Shooter är norrlänning och har en annorlunda humor. Det han menade var att du skall kasta dig över varje tillfälle att äga en Speed Triple! Roligare får du knappt på två hjul såvida du inte skall ligga och blåsa i 250 dagarna i ända.
06r och 08r är likadan förutom några små detaljer. 06r har mycket snyggare fälgar (den är till dig Magniffus Mini-Mus), 06r har plasttank = dåligt tycker jag, rymmer mindre soppa (ca 1L) och repas lättare, 06r hade problem med svampiga frambromsar, detta åtgärdades dock via garantin, från 07 så bytes tändningen till en stabilare variant som låter som att den skickar fax när man stänger av motorn. 08 fick speedy brembo istället för nissin...delade meningar om det där...vissa hävdar att de gamla biter bättre...men rimligen så borde brembosarna vinna om de är rätt inställda.
Köp en vit 07:a och pimpa gärnet! Den vita är galet snabb...nästan lika snabb som min mattsvarta.
HAHAA... vicken galning! Fälgarna på den nya e mkt snyggare ju... kolla denna vita (typ 06:a) fast med vita utbytta fälgar (ej Triumph orginal), galet snygg tycker jag... den på fotot har även den obligatoriska fly screenen också
Så glömmer vi inte annan bak, annat styre, färgad gaffel, andra avgasrör, annan sadel, andra sidokåpor (de under sadlen), andra kylarvingar på 08órna
Motorn är väl densamma, tror inget gjordes med den...
Bifogat
Last edited: