Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Idag fick speedy åka skamkärra till TCL för 4000 mila service.

Jag fick sanda runt kärran och i kärran för att man skulle kunna få upp hojen. Tur att jag inte körde dit den.:skrämd

Tyvärr ställde hösten till så att det fattades 12 mil så det blir 3988 mila service.:gråta

Det gäller ju att service är avklarad innan säsongen drar igång om en månad sådär:tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nå... vilka ser man på mässan i morgon nu då?

Jag måste till jobbet en sväng på f.m. tyvärr, ska försöka komma loss därifrån så fort det bara går och åker ut till Älvsjö sen. Antar att man hittar dej i Trajja-montern med nån säljare av kolfiberdelar...:D Hoppas Gnagets fruga håller tätt ett tag till nu, så vi får träffa och surra med honom åxå!:)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Självklart på... har tyvärr inte hunnit banta ned mig innan men ska börja jobba på det till MC-säsongen... en -10-15 kilo är en bra effekthöjning! :yoparty

Satan i gatan... Shooter påpekade lite fint för mig idag att gocartåkningen var först nästa lördag. Hade bokat i morgon! Nåja... kommer säkert låts (hur f@n stavar man lots, låts, loss) den 31:a också!

Tack för mässbesöksällskap Shooter, även om vi skildes åt vid halvtid! Blev i alla fall ett par depåstöd för mig, både fram och bak... funka kanon :tummenupp

Urban vill fortfarande att vi har TC Länna som träffpunkt för framtida åkningar lät han hälsa. Vi får väl göra dom glada sen :)

Nya pjuck och mässbesök = dålig idé! :(
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Satan i gatan... Shooter påpekade lite fint för mig idag att gocartåkningen var först nästa lördag. Hade bokat i morgon! Nåja... kommer säkert låts (hur f@n stavar man lots, låts, loss) den 31:a också!

Tack för mässbesöksällskap Shooter, även om vi skildes åt vid halvtid! Blev i alla fall ett par depåstöd för mig, både fram och bak... funka kanon :tummenupp

Urban vill fortfarande att vi har TC Länna som träffpunkt för framtida åkningar lät han hälsa. Vi får väl göra dom glada sen :)

Nya pjuck och mässbesök = dålig idé! :(

loss

*Horace Engdahl mode off*

Tack själv mannen! Det är jag som ska tacka!:tummenupp Fina hojbilder du tog! Du borde ta- och lägga ut fler! Fint med detaljbiderna tycker jag!

Klart vi ska förgylla eftermiddagarna för Urban och Malin sen, bara det här j-a lappmöglet försvinner!:mad:

Och du - kör lite mental träning av nederlag och förnedrig inför nästa helg!:D
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Nu har jag vart till lackeraren och hämtat plasten. F-n va skönt. Mattsvart och fint. Inte lika som orginal utan mer åt Snajdisch håll. Skitsnyggt.
Å ikväll är det planering inför mc semester med nån pilsner och lite god mat med polarna. Kan det bli bättre....

Ja det kan det. Det fullkomligt VRÄKER ner snö utanför. Ser ut att bli en lång väntan till våren :huvet
Blandat 024.JPG
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nu har jag vart till lackeraren och hämtat plasten. F-n va skönt. Mattsvart och fint. Inte lika som orginal utan mer åt Snajdisch håll. Skitsnyggt.
Å ikväll är det planering inför mc semester med nån pilsner och lite god mat med polarna. Kan det bli bättre....

Ja det kan det. Det fullkomligt VRÄKER ner snö utanför. Ser ut att bli en lång väntan till våren :huvet
View attachment 261414

Ser jäkligt bra ut... då har du lite trevligt monteringsjobb att göra. Blir det med eller utan dekaler? Du får fota lite så vi får se vad du gör, mer kort under monteringen! :tummenupp
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hallå alla!

Vill bara "lyfta" detta inlägg & kolla om alla anmälda fortfarande är för gokart lördag den 31 januari?

PM:a eller gör ett inlägg om ni har fått förhinder.
Jag måste bekräfta bokningen senast 1v före, alltså lördag den 24 jan.

-----------------------------------------------------------
1 plats ledig: Gokart Stockholm, max 20st deltagare.
Det blir 2st tidskval (ca. 15 min/st), efter det kort paus och sen kör vi B-final & sist le grande A-final... :)

Racetyp: Sthlms Race
Pris: 350 kr/st
Datum: Lördag 31 jan
Tid: 16.30 (genomgång) 17.00 (första kval)
Plats: Gokart Stockholm, Heliosgatan 10, Hammarby Sjöstad

Vi ska rejsa! :2cool
1. Lenis
2. Magnif B
3. paPs
4. ninja...så klart, tar en andra plats wirre nu
6. snigeln
7. Colossus
8. tedman
9. Valrog
10. h_ÅK_an
11. Lorden
12. Shooter
13. MaScootermit
14. Tom@s
15. Fille
16. Labdol
17. Klabbharpan
18. Cliffan (kanske)
19. Krister
20. ...

Edit 090116: Scud har fått förhinder, 1 plats ledig nu.

