Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Måste få stöka i er tråd med en fråga av statistisk natur för att se hur pass inbitna Triumphister ni är. Fick nån lapp i brevlådan för några veckor sedan om något slags Triumph event som bara skulle kosta 1000 riksdaler.

Min fråga är således, betalar ni 1000 pix för att se hojarna här i vinter som ni får se gratis strax efter vintern? Eller har jag missat något och det verkligen är så att kanapéerna som serveras är värda sin vikt i guld?

Personligen kan jag mycket väl tänka mej en traja nästa gång, men vettifan om jag degar för att glo på hojar en kväll....

Näe, 1000 spänn var lite saftigt ävenom de ingick middag, personlig present och nån S3 special edition... Special edition har vi väl alla i garaget :)

Pepper, klart du ska gå på en Trajja... Köp Nickes, verkstadskillen på TC, en 08á med 3-1 systemet, svart, lågmilare...

Låter bra. Jag har tre barn och ska snart få mitt fjärde + ett bonusbarn.
Jag får det till minst 4 mc och minst en fiddy:D :D :D :D

Apropå inget alls så hämtade jag hem lite pulverlackade delar idag. Nu saknas bara lite smådelar som... tank...kåpor..bellypan...cuts.. nån framskärm. Jag sa till lackeraren att det är ingen brådska och f-n va jag ångrar mig. Vill ju skruva ihop allt nu!!!!!
View attachment 254739

Snyggt, funderar också på att lacka lite grejjer, -fotsplattorna och det nedre kedjeskyddet, om jag inte kostar på det i kolfiber... Ska du lacka om hela hojen? ...kanonskoj ju!
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Pepper, klart du ska gå på en Trajja... Köp Nickes, verkstadskillen på TC, en 08á med 3-1 systemet, svart, lågmilare...

Låter ju ganska intressant, men jag vet inte om det är just en Speed3a jag är sugen på. Har mer kikat på 675an, prövade en på TC här under hösten. Men det är klart, Speed3an från 08 är riktigt mysig.... Lovat mej själv att vänta tills efter mässan innan jag slår till. Vill botanisera där och försöka komma till beslut efter det.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Måste få stöka i er tråd med en fråga av statistisk natur för att se hur pass inbitna Triumphister ni är. Fick nån lapp i brevlådan för några veckor sedan om något slags Triumph event som bara skulle kosta 1000 riksdaler.

Min fråga är således, betalar ni 1000 pix för att se hojarna här i vinter som ni får se gratis strax efter vintern? Eller har jag missat något och det verkligen är så att kanapéerna som serveras är värda sin vikt i guld?

Personligen kan jag mycket väl tänka mej en traja nästa gång, men vettifan om jag degar för att glo på hojar en kväll....

Nää, 1000:- kan man göra annat kul för. Soppa, bling, avfettningsmedel :D , ett halvt bakdäck :yoparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Skulle hellre fota Speedy med mobben och spendera de 1000 kr på Jack Vegas med Fröken Lelle på ett sjaskigt pizzahak i Hökarängen....eller kanske inte....helt säkert med Shootis iaf.
B-) Du och jag Skotten, du och jag! :)
Mobil-spammande från SVÄRMOR! :-S
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Nää, 1000:- kan man göra annat kul för. Soppa, bling, avfettningsmedel :D , ett halvt bakdäck :yoparty

Ja jävlar oxå - mba, maximilia & jag hade vinterförvaringsparty i garaget idag :yoparty Sandys-mackor, cocacola, avfettning, schampooo, kedjerengöring å stora kaviartuben me AUTOSOL... Här snackar vi bling-bling! :D

Skulle hellre fota Speedy med mobben och spendera de 1000 kr på Jack Vegas med Fröken Lelle på ett sjaskigt pizzahak i Hökarängen....eller kanske inte....helt säkert med Shootis iaf.

Åh fy faan, glöm de... jack-vegas-pizza-hak i hökarängen e ju phett outlaw :gnissla
Mig hittar ni på Gondolens vinbar...ta-taaa :tuttar

B-) Du och jag Skotten, du och jag! :)

...å några schyssta järn. Skjutjärn då, asså... :rolleyes:

By the way: "Unofficial race"
Maxi & jag tänker spontan-rejsa några varv på Gokart Sthlm lördag den 6 december. Sista chansen före tomten kommer. Fler som e sugna?

:tomten Satan-Claus Gokart race :2cool
1. Maximilia
2. Magniffen
3. ...
4. ...
5. ...
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Rosenhill i morgon 1300 ?

Ser ut att bli varmt och uppehåll :yoparty

full i kväll hoj i morron, oh yeah:yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ja jävlar oxå - mba, maximilia & jag hade vinterförvaringsparty i garaget idag :yoparty Sandys-mackor, cocacola, avfettning, schampooo, kedjerengöring å stora kaviartuben me AUTOSOL... Här snackar vi bling-bling! :D



Åh fy faan, glöm de... jack-vegas-pizza-hak i hökarängen e ju phett outlaw :gnissla
Mig hittar ni på Gondolens vinbar...ta-taaa :tuttar



...å några schyssta järn. Skjutjärn då, asså... :rolleyes:

By the way: "Unofficial race"
Maxi & jag tänker spontan-rejsa några varv på Gokart Sthlm lördag den 6 december. Sista chansen före tomten kommer. Fler som e sugna?

:tomten Satan-Claus Gokart race :2cool
1. Maximilia
2. Magniffen
3. satan i gatan paPs är på som en kåt hummermatrix-smiley-018.gif
4. ...
5. ...

Blåsvart 75 tum och ready :D (har firat en 60 åring....... hick :) )
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Helvete, det kan bli den kortaste vinterförvaringen i historien i så fall... :D
Ba att hoppa i bingen dåra... :trött

Suger redan på sista gingroggen:tummenupp

Självklart blåser jag i min ultraexakta alkometer innan jag grenslar gamla bettan.:tuttar


Har blåst och det är OK men det regnar :mad:
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Suger redan på sista gingroggen:tummenupp

Självklart blåser jag i min ultraexakta alkometer innan jag grenslar gamla bettan.:tuttar

Har blåst och det är OK men det regnar :mad:

Ja, här i Skärmarbrink e de faan till å skära dimma me osthyvel just nu, känns det som... :gnissla Avstår nog åkat idag...

Kommer nog dra till garaget idag, men det blir endast för att byta till vintersvålar på GTi'n (och kanske putsa kröken me lite Autosol) :hihi
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja, här i Skärmarbrink e de faan till å skära dimma me osthyvel just nu, känns det som... :gnissla Avstår nog åkat idag...

Kommer nog dra till garaget idag, men det blir endast för att byta till vintersvålar på GTi'n (och kanske putsa kröken me lite Autosol) :hihi

Trodde du Autosolade den mattsvarta lackan för att ta fram en blank svart i vår... Hmm, -autosola kröken låter j umer putsbögigt än vad jag är. Ska gå ut och se hur min ser ut, tror jag faktiskt har två tuber autosol... :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Trodde du Autosolade den mattsvarta lackan för att ta fram en blank svart i vår... Hmm, -autosola kröken låter ju mer putsbögigt än vad jag är. Ska gå ut och se hur min ser ut, tror jag faktiskt har två tuber autosol... :)

:skrattaåt Ap Ap Ap! Nääääru lilla gubbe! :ajjabajja INGEN är mer putsbögig än dej!:såjaponken
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Yo! paPs! Vi som inte gjort hojarna vinterfina än:arsele , vi kan väl dra Bulten eller nåt, nån dag när det blir väder? Såg att det var nån tapper som sladdat sig runt där idag.

Du får skrika till :hördu om du ska in mot stan nån kväll åxå, så fixar vi så du får din vackra kepa tebax!:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Yo! paPs! Vi som inte gjort hojarna vinterfina än:arsele , vi kan väl dra Bulten eller nåt, nån dag när det blir väder? Såg att det var nån tapper som sladdat sig runt där idag.

Du får skrika till :hördu om du ska in mot stan nån kväll åxå, så fixar vi så du får din vackra kepa tebax!:tummenupp

Till helgen kanske, det ser ut att kunna bli lite fint då. Jag skulle behöva klämma dom sista milen upp till 4k. Mätaren står på 3998 och onsdag /torsdag blir det inge åka.

Nä min är definitivt inte ren, jag har kört till och med i Måndags :tummenupp

Tisdag förra veckan var jag tvungen att spola av den lite snabbt eftersom det inte gick att fälla in stödet ordentligt med påföljd att motorn dog så fort man la i en växel. :huvet

Efters avspolning funkar det som det ska igen.:D
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Till helgen kanske, det ser ut att kunna bli lite fint då. Jag skulle behöva klämma dom sista milen upp till 4k. Mätaren står på 3998 och onsdag /torsdag blir det inge åka.

Nä min är definitivt inte ren, jag har kört till och med i Måndags :tummenupp

Tisdag förra veckan var jag tvungen att spola av den lite snabbt eftersom det inte gick att fälla in stödet ordentligt med påföljd att motorn dog så fort man la i en växel. :huvet

Efters avspolning funkar det som det ska igen.:D

:skrämd ...det gör ont i mig!!!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Har kollat med Gokart Sthlm.
De kör bokningar i 1:a hand på lördagar, men även drop-in tider mellan kl. 12-20 "där det finns plats", 100kr/7min hårdkörning.

Vi funtar på att dra dit vid 13-tiden och köra några race så man lär sig banan ordentligt. Snajdarn ska f-n inte komma undan så billigt nästa gång bara för att han har kontoret i samma byggnad :mad:

Alltså:
Spontan-rejs Gokart Sthlm lördag den 6 december, fire up 13.00.
Sista chansen före tomten kommer. Fler som e sugna?

:tomten Satan-Claus Gokart race :2cool
1. Maximilia
2. Magniffen
3. paPs
4. ...
5. ...

Shooter, om du inte ska med, så kan jag handsignalera bästa varvtid - du ser oss ju ändå från balkongen :arsele
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Alltså:
Spontan-rejs Gokart Sthlm lördag den 6 december, fire up 13.00.
Sista chansen före tomten kommer. Fler som e sugna?

:tomten Satan-Claus Gokart race :2cool
1. Maximilia
2. Magniffen
3. paPs
4. ...
5. ...

Shooter, om du inte ska med, så kan jag handsignalera bästa varvtid - du ser oss ju ändå från balkongen :arsele

Inte den dagen, om det blir som planerat...
Pite-träff med kids och paltkalas på Junibacken på Kungliga Djurgården! Som exil-pitebo, missar man junte gärna när boysen från hooden kommer till byn och bjuder till fest! :D Beror lite på hur dagen utvecklar sig, jag kanske hinner förbi och se när målflaggan svänger över....:va
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Inte den dagen, om det blir som planerat...
Pite-träff med kids och paltkalas på Junibacken på Kungliga Djurgården! Som exil-pitebo, missar man junte gärna när boysen från hooden kommer till byn och bjuder till fest! :D Beror lite på hur dagen utvecklar sig, jag kanske hinner förbi och se när målflaggan svänger över....:va

Hallå, det där med boysen från piite-hooden å palt låter som skarpt läge.
Du kommer nog sätta bo i "dunken" då, och bli plockad av dina patrullerande kollegor på "Kungliga Djurgården" för en grov PL13... :rofl
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hallå, det där med boysen från piite-hooden å palt låter som skarpt läge.
Du kommer nog sätta bo i "dunken" då, och bli plockad av dina patrullerande kollegor på "Kungliga Djurgården" för en grov PL13... :rofl

Om så väl vore...:D Vore nåt att ha me´i CV:t sen det... LOB:ad på Junibacken vid 12-tiden en lördag, i full färd med att försöka bestiga Lilla Gubben under ljudliga protester från Pippi och Karlsson på taket. Med mina små tjejer bredvid mej, bärandes mina paltar och en flaska häxbrygd noggrannt invirad i brun papperspåse...:gnissla
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Om så väl vore...:D Vore nåt att ha me´i CV:t sen det... LOB:ad på Junibacken vid 12-tiden en lördag, i full färd med att försöka bestiga Lilla Gubben under ljudliga protester från Pippi och Karlsson på taket. Med mina små tjejer bredvid mej, bärandes mina paltar och en flaska häxbrygd noggrannt invirad i brun papperspåse...:gnissla

Muuuaaaaahh vilken syn det skulle vart.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top