by the way!
Var nogenstans i och omkring STHLM hitter jag billig men bra service till min Speedy 2005? Den skal ha 3år/20000km service! Hva koster det egentligen?
Mvh
OneStep

Tjena! Välkommen!
Har som dom andra säger hört talas om just 4-5 tusen för den servicen. Det var vad Länna tog har jag för mig. Men det är väl nästan samma överallt.
Häng på ut och kör när du kan!:yoparty


Magnifen, om jag fattat det rätt så kör man alltså hoj på gocartbanan???

Förresten, kan detta vara coolt att köpa till mina Rizoma rearsets? Nya fotpinnar alltså! Där det dessutom är sliders på.
rz_PE616A_Z.jpg


Svart eller silver? Det är frågan...

Jag måste ändå beställa en kolfiber-bit till mitt drevskydd. Den som ramlade av/snoddes. Och när man ändå är igång liksom....ja ni vet...:D :D
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ja nu börjar det fan likna något! Sista förslaget var riktigt bra tycker jag. Coolt med nicket på ärmen. Synd bara att man inte tog ett häftigare nick....hmm. Man kanske kan byta? Hedanefter vill jag att ni kallar mig Mr. Muscle!

(eller inte):näsblod :näsblod


Hmm, ja och inget åkande har jag fått göra med magnifen ännu. Han skickar bara bilder på sig själv när han sitter och dricker öl??!!:D :D
Får se om det hinner bli något. Jaja får ta igen det o störsholm annars!

Jasså du Trajja...sitter du där och filurar. Var gör du där då? Något tophemligt? Något spännande?

Känner samma sak ang. nicket. Yippie, liksom...not. Vet inte om det går att byta, eller om man får börja om på nytt liksom och bara låta det man har nu rinna iväg...? Inte för att jag planerat byte av hoj eller så, men en annan blir ju liksom liiiite låst, om man säger...:rolleyes:

Jobbet kan vi snacka om när du e åter i stan sen! När blir det förresten?

Och i nåt av de tidigare inlägen skrev jag upp mej på söndagskörningen. :yoparty Ska fortfarande försöka greja det tänkte jag!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3. paPs är på
4. Trajja e´me´

Körning 2: Håga Gokartbana 2 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning
1. Maximilia
2. Magnif
3. MaFUK
4. paPs skall försöka men kanske måste vara på jobb i E-tuna och sen Örebro då.

Kanska vi kan :öl i Örebro då på kvällen!? Åker nog dit på onsdag och nattar över till torsdag, som planen ser ut just nu...
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3. paPs är på
4.

Körning 2: Håga Gokartbana 2 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning
1. Maximilia
2. Magnif
3. MaFUK
4. paPs skall försöka men kanske måste vara på jobb i E-tuna och sen Örebro då.

Ni har inte lust att sticka ut tidigare? Ska på kalas på eftermiddagen så jag kommer behöva lämna åkning vid två typ.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag kan tidigare.

Jag kunde inte låta bli när jag hittade lite gammalt tröjtryckspapper och en gammal vit T-tröja. (mobilkamera, sorry)

ProvTryck.JPG

Med lite nya T-tröjor och papper kan jag fixa hyfsade Posse-T's:D

Scotten, vad heter typsnittet du använde ?


Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3. paPs är på
4.

Körning 2: Håga Gokartbana 2 juli kl. 18.00-21.00, gemensam avfärd från Shell Globen kl. 17.30. Skitsnack MC står för fixet & banan, kostnad 100kr/st. Prisvärt & jvligt bra träning
1. Maximilia
2. Magnif
3. MaFUK
4. paPs kan nog men kanske måste vara på jobb i Örebro då, E-Tuna jobbet uppskjutet.
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ni har inte lust att sticka ut tidigare? Ska på kalas på eftermiddagen så jag kommer behöva lämna åkning vid två typ.

Damit, jag har gått i blivit dyngförkyld i Götet... fick köra hem gbg-sthlm med feber å hosta idag... :huvet Helt sänkt, så ni får tyvärr räkna bort mig på söndag...:gnissla

Hmm, ja och inget åkande har jag fått göra med magnifen ännu. Han skickar bara bilder på sig själv när han sitter och dricker öl??!!:D :D Får se om det hinner bli något. Jaja får ta igen det o störsholm annars!

Hähä, jorrå - det han bli en å annan bira på West Coast Riot till tonerna från Lag Wagon, Millencolin, Bad Religion & NOFX!!! :yoparty ...men som sagt, till priset av en schysst förkylning... :mad:

Magnifen, om jag fattat det rätt så kör man alltså hoj på gocartbanan???
Svart eller silver? Det är frågan...

Japp! :tummenupp Svart! :tummenupp

Jag kunde inte låta bli när jag hittade lite gammalt tröjtryckspapper och en gammal vit T-tröja. (mobilkamera, sorry) Med lite nya T-tröjor och papper kan jag fixa hyfsade Posse-T's:D

GRYMT paPs, nu börjar det verkligen likna nåt! :Bugar :rock
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Typsnittet jag använde heter B790-Deco :)

Jag hoppar oxå trippen imorgon norrut...det blir fan för stressigt. Eventuellt så kanske jag tar en snabb repa ner till bulten bara för att köra av mig ett varv eller två men jag får se....
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag kan tidigare.

Jag kunde inte låta bli när jag hittade lite gammalt tröjtryckspapper och en gammal vit T-tröja.

Körning 1: North side, söndag 29 juni kl. 11.30, fire up 12.00.
1. Magnif
2. MaSpoonman
3. paPs är på
4. Trajja

Verkar bli lite manfall.... Hmmm, de de väl inte bara jag och fröknar som kör triple...:va De e lite som ett papper jag fick inom verket när jag började: Eget dödsfall är giltigt förfall... Men känn ingen press...:D

Jag sover tills jag vaknar, men sen kan jag åxå dra. Ni har ju mitt nr, så ring eller dra ett sms, så kan vi ses tidigare om Ni vill... Jag checkar SH från 09.30 ca annars...Norra sidan eller Bulten kan kvitta. Om paPs e sugen på längre tur kan vi dra vidare söderöver han och jag, om Skotten måste vända... Men nu har jag fixat ledigt till kl. 17, så då ska det jäklar i mig bli åka av!!:yoparty
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Verkar bli lite manfall.... Hmmm, de de väl inte bara jag och fröknar som kör triple...:va De e lite som ett papper jag fick inom verket när jag började: Eget dödsfall är giltigt förfall... Men känn ingen press...:D ...nu har jag fixat ledigt till kl. 17, så då ska det jäklar i mig bli åka av!!:yoparty

" -...eget dödsfall e giltigt förfall." :D
Sorry, min näst sista whiiiilie me packning runt Statoil-Karlskoga-trakten tog musten ur mig...den sista blev en febrig men efterlängtad välkommen-hem-hälsning genom södra länken... :hihi

Hoppas ni fick en grym repa idag, vädret ser ju helt ok ut! :tummenupp :yoparty
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Svart eller silver ja...varför frågade jag ens?? Jag visste att ni skulle svara svart ändå! :tungan
Hmm, men det förstör ju mitt tänkta lite svart lite silver-tema.....jaja får tänka lite till!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top