I'm still in muthafukka...

Vad var det för brunt i glaset?
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jag funderar på att svika er och bli lite gay...(sorry tompa)...men jag funderar på en flyscreen.:gnissla :gnissla Ska köra ner speedy till gbg till våren och vill gärna komma undan snålblåsten. Jag lovar..jag skall ta av den efteråt och bara sätta dit den vid långa turer....looooovar!:banana

Det var förresten baj å missa mässan...var ju i el stockholmo och allt...
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag funderar på att svika er och bli lite gay...(sorry tompa)...men jag funderar på en flyscreen.:gnissla :gnissla Ska köra ner speedy till gbg till våren och vill gärna komma undan snålblåsten. Jag lovar..jag skall ta av den efteråt och bara sätta dit den vid långa turer....looooovar!:banana

Det var förresten baj å missa mässan...var ju i el stockholmo och allt...

JAAAAA...fan va snyggt! ...och till en görball BLANK svart hoj också... hur snyggt som helst! Vi som var på mässan såg ju att det var flyscreen som gällde! :D Kolla på http://mcgalleri.cadrit.se/#home

Du får ta och lägga ut lite fler bilder på hojen din, du har ju gjort en hel del med den... kul att se bilder!
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Nu har jag vart till lackeraren och hämtat plasten. F-n va skönt. Mattsvart och fint. Inte lika som orginal utan mer åt Snajdisch håll. Skitsnyggt.

Snyggt, en till som fattat galoppen.
Du får nog en 5 hp extra med din mattsvarta vettu! :tummenupp
Snajdarns omlackade går ju så fort att lacken flagnar har jag hört... :hihi

I'm still in muthafukka...
Vad var det för brunt i glaset?

Eagle Rare 17, muthafukka... :tummenupp

Det var nåt 17 år gammalt flygplansbränsle med ett centiliterpris som flytande diamant...:gnissla :D

Ja, med din kärlek till whisky lyckades vi verkligen kassaskåpsäkra definitionen "pärlor till svin" på Saddle and Sabre i lördags kväll... :D

Jag funderar på att svika er och bli lite gay...(sorry tompa)...men jag funderar på en flyscreen.:gnissla :gnissla Ska köra ner speedy till gbg till våren och vill gärna komma undan snålblåsten.

Jahaja. Då ger jag faan i att låsa upp garaget, så kan du springa ner till Götet med din nya flyscreen... :mad:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Anmäld :tummenupp
Se till att det blir några triplar.

Helvete vad snabb du va... Vi fick ångest över det tidiga datumet och anmälde oss till "SHK Gelleråsen SMC Stockholm" söndag den 31 maj istället... :gnissla Frugan vill hinna värma upp lite innan vi sätter av i full kareta på banan :D

Länk: www.svmc.se/php/kurser/index.php?do=kurser&id=123

Är det möjligt för dig att boka om så vi kan kursa ihop? Ring SMC å skyll på mig, det borde funka... :brinnerup

Jag e på... säg till när ni anmäler er så gör jag det med... :tummenupp
Hur gör man med transport, åker kvällen innan och knoppar över på lämpligt ställe eller går man upp i ottan och kör ner?

BOKAT 31 maj! :tummenupp
Vi planerar att hyra skåpbil & köra dit kvällen innan, slaggar på Karlskoga Hotel med SMC-rabatt.
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Är det möjligt för dig att boka om så vi kan kursa ihop? Ring SMC å skyll på mig, det borde funka... :brinnerup

Tyckte oxå det var lite tidigt. Snön ligger väl kvar här uppe då.

Har bokat om datum och kollar med min Triplepolare uppe här. Åker ner dagen innan och tar in på hotel med familjen/depåpersonal.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hallå alla IGEN!

Vill "lyfta" detta inlägg på nytt & kolla om alla anmälda fortfarande är för gokart lördag den 31 januari?

PM:a eller gör ett inlägg om ni har fått förhinder. Jag tror att det kan finnas ett par intressenter till "Wild Cards", så det är ju schysst om Ni meddelar om Ni inte kan komma! Bokningen är sedan den gångna helgen "bunden" och det är ju både bra och roligare om platserna fylls up.....

-----------------------------------------------------------
Gokart Stockholm, max 20st deltagare.
Det blir 2st tidskval (ca. 15 min/st), efter det kort paus och sen kör vi B-final & sist le grande A-final... :)

Racetyp: Sthlms Race
Pris: 350 kr/st
Datum: Lördag 31 jan
Tid: 16.30 (genomgång) 17.00 (första kval)
Plats: Gokart Stockholm, Heliosgatan 10, Hammarby Sjöstad

Vi ska rejsa! :2cool
1. Lenis
2. Magnif B
3. paPs
4. ninja...så klart, tar en andra plats wirre nu
6. snigeln
7. Colossus
8. tedman
9. Valrog
10. h_ÅK_an
11. Lorden
12. Shooter
13. MaScootermit
14. Tom@s
15. Fille
16. Labdol
17. Klabbharpan
18. Cliffan (kanske)
19. Krister
20. Pucken
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top