Speed Triple-tråden Sthlm

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Om så väl vore...:D Vore nåt att ha me´i CV:t sen det... LOB:ad på Junibacken vid 12-tiden en lördag, i full färd med att försöka bestiga Lilla Gubben under ljudliga protester från Pippi och Karlsson på taket. Med mina små tjejer bredvid mej, bärandes mina paltar och en flaska häxbrygd noggrannt invirad i brun papperspåse...:gnissla

Fick en sån flashback nu...har bestämt för mig att just detta har hänt?:FU
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Satan, nu snöar det hos mig :huvet :mad: !

Eller som nån skrev i en annan tråd, det dröser ner lappmögel...:näsblod

Det börjar litegrann sätta sig att säsongen med Tripeln inte har sådär jättemycke kvar att ge... OM, OM, OM, man skulle få för sig att förstärka laguppställningen med nåt annat skoj, typ Enduro, bara rent hypotetiskt.... vad ska man ha? Yamaha 426, KTM 450...:va
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Eller som nån skrev i en annan tråd, det dröser ner lappmögel...:näsblod

Det börjar litegrann sätta sig att säsongen med Tripeln inte har sådär jättemycke kvar att ge... OM, OM, OM, man skulle få för sig att förstärka laguppställningen med nåt annat skoj, typ Enduro, bara rent hypotetiskt.... vad ska man ha? Yamaha 426, KTM 450...:va

köp en nyare 450 i valfritt fabrikat...
har själv vart inne på d men det tar en jäkla tid o risken o skada sig e STOR!!

sitter med en för dagen ny opererad armbåge o mår peck o har ont som faaaaan..
såg ut som ett råttbo där inne sa läkaren:confused:

så just nu skulle du kunna backa om mej om vi körde go-kart:näsblod.

gå med gud! fred broder.. sköna värktabletter:tummenupp, synd att inte smärtan försvinner utan man bara blir snurrig:va
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
köp en nyare 450 i valfritt fabrikat...
har själv vart inne på d men det tar en jäkla tid o risken o skada sig e STOR!!

sitter med en för dagen ny opererad armbåge o mår peck o har ont som faaaaan..
såg ut som ett råttbo där inne sa läkaren:confused:

så just nu skulle du kunna backa om mej om vi körde go-kart:näsblod.

gå med gud! fred broder.. sköna värktabletter:tummenupp, synd att inte smärtan försvinner utan man bara blir snurrig:va

"Gå med gud - Fred broder" Säkert att du inte rökt på också...:va
Nää, skit att du ska ha sådär ont, men du ska se att det ger sig ganska snart. Bättre imorrn och sen ännu bättre/lättare torsdag! Det lade sig hyfsat snabbt när frugan opererade foten för ngra år sen.:tummenupp

Angående utökning av hojbeståndet... Tack för synpunkterna!:tummenupp Vaddå "tar mkt tid"? Om man inte skaffar helcross, utan enduro, kan man ju åka iväg hemifrån på den istället för Speedy, lite beroende på väder, dagsform och humör... Eller...?
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Angående utökning av hojbeståndet... Tack för synpunkterna!:tummenupp Vaddå "tar mkt tid"? Om man inte skaffar helcross, utan enduro, kan man ju åka iväg hemifrån på den istället för Speedy, lite beroende på väder, dagsform och humör... Eller...?[/QUOTE]

Efter att ha legat bakom dig samt läst lite i tråden tidigare så verkar det som Speedy går alldeles utmärkt att åka lite off road med :D :D
Skämt åsido.. Jag är själv väldigt sugen på en enduro. Hade cross i mitt yngre liv och det är skitkul. Nåja tills vägen svängde men inte jag :näsblod
Kommer nog att bli nån endurohoj framöver, om inte i år så längre fram.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
"Gå med gud - Fred broder" Säkert att du inte rökt på också...:va
Nää, skit att du ska ha sådär ont, men du ska se att det ger sig ganska snart. Bättre imorrn och sen ännu bättre/lättare torsdag! Det lade sig hyfsat snabbt när frugan opererade foten för ngra år sen.:tummenupp

Angående utökning av hojbeståndet... Tack för synpunkterna!:tummenupp Vaddå "tar mkt tid"? Om man inte skaffar helcross, utan enduro, kan man ju åka iväg hemifrån på den istället för Speedy, lite beroende på väder, dagsform och humör... Eller...?

Nja.. det är ju inte riktigt så lätt min vän.

Oftast blir man ju skitig som FAN o så även hojen, man måste tvätta vareviga gång man vart ute, sen är det ett helt annat underhåll än det är med en gathoj, så kan du inte skruva själv blir det dyrt o bökigt..

Tyckte det va det enda man gjorde när ja körde, packa, åka, packa, tvätta, packa in, packa ur o hem o skruva e fetta in :-S
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nja.. det är ju inte riktigt så lätt min vän.

Oftast blir man ju skitig som FAN o så även hojen, man måste tvätta vareviga gång man vart ute, sen är det ett helt annat underhåll än det är med en gathoj, så kan du inte skruva själv blir det dyrt o bökigt..

Tyckte det va det enda man gjorde när ja körde, packa, åka, packa, tvätta, packa in, packa ur o hem o skruva e fetta in :-S

Hmmm, du skrev mycke där, men bara ett litet åka...:rolleyes: Inte så mycke glamour där inte...:D Tack för de me!:tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Nja.. det är ju inte riktigt så lätt min vän.

Tyckte det va det enda man gjorde när ja körde, packa, åka, packa, tvätta, packa in, packa ur o hem o skruva e fetta in :-S

:fakta ...ja jävlar, vore det inte för just det så hade man tjöpt en IGÅR!

Har varje höst varit sugen på en KTM 450 EXC, å damen vill ha en Husaberg... I fjol var jag f-n sekunder från att slå till på en 05:a. Men helt ärligt, har man verkligen tiden?? :confused: Även om man skulle gasa den rakt ut från garaget å in i skogen blir det ju ändå som Snaddjo-san påpekar så saaaatans mycke tvätt & mek i förhållande till åka... :huvet

Hmmm, du skrev mycke där, men bara ett litet åka...:rolleyes: Inte så mycke glamour där inte...:D Tack för de me!:tummenupp

Skit i att köpa enduro, du får bara huvudvärk. Använd istället pengarna till en resa utomlands i dec-jan när hoj-abstinensen är som störst.
Väl där hyr du en enduro ett par dagar å gasar satan uppe i bergen. :jäs

Åter tillbaka lämnar du in hojjen, riktigt skitig å djävlig, drar på dig sandalerna och glider ner till playan, beställer två iskalla Heineken och sjunker ner i solstolen.....baaaahaaaaaaaaa.... :öl
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Yo! Tomp@!
Märker du inte - det måste ju va som en våt dröm för dej att skaffa Endurohoj! Du kan ju putsa "lagligt" mest hela tiden!:D

Men det hjälper inte med Eran skräckpropaganda, jag är ändå sugen att skaffa en grusbuse och testa det med. Fast man kanske kan skaffa nån lite "snällare" variant än en Husaberg eller KTM 450 EXC, jag har fått för mej att man behöver skruva mindre och inte byta alla filter och vätskor var 5:e timme, om man tar tex en Yamaha eller Honda 450 eller Suzuki 400, eller nåt sånt...? Snajdarn´...? Facit, tack!:rolleyes:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Men det hjälper inte med Eran skräckpropaganda, jag är ändå sugen att skaffa en grusbuse och testa det med. Fast man kanske kan skaffa nån lite "snällare" variant än en Husaberg eller KTM 450 EXC, jag har fått för mej att man behöver skruva mindre och inte byta alla filter och vätskor var 5:e timme, om man tar tex en Yamaha eller Honda 450 eller Suzuki 400, eller nåt sånt...? Snajdarn´...? Facit, tack!:rolleyes:

Suka DRZ 400e är ett sådant alternativ. Har jag själv funderat på faktiskt.

Men det är svårt. :gnissla
Som att handla skjorta på Dressman när man bara vill ha en Eton... :rolleyes:
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Suka DRZ 400e är ett sådant alternativ. Har jag själv funderat på faktiskt.

Men det är svårt. :gnissla
Som att handla skjorta på Dressman när man bara vill ha en Eton... :rolleyes:

:D Antar att det tar emot mer för dej som åker GTI och så... En annan har lixom accepterat att man är i medelåldern och åker dieslebuss...:rolleyes:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
:D Antar att det tar emot mer för dej som åker GTI och så... En annan har lixom accepterat att man är i medelåldern och åker dieslebuss...:rolleyes:

Shit, det kommer jag aldrig att acceptera... :gnissla Medelåldern alltså :mad:

Men en dieseldoris har man ju sneglat på, finns en hel del "rejsiga" dislar numera... din é väl inte såå klen? 170 diesel-pållar, eller??
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Yo! Tomp@!
Märker du inte - det måste ju va som en våt dröm för dej att skaffa Endurohoj! Du kan ju putsa "lagligt" mest hela tiden!:D

Men det hjälper inte med Eran skräckpropaganda, jag är ändå sugen att skaffa en grusbuse och testa det med. Fast man kanske kan skaffa nån lite "snällare" variant än en Husaberg eller KTM 450 EXC, jag har fått för mej att man behöver skruva mindre och inte byta alla filter och vätskor var 5:e timme, om man tar tex en Yamaha eller Honda 450 eller Suzuki 400, eller nåt sånt...? Snajdarn´...? Facit, tack!:rolleyes:

Därför jag kör SUV till vardags... då kan man köra på leriga vägar för att sen tvätta!

Har faktiskt också vart sugen på en enduro hoj... fast vet inte, blir så jäkla mkt, både pyssel, svårt att hinna med vardagen som det är tycker jag!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Här har man inte tid att kolla i tråden på ett tag och när man sen kollar så är det bara en massa sissys och defaitistiska inlägg.

Det hela är skit enkelt. Tjacka en uppsättning fälgar till till Speedy och rodda på ett par grovmönstrade däck.

Vips så har man en brutal enduro utan underhåll:tummenupp

Utom då möjligen Tom@s:)
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Det hela är skit enkelt. Tjacka en uppsättning fälgar till till Speedy och rodda på ett par grovmönstrade däck.

Vips så har man en brutal enduro utan underhåll:tummenupp

Utom då möjligen Tom@s:)

Säger han som pratat så mycket om branta gaffelvinkeln och hur svårhanterligt det blir på halt underlag...:D Nää paPs:en, tjacka dej en Enduro me dubbdäck du åxå, så har vi ju GARANTERAT säsong året om!:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Säger han som pratat så mycket om branta gaffelvinkeln och hur svårhanterligt det blir på halt underlag...:D Nää paPs:en, tjacka dej en Enduro me dubbdäck du åxå, så har vi ju GARANTERAT säsong året om!:tummenupp

Svårigheter är till för att bemästras :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top