Speed Triple-tråden Sthlm

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hehe kollade just på den på blocket! Såg fin ut...tribalfärgsättningen var hiskeligt dyr när den kom har jag för mig! Det är faktiskt ganska snyggt!

kolla också i.o.m att det är en 05:a så den genom gått de recalls som kom på bromsar bland annat....:4skrika :4skrika :fakta
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Det mest berömda är ju bromsfixen som gick ut på 05:eek:rna. Kolla om det är fixat. Sen var det någonting som byttes på min men jag kommer inte ihåg vad det var. Jag har något papper på det här någonstans...kan leta upp det senare då jag har lite bråttom just nu.

Men det är ingen fara. Är det inte åtgärdat så kan du få det gratis om den är tillverkad före ett visst nummer. Så var inte orolig..köp..:D

Står mer på www.thespeedtriple.com om du orkar leta lite. Sök på warranty så kommer det upp lite saker.
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Två oskulder på två dagar

Åkte ner till Sthlm igår och kom in på södra sidan. Letade mig fram till BULTEN. Denna väg som är så omskriven i detta forum. Måste säga att det var nog den bästa mc väg jag åkt. Egendomligt nog mötte jag inte en hoj. Var jag på rätt väg eller???? Jodå kollade med några bikers vid skogskyrgogården och de sa att det var den. Nåja underbar väg.
Slaggade hos brorsan och gick upp och for mot BOGESUND. Strålande sol inga bilar och inga motorcyklar heller:va , bättre för mig. Ett strå vassare än bulten. F-n vicken underbar väg. JAG VILL BO I STOCKHOLM......

Letade mig upp efter kusten till Gävle och sedan bar det av hemåt.

Saknar det redan, men det kommer inte att dröja innan jag kommer igen, men då vill jag ha sällskap av några vilda triplar.


Höna Power
Jag säger bara: Nya modellen. Har haft bägge och det är en j-vla stor skillnad.
Köp Köp Köp:tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hehe! Bogesund är en drog...brukar köra den fram & tillbaka 4 ggr varje gång jag är där...trevligast från Stockholms sidan i mitt tycke.
Har insett att det är en Mk.II man ska satsa på, verkar dessutom bara skilja runt 20-25.000:-

Hoppas jag skaffat en till ditt nästa besök så får vi nöta Bogesund! :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Körning lördag 14 juni?

Väderprognosen ser inte lovande ut för lördag, så vi skippar tidigare planer på Tuvängen :gnissla

Någon som tänkt dra ut en sväng om vädret är ok?

Ps. Fredag em lovar sol, så det kan bli körning southside med fika på Trekanten då... schyssta räkmackor har dom :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag tycker personligen att den nya modellen är helt klart bättre. Lite mer puder och tycker även att den är snyggare....(sorry Trajja) :FU:FU:)

Ducati är ju fina hojar men motorn i nya trajan sparkar ducati på nötterna...:yoparty :yoparty

Smaken e ju som :arsele heter det väl...? Nääärå, jag blir inge lessen alls, nästan, när Ni skriver sådär...:gråta :gråta :gråta

Nej, om jag hade pengarna skulle jag åxå skaffa en nyare hoj och mycket troligt en nyare Triple, men jag måste säga att jag är grymt nöjd som det är med mitt val av 1:a hoj. Den är hur kul som helst tycker jag och jag tycker att min hoj är fin på sitt sätt, med de lite rundare formerna. Passar mej liksom, så slipper nån annan skriva det... :mad:

Till Höna vill jag bara rekommendera en Triple å det varmaste och välkommen till Tråden!:tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tack! & du ska veta att din hoj, den "gamla" Triplen är fortfarande den råaste!
Det var just en sån (kombinerat med en 30 års kris..) som fick mig att ta MC kortet!
Nu, efter 4 st Hondor, känns steget naturligt att äntligen gå över till Traja!

Försöker sälja min Blade, det går lite trögt...
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Väderprognosen ser inte lovande ut för lördag, så vi skippar tidigare planer på Tuvängen :gnissla

Någon som tänkt dra ut en sväng om vädret är ok?

Ps. Fredag em lovar sol, så det kan bli körning southside med fika på Trekanten då... schyssta räkmackor har dom :tummenupp

Nu får du väl ändå ta och dra ut skallen ur arslet hörru....å ena sidan så ser vädret dåligt ut å du ställer in planerna å i nästa andetag så frågar du om vi ska ut å åka bulten...WTF?....:arsele

HönaPower! Den där Fröken Lelle skaru inte lita på sörru...han är vimsig ibland. Anyhoooo....mkt välkommen till Triple gänget oavsett val av hoj :yoparty
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Saknar det redan, men det kommer inte att dröja innan jag kommer igen, men då vill jag ha sällskap av några vilda triplar.


Tycker jag låter helt rätt!:D


Skotten förresten, hur går det med din hoj? Är allt klart och fixat nu? Eller tvingas du ranta runt på prutti-bang bang fortfarande?:näsblod
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Nu får du väl ändå ta och dra ut skallen ur arslet hörru....å ena sidan så ser vädret dåligt ut å du ställer in planerna å i nästa andetag så frågar du om vi ska ut å åka bulten...WTF?....:arsele

Åhh skotten, faan - haru äntligen dragit ut skallen ur päronvodkaflaskan va? :arsele Med den där attityden låter det som du fått tillbaks hojjen... :D Då kanske du ska me å köra lite på lördag då? Eller fredag em? Om det inte regnar alltså... :hihi ...fast nu såg jag en prognos på tv som lovade sol - å fulhockeyfrillamannen har väl alltid rätt, eller? :va

Nä...va ja mena va ju att de känns rätt värdelöst att stiga upp i ottan på lördag å sen betala 400 pix till BMW MC-klubben för att kanske köra i pissväder å stå å frysa häcken av sig runt Södertälje.... när man kan dricka Port Ellen fredagkväll å sen sova ut istället... :yoparty

Å bulten har man ju till å med kört i hagel me bredställ, så lite regn e väl peanuts serrö...:brynad Edit: Faan ta mig, det haglade på lunchen idag :mad:

Så kom igen nu tråko, upp på hojjen, du har ju gnällt som en galning senaste veckorna för att du varit hojlös.... :arsele
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Bara så ni vet Tuvängen 14/6 -Inställt på grund av brist på instruktörer.


Faen här åker man till Göteborg över en dag och då bara rasslar det till i STHLMs tråden:va


Välkomna skall ni vara till tråden HönaPower & Gnaget07. :tummenupp
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Fredagsåka

Ja, det blev ju fin-väder till slut! :yoparty

Maximilia & jag drar från Shell Globen runt 18.15, vet ej vart ännu - nånstans med schysst käk! Kanske småvägar Ekerö, finns nån spa-anläggning där ute på vischan som e ganska cool... :tungan

Nån som hakar? Sms:a, annars ses vi på Shell.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Ja, det blev ju fin-väder till slut! :yoparty

Maximilia & jag drar från Shell Globen runt 18.15, vet ej vart ännu - nånstans med schysst käk! Kanske småvägar Ekerö, finns nån spa-anläggning där ute på vischan som e ganska cool... :tungan

Nån som hakar? Sms:a, annars ses vi på Shell.

Såg detta först nu...fuck.
Blir det någe åka imorgon?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Såg detta först nu...fuck.
Blir det någe åka imorgon?

Kvar på tråden...? Tänkte sätta dottern bakpå och dra en sväng. Kan ju åka ut på Ekerö och leta efter Magniffen och Maximilia kanske...?

PM:ar mitt nummer till dig, om du en sugen - slå en pling!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Såg detta först nu...fuck.
Blir det någe åka imorgon?

:tummenupp Japp!! :yoparty
Vid hyggligt väder ses vi vid Shell Globen kl. 11.00 lördag, fire up 11.20. Däremellan har vi 20 min till kaffe & att bestämma vart vi åker. Skulle t.ex. kunna ta SH-repan norrsida.

Sov på det så ses vi imorrn! :trött ....zzZZzzzZzzzzz... :fyllisar
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
:tummenupp Japp!! :yoparty
Vid hyggligt väder ses vi vid Shell Globen kl. 11.00 lördag, fire up 11.20. Däremellan har vi 20 min till kaffe & att bestämma vart vi åker. Skulle t.ex. kunna ta SH-repan norrsida.

Sov på det så ses vi imorrn! :trött ....zzZZzzzZzzzzz... :fyllisar

Har totalt förträngt att jag ska på bröllop 14:30 :gnissla
Inge åka för mig idag :huvet
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
:tummenupp Japp!! :yoparty
Vid hyggligt väder ses vi vid Shell Globen kl. 11.00 lördag, fire up 11.20. Däremellan har vi 20 min till kaffe & att bestämma vart vi åker. Skulle t.ex. kunna ta SH-repan norrsida.

Sov på det så ses vi imorrn! :trött ....zzZZzzzZzzzzz... :fyllisar

Ser inget vidare ut :mad: regn, regn ......och ännu mer regn just nu:huvet

Jag siktar nog på morgondagen. Ser betydligt bättre ut, på väderkartorna i alla fall.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top