Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Helvete vad snabb du va... Vi fick ångest över det tidiga datumet och anmälde oss till "SHK Gelleråsen SMC Stockholm" söndag den 31 maj istället... :gnissla Frugan vill hinna värma upp lite innan vi sätter av i full kareta på banan :D

Länk: www.svmc.se/php/kurser/index.php?do=kurser&id=123

Är det möjligt för dig att boka om så vi kan kursa ihop? Ring SMC å skyll på mig, det borde funka... :brinnerup



BOKAT 31 maj! :tummenupp
Vi planerar att hyra skåpbil & köra dit kvällen innan, slaggar på Karlskoga Hotel med SMC-rabatt.

Låter kanon... vet du om man får köra med goretexställ eller måste det vara puckar???? HAR BOKAT! :tummenupp

Hallå alla IGEN!

Vill "lyfta" detta inlägg på nytt & kolla om alla anmälda fortfarande är för gokart lördag den 31 januari?

PM:a eller gör ett inlägg om ni har fått förhinder. Jag tror att det kan finnas ett par intressenter till "Wild Cards", så det är ju schysst om Ni meddelar om Ni inte kan komma! Bokningen är sedan den gångna helgen "bunden" och det är ju både bra och roligare om platserna fylls up.....

-----------------------------------------------------------
Gokart Stockholm, max 20st deltagare.
Det blir 2st tidskval (ca. 15 min/st), efter det kort paus och sen kör vi B-final & sist le grande A-final... :)

Racetyp: Sthlms Race
Pris: 350 kr/st
Datum: Lördag 31 jan
Tid: 16.30 (genomgång) 17.00 (första kval)
Plats: Gokart Stockholm, Heliosgatan 10, Hammarby Sjöstad

Vi ska rejsa! :2cool
1. Lenis
2. Magnif B
3. paPs
4. ninja...så klart, tar en andra plats wirre nu
6. snigeln
7. Colossus
8. tedman
9. Valrog
10. h_ÅK_an
11. Lorden
12. Shooter
13. MaScootermit
14. Tom@s
15. Fille
16. Labdol
17. Klabbharpan
18. Cliffan (kanske)
19. Krister
20. Pucken

ERE :fyllisar på någon närbelägen krog sen? Göteborg, Jimmys, Di Piu, Texas, Shooter???
 
Last edited:

Jujje

Wrooom, wrooom!
Gick med
21 May 2005
Ort
Söder om Globen
Hoj
Kawa Z1000 -12
Hello boys and girls!

Lite tidigare i denna tråd ser jag att både jag och min sambo står omnämnda, hehe. Nämligen vi som köpte en Speed Triple och en Street Triple av Urban och Malin på TC Länna (vilka trevliga personer att ha o göra med för övrigt) för någon vecka sedan. Vad jag är sugen på lite torrt väglag nu så man får chansen att skrynkla asfalten lite med båda dessa hojar. Om ni har behov av ett par vägriddare till är både jag och tjejen gärna med och "turåker" när tillfälle dyker upp.

:yoparty
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hello boys and girls!

Lite tidigare i denna tråd ser jag att både jag och min sambo står omnämnda, hehe. Nämligen vi som köpte en Speed Triple och en Street Triple av Urban och Malin på TC Länna (vilka trevliga personer att ha o göra med för övrigt) för någon vecka sedan. Vad jag är sugen på lite torrt väglag nu så man får chansen att skrynkla asfalten lite med båda dessa hojar. Ville i övrigt bara säga hej till alla och självklart vill både jag och min sambo gärna vara med och åka på tur med er när tillfälle dyker upp. :yoparty

MVH

VÄLKOMMEN, fan va roligt! Stämmer bra att det gått rykten om er både här och hos TC i Länna... gäller att hålla koll på familjen! Du har ett styvt jobb att sätta dig in i denna tråd nu, finns lite sidor att plöja igenom. Vill du förenkla så hittar du lite foton av oss på någon tidigare körning här:

http://mcgalleri.cadrit.se
/#home


Som sagt, -välkommen annars! :tummenupp Se till att slänga upp lite bilder på skönheterna också i ditt garage!
 

Jujje

Wrooom, wrooom!
Gick med
21 May 2005
Ort
Söder om Globen
Hoj
Kawa Z1000 -12
Thanks!

Såg att det finns ett par trådar till om S3 och St3 så jag har absolut en del läsning framför mig. :tummenupp

Bestarna står kvar i Länna tills vädergudarna visar sig från sin bättre sida och dessutom håller de på med att plocka på lite lull-lull åt mig. Men klart jag ska slänga upp lite bilder så snart tillfälle ges.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Thanks!

