Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Shooter är norrlänning och har en annorlunda humor. Det han menade var att du skall kasta dig över varje tillfälle att äga en Speed Triple! Roligare får du knappt på två hjul såvida du inte skall ligga och blåsa i 250 dagarna i ända.

06:eek:r och 08:eek:r är likadan förutom några små detaljer. 06:eek:r har mycket snyggare fälgar (den är till dig Magniffus Mini-Mus), 06:eek:r har plasttank = dåligt tycker jag, rymmer mindre soppa (ca 1L) och repas lättare, 06:eek:r hade problem med svampiga frambromsar, detta åtgärdades dock via garantin, från 07 så bytes tändningen till en stabilare variant som låter som att den skickar fax när man stänger av motorn. 08 fick speedy brembo istället för nissin...delade meningar om det där...vissa hävdar att de gamla biter bättre...men rimligen så borde brembosarna vinna om de är rätt inställda.
Köp en vit 07:a och pimpa gärnet! Den vita är galet snabb...nästan lika snabb som min mattsvarta.

HAHAA... vicken galning! Fälgarna på den nya e mkt snyggare ju... kolla denna vita (typ 06:a) fast med vita utbytta fälgar (ej Triumph orginal), galet snygg tycker jag... den på fotot har även den obligatoriska fly screenen också :D

Så glömmer vi inte annan bak, annat styre, färgad gaffel, andra avgasrör, annan sadel, andra sidokåpor (de under sadlen), andra kylarvingar på 08órna

Motorn är väl densamma, tror inget gjordes med den...
 

Bifogat

  • IMG_0433.JPG
    IMG_0433.JPG
    134.3 KB · Visningar: 59
Last edited:

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Hej alla s3 ägare. Jag har en 01 som förvisso är till salu men om den inte blir såld! Så är det Powercommander som åker i den och bänkning me inställning osv. Ngn som gjort det och vet ungefär hur stor skillnad de blir. tacksam för svar!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Han måste ha provis av Triumph ... :banana

Har sett att det finns en -06 som verkar fin på Blocket, kanske skall åka å kika på den.

Får inte ens kolfiberbitarna rabatterade längre... ska ta ett snack med Triumph Sweden :Bugar

Som upplysning, -har beställt Rizomas tail tidy, slänger upp lite bilder när jag fått den och den är monterad... borde komma under nästa vecka! :)
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Som upplysning, -har beställt Rizomas tail tidy, slänger upp lite bilder när jag fått den och den är monterad... borde komma under nästa vecka! :)

Betyder det att den erbarmliga nummerskyltshållarmojängen äntligen fått respass?

Som vi har tjatat .... :yoparty Ser fram emot bilder på det.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Aha! Du måste mena den där jordplogen som Tomp@ väl lär ha snott från nån bonde...:hihi

Baken redan demonterad, den står nu upprumpad, naken och väntar på ny påsättning... :arsele

Men så hemsk var väl inte den förra tycker jag, men viker mig för den stora massan... :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tompa är ju inte så snabb...har ju "bara" haft hela sommar'n på sig... :rolleyes:
Menar du nåt sånt här?

"Du har ju haft hela sommaren på dig".... nononoo, -bara hela hösten! :D

Jag satte på wheelstripes igår (vita). vete fan om jag ska ha dom, behöver smakråd... slänger ut bild snart! :confused:

Så här blir min bak...
 

Bifogat

  • rizona_speed_triple_4.jpg
    rizona_speed_triple_4.jpg
    67.4 KB · Visningar: 45
  • rizona_speed_triple_2.jpg
    rizona_speed_triple_2.jpg
    67.8 KB · Visningar: 47
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tja Grabbs!

Ge mig en ärlig uppfattning nu då om wheel stripesen... bra eller anus? Jag vet fan inte själv vad jag tycker, gillar det men ändå inte. Lite svårt att se på bilderna eftersom det e så förb... trångt i förrådet!

Tanken med vitt är att logotyperna och instrumenteringen är vita... samt att på jubileumsmodellen var det röda...???
 

Bifogat

  • före1-web.jpg
    före1-web.jpg
    227.3 KB · Visningar: 51
  • efter1-web.jpg
    efter1-web.jpg
    214.1 KB · Visningar: 54
  • efter2-web.jpg
    efter2-web.jpg
    174.1 KB · Visningar: 52
  • efter3-web.jpg
    efter3-web.jpg
    202.9 KB · Visningar: 46
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Ärligt talat...
Tveksamt.
Hade du haft en vit hoj skulle det passat bättre, men nu vete f-n
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Mer åsikter...gnaget, -man tackar för åsikt!

Måste publicera en bild på vår Gudson också... kolla t-shirten jag inhandlat åt honom (triumph orginal såklart)

Va fan laddar inte bilden upp för, får man bara ha 4 publicerade per dag eller???
 

Bifogat

  • Måns i Triumph t-shirt.jpg
    Måns i Triumph t-shirt.jpg
    141 KB · Visningar: 51
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ärligt talat...
Tveksamt.
Hade du haft en vit hoj skulle det passat bättre, men nu vete f-n

Ärligt talat... Jag håller nog med... Fast jag skulle gärna se den på riktigt först, innan jag dömmer ut det helt. På en vit hade det varit klockrent, men nu e jag liiiiite tveksam. :krama Du får väl försöka kränga dem till mba!:D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej alla s3 ägare. Jag har en 01 som förvisso är till salu men om den inte blir såld! Så är det Powercommander som åker i den och bänkning me inställning osv. Ngn som gjort det och vet ungefär hur stor skillnad de blir. tacksam för svar!

Du skall nog ha Tuneboy inte PC3. Vd jag läst mig till.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ärligt talat... Jag håller nog med... Fast jag skulle gärna se den på riktigt först, innan jag dömmer ut det helt. På en vit hade det varit klockrent, men nu e jag liiiiite tveksam. :krama Du får väl försöka kränga dem till mba!:D

Får nog hålla med ovanstående talare, utan att ha sett den "live" då.

"-Erfarenhet är det namn vi ger våra misstag."

Satan vad den glänser förresten! Har du gått lös med 2-litersburken med autosol? Det är ju nästan puts-förbud på dig nu... :gnissla
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jag är iofs en liten sucker för fälgstripes..däcket ser brett och jädrigt fett ut med stripes! Tycker det ser rätt fräckt ut men som sagt, jag håller nog med magnif att man skulle vilja se det i verkligheten innan man drar för stora växlar.

Tack för i söndags magnif förresten...du räddade min dag,vecka,år och hoj! Stort!! Stort!!:yoparty :yoparty :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top