Såg att det finns ett par trådar till om S3 och St3 så jag har absolut en del läsning framför mig. :tummenupp

Bestarna står kvar i Länna tills vädergudarna visar sig från sin bättre sida och dessutom håller de på med att plocka på lite lull-lull åt mig. Men klart jag ska slänga upp lite bilder så snart tillfälle ges.

Kul...vad blir det för utrustning då? Som du skrev, du har valt bästa affären som finns... dom e kanon därborta!
 

Jujje

Wrooom, wrooom!
Gick med
21 May 2005
Ort
Söder om Globen
Hoj
Kawa Z1000 -12
Speedyn får :
  • leo vince slip-on low mount (GP style) med borttagbara db-killers, mappad o klar).
  • tail-tidy, mad doctor (Forpinnarna bak tas bort också)
  • Belly pan
  • Bar-end mirrors
  • hugger

Och Streeten får:
  • leo vince slip-on high mount (2 st i originalinfästningarna alltså) och mappning.
  • belly pan
  • hugger
  • ... och kanske nya speglar. Tyckte hon mumlade lite försiktigt om det häromdagen. :D

Roliga leksaker! :) Jag har dock lite problem bestämma mig för om jag ska ha en flugfångare fram eller inte. Personligen tycker jag den är råare utan. jag såg på dina bilder, Tomas, att du har Triumphs flyscreen. Funkar den bra eller? Sen är säkert ett gel-seat skönt, men jag provar med original först och ser hur det känns.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hello boys and girls!

Om ni har behov av ett par vägriddare till är både jag och tjejen gärna med och "turåker" när tillfälle dyker upp.

:yoparty

Tjeeeena! Kul! Klart Ni ska med ut och rejsa!:) Välkomna till tråden!:tummenupp Har Ni inget bättre för Er till helgen, så finns ju tillfälle att träffa delar av gänget som brukar åka ihop i Hammarby Sjöstad... Inga platser i Gokart-slädar garanteras, men de kan ju uppstå... Sen kan Ni ju alltid haka på ut efteråt!:fyllisar

Och en sak till... GRATTIS TILL HOJVALET! :tummenupp
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Speedyn får :
  • leo vince slip-on low mount (GP style) med borttagbara db-killers, mappad o klar).
  • tail-tidy, mad doctor (Forpinnarna bak tas bort också)
  • Belly pan
  • Bar-end mirrors
  • hugger

Och Streeten får:
  • leo vince slip-on high mount (2 st i originalinfästningarna alltså) och mappning.
  • belly pan
  • hugger
  • ... och kanske nya speglar. Tyckte hon mumlade lite försiktigt om det häromdagen. :D

Roliga leksaker! :) Jag har dock lite problem bestämma mig för om jag ska ha en flugfångare fram eller inte. Personligen tycker jag den är råare utan. jag såg på dina bilder, Tomas, att du har Triumphs flyscreen. Funkar den bra eller? Sen är säkert ett gel-seat skönt, men jag provar med original först och ser hur det känns.

Fly Screen :tummenupp ...lite skillnad gör det men inte så det är avgörande, tyckte det bara var SNYGGARE (måste reta övriga här)... Fast lite skillnad, -vänta och se så kan du testa vid tillfälle.

Roliga tillbehöri övrigt... lät kanoner!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
:rofl :rofl :rofl

Hjälte Gnaget, du är hjälte i Stockholm!:D

Stryk Gnaget, du ska få stryk i Stockholm :D :D :D :pannkyss

Hur fan tänkte annonsören när han vill byta till tex S3 från Guldvingen han hade tidigare... inte direkt närbesläktade! Eller ännu konstigare den som ev gör ett byte :confused:
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Hur fan tänkte annonsören när han vill byta till tex S3 från Guldvingen han hade tidigare... inte direkt närbesläktade! Eller ännu konstigare den som ev gör ett byte :confused:

FAAN TOMPA, 100 papp, ni kan ju byta rakt av!!! :D
Fatta up-graden, du får ju flera kvadratmeter mer att polera!!! :arsele

Här snackar vi 10-litershink med autosol :fyllisar :banana :hihi :rofl
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Hejsan,

Så är danskjävelen tillbaka i trakterna. Nu är det så att dom gärna vill se min mc till besiktning innan 1. april Vad gör ni med maps, avgassytem, blinkers, osv? Har inte provat det förut i Sverige så jag undrar hur noga dom är.

Ser fram emot att rulla en tur runt Bogesund med er i sommar.

Mvh
Bo
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Det börjar närma sig... :yoparty

Kan meddela att Pucken tunnat ur. Ligger för ankare hemma enligt uppgift. Ni vet ju hur det är - finns väl inget jobbigare här i världen, än när en karl är riktigt förkyld!:D

Ska kolhydrat-ladda satan ikväll nu och sen blir det 3 lavemang för att bli av med barlasten imorgonbitti!:arsele
